Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

    А какво ще кажете за алкохола и шофирането?
    Според мен тук трябва да има крумови закони. Който го хванат пил - без книжка до живот, който е пил и направил катастрофа със загуба на човешки живот - без книжка до живот и съд за предумишлено убийство.
    ИСКАМ ДА ЖИВЕЯ!!!
    Only after the last tree has been cut down,
    Only after the last river has been poisoned,
    Only after the last fish has been caught,
    Only then will you find that money cannot be eaten.

    Коментар


    • #17
      Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

      Не ви ли се струва, че с пожелателни кампании и лозунги да спре войната по-пътищата, нищо нямя да стане. Има си много простичък и древен начин за решаване на проблема, а той се нарича ред!!!
      Ред и правила задължителни за всички, без изключение. В тази връзка за мен основно проблема се корени една от най-ретроградните и нереформирани структури от соц. време. Това е печално известния символ на безхаберието и липса на държавност МВР- К А Т. Нямя да давам примери, всеки от колегите може да даде достатъчно.
      Живял съм доста години в чужбина, и там стават катастрофи, но всички имат респект от органите на реда. А за радните блюстители ...просто ми се разваля настроението само като се сетя за тях.
      Изобщо може да се открие тема КАТ и жертвите по пътищата на България.

      Коментар


      • #18
        Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

        Предлагат: Пияните шофьори - без книжка до живот


        3,2 промила алкохол отчете дрегерът при проверка на таксиметров шофьор в столицата посред бял ден
        21.03.2007


        Книжката на шофьори, хванати зад волана след употреба на алкохол, да бъде отнемана до живот, предлага председателят на парламентарната комисията по транспорт и съобщения Йордан Мирчев.

        До края на седмицата комисията ще разгледа проекта за промени в Закона за движението по пътищата, който предвижда драконовски мерки за нарушителите на пътя.

        Измененията бяха предложени от кабинета преди повече от 5 месеца, но досега залежаваха в деловодството на парламента, съобщава Би Ти Ви.

        Министерският съвет предлага за алкохол до 1,5 промила да има глоби до 500 лв., а при повторно нарушение книжката да се отнема за 3 години.

        Още по строги санкции обсъждат обаче в парламента. За да се възпита респект към закона и правилата, депутатите предвиждат книжката да се отнема и при други, макар и по-леки провинения.

        За водачи, които имат съставен акт и не платят в едномесечен срок, също се предвижда отнемането на свидетелството за управление на МПС.

        Ще се възстанови практиката катаджиите да издават фишове с глоби до 50 лв, които ще се плащат на място, независимо от упреците, че това води до даването на подкупи.

        Във вторник по обяд в полицията е бил получен сигнал, че таксиметров автомобил криволичи, управляван видимо неадекватно, около бензиностанция в жк "Младост", съобщи МВР.

        Пристигналият на мястото полицейски екип установил, че зад волана на автомобила е 35-годишният П.П., който твърдял, че излязъл на работа.

        Проверката с дрегер установила 3,22 промила концентрация на алкохол в кръвта му. Шофьорът е задържан за 24 часа в районното полицейско управление.


        Пътна полиция започва масови проверки за сключени застраховки "Гражданска отговорност", каза министърът на вътрешните работи Румен Петков.

        Колегата му от финансовото ведомство Пламен Орешарски настоява за това, защото има опасност България да бъде санкционирана от Европейската комисия заради ниския брой сключени застраховки.



        http://netinfo.bg/?tid=40&oid=1021163
        Път без препятствия обикновено не води до никъде.

        Коментар


        • #19
          Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

          ЦИТАТ
          Забранете КАТ и почнете на чисто

          У нас има две философии - ТИР философията и КАТ философията.Тираджийската философия е ясна - за нея е все едно в коя държава живееш,стига да можеш да не си плащаш данъците и да минаваш между кахките, докато нарушаваш правилата и отстояваш мизерното си съществуване.Но този модел на поведение в голяма степен е предизвикан от самата държава, която се държе с гражданите си като с крепостни.КАТ е най - добрата метафора и фрапантен пример.
          Някой да се учуди, че синът на шеф на КАТ е замесен в далавера с поршета кайени?! Всичко, което прави КАТ подлежи на проверка и колкото повече КАТ е проверяван, толкова повече далавери ще излязат.Най - жестоката и обидна завърши скоро - стотици хиляди българи принудително бяха накарани да си сменят номерата на колите, при положение, че примерно в съседна Гърция, член на ЕС, това е принудителна мярка само за колите пътуващи в чужбина.
          Някой излъга отново балканския профан - българина и той си плати милиони левове на чиновниците и техните приятелски фирми, за да отговори на закона.Това беше и пример за типично държавно насилие, което упражнява катадийската философия върху обикновенния гражданин.Получи се като във филм на Анимал планет - тревопасните винаги губят.Катаджийското управление на един сектор от държавата важи за цялата държава - това е принципът - налагай забрани, за да можеш да рекетираш.Това е седенето на пътя от катаджията и чакането на балък, който не спазва правилата.А правилата са такива, че няма как да бъдат спазвани.
          Цялата държава се държи като фирма на паркинги и гаражи - чака те да паркираш неправилно и те глобява правомерно, без да ти е създала никакви условия да спазиш закона.КАТ е институция, която трябва да се забрани и да се започне отначало.Да се вземе пример от чужди държави, модели на държавно поведение, което да прекрати насилието и измамите на държавните служители.Почнете от КАТ - ако, оправите бакиите на КАТ, ще успеете да оправите и цялата държава.Самюел Бекет казва "Който може многото, може и малкото".
          КАТ има всички свойства на рекетиращата държава - строги закони, силов апарат, легион чиновници и нулева полезност, гражданска услуга с ненормално нисък КПД.В действията на КАТ, особенно извън обикновенното регулиране на улици и пътния рекет, си личи как държавната структура е експлоатирана, за да създава възможности на отделни хора да пълнят джобовете си.
          Десетките такси, винетки и прочее издевателства не пълнят хазната, защото се събират от подизпълнители с тежък институционален апарат.Апарат, който мошеничества - колкото по-сложна йерархично е една структура, толкова по - лесно потъват парите на хората в нея.
          В същото време КАТ и полицията забравят обикновенните неща като сигнализирането на ремонти, строежи, помощ на гражданите на улицата и борбата с автомобилното хулиганство.Каква ми е ползата от КАТ - те просто чакат като плашила в засада.Колко пъти ви е бил полезен КАТ - като си чукне човек бронята, после губи цял работен ден, за да му дойдат на крака нелюбезните хора с шапките.А после като си вземеш талона, освен глоби и останалите безумия /като писането на акт при неправилно паркиране/ отново губиш един ден по опашките на КАТ.
          КАТ и идеята за едно гише е разликата между Изтока и Запада
          КАТ и въобще полицията са забравили много от правилата, които бяха стари социалистически, но вършеха работа.Върнете ми свирката - къде е старата добра свирка на добрия чичко милиционер, който беше готов на всичко за да се спазват правилата за движение?Защо КАТ не глобява хиляди луди пешеходци, които пресичат като диви животни?Защо КАТ вписва като причина за 90% от катастрофит "превишена скорост" - това вярно ли е математически?
          Синовете на Великата клечка
          За съжаление КАТ е като един велик наш музикант, който прави кампавия за намаляване жертвите по пътищата, а един ден хващат дъщерята на музиканта пияна.
          Всеки роднина на катаджия работи като катаджия в сянка - узаконяване, лизинг, прехвърляния, преустройства на автомобили, кайени регистрирани като камиони- а ние се чудим как така София е европейската столица на кайените.
          КАТ е малката държава, която трябва да ни даде прадстава как стоят нещата в в реалната държава - всеки син върши незаконната част от работата та баща си, рабогещ за държавата.Така както в Русе роднинин на съдии участват леки далавери.Така както във Велинград наследствени полицаи правят каквото си поискат, защото имат полицейско родословие.Както държавните поръчки се дават на братовчеди - така се управлява КАТ, така с тази катаджийска философия се управлява у нас.
          Тоталната липса на прозрачност отказът на шефовете на КАТ да дават интервюта се заместват с общи думи - да не обидим "хиляди честни полицай и катаджии, които са достойни професионалисти".Ако КАТ си вършеше работата честно, железните капаци на шахтите по улиците щяха да са по местата си, на всяко кръстовище, щеше да има един полицай и в жега и в студ, а синовете им щяха да са пътни инжинери.Но у нас държавата е разделена на две - таткото катаджия създава ограничение, за да те прати при сина да си регистрираш по евтино колата.
          Държавата е излъгана от представителя на държавата.Синовете на Великите клечки са навсякъде като враждебно племе - те или ще се сбият лошо, или ще счупят нечия кола.Ако колата е на българин въобще няма да разберем.
          Сега в КАТ ще има проверки.Но проверките ще се правят от гарвани на гарвани.Нуждаем се неистово от тотална промяна в работата на държавните институции.Започнете от КАТ - иначе рискуваме целия ни жевот да премине в далавери, като катаджийската, топлофикационната, канализационната и прочие нагли кражби от овчата примерност на обикновения гражданин.




          Мартенска черна серия - 13 загинали за 48 часа
          19 март 2007 / News.dir.bg

          За 2 дни по пътищата загинаха рекордно число пътници - 13. Между тях 6-има младежи на по 17-19 години и едно 4-годишно дете.
          Седмина намериха смъртта си след 2.00 часа в неделя при жестока верижна катастрофа, последвана от взрив, недалеч от Слънчев бряг. Колата на трима 17-годишни съученици от Несебър катастрофира на пътя Слънчев бряг - Кошарица. В нея се врязва втора кола, при което газовата бутилка на един от автомобилите се взривява и те изгарят. Освен трите момчета, в пламъците намира смъртта си семейство от Русе с 4-годишното си дете и един строител, които са се возили във втората кола. От третата кола, която се блъска в първите две, има един много тежко ранен с 80% изгаряния. Пътуващата в нея бременна жена в 9-я месец по чудо остава жива. Черната серия започна час преди полунощ в петък. Камион уби на място трима абитуриенти на път за Варна. “ВАЗ 2105”, управляван 19-годишен младеж от Велико Търново, се е блъснал в товарен автомобил “Ман”, управляван от 27-годишен водач от Разград. В резултат на удара на място са починали водачът на лекия автомобил и двете момичета, пътуващи в колата. В събота призори след катастрофа на "Цариградско шосе" в София загина телевизионният водещ Емил Трифонов - Кембъла. Мерцедесът, в който се е возел, е бил управляван от пиян шофьор. Неправоспособен шофьор пък загина на пътя София-Кулата, а 37-годишна жена удари челно автомобила си в ауди и загина на място край Разград.


          Попаднах в нета на тези статий и реших да споделя


          Всекидневно по пътищата в света загиват около 3000 души, бе съобщено на семинар по повод на първата Глобална седмица по пътна безопасност на ООН Всекидневно по пътищата в света загиват около 3000 души. Това съобщи секретарят на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата Алекси Кесяков на семинар по пътна безопасност. Проявата е във връзка с първата Глобална седмица по пътна безопасност на ООН по проблемите на ограничаване на пътнотранспортните произшествия. Броят на загиналите по пътищата в света е 1 200 000. Около 60 000 000 са тежко ранените в резултат на пътнотранспортни произшествия, посочи Кесяков. Около 40 процента от пострадалите при катастрофите по света са хора до 25 г., добави той. Подобна е тенденцията и у нас, отбеляза Кесяков. Пътнотранспортните произшествия са на второ място сред причините за смъртността сред младите хора. Голяма част от нараняванията са предотвратими. Основно място в Глобалната седмица по безопасност на движението заема въпросът с подобряване на международното сътрудничество, с цел намаляване на жертвите по пътищата, каза Кесяков. Той посочи, че според специалистите, ако не се предприемат конкретни действия в тази насока, към 2030 г. смъртността поради пътнотранспортни произшествия ще бъде на осмо място сред причините за смъртността при хората. Загубите от пътнотранспортните произшествия по света се оценяват на 518 млрд. долара, каза Кесяков. Отговорност за високата смъртност, вследствие на пътнотранспортни произшествия на деца, носят възрастните, посочи той. По думите му през периода 2000-2006 г. 12 779 младежи и девойки на възраст от 18 до 24 г. са пострадали по пътищата на страната. През последната година с 36 процента е нараснал броят на загиналите младежи и девойки, каза Кесяков. Той посочи, че у нас използването на т. нар. детски задържащи системи в автомобилите е слабо. Според статистиката 70 процента от децата в автомобилите биха се спасили, ако се използват детски столчета или седалки с обезопасителни колани, каза Кесяков.
          MG RACING

          Коментар


          • #20
            Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

            Първоначално публикуван от stanislav_7140 Преглед на мнение
            Около 40 процента от пострадалите при катастрофите по света са хора до 25 г.
            Причинителите на катастрофи или изобщо пострадалите? Защото другаде съм чел ,че 40 процента от причинителите на ПТП са до 25 годишни.И това има своята логика-слаба подготовка.
            B+

            Коментар


            • #21
              Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

              Първоначално публикуван от vokel Преглед на мнение
              Причинителите на катастрофи или изобщо пострадалите? Защото другаде съм чел ,че 40 процента от причинителите на ПТП са до 25 годишни.И това има своята логика-слаба подготовка.
              Не знам дали се дължи на слабата подготовка,по скоро на неопитноста и високото самочувствие на младите водачи,а за подготовката то е ясно тя е на много ниско ниво.
              MG RACING

              Коментар


              • #22
                Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                Ето пример от днес .23 -годишен шофьор на автобус .За съжаление вече мъртъв .
                http://dnes.dir.bg/2007/05/19/news1694162.html
                B+

                Коментар


                • #23
                  Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                  Да чух.
                  За съжаление днес и аз станах жертва на пътен инцидент,много лек но все пак,виновникът съм аз защото не съобразих ,но и пътят точно на завоя беше само кал от излизащи камьони ,карах с около 30км в час, но колата поднесе и се ударих в мантинелата,пораженията ,фар решетка и такива дребни работи.
                  MG RACING

                  Коментар


                  • #24
                    Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                    И днес пак...Ужас.
                    http://dnes.dir.bg/2007/05/20/news1696847.html
                    B+

                    Коментар


                    • #25
                      Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                      В това няма нищо чудно,вчера се връщах от Габрово,през целия път карах с максимум 110к/ч(с лек автомобил).Виждате какво е времето от два-три дни.За тези 230 километра не съм изпреварил повече от 5-6 коли.Пък мен ме изпреварваха масово,кой където свари-на участъци без видимост,в населени места (там карах по-бавно 80).На магистралата пък не е за приказване,истинска гонка от Ф1.И какъв е смисъла? Да стигнеш 30 минути по-рано,да покажеш ,че колата ти е по-бърза?При тази липса на дисциплина и уважение към останалите участнеци в движението никак не е чудна,че ежедневно на пътя умират хора.Тъжно е,но не е чудно.
                      Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                      Коментар


                      • #26
                        Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                        Ами колега ако искаш да няма рискови ситуации карай по-бързо с останалите участници.Всеки който те изпреварва рискува и своя и твоя живот.Ако не се смесиш с трафика значи си пречка за околните.

                        Коментар


                        • #27
                          Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                          Ха, ха, това беше фундаментална глупост. Кво значи да се смесиш с трафика при дереджето на нашенските пътища?! В неделя на Тракия имаше верижна катастрофа от 4 помляни коли. На Цариградско това е ежендневие. Егати потока, егати трафика...

                          След Траяновия тунел пък достатъчно често съм виждал напряко на магистралата кран, който вади нещо от дерето, че вече не се и учудвам. Обаче все още ми правят впечатление паметните плочи и некролози по дърветата и мантинелите. При това много от тях са на места, където единственият начин дза се утрепеш е да караш като за последно.

                          Коментар


                          • #28
                            Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                            Какво ще кажете да ни сложат тахошайби...........
                            [IMG]http://htftp.domainbg.com/MARINHAKER/MARINHAKER/marin2.JPG[/IMG]

                            Коментар


                            • #29
                              Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                              ВСЕКИ Водач (в различна степен естествено) минава през няколко етапа в развитието си:
                              1. Не може да кара, страх го е, но се учи - опасен е за себи си и за околните, но има потенциал, може и да се научи - всичи сме минали от там, за това са и лепенките с Удивителни, не се показвайте какви сте майстори пред тях, а се ПАЗЕТЕ и тях ПАЗЕТЕ!
                              2. Понаучил се е - кара горе долу - за съжаление много КРАТЪК период преди НАЙ-ОПАСНИЯТ
                              3. БЕЗСМЪРТЕН - той/тя(по-рядко) е БЕЗСМЪРТЕН, HIGHLENDER, ЦАРЯТ на ПЪТЯ таман се понаучил да гледа (РЯДКО) в задното огледало, но вече почти контролира колата - идва му самочуствието и се започва, по-бързо, още по-бързо, тая кола ми е мноооого Бавна. Ей това са НАЙ-опасните хора, за съжаление този период завършва в повечето случай с ПТП, за щастие по-често с леко от Уплаха човек се позамисля (някой НЕ!) и една малка част преминава в следващата Фаза
                              4. Улегнал опитен водач - той не просто владее колата, Но владее и положението (доколкото това е възможно), предвижда опасните участъци, предвижда най-лошата реакция (често Тотално Безмислена и опасна) на другите водачи и се ПАЗИ, а пази и останалите. Виждал е как изкачат деца и кучета зад спряла кола или автобус и как изведнъж законите на Физиката те връхлитат със Страшна сила и масата на колата по скоростта е ПОВЕЧЕ от сцеплението на гумите и колата просто не спира както ни се иска - и просто на такива места намалява, а не разчита на шанса.
                              Естествено Никой не е перфектен и на най-добрият може да му се случи инцидент, НО нека всички се опитаме - всеки според възможностите си да се държим като хора от Четвъртата Фаза и да мислим докато караме два хода напред, защото колкото и да ни е добра колата (Това със сигурност ПОМАГА!) и колкото и да са ни добри рефлексите (и Това Помага) ако не сме ПРЕДВИДИЛИ критичната ситуация и не сме взели мерки ПРЕДВАРИТЕЛНО (дали ще намалим, минем в другото платно, че дори подадем повече газ в някой случай .....) Нищо не може да се направи - така че мислете напред и естествено се надявайте на късмета си че и тои си е МНОГО Нужен


                              П.С.
                              Тази "класификация" си е моя и съвсем не претендирам за изчерпателност, умишлено съм избягнал типажи като "Жена Шофьор" (Да ме извинят Дамите, просто израза е получил Гражданственост) или Наркомани и Алкохолици който със СИГУРНОСТ НЯМАТ МЯСТО ЗАД ВОЛАНА...

                              Коментар


                              • #30
                                Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                                Първоначално публикуван от Victor Преглед на мнение
                                Не ви ли се струва, че с пожелателни кампании и лозунги да спре войната по-пътищата, нищо нямя да стане. Има си много простичък и древен начин за решаване на проблема, а той се нарича ред!!!
                                Ред и правила задължителни за всички, без изключение. В тази връзка за мен основно проблема се корени една от най-ретроградните и нереформирани структури от соц. време. Това е печално известния символ на безхаберието и липса на държавност МВР- К А Т. Нямя да давам примери, всеки от колегите може да даде достатъчно.
                                Живял съм доста години в чужбина, и там стават катастрофи, но всички имат респект от органите на реда. А за радните блюстители ...просто ми се разваля настроението само като се сетя за тях.
                                Изобщо може да се открие тема КАТ и жертвите по пътищата на България.
                                В пълното безхаберие и нежелание да си изпълняват служебните задължения на служителите от КАТ се крие проблема! Много лесно могат да се скрият на участък при който спокойно може да се кара с 80, ама някой е сложил табела 50 и да те дебнат и глобят. Ама да стоят на участък в който има проблеми, рискове, създало се е задръстване и т.н. няма ги никакви - щото ще трябва да работят. Взимането на рушвети и неспазването и неприлагането на закона води до разрастване на войната по пътищата. Нещата трябва да започнат от КАТ, а от там дисциплината бързо ще се наложи и върху водачите.
                                Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
                                Discovery 2.5 TD5 2000 EX
                                Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X