Колеги, някой може ли да ми каже колко са дълги пружините на съединителя на хр 400 /2001г./ Инцидентно ми се налага да сменя съединителя с нов, но от Хонда ми казаха минимум 2 седмици за доставка. Аз нямам толкова време за чакане и ще търся алтернативни варианти!
"Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
А+
LZ1DRZ
За карба - и според мен проблема е, че заяжда иглата на поплавковата камера. Може да е износена и вече да не влиза съвсем добре, и на моменти да заяжда при отворено положение.
Ако се е скапал поплавъка постоянно ще го прави този проблем, а не на моменти.
Гена, за пружините се обади на Диян(на Козлодуй), мисля че ще свършите работата по-скоростно.
В отпуснато положение(свалена от кошницата),заводския размер е 43,2мм. Долна граница (след която е препоръчителна смяна)-41,6мм.
Моите вчера ги мерих някъде около 42 мм.
Тези, които намерих са 2 вида. Едните отговарят на вътрешния и външния диаметър, както и на дебелината на пружината. Дължината им обаче е 47 мм.
Другия модел, който издирихме също отговаря на диаметъра/вътрешен,външен/ на оригиналните, но разликата е в дебелината на пружината с /1 мм по-дебала/ и е малко по-къса /42 мм/
Утре ще мислим като отида какви да взема, но нямам голям избор, а и никакво време. Намерението ми е да взема късите и ако случайно не станат да им подложа. Съединителя трябва да изкара така 1500 км, после ще си поръчам други пружини /ако се наложи/
"Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
А+
LZ1DRZ
Ако питаш мен не си прави експерименти с нови пружини/ако не са оригинални/ По добре компенсирай умората на старите с по една шайба около 2мм и няма да имаш проблеми за прехода. Друг е въпроса в какво състояние са ти дисковете. Ако до сега сега се е проявявала само склонност към преплъзгване, едно подлагане ще свърши работа. Другото е че може да сложиш и масло с по-голям вискозитет, който да помогне за по-добро сцепление. И в се пак каквото и да направиш, намери време за един тест от порядъка на 100-12Oкм. Aко все пак въпреки всичко има проблеми, от Мургана до Мазалат обади се - ще помагаме!
Искаш ли да получиш умен отговор-питай умно!
0894328706
Ако питаш мен не си прави експерименти с нови пружини/ако не са оригинални/ По добре компенсирай умората на старите с по една шайба около 2мм и няма да имаш проблеми за прехода. Друг е въпроса в какво състояние са ти дисковете. Ако до сега сега се е проявявала само склонност към преплъзгване, едно подлагане ще свърши работа. Другото е че може да сложиш и масло с по-голям вискозитет, който да помогне за по-добро сцепление.
Дисковете ще са чисто нови. Скапано жило на съединителя е прецакало цялата работа. Вчера го свалих за да го смажа - то едва се движи! На лоста не го усещах, съединителя до преди 3-4 карания беше ок. После разбрах каква е работата жилото има сърцевина /друго по-тънко жило/ и обвивка. Е тази обвивка се е скъсала по средата и се събрала на топче и по този начин връщането не е било оптимално. Сега имам запален съединител и прецакано жило.
Пробвах да подлагам на тези пружини - карах 100км и пак пробоксува. Маслото ми е 20w - 50. По-гъсто няма на къде. А и е чисто ново - на 30-40 км
Чакай , чакай!!!
Нещо не ми се връзва.Твоите са почти в нормата-шайби би трябвало да спасят положението.Ти по какво разбираш , че ти буксува съединителя...?
ПП.Да не би да претягаш жилото-колко високо го правиш да отделя?
ПП2.Имай в предвид и друго-пружината се мери не в дължина,брой витки и дебелина на витките , а в силата която е необходима за да я свиеш-причината е в материала който не може да се прецени на око или с шублер.Изправен си пред три възможности:
-по случайност да нацелиш точните пружини
-да сложиш по-твърди пружини и трудно да стискаш ръчката(дори може да започне да ти къса жила)
-да сложиш по-меки пружини и пак да ти пързаля съединителя
Внимателно премисли какво точно ще правиш , още повече щом те чака преход до г..а на географията!!!
Чакай , чакай!!!
Нещо не ми се връзва.Твоите са почти в нормата-шайби би трябвало да спасят положението.Ти по какво разбираш , че ти буксува съединителя...?
ПП.Да не би да претягаш жилото-колко високо го правиш да отделя?
Няма начин да закърпя положението> съединителя си е заминал!
Пробвах да откача жилото и карах така /хем вече бях подложил на пружините/ - в нормални обороти върви и работи добре. Като му дам газ оборотите се повишават рязко, а скоростта я няма никаква.
"Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
А+
LZ1DRZ
Имай в предвид и друго-пружината се мери не в дължина,брой витки и дебелина на витките , а в силата която е необходима за да я свиеш-причината е в материала който не може да се прецени на око или с шублер.Изправен си пред три възможности:
-по случайност да нацелиш точните пружини
-да сложиш по-твърди пружини и трудно да стискаш ръчката(дори може да започне да ти къса жила)
-да сложиш по-меки пружини и пак да ти пързаля съединителя
В магазина ми казаха, че тези пружини ги давали за няколко модела на Хонда /ама кои модели ..../
Внимателно премисли какво точно ще правиш , още повече щом те чака преход до г..а на географията!!!
Ще се обаждам на някой с джип да ме прибира.
П.С. Тя раницата и без това ще ми е лека 25-30-35кг., ще си взема направо и старите пружини та ако се наложи, да ги сменям /за спорта / под някоя дебела сянка!
Днес след работа ще намина през магазина и ще реша как да постъпя
"Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
А+
LZ1DRZ
Искам да ти дам и друг съвет.Обади се в Бултрако и ги накарай да ти проверят по номера на рамата дали наистина мотора е 2001.Все пак живеем в България и всичко е възможно.Причината е , че на ХР400 96г. пружините са 45,5мм/44,5мм(заводско/долна граница).Едва ли е станала чак такава грешка , но нищо не ти пречи да си вържеш гащите.
Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!
"... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
Джон Кенеди
Искам да ти дам и друг съвет.Обади се в Бултрако и ги накарай да ти проверят по номера на рамата дали наистина мотора е 2001.Все пак живеем в България и всичко е възможно.Причината е , че на ХР400 96г. пружините са 45,5мм/44,5мм(заводско/долна граница).Едва ли е станала чак такава грешка , но нищо не ти пречи да си вържеш гащите.
Благодаря ти. Ще опитам, само дано не е вчерашната мацка, че нещо не беше много любезна!
Първият собственик на мотора в Бг бях аз и в английския талон пишеше 2001. Ще видим тази работа ...
Ето това е моторът
"Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
А+
LZ1DRZ
Коментар