Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Tips & Tricks

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Tips & Tricks

    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
    Да не ползваш дуралови винтове? Внимавай с това, защото на по-отговорно място може да стане беля. За кори и предпазители няма ядове.
    Не се притеснявай колега-мога да различа стомана от алуминий (не се правя на обиден просто те успокоявам).Алуминия е доста по-лек от стоманата (приблизително три пъти ако трябва да съм точен),има разлика в звука при почукване (а аз най-редовно си изпускам инструментите и болтчетата-нали съм си смотан),въпреки че по-нагоре писах че неръждавейката не я лови магнит това не е съвсем така(поне за тези които продават)-с триста зора можеш да вдигнеш някоя шайба, много често ми се налага да скъсявам винтове (имам навика да си зареждам по 20-30 бройки от 5-6 размера и си ги преправям за конкретното място когато ми подрябват), а разликата между това да режеш алуминий и стомана е огромна и накрая-все пак когато отида в магазина изрично подчертавам че ми трябват винтове от неръждавейка.
    Другото важно нещо е че неръждавейка навивам само в алуминий. Навсякъде където има товар използвам обикновени крепежи с максимално възможен клас на якост.
    Последно редактирано от ЕМО; 02-04-08, 21:43.
    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
    Джон Кенеди

    Коментар


    • #92
      До: Tips & Tricks

      Фирмата се нарича "Евроболт". Намира се на ъгъла на булевардите Сливница и Раковски.Магазина е точно на самия ъгъл-даже ъгъла е изрязан за да сложат вратата..Магазинчето е малко , но вътре е море от крепежи.Продават и на едро , затова е добре да сте предварително подготвени (размери , бройки , видове на крепежите които ще купувате и т.н.)Най добре си носете мостри.Дори и да нямат това което ви трябва , ще ви дадат добър съвет кое може да го замени(става дума за по-специфични крепежи).Работота на хората в повечето случаи е доста натоварена , затова бъдете колегиални(казвам го от личен опит-страшна досада е когато си затрупан от клиенти някой Мунчо да ти влезе в магазина и да направи опашка 200м).Има един пич на възраст около 35 год със силно прошарена много къса коса-направо е факир. Другите също ще ви свършат работа , но гледайте да го хванете него.

      Моля модераторите да не трият поста-не се опитвам да правя реклама, а да помогна на колегите.
      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
      Джон Кенеди

      Коментар


      • #93
        До: Tips & Tricks

        Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
        И такива слагах, и шайби от клингерит дебели слагах уж за термоизолация (между предпазителя и кривките) и не става! Той предпазителя е прахово боядисан и държи, но в мястото на контакт с кривките (под главата на винта) боята е прегоряла и ръждясва. Праховата боя държи докъм 300 С, т.е. по-малко от термоустойчивите спрейове! Ако си намеря шайби и винтове от неръждаема стомана, може и да посинеят след време ама няма да ръждясат!
        Специално за гърнета и колектори неръждавейката е перфектна-не ръждясва, не прегаря(не се "заварява" винта към гайката), по яка е от месинга ( оригиналните гайки са месингови),отвива се без проблем, не И пада покритието(просто такова няма).Единствения проблем е ,че ако махнеш шпилките и направо навиеш цели болтове се споява с алуминия за което писах по-рано , но това и обикновената стомана го прави .Просто преди отвиване трябва да чукнеш главата на винта за да отлепи и после си развиваш спокойно.Може да си оставиш оригиналните шпилки и да навиеш само гайки от неръждавейка и тогава този проблем отпада(не съм сигурен обаче дали ще успееш да завреш гедоре за да стегнеш/отвиеш гайката-това трябва да се види на място).
        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
        Джон Кенеди

        Коментар


        • #94
          До: Tips & Tricks

          Благодаря! За винтовете и шайбите дето държат предпазителя на кривките става дума! На фона на лъскавия предпазител ръждясалите винтове направо вадят окото! А иначе гайките и шпилките закрепващи самите кривки към главата са ми стоманени и ръждясват но това не ме притеснява!
          "Do not correct a fool, for he will hate you;
          Correct a wise man, for he will appreciate you."

          Коментар


          • #95
            До: Tips & Tricks

            Аааааааа...
            За там има едни много подходящи болтчета с полуобла глава с широка периферия.Завиват се с ключ за вътрешен шестограм 4-ка.Има ги и във вариант за кръстата отверка.
            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
            Джон Кенеди

            Коментар


            • #96
              До: Tips & Tricks

              И аз съм клиент на фирмата и магазина дето спомена Емо и съм доволен от тях. Малко цените са им височки, но пък за мен е по-важно, че има от "пиле мляко", сигурен съм в качеството, защото обикновенно търся болтове с голяма якост за джипа и не на последно място - компетентното обслужване. И всичко това като е за малки количества разликата в цената не е фрапираща.

              Коментар


              • #97
                До: Tips & Tricks

                Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
                И аз съм клиент на фирмата и магазина дето спомена Емо и съм доволен от тях. Малко цените са им височки, но пък за мен е по-важно, че има от "пиле мляко", сигурен съм в качеството, защото обикновенно търся болтове с голяма якост за джипа и не на последно място - компетентното обслужване. И всичко това като е за малки количества разликата в цената не е фрапираща.
                +1... даже преди няколко дена мислех да ги спомена, но все забравям.

                Коментар


                • #98
                  До: Tips & Tricks

                  Евро болт!!! кръстовището на бул.Сливница и Раковска!!! Има болтове всякъкви, включая и неръждавейка! От страната на централна гара! На съмото кръстовище! на Ъгъла

                  Коментар


                  • #99
                    До: Tips & Tricks

                    Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                    Специално за гърнета и колектори неръждавейката е перфектна-не ръждясва, не прегаря(не се "заварява" винта към гайката)
                    Емо, до скоро и аз си мислех така, затова и си намерих уж качествена нераждавейка за да си направя гарне. НО в последствие, след много нагряване, кал, вода и какво ли още не, ауспуха ми почна да ръждасва . Правя си извод, че температурата променя, свойства на неръждав. стомана и тя почва да ръждасва. Може и да греша, може и матеряла ми да не е бил качествен, но телта на телоподаващото също беше нераждавейка, а и той хваща ръжда !?

                    П.П. Браво за темата, адски полезна!
                    KTM Fen

                    Коментар


                    • До: Tips & Tricks

                      Незнам това за тука ли е или за вицове, ама трябва да го споделя...

                      Вчера се запознах с един пич-моторист със сериозна нова Хонда и си говориме и той вика: -Аз нищо не поръчвам. Пуловете ги пиля с шкурка и стават идеално. Аз се шокирах малко, ама продължаваме да си говорим за клапани. Той вика: - ми те от Тико стават перфектно трябва само малко на струг да се запилят стъблата. И това го понесох достойно, ама започна темата за съединителите и той разправя: -Аз си сложих феродови дискове, налях масло за автоматик и пуснах един банан вътре. Работи си като часовник.
                      ей ме мене в тоз момент шок без ресто! Направо ме уби. Жалко че трябваше да тръгва.

                      Коментар


                      • До: Tips & Tricks

                        Първоначално публикуван от iassen Преглед на мнение
                        Незнам това за тука ли е или за вицове, ама трябва да го споделя...

                        Вчера се запознах с един пич-моторист със сериозна нова Хонда и си говориме и той вика: -Аз нищо не поръчвам. Пуловете ги пиля с шкурка и стават идеално. Аз се шокирах малко, ама продължаваме да си говорим за клапани. Той вика: - ми те от Тико стават перфектно трябва само малко на струг да се запилят стъблата. И това го понесох достойно, ама започна темата за съединителите и той разправя: -Аз си сложих феродови дискове, налях масло за автоматик и пуснах един банан вътре. Работи си като часовник.
                        ей ме мене в тоз момент шок без ресто! Направо ме уби. Жалко че трябваше да тръгва.
                        Ами аз също съм виждал да шлайфат пулове, и ако се шлайфат на машина не виждам причина да не станат идеално, но на ръка с шкурка е малко трудно да не се изкривят, но пък не е невъзможно (виждал съм шлайфани на ръка на Кавазаки "Нинджа" 400 кубика)! На Ямаха ТТ350 пък стават клапани от някакво BMW (лека кола), знам го защото в Сандански имаше такава Ямаха с такива клапани монтирани, но не помня точния модел на BMW-то! Виж за маслото с банана единственото, което мога да кажа е че то мотора ще работи като часовник и без масло, въпроса е колко време ще оцелее работейки така! Ти пък не си се сетил да го питаш, дали е смлял предварително банана с пасатор, или цял го е наврял някак си.
                        "Do not correct a fool, for he will hate you;
                        Correct a wise man, for he will appreciate you."

                        Коментар


                        • До: Tips & Tricks

                          Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                          Ами аз също съм виждал да шлайфат пулове, и ако се шлайфат на машина не виждам причина да не станат идеално, но на ръка с шкурка е малко трудно да не се изкривят, но пък не е невъзможно (виждал съм шлайфани на ръка на Кавазаки "Нинджа" 400 кубика)! На Ямаха ТТ350 пък стават клапани от някакво BMW (лека кола), знам го защото в Сандански имаше такава Ямаха с такива клапани монтирани, но не помня точния модел на BMW-то! Виж за маслото с банана единственото, което мога да кажа е че то мотора ще работи като часовник и без масло, въпроса е колко време ще оцелее работейки така! Ти пък не си се сетил да го питаш, дали е смлял предварително банана с пасатор, или цял го е наврял някак си.
                          На мен единия изпускателен клапан ми е от кой знае каква кола (водно охл.) , беше малко дълъг, но стругара го оправи и сега си пере без проблем. Разликата е, че тия клапани дето са за водно работят при по-ниска температура от въздушните. И има опастност, ако прегрее, клапана да се... Но не е толкова лесно, попринцип се стремя да карам бързо, така че да си се охлажда и няма опастност от прегряване, като изключиме хард пътеките.... при тях мотора грее много.
                          Последно редактирано от Daniel Gyorev; 14-04-08, 20:26. Причина: правоп. гр.
                          KTM Fen

                          Коментар


                          • До: Tips & Tricks

                            Първоначално публикуван от Daniel Gyorev Преглед на мнение
                            Емо, до скоро и аз си мислех така, затова и си намерих уж качествена нераждавейка за да си направя гарне. НО в последствие, след много нагряване, кал, вода и какво ли още не, ауспуха ми почна да ръждасва . Правя си извод, че температурата променя, свойства на неръждав. стомана и тя почва да ръждасва. Може и да греша, може и матеряла ми да не е бил качествен, но телта на телоподаващото също беше нераждавейка, а и той хваща ръжда !?

                            П.П. Браво за темата, адски полезна!
                            Неръждавейката е обикновена стомана(сплав от Въглерод и Желязо) + цветни метали.Има много и различни марки неръждаеми стомани(в зависимост от вида и количеството на т.нар. легиращи елементи).По света (а до преди 18 год и в България) има цели научни и експериментални институти които се занимават с разработването на всевъзможни марки стомани в зависимост от изискванията към даден детайл(отдавна си мисля да ви дръпна един урок по металургия на черните и цветни метали , но все ме мързи защото ще падне бая писане.Доста весело ми става , като чуя израза "стоманизирано желязо".То е все едно да кажеш "удървено дърво"-но както и да е! ).Та в тоя ред на мисли , не се знае какво точно си си сложил на мотора.Специално за крепежите на Евроболт гарантирам.По моя мотор има крепежи слагани преди 4год(в това число и но предпазителя на двуцевката за който говореше Слави) и не са мръднали.Дори не са си променили цвета.
                            Последно редактирано от ЕМО; 14-04-08, 20:52.
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • До: Tips & Tricks

                              Първоначално публикуван от iassen Преглед на мнение
                              Незнам това за тука ли е или за вицове, ама трябва да го споделя...

                              Вчера се запознах с един пич-моторист със сериозна нова Хонда и си говориме и той вика: -Аз нищо не поръчвам. Пуловете ги пиля с шкурка и стават идеално. Аз се шокирах малко, ама продължаваме да си говорим за клапани. Той вика: - ми те от Тико стават перфектно трябва само малко на струг да се запилят стъблата. И това го понесох достойно, ама започна темата за съединителите и той разправя: -Аз си сложих феродови дискове, налях масло за автоматик и пуснах един банан вътре. Работи си като часовник.
                              ей ме мене в тоз момент шок без ресто! Направо ме уби. Жалко че трябваше да тръгва.
                              Колеги,пълно щастие няма!
                              Двигателите и на моторите и на автомобилите са все четиритактови бензинови.Много части стават от едните на другите.В добавка авточастите са доста по ефтини(казва ви го продавач на авточасти със седемгодишен стаж , който си е правил достатъчно сравнения и експерименти).Не забравяйте обаче , че когато мотоциклетния двигател е конструиран , то някои хора са мислили! Спокойно може да се сложи авточаст-въпроса е колко ще искара и ще има ли други поражения по двигателя.То човек парите рано или късно си ги дава!
                              Номера с бананите го правят на Горубляне.Става дума за случай , когато на кола за продаване и "вият" скоростите или диференциала.Половин килограм банани вършат чудеса!Ефекта е същия ако се сложат две шепи дървени трици!!
                              Що се отнася за шлайфането на клапани или пулове-въпросните детайли имат т.нар. повърхностна закалка.Когато един детайл се закали , той става много твърд(износоустойчив), но много крехък(асоцияция-стъкло).За да се избегне това , клапана (да речем) се произвежда от високотемпературна(легирана) стомана и се закалява повърхностно.Така съцевината на клапана остава относително гъвкава , а повърхнастта-твърда и износоустойчива.Проблема е че закалката е само по горния слой на метала и има опасност при шлайфане да се покаже "меката" сърцевина.При това положение сами се сещате , колко ще издържи този клапан/пул.Същото важи за разпределителни валове,колянови валове(с плъзгащи лагери-автомобили и пистарки),бутални болтове,кобилици и т.н.
                              Не съм сигурен точно на каква дълбочина става закаляването , но аз лично не бих си правил експерименти!
                              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                              Джон Кенеди

                              Коментар


                              • До: Tips & Tricks

                                Аз съм шлайфал пулове, но на плосък магнитен шлайф. Няма никакъв проблем. Просто слагаш шлайфаната повърхност към чашката а не към вала, ако имаш съмнения в циментацията. Също така съм слагал сегменти от ЗИЛ на КЛР. Не от хубаво, но става и изкава доста време,ако се направи добре. Преди години нямаше части....
                                А коляновите валове са без циментация
                                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X