Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сглобяване от нула" на мотопед „Балкан“

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Продължават да се търсят:
    • метални капачета за препаската на седалката;
    • заден стоп, без или с основата;
    • -
    • -
    • жилo за километраж;
    • ключалка със секретен ключ за кормилото или поне снимка как изглежда;
    • ключалка със секретен ключ за страничен капак;
    • метални скоби за закрепване на предния калник към вилките – 2 бр.;
    • пръчката, която придържа задната част на ауспуха към рамата (при задния амортисьор);
    • -
    • червяк ( в темата някой го нарече „охлюв“) за километража;
    • -
    • -
    • други части, които не се виждат на снимките в интернет, но ще ни трябват.
    След странни обяснения от моя страна за "някакви гайки" и малко снимки за тяхното място върху мотора, човекът най-накрая разбра и ми изпрати гайките

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:balkan_GK.jpg Прегледи:0 Размер:351.0 КБ ID:6974600 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Balkan GK 1.jpg Прегледи:0 Размер:417.5 КБ ID:6974601

    Коментар


    • Ако някой ми каже как се сглобява това нещо, ще му кажа „Браво!“ J

      Как се монтира този ключ? Няма някакъв канал за зегерка, няма отвор с резба.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Key_1.jpg
Прегледи:512
Размер:460.6 КБ
ID:6974882 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Key_2.jpg
Прегледи:508
Размер:159.3 КБ
ID:6974883

      Коментар


      • От карбуратори не разбираме, но сме царе в разглобяването и в правенето на някои други работи!

        Ето нещо за душата : -) https://youtu.be/aqqrMnvO4QU

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Carburator.jpg
Прегледи:457
Размер:369.2 КБ
ID:6975781

        Коментар


        • Карбуратори за Балкан МК50 разглобяваме много бързо!

          Вижте как става това: https://youtube.com/shorts/GzAmOXT4pEY

          За сглобяването потърсете други колеги!

          Коментар


          • EIvanov
            EIvanov коментира
            Редактиране на коментар
            Не видях да развивате горивния жигльор.

        • Вероятно става въпрос за това, което съм посочил със стрелката. За съжаление, не успях да го развия, защото шлицът беше разбит, но от няколко дни го пръскам с WD-40.
          Все пак имаме два карбуратора, така че работата продължава.

          И ако карбураторът чака за ремонт, вижте какво направихме от последните дини и пъпеши за тази година: https://youtube.com/shorts/As_OEo6UiRc

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Carburator_1.jpg Прегледи:0 Размер:181.0 КБ ID:6976972
          Последно редактирано от LR2014; 21-10-24, 15:13.

          Коментар


          • kameno karp
            kameno karp коментира
            Редактиране на коментар
            Принципно не е жизнено важно да го вадиш тоя жигльор. Промий,продухай и това е. Ако е запушен се вижда и така

        • Така и така си го разглобил погледни го срещу светлината, ако свети през отвора не се мъчи да го развиваш.

          Коментар


          • Има и друг проблем – на края на жилото за газта има пъпка, но отворът на металния цилиндър е доста разширен от долната страна, вероятно от дълга употреба и жилото изскача, не може да се фиксира. Може и да бъркам нещо, защото досега не бях виждал разглобен карбуратор на живо

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Carbureutor_problem.jpg
Прегледи:341
Размер:319.2 КБ
ID:6977054 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Carbureutor_problem_1.jpg
Прегледи:336
Размер:117.4 КБ
ID:6977055

            Коментар


            • Пъпката се прекарва през дупката. През каналчето жилото се вкарва в другата дупка. Тя,някъде нагоре има засечка,която позволява минаване на жилото но не и на пъпката. Погледнато отдолу,двете дупки са еднакви. Погледнато от другата страна,едната е по-малка.
              Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

              Коментар


              • Писна ми от карбуратори - първото сглобяване беше с налучкване, но вече ги разглобявам и сглобявам със затворени очи, въпреки че винаги оставя по някоя част, която се поставя незнайно къде.

                Видео за карбуратора ще кача малко по-късно, но за компенсация вижте как направихме нещо като мекици по руска секретна технология: https://youtu.be/bq60aaPIng


                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Karb_0.jpg Прегледи:0 Размер:397.8 КБ ID:6978335 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Karb_1.jpg Прегледи:0 Размер:306.0 КБ ID:6978336

                Коментар


                • trapper
                  trapper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Писна ми, отписвам се!

              • За съжаление, през ловния сезон времето за работа по балканчето е много дефицитно, все едно да търсиш красива блондинка в кварталната железария. Влизаш, оглеждаш се, но всичко, което виждаш, са тесли и триони.

                Като казах тесла... в една фейсбук група ми удариха голяма ТЕСЛА, защото написах, че повечето там са „бояджии“ – купуват едно балканче и го боядисват, което било „реставрация“!

                Ето и поредното сватбарски подскачащо клипче, на което можете да видите вече сглобения карбуратор: https://youtube.com/shorts/Jw4ccvCByTU

                Коментар


                • Всичкото ток е на масата, а въпросът е… и к‘во праим ся?

                  Първо ще подменим всички кабели, като ще ги оставим малко по-дълги, защото не знаем, кой къде отива. Задният стоп също е проблем – гумата е запазена, основата е с неясно какви счупени пластини, а за капака имаме представа само от някакви случайни снимки. Сглобяването на ключа за запалването също е проблем – бакелитовата врътката свободно пада и не е ясно как се фиксира в ключа. В общи линии, идея нямаме какво ще правим с тока J

                  Обаче, ако имате тел и клещи, можете да направите това, което и ние направихме – система за автоматично загасяване на свещи: https://youtube.com/shorts/dZBafJWD2wk

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Balkan_El_System.jpg
Прегледи:179
Размер:904.9 КБ
ID:6979744 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Balkan_El_System_1.jpg
Прегледи:173
Размер:675.3 КБ
ID:6979745

                  Коментар


                  • Крушките за стопа и габарита са сулфидни.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6438-280x280.jpeg
Прегледи:167
Размер:33.3 КБ
ID:6979755
                    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                    Коментар



                    • Гледайки основата на стопа се вижда, че едната лампа е с извод на маса, а другата, долната, май е без маса. Ел. схемата не е пред мен, но вероятно има някакво обяснение.
                      Ако едната вероятно е STOP, другата за какъв сигнал е?

                      Коментар


                      • kameno karp
                        kameno karp коментира
                        Редактиране на коментар
                        Едното е габарит,другото е стоп. Стопа взема маса по кабел от стоп машинката на капака на задната капла.

                    • При по-внимателно разглеждане на частите се оказа, че има още една контактна пластина за ключа. Всъщност, освен нея, има още много части, които на този етап са с неясно месторазположение върху балканчето J

                      Разполагането на кръст на двете пластини май е единствената възможност да се осъществява контакт между всички пъпки на основата. Фиксирането на пластмасовата врътка в ключа е било с някаква втулка, преминаваща през врътката или с някаква специална зегерка. Поради липса на подробни снимки, това остава загадка.
                      Гривната на фара е в окаяно състояние - била е боядисвана многократно и има много пукнатини. Тя ще бъде почистена, изкърпена, шлайфана, после обработена със специален грунд спрей за пластмаса и боядисана в бяло.
                      Може и да остане в сегашния си вид, но само почистена – така ще бъде по-автентично.

                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Balkan_SW.jpg Прегледи:0 Размер:208.2 КБ ID:6980004 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Balkan_SW_1.jpg Прегледи:0 Размер:168.3 КБ ID:6980005 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Balkan_SW_2.jpg Прегледи:0 Размер:93.3 КБ ID:6980006 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Balkan_Light.jpg Прегледи:0 Размер:396.3 КБ ID:6980007

                      Коментар


                      • Позициите на ключа са загасен/контакт/контакт с фар, с въртене по часовника.
                        ​​​​

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X