Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сглобяване от нула" на мотопед „Балкан“

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сглобяване от нула" на мотопед „Балкан“

    Здравейте,
    В края на м. септември 2023 г. започваме един проект за сглобяване от „нула“ , от отделни части, на мотопед „Балкан“, който, разбира се, няма да се движи по пътната мрежа, но трябва да стане напълно функционално изправен.

    Участниците са трима [ Тези определено не са нормални ], а целта е заснемане на видеоклип на процеса на търсене на частите и сглобяване на мотопеда, като част от любителска видео поредица за реставриране на стари машини и други изделия.

    Вероятно някой ще каже, купете си за 500 - 600 лева едно работещо „Балканче“ и не се занимавайте с глупости, и вероятно ще е прав, но ние имаме малко по-различна гледна точка. Както знаете, много често ентусиастите нямат задълбочени познания за нещата, с които се захващат, така че и ние не правим изключение, но ще се опитваме да компенсираме по някакъв начин липсата на знание и опит.

    Следете темата, ще има много снимки и видео, а ако някой иска да участва косвено в този проект, нека смело да дава съвети и мнения по проблемите, които ще възникнат.
    Ако не – пак следете темата с любопитство, защото има голяма вероятност да видите епичен и грандиозен провал!

    И така, нека да започваме с първия проблем - набавяне на необходимите инструменти.
    Качвам една снимка от интернет на част от мотопед „Балкан“. Какви специални инструменти и ключове са необходими за сглобяване/разглобяване на тази част на мотопеда? Моля за отговори със снимки на инструментите, поради причината, посочена по-горе с Bold

    Прикачени файлове

  • #2
    По спомен за горната част ползвах главен ключ от едно времешните велосипеди. Иначе в комплекта с инструменти към самия балкан си има ключ, който няма как да снимам в момента, но снимка от нета на ключ от колело ще потърся.

    Коментар


    • #3
      Трябва ти "секторен ключ".

      Коментар


      • #4
        Чук и секач. Без много зор.
        Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

        Коментар


        • #5
          Аз пък искам да пожелая успех на начинанието! Кураж и не се отказвайте! Помнете: "Ноевия ковчег е построен от любители. Професионалисти са направили Титаник."
          Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

          Коментар


          • #6
            Благодаря на всички за първоначалните съвети!

            В интернет има много успешни проекти за реставриране на мотопеди „Балкан“, но всички те са осъществени от хора, които разбират и знаят какво правят. За съжаление, нашият малък екип не попада в тази група, затова отидохме да търсим секторен ключ на софийския битак.
            Камерата подскача като в сватбарско видео, но по тези места не е препоръчително да се снима, освен ако не можете да бягате бързо и да носите на бой.

            https://youtube.com/shorts/cZ9LYrQ6GA0

            Коментар


          • #7
            То ако всеки можеше и знаеше няма;е да е интересно,и форум нямаше да има.

            Давайте смело,то от Балканче по-просто няма к става за учене.

            Следя темата с интерес и пожелавам успех,не си купувайте Балканче за 500 лева,то така е е интересно
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #8
              Започваме теоретична подготовка с една книга от 1959 г.
              Очилата са „мотористки“ модел от шестдесетте години и ако имате един брой от тях, значи сте гъзар, но ако имате два - вече сте на друго ниво

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Balkan_50.jpg Прегледи:0 Размер:446.5 КБ ID:6937338 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Balkan_50_A.jpg Прегледи:0 Размер:438.0 КБ ID:6937339
              Последно редактирано от LR2014; 16-09-23, 12:37.

              Коментар


              • #9
                Да използвам темата, ако автора разреши.
                Имам един Балкан 250 и една рамка от същия модел с каплите.
                Някой да се интересува ?

                Коментар


                • #10
                  Ако срещнете някакви проблеми със самото двигателче пишете, може да го пратите в насипно състояние и да си го получите сглобено, или обратното.
                  Около средата на октомври би трябвало да съм си в България.
                  15/24/7, 15/42/7 са размерите на семерингите на Коляновият Вал. Подменете ги с не-руски такива, за да нямате ядове със смесообразуването. Балансиращите отвори на противотежестите на КВ оригинално са запълнени с корк, за намалят картерния обем и е хубаво да си останат така. : )
                  За маховика и касетата на съединителя е хубаво да се сдобиете със скоби за да не трошите докато ги вадите.
                  Последно редактирано от Никола; 17-09-23, 04:08.

                  Коментар


                  • kbot
                    kbot коментира
                    Редактиране на коментар
                    Всичко е правилно, но едва ли ще те разберат.
                    Маховика съм го вадил успешно с две отверки, щото скоби има няколко вида, а нямах правилната ...

                  • LR2014
                    LR2014 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Никола, благодаря!
                    Със сигурност ще има тъпи въпроси в изобилие.
                    КВОТ е прав, копирах това, което си написал и съм го запазил, защото усещам, че е важна информация, но още не я разбирам, въпреки че съм най-умният в нашия екип : -)

                    Подсказвайте ни с размери и снимки нещата и инструментите, които ще ни трябват.

                    Тази седмица ще дадем малко „газ“ на проекта и започваме сериозната работа!

                • #11
                  Ето как започна този проект:

                  В плевнята има някакви остатъци от мотор и двигател, май от Балканче, но не съм сигурен – това бяха думите на мой приятел в началото на 2021 г., когато си купи къща в някакво забутано селце.

                  Утре (20.09.2023 г.) потегляме към плевнята, но лошото е, че тя се намира на 350 км от София.
                  Ще навъртим 350 + 350 км, вероятно по пътища, блокирани от зърнопроизводителите и при цена на дизела 2.95 лв... нямам обяснение за това.

                  Остане с нас, връщаме се след малко!

                  Off topic: Ако ви е скучно докато чакате, вижте как пържа тулумбички : -)

                  https://youtube.com/shorts/fcolEKHu7CY

                  Коментар


                  • kbot
                    kbot коментира
                    Редактиране на коментар
                    @Никола: На въпроса - който вдигне ръка е прецакан с някоя гадна работа. А и тука живо балканче едва ли ще видим, но тулумбички бол

                  • Никола
                    Никола коментира
                    Редактиране на коментар
                    Така си и мислех.

                  • KingofROAD
                    KingofROAD коментира
                    Редактиране на коментар
                    Никола, а знаеш ли как се набират доброволци в армията?

                    Ти, ти, ти и ти - крачка напред марш. Доброволци за .........

                • #12
                  Рано сутринта, след като натоварихме поне 10 кг най-различни ключове и почти 1 литър WD-40 , така се засилихме по бул. „Цариградско шосе“, че след 350 км едва спряхме близо до плевнята. След кратко разчистване видяхме нещо, което свали ентусиазма ни под абсолютната нула. Наистина бяха само остатъци от мотопед и явно предишният му собственик го е продавал на части.
                  На базата само на тези остатъци проектът става твърде сложен за хора, които до преди няколко дни дори не подозираха, че съществува нещо като секторен ключ.
                  Нямаше и материал за заснемане на видеоклип, което пък съвсем обезсмисля начинанието.
                  За най-нетърпеливите качваме две снимки на рамата и на остатъците от мотора.

                  Следете темата, ако искате да разберете как ще продължим, защо ходихме до Одрин и защо се прибрахме в София през Юндола и Предела :- )

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:1.jpg Прегледи:0 Размер:1.47 МБ ID:6938370 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2.jpg Прегледи:0 Размер:1.63 МБ ID:6938371
                  Последно редактирано от LR2014; 26-09-23, 06:39.

                  Коментар


                  • #13
                    Основата вече я имате. Успех.

                    Коментар


                    • KingofROAD
                      KingofROAD коментира
                      Редактиране на коментар
                      Така е, имате с какво да започнете. Полека лека доокомплектовайте.Части все още се намират. И по мото магазините, и по битаци и пазари, и в интерменуета. Вижте от какъв точно модел балканче е рамата, и постепенно допълвайте липсите. Успех и късмет.

                      Това, което не можах да разбера, защо в средата на 70-те е спряно производството? Дори и за вътрешния пазар търсене си е имало, и то въпреки конкуренцията на Ява, Симсон, и др. Конструктори и кадри е имало. Можели сме да ги доразвиваме и доразработваме. Все пак не са автомобили, та поне мотори и мотопеди да имахме собствено производство. Само велосипедите оцеляха.
                      Последно редактирано от KingofROAD; 26-09-23, 19:14.

                  • #14
                    Ако още не ви е минал мерака, вземете едно такова, разглобете го и тренирайте
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5370.jpeg
Прегледи:548
Размер:1.51 МБ
ID:6938536
                    ________________________________________________
                    Subaru OUTBACK 2,5
                    Hyundai TUCSON 2.0

                    Коментар


                    • #15
                      По мое време, всяко хлапе от махалата имаше Балканче, събрано от части и не му викаше проект. Просто го правеше...
                      И до ден днешен съм в състояние, ако ми покажеш каквато и да е част от него, да кажа откъде е и за какво служи..
                      Балканчето е супер ниска летва и е по силите на всеки, дори недотам грамотен технически човек, който все пак не носи панталон с ръкави.
                      Необходими са съвсем базови инструменти. Части се намират лесно.
                      Подготовката ви за "проекта" е смехотворна. Това се прави за ден или няколко в зависимост от свободното време и желаната степен на автентичност и завършеност.
                      В днешно време, си мисля, че човек трябва да се занимава с далеч по-амбициозни "проекти".
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • Никола
                        Никола коментира
                        Редактиране на коментар
                        Е все пак е похвално, че някой иска да си оцапа ръцете със горяло масло. Преди всеки си човъркаше колата събото-неделно с някой приятел дето разбира или дето пък не разбира. Сега повечето хора от набор '90 и след него за спукана гума викат пътна помощ.

                        P.S. Повечето ми роднини и приятели ме иронизират, че куфара с гедорията седи постоянно в багажника на колата. "Ремонт на пътя ли ще правиш хъ-хъ-хъ" и после "Ела помагай, че пътната помощ иска ххх лв."

                      • KingofROAD
                        KingofROAD коментира
                        Редактиране на коментар
                        Ами те млЯдото поколение са така, особено тези, които не са служИли. Имам колеги 83-84 набор, дето са манекенкИ, не манекени. Еми немам думи, и немам нерви. За 15-на годИн смениха по 3-4 таратайки, и ми се чудят защо не се отказвам от кораба-майка. Пък и се пробват да ми го смЕнят. Еми няма нищо безпричинно на този свят, те като искат да спонсорират серизите. Аз нйееее....

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X