Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Tips & Tricks

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Tips & Tricks

    Предлагам в една тема да се съберат "малките тайни" при ремонта или обслужването на мотора понеже почти във всяка тема има по нещичко но ако трябва да намериш конкретно нещо трябва да се ровиш и в повечето случаи аз се отказвам.
    Преди години се чудех как да си смажа жилата и каквото и да правех в крайна сметка винаги задържаха, след като ми казаха този метод се родих направо.
    Та откачате жилото от горния му край, вземате тиксо и найлонов плик, пробивате плика и нахлузвате жилото стягате с тиксото и в образувания джоб сипвате масло(според мен най-добре е с масло за двутактови защото е по-рядко). Оставяте да престои(аз обикновенно го правя вечер)и на другия ден имате едно чисто ново жило

    Надявам се идеята да бъде приета добре и да не бъдда критикуван заради името, обаче на български просто не звучи правилно заглавието, а и "малки тайни"вече е заето

  • #2
    Нааистина смазването на жилата е много моткава работа за този начин с найлона не бях се сетил,много удачно наистина.Браво.

    Коментар


    • #3
      трябва да се пробва и тества...
      "Опознай Родината за да я обикнеш"

      Коментар


      • #4
        Моя механик НЕ смазва жилата и твърди,че сухи работят по-добре...
        Онзи ден се засилих да си мажа жилата на газта,ама той не ми даде.
        К. Кулев

        Коментар


        • #5
          За мазане на жила си има специален инструмент, който прилича на гореспоменатото изобретение, само че вкарда маслото с помпичка
          Живей за всеки дъх!

          Коментар


          • #6
            Маслото клеясва, вярно не е върхът като за жила. Ама ако вече са тръгнали - вдигаш ги вертикално, отгоре пръскаш ВД-40. Мърдаш го в бронята. Чакаш малко, пак пръскаш, и така докато всичко се оправи. А в това време от долния край тече черна мръсотия и ръжда.
            А иначе тайната на скъпите жила са сухите смазки. Ако има как да се изкара от бронята, най-най-най доброто е да се поръси хубаво с талк. Обаче само при положение че после краищата на бронята ще се херметизират.

            Коментар


            • #7
              Що не ме питате как зимата ми замръзна жилото на кикдауна
              И няма смазване с WD-40, щот и от двете страни наклоните не позволяват на течността да втече навътре....И джипа върви ама лекичко - колкото е луфта на кикдауна... Сега като се сгрее времето и изсъхне добре ще го отворя и ще го налея...
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #8
                Значи и аз преди го смазвах така или със спринцовка и капка по капка, обаче това е една отегчителна оперция която отнема време което може да бъде използвано за друго. На ямахата ми така беше клеясало жиилото на съединителя че като карах мотора и получавах мускулна треска. След като го смазах имах чуството че се е откачило жилото все едно го бях откачил и само на ръчката натисках, а жилото е с тефлоново покритие което по принцип няма нужда от смазване. На Сузукито едното жило на газта беше клеясало като го взех и не се връщаше газта, което е много неприатно и от едно каране направих мазоли на дясната ръка, след като го смазах и няма проблем. Всеки сам си решава естественно, аз установих че това е метода който ме устройва и затова и него ползвам. Между другото от 2 години не съм смазвал отново съединителя на Ямахата така че дори веднъж годишно да го правите мисля че си заслужава.

                Коментар


                • #9
                  tips&tricks

                  Искам и аз да изкажа задоволството си от един съвсем нов продукт, който тествах по настояване на нашия маханик Пейчо Одурмата.
                  Как започна всичко ?
                  Трябваше спешно да сменя лагерите на предната и задната главина на CRF-а, заедно със семерингите. Именно поради износване на семерингите, кал и вода беше навлязла в лагерите и се бяха появили характерни луфтове.
                  Използвах момента да направя и профилактика на Африката, тъй като две години не бях гледал нищо по нея.



                  Пейчо много се стара. Изшлайфахме втулките, сложихме страхотни китайски лагери от по 3 лева/парчето и български семеринги, тъй като трябваше рано на другия ден да замина за Асеновград, а за по- скъпи трябваше да се чака.
                  До старателно подреденото работно място на Пейчо имаше буркан с бял материал, който чоплеше любопитството ми, но чаках момента, когато той ще влезе в употреба, че да разбера за какво е.


                  И ето, когато трябваше вече да се напълни канала между семеринга и лагера, Пейчо бръкна с мръсен пръст във вълшебния буркан и като го издигна тържествено и високо, заяви: "Високооборотна свинска мас !"
                  Аз имам голямо доверие на Пейчо и не се възпротивих изобщо, пък си и помислих, че скоро така или иначе китайските лагери ще се скапят, както и семерингите и всичко ще го сменя вкупом.



                  Така монтажът на лагерите приключи и започнахме смяна на верига и пиньони. Пиньоните бяха NHM, a веригата неорингов Renthal. Хората от Renthal придвидливо бяха сложили в комплекта бели ръкавици за да не се изцапа монтьорът със смазка, но Пейчо имаше опасност да изцапа повече ръкавиците отвътре.


                  Ето работата почти е приключила и ръкавиците наистина се оказаха по-чисти отвън, отколкото отвътре след монтажа на веригата.


                  Най-накрая и двата мотора бяха готови набързо, тъй като се оказа, че Африката си е топ. Профилактично само и сменихме свещи и въздушен филтър.
                  Накря искам да похвалям новата смазка, тъй като след връщането ми от Асеновград, трябваше да лепя спукана гума и след като разглобих всичко по главината констатирах, че грам вода не бе влязла в лагерите и с изключителна лекота измъкнах оста, която друг път дърпах като хайванин. За мое очудване и лагерите си бяха ОК.
                  Така че, моят съвет е, ако нямате висококачествена грес, мажете с финно рафинирана високооборотна свинска мас, ем когато спрете след бързо каране от триенето на семерингите във втулките, приятно мирише на свински пържоли ! Ефекта е поразителен.
                  По този начин стимулирате и родното производство на баба си.
                  Ендурото и сексът не са шега работа !
                  -------------
                  Животът се измерва с броят на издишванията !

                  http://sixdayscrazyjob.com
                  http://crazy-job.com

                  Коментар


                  • #10
                    Re: продуктови тестове

                    жоро леко с хумор го казва това..но има и такива прости решения ..които обаче често се оказват ..много ефективни

                    ..макар че точно този материял може би е по скоро за темата -типс анд трипс..или ..челъми-по нашенски ..така че ..нищо чудно да се отзове и там по някое време

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Tips & Tricks

                      Убу де, ама що не го премести тогава отговора
                      Лепнах темата с цел да се доразвие, а ако остане стегната и подредена, както онази за продуктовите тестове, ще стане още по-добре.
                      Даже мисля да я преместя в подфорума за технически дискусии... май там и е мястото
                      Айде опитните да споделят малко повече трикчета и хитринки
                      DCRT®

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Tips & Tricks

                        В едни малки тубички с заострен край продават "фино машинно масло". Има го по повечето магазини за инструменти, бои, железарии, строителни! То е доста рядко, затова изтича лесно и не е много трудно да го вкараш под бронята. Аз използвам такова и резултата е много добър. Както казах то е доста рядко и остава по жилото и бронята само колкото да не запъва, затова не остават после некви гадости от маслото.
                        [img]http://images26.snimka.bg/005951842.jpg[/img]

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Tips & Tricks

                          Първоначално публикуван от SIRIUS Преглед на мнение
                          В едни малки тубички с заострен край продават "фино машинно масло". Има го по повечето магазини за инструменти, бои, железарии, строителни! То е доста рядко, затова изтича лесно и не е много трудно да го вкараш под бронята. Аз използвам такова и резултата е много добър. Както казах то е доста рядко и остава по жилото и бронята само колкото да не запъва, затова не остават после некви гадости от маслото.

                          Ако нямате такава тубичка или не ви се чака набивате през пъпката на жилото гумено маркуче Стягате към бронята с малко изолир банд Пълните с масло маркуча и другия краи набивате на щуцера на компресора При стари жила нямате идея кви гадости изтичат преди новото масло

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Tips & Tricks

                            Ако нямате такава тубичка или не ви се чака набивате през пъпката на жилото гумено маркуче Стягате към бронята с малко изолир банд Пълните с масло маркуча и другия краи набивате на щуцера на компресора При стари жила нямате идея кви гадости изтичат преди новото масло
                            ..ее верно бе..с компресора наистина ще се продуха супер ..пу как не ми е дошло на ума ..може би щото от скоро имам компресор

                            ..а вчера между другото и аз сменях лагерите и рекох и аз веднага да набия от свинската мас че и аз сложих едни български нови семеринги ..да ама се оказа че нямам мас ..а не ми се замотваше работата..за това се поразтърсих из гаража и глеам и грес няма..та намерих една тубичка -йодасепт на маз ..от миналата година от хасково си мазах мазола с нея..та познайте -нахаках между лагера и семеринга с йодасепт маз и тва е..

                            ..след това пък изрязох предпазител за задният шок../че оригиналният предпазител хвръкнал из оня деншната кал някъде /.. от шише от кока кола 2 литрово-стана като оригинален-режете шишето през вертикала на 2 половини поорязвате го с ножиците..дупчите му 2 дупки за болтчетата и става като оригинално..че е и прозрачно и е много стилно-не личи въобще че е от шише изглежда си много добре ..ще го снимам да го видите

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Tips & Tricks

                              Аз пък за смазване на жилата правя следното, със смаската за веригата обиквовенно исползвам мотул за мотокрос слагам маркучето на спрея непосредствено между жилото и бронята омотавам яко с сзолир банд и пръскам докато не протече от другата страна

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X