Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Tips & Tricks

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Tips & Tricks

    малко хитрини за изпуснали резби тъй като тези дни се занимавах с подобни неща
    1.изпуснала резба на пробката за източване на маслото.
    -купува се пробка с по голям диаметър /от резба 10 се минава на 12 например/взима се медчик с нужната по голяма резба навива се директно в изпусналата резба/ задължително се прави докато мотора е в нормално положение с пробката отдолу не се лъжете да го поставяте легнал за по голямо удобство даже му сипете малко масло да тече върху медчика докато навивате резбата така стружките изтичат надолу и не влизат в двигателя
    -пробка дифтунка и медчик може да се купи от магазина за крепежни елементи на ъгъла на Сливница и Раковски в София, имат всякакви дори с вътрешен шестограм.
    2.изпуснала резба на глава блок или цилиндър.
    доста често особено при по-старите мотори се случва да изпусне резба по главата най-вече на разпределителен вал 6мм-вата резба, не се вкарваите в приключение да навивате шпилки, 7мм-ви болтове и други подобни баювщинки съществуват комплекти са възстановяване на резби всичко става за 5 минути и по-здраво от оригиналното
    вярно че не са много ефтини /около 120-150лв. на вид резба/ но вършат перфектно работа,не купуваш нова глава, блок или цилиндър който струват колкото мотора ако е по стар и не зависиш от баювец стругар да му си молиш , инвестицията е еднократна после си купуваш само консуативи /самите резби/ който са стотинки
    тези комплекти съм ги купувал от фирма УЛМЕР в Захарна фабика а от скоро гледам че ги заредиха и в магазина за крепежни елементи на Сливница и Раковски, има за почти всички резби като диаметър и стъпка кофтито е че по странни резби нямат на склад и трябва да се прави поръчка за доставка със срок около 2 седмици
    Николай Гогов 0898676912

    НЯМА ИДИОТО - УСТОЙЧИВИ НЕЩА. ПРОСТО ИДИОТИТЕ СА ТВЪРДЕ ИЗОБРЕТАТЕЛНИ!

    Коментар


    • #77
      До: Tips & Tricks

      Още един превод на трикче от френския сайт motoverte.com (оцветявам го така, защото в превод означава зеленмотор.com, само че, сайта не е за Kawa(само)).

      И тъй като си падам много по евтините и хитроумни неща, не се сдържам да го споделя с вас.

      "Когато практикуваме ендуро, нормално е да си намокрим краката (най-малко - бел. на пр.). Прибираме се в къщи и поставяме мокрите ботуши в някой ъгъл. Само че, следващата седмица ги намираме в най-добрия случай влажни, а в най-лошия мухлясали. Моето решение е следното: намерете стари автомати за ски и ги монтирайте на тавана в гаража си. Прибирайки се от каране, просто "кликнете" ботушите така че, да си съхнат спокойно с подметките нагоре. Другото предимство е, че се предпазват от естествената тенденция за огъване на подметките."

      Още повече, в къщи съм много на тясно, така че, хитринката ми хареса още повече.
      Е според мен даже, няма нужда чак от автомати за ски. Мисля, че с подръчни материали може да се направи не по малко практично удобно и евтино!
      Успех на всички, и безавариен сезон
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #78
        До: Tips & Tricks

        хе хе супер, мисля че ми се намираха някакви стари ски в гаража
        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

        Коментар


        • #79
          До: Tips & Tricks

          Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
          хе хе супер, мисля че ми се намираха някакви стари ски в гаража
          Aз пък мисля че можеш да не сваляш автоматите от ските а само да срежеш ските до автоматите.После с по две видии и готово.Само да имаш подходящо място.

          Коментар


          • #80
            До: Tips & Tricks

            Да се включа и аз в темата.
            При последното каране с "Дефилето Ендуро Тийм" потроших таблото и стъклото на оборотите.Таблото вътре беше помляно,но го залепих със секундно лепило в случая двукомпонентно.
            Снимка преди

            Най-обикновено прозрачно фолио го изрязах с подходяща форма за заместител на стъклото.

            След това го нарязах на по краищата на лентички,които подгънах и залепих от задната страна

            Готово няма 100% пропускливост,но поради намирането на такива части си е добре.Предполагам,че ще пази и от влизане на вода в таблото.

            Ето резултата
            [URL="http://slackpack.net/?q=node/388"]
            [/URL]

            Коментар


            • #81
              До: Tips & Tricks

              Винаги когато сменявам някакъв крепеж(гайка,шайба,винт,шплент и т.н.), използвам нов от неръждавейка и задължително с глава с вътрешен шестограм.Нашите мотори са непрекъснато в калта и обикновените крепежи за една седмица ръждясват до такава степен , че след това при развиване най-често се късат.Неръждавейката решава този проблем.Шестограмната глава има две удобства:
              -по мотора има доста места където не може да се завре гедоре.
              -с течение на времето съм заменил почти всички болтове с шестограмни и по този начин мога да си разглобя мотора (и двигателя в това число),буквално с три ключа-нещо което е много удобно в гората(не ми се налага да нося цял автосервиз на гърба си).

              По нагоре видях доста съвети относно жилото на съединителя и неговото смазване.Направи ми впечатление поста на Калин Кулев (който препоръчва-или по точно неговия механик-жилата да не се смазват).С течение на времето аз също достигнах до този извод. Проблема е ,че маслото освен че смазва също така и клеясва(сгъстява се и става лепкаво) а също така ако краищата на бронята не са добре "херметизирани" между бронята и жилото влиза прахоляк който полепва по маслото и става на кал.Резултата е тежък съединител,а това налага много често почистване и смазване на жилото. Аз прилагам друг метод.Взимам жило за съединител от автомобил и използвам само бронята.Автомобилното жило е доста по-дебело и когато в бронята се сложи обикновено моторджииско жило , то влиза много свободно и се движи изключително лесно.Жилата на повечето фирми за авточасти (да не кажа всички) отвътре са с тефлоново покритие (прилича на маркуч набутан в бронята) ,което изключително много улеснява движението на жилото и в добавка не се нуждае от смазване (даже смазването е НЕпрепоръчително-жилата заводски са сухи за разлика от лагерите например които си идват напълнени с грес).Разбира се ,бронята се нуждае от леко доработване (не влиза в настроиващите винтове-малко по-дебела е) , но резултата е поразителен.При тест , навих такова жило на спирала с диаметър 15см и почти не се усещаше усилие при издърпването на жилото (знаете че за да е малко усилието , жилото трябва да се криви на възможно по-малко места и кривките да са с възможно по-голяма дъга).На моя мотор за четири години никога не съм сменявал жило и то без абсолютно никаква профилактика(никога не е смазвано , почиствано и т.н) , а съединителя ми е страшно лек-нищо общо с това което беше когато купих мотора.

              Малко по-нагоре видях пост на колегата Ники(Антим),който дава съвети за скъсани резби.Към неговите думи искам да добавя още няколко неща.Резба освен при завиване , може за се скъса и при отвиване. Проблема е че алуминия и стоманата правят хим реакция и се заваряват един за друг(може би ви е направило впечатление в първия момент колко трудно тръгва да се развива болта),затова преди развиване на болта почукнете ЛЕКО главата с чук , така че резбата да отлепи-в последсвие развиването е много по-лесно и няма опасност да се скъса резбата или болта.При затягане ,също заради това залепване , не е необходимо да се стяга много(изключваме отговорните детайли разбира се-тях по книга).Необходими са два часа и болта няма никакъв шанс да се саморазвие.

              Пестете силикона-проблема е че в България , гарнитура е мръсна дума. Масово се използва силикон-лошо няма.Лошото е че се излива с туби , дори и там където е необходим съвсем малко(а това са повечето сглобки).Резултата е една шепа мустаци в смукателя на маслената помпа-задръстена цедка , влошено мазане , основен ремонт.
              Надявам се да съм бил полезен.
              Последно редактирано от ЕМО; 30-03-08, 17:31. Причина: неграмотност
              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
              Джон Кенеди

              Коментар


              • #82
                До: Tips & Tricks

                Откъде намираш крепежи от неръждавейка? Щото по нашите магазини има само поцинковани!
                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                Коментар


                • #83
                  До: Tips & Tricks

                  Аз също не съм засичал?!!?

                  Коментар


                  • #84
                    До: Tips & Tricks

                    Аз също си купувам неръждаеми болтчета и гайки,освен че издържат повече и изглеждат по добре като не са ръждиви!
                    878940653

                    Коментар


                    • #85
                      До: Tips & Tricks

                      Ама сигурни ли сте, че са нераждавейка?!?! Да не са поцинковани?

                      Коментар


                      • #86
                        До: Tips & Tricks

                        В София има специализирани магазини само за крепежни елементи, така че намирането не е проблем.
                        Неръждавейка е 100%. Нямам нито един ръждясал винт.Освен това има един много прост тест-ако винта не го лови магнит , то със сигурност е неръждавейка.Също така поцинкованите леко синеят а неръждаемите жълтеят.Лошо е когато се комбинира например неръждаема гайка с поцинкована шайба.Явно дават някаква реакция защото се патинират и двете и шайбата започва да ръждясва.
                        Единсвения недостатък на неръждавейката е че е по-слаба(по-лесно се къса-поне тези които се продават тук), но като се има в предвид че в повечето случаи се навива в алуминии това не е проблем.
                        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                        Джон Кенеди

                        Коментар


                        • #87
                          До: Tips & Tricks

                          Бе то и в Сандански има специализирани, и доста добре заредени магазини, ама крепеж от неръждаема стомана няма! Сигурен ли си че не е алуминий някакъв? Виж, има бял цинк и жълт цинк, лошото е че не издържа дълго при висока температура! А аз имам 2 винта дето държат предпазителя на кривките и съм слагал и поцинковани и никелирани, ама след време покритието прегаря и ръждясват и ме дразнят. Та ми се ще да намеря от неръждавейка за там! Дай адрес нещо на магазин да изстрелям брат ми да търси, че ми писна от тия ръжди!
                          Иначе съм работил в завод където се правеше и крепеж, и даже зареждахме някои софийски магазини, ама от неръждавейка само веднъж правихме една поръчка, за Елтос май беше. Та тогава пишман станаха тия дето се занимаваха с поръчката! Трудно се работи неръждавейката, пък и е скъпо! Може би затова трудно се намират!
                          "Do not correct a fool, for he will hate you;
                          Correct a wise man, for he will appreciate you."

                          Коментар


                          • #88
                            До: Tips & Tricks

                            Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                            В София има специализирани магазини само за крепежни елементи, така че намирането не е проблем.
                            Неръждавейка е 100%. Нямам нито един ръждясал винт.Освен това има един много прост тест-ако винта не го лови магнит , то със сигурност е неръждавейка.Също така поцинкованите леко синеят а неръждаемите жълтеят.Лошо е когато се комбинира например неръждаема гайка с поцинкована шайба.Явно дават някаква реакция защото се патинират и двете и шайбата започва да ръждясва.
                            Единсвения недостатък на неръждавейката е че е по-слаба(по-лесно се къса-поне тези които се продават тук), но като се има в предвид че в повечето случаи се навива в алуминии това не е проблем.
                            Да не ползваш дуралови винтове? Внимавай с това, защото на по-отговорно място може да стане беля. За кори и предпазители няма ядове.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • #89
                              До: Tips & Tricks

                              Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                              А аз имам 2 винта дето държат предпазителя на кривките и съм слагал и поцинковани и никелирани, ама след време покритието прегаря и ръждясват и ме дразнят. Та ми се ще да намеря от неръждавейка за там!
                              Слави, за там е най-добре да си сложиш прахово боядисани болтове - нито ръжда, нито ще се олюпят.

                              Коментар


                              • #90
                                До: Tips & Tricks

                                Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
                                Слави, за там е най-добре да си сложиш прахово боядисани болтове - нито ръжда, нито ще се олюпят.
                                И такива слагах, и шайби от клингерит дебели слагах уж за термоизолация (между предпазителя и кривките) и не става! Той предпазителя е прахово боядисан и държи, но в мястото на контакт с кривките (под главата на винта) боята е прегоряла и ръждясва. Праховата боя държи докъм 300 С, т.е. по-малко от термоустойчивите спрейове! Ако си намеря шайби и винтове от неръждаема стомана, може и да посинеят след време ама няма да ръждясат!
                                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X