От: Избор на гуми за тежко ендуро
Всъщност си прав - и там си е цяла наука за настройки, размери, ъгли... Но при по-широки автомобилни гуми (освен понижения комфорт и повишения разход) затрудненото завиване практически не се усеща, заради голямото предавателно отношение на кормилния механизъм - остава само подобреното усещане за поведение в завой, именно заради подобреното сцепление и следователно по-високата скорост на загуба на такова.
Докато при мотора промяната дори и с един размер по-широки, или тесни гуми прави мотора чувствително по-труден, или съответно лесен за вкарване в завоя. Което като усещане, че и обективно може да означава по-висока скорост и удоволствие...
Теоретично при абсолютно еднакви други параметри се отразява зле, но примерно налягането, както спомена колегата, или температурата на асфалта и гумата може да се отразява още по-зле. Примерно правилно загрята по-тясна гума да спира по-добре от по-широка. Разликата в контактното петно при толкова близки размери е пренебрежимо малка. Даже и в зависимост от вида грайфер ще има реазлика - може Анаки2 100/хх/хх да е с по-голяма площ на контакта от да кажем ТКС 110/хх/хх.
Първоначално публикуван от bushiDO
Преглед на мнение
Докато при мотора промяната дори и с един размер по-широки, или тесни гуми прави мотора чувствително по-труден, или съответно лесен за вкарване в завоя. Което като усещане, че и обективно може да означава по-висока скорост и удоволствие...
Първоначално публикуван от p-pleven
Преглед на мнение

Коментар