Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на гуми за тежко ендуро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Избор на гуми за тежко ендуро

    Гумите са Pirelli MT60 Corsa.

    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • От: Избор на гуми за тежко ендуро

      А това беше готино и ясно. Значи на най-шосейната и дават 90%+10% асфалт +черно. А на предпоследната, от тези които слагат и на КТМ-ите Адвенчъри и дават 70%+30% асфалт + черно.
      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
      Златомир Попов - Forry

      Коментар


      • От: Избор на гуми за тежко ендуро

        Първоначално публикуван от fozy Преглед на мнение
        Kak би ми се отразило подмяната на 110/80х19 с 100/90х19? Разликата в диаметъра е 4мм.
        Сетих се за това мое питане от миналата година (стр.23), та:
        Моя съвет е ако лягате до толкова на асфалтови завои, че почти да пълните задната гума, НЕ минавайте на по-тясна предна гума. Има лошо поведение на асфалт, ако не сте много агресивен, или сте внимателен няма да имате проблем.
        още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

        Коментар


        • От: Избор на гуми за тежко ендуро

          Имам комплект зимни скутерски гуми, наистина са доста меки, и в Австрия редовно съм виждал да си ги карат скутерите зимата.
          Относно Мишелина, бях сигурен, че Владича ще спомене как му изкарват десетки хиляди километри тези гуми. Лично аз Анакито много ми харесва, при едно условие-не ги карам повече от малко под средата на грайфера. В началото тази гума държи много, но стигне ли средата и започва да пързаля, не знам дали това важи за всички модели и размери на марката, но съм го забелязвал и при други модели на Мишелин. Трябва да се отчете и факта, че различните размери(широчини) имат различна структура, аз карам за задна гума 130-140 максимална широчина, доколкото ми е известно гумите по-широки от 150 са с допълнителна подсилка, заради по-голямата тежест на моторите(и не само). Така че не е меродавно да се сравнява една и съща марка и модел колко изкарва, без да се отчетат и другите фактори-какъв е мотора, как се кара, колко се товари, КОЙ го кара и как
          Лично аз предпочитам в този размер Метцелер Туранс, стопил съм няколко комплекта такива гуми, дори веднъж ми се наложи да се прибирам със задна гума почти до конци заради по-дълъг преход отколкото очаквах, гумата се държи еднакво без значение с 1см или 1мм грайфер.
          Пирели Корса- брат ми кара на мотото такива гуми, имат учудващо добро сцепление, но не може да се опише разликата в поведението на мотора между такива гуми и т.н. "мокър слик", е последните в зависимост от карането изкарват не повече от 3000км. но пък мен не ме притеснява, че ги взимам на по 3-4 години стига да са евтини

          Коментар


          • От: Избор на гуми за тежко ендуро

            Аз и от Метцелера Туранс съм много доволен. Но просто от тях съм слагал само втора употреба и за това не мога да цитирам общи крайни километри. Втора употреба чист Туранс си кара 6-7000 км като пич без никаква загуба на сцепление, или поднасяне до края, до като стане гумата като слик и я сменя. Тази която в момента ми е задна на мотора е Метцелер Туранс с 2008 година ДОТ. Това за големите 150/17 дето имат слонче на тях със скоростен индекс Н до 210 км.
            Метцелер Туранс EXP, следващият модел също са много добри. И от тях смачках няколко предни втора употреба естествено. Никакви проблеми до смяната им. Няма загуба на сцепление, поради по-малък грайфер, няма поднасяне на мокро. И с малък, и с голям грайфер все по един, и същи начин държат. При Метцелера го няма и характерният шум, който издава Мишлена Анаке в завой.
            Сега съм приготвил два Метцелера Туранс EXP (предна и задна) за моята машина и само чакам да се сгрее, за да ги сменя. И двете са втора употреба с ДОТ 2011 и 2012 година. Предната я купих за 20 лева, а задната за 25 лева с повече от половината грайфер на чисто нова. Чудни гуми!
            Последно редактирано от ВладиЧ; 12-03-15, 09:29.
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • От: Избор на гуми за тежко ендуро

              Здравейте,
              Днес дойде времето за смяната и на предната ми гума и реших да направим малко упражнение/тренировка с кита за аварийни ремонти за гуми с фитили….. споделям информацията с идея, че може да е полезна и други колеги

              Идеята ми беше, че в мотора под седалката имаше оригинален комплект за лепене на гуми, който е оригинален с мотора, т.е. на около 10 години и тъй като бях сигурен, че материалите вътре за да боклука, като може би само бутилките с СО2 щяха да работят…. евентуално

              Допълнително, за миналата години си бях купил авариен комплект за лепене на гуми, който остана без бутилки СО2, тъй като ми ги взеха на летището….. заради тях почти си изпуснах самолета…. Изобщо е забранено е да се пренасят контейнери под налягане в който и да е от багажите

              Вече съм си поръчал нови бутилки от Ебей….. в България търсих, но не намерих никъде…. като цяло има два варианта – 12 и 16г – аз си поръчах от по- големите.
              Най ми беше любопитно, колко въздух може да напомпа една подобна бутилка и дали в оригиналните бутилки на мотора все още има въздух…. Допълнително използвахме и възможността на пробваме въпросния комплект за гуми, като помолих приятел, който е работил и гумаджия да дойда за да обяснява – Ето и резултата:

              -оригиналния ремонтен комплект…. На патроните имаше печат 2003г.. От всички материали вътре, само патроните работеха. Тъй като става дума за химия, според мен живота на материалите е 2-3 години максимум.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CAM00559.jpg
Прегледи:1
Размер:127.0 КБ
ID:5648489

              -Новия ремонтен комплект, но без патроните:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CAM00575.jpg
Прегледи:1
Размер:276.5 КБ
ID:5648490

              -В старата гума навихме рапида

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CAM00561.jpg
Прегледи:1
Размер:127.3 КБ
ID:5648491

              После с уред подобен на тирбушон се прокарва през дупката, като тук трябва да се напъхва внимателно, за да може да се усети и да се следва ъгъла на дупката…… в противен случай може да се направи втора алтернативна дупка близо до първата……..

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CAM00563.jpg
Прегледи:1
Размер:126.3 КБ
ID:5648492

              Взима се фитила, надява се по средата на другия инструмент/държач, като тук трябва фитила да не се пипа с ръце или да се пипа, колкото се може по- малко. След това частта около средата се намазва с лепило/ активатор, който се намира в комплекта.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CAM00562.jpg
Прегледи:1
Размер:90.4 КБ
ID:5648493

              След това фитила са надява във вече до оформената дупка , като се напъхва няколко сантиметра; държача се изважда и остатъка се срязва.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CAM00566.jpg
Прегледи:1
Размер:136.9 КБ
ID:5648494

              Ако е възможно, по- добре се работи, ако в гумата има някакво налягане, тъй като гумата е по- твърда…..

              Предварително изпразних гумата до край, тъй като ми беше любопитно какво налягане ще направи 1 патрон СО2 (16 грама) от 2003-та и за мое учудване само с 1 патрон вдигна 0,9 Bar-a….. съответно като добавихме и втория патрон вдигна 1,8 Bar-a.
              Гумата е предна с размер 110/80/19. Предполагам, че на задна (която е по- често пуканата гума) може би налягането от 1 бутилка ще е по- малко, но по тази причина в комплекта има 3 бутилки…..
              Върху патрона с който се помпа гумата трябва да се нахлузи и едно "неопренче", което се намира в бутилката, тъй като след като се пробие се охлажда сериозно

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CAM00573.jpg
Прегледи:1
Размер:225.6 КБ
ID:5648495

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CAM00567.jpg
Прегледи:1
Размер:84.1 КБ
ID:5648496

              Операцията изглежда сравнително лесна и за безкамерни гуми може да се прави без да се сваля гумата, като след това гумата не изпускаше….. аз знам за приятели, които са карали с такива временни фитили по няколко хиляда километра
              След като демонтирахме гумата, от вътре ремонта изглежда ето така:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CAM00570.jpg
Прегледи:1
Размер:139.5 КБ
ID:5648497

              Лично аз не очаквах такова количество въздух от 16г патрон, като тъй като патроните бяха от 2003-та аз дори имах съмнение, че въобще ще работят.
              Другото полезно на подобен авариен ремонт е, че се вкарва ударно въздух, който ако гумата е отлепила от борда има по- голям шанс да залепи, отколкото с помпа или джобен компресор…..

              С пожелания за безаварийни километри, без необходимост от аварийни ремонти на гуми

              Коментар


              • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                Много същетвен пост, колега. Браво.
                Аз също имам подобен комплект от Лоис. И ме терзаеше мистлта, колко патрона ще надуят гума, поне до 1.5 бара за да може да се придвижа да първата гумарница.
                Що се касае до патрони. Знам къде има в БГ. (моторко) Ако модератор го сметне за реклама нека да махне името.
                Преди да ги купя правих сухи тренировки на автомобилна гума с подобни инструменти. И понеже караме често два мотора заедно, ме навежда на мисли дали да не вземем още 3-4 патрона.
                Замислил съм се и за един резервен кит за жила. ?!?!?

                Коментар


                • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                  Около 1 бар си караш до където искаш,малък компресор и си помпиш колкото искаш на ден на твоя на моя и т.н.С фитил карах до последно в предната гума,едва до към 13000 взе да спада по малко.При смяната и двете гуми нещяха да се бортират,пробвах с въже и усукване,не стана,намазах с веро и влезе сама без даже да я натискам.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                    С фитили си оправям гумите на джипките, когато няма друга възможност, но за мотор, този метод ми се струва прекалено варварски. Освен че става само за безкамерни гуми е много вероятно да се повреди армировката на гумата при разпробиването, което при нашите стругове някак се преживява, но с нещо по-бързо си е направо противопоказано.
                    Предимствата им са само, че е бърз и лесен метод да се справиш със ситуацията. Ако, обаче съм с гуми, на които държа - свалям и лепя по конвенционален метод.
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                      Ами той фитила е за временно придвижване. След това сваляш гумата, режеш парчето фитил, който стърчи от вътре на гумата (колегата го е показал по-горе на снимка), но без да се вади другото парче фитил от дупката и после се слага от вътре една лепенка, като на вътрешна гума по конвеционалният метод... Така вече се кара без проблеми, до като свърши гумата и я смениш.
                      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                      Златомир Попов - Forry

                      Коментар


                      • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                        Съгласен съм с това, но лошото е, че при райбероването на отвора за фитила се поврежда структурата на металната оплетка. Дори при малък пробив, дупката трябва да се разшири, за да може да се вкара фитила. Не отричам изцяло метода, но трябва да се използва като крайна мярка.
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар


                        • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                          Ами крайна мярка е. Като спукаш гума насред пътя и най-близкият гумаджия е на километри от теб, какво правиш? Или ръгаш фитил, или ползваш спрея за гуми, ако имаш такъв и дупката е малка. Щото колите, нали, имат резервна и могат само да сменят на място спуканата и така да карат. Но ние с моторите нямаме резервна. Става въпрос за тези с безкамерните гуми, нали. Иначе, който е с вътрешни, или слага резервна вътрешна, или сваля и лепи там на пътя.
                          Тук намерих една интересна статия за гумите на руски. Много добре, ясно и точно са ги подредили и квалифицирали. http://www.supersherpa.ru/helpful/tires_view/
                          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                          Златомир Попов - Forry

                          Коментар


                          • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                            Съгласен съм с това, но лошото е, че при райбероването на отвора за фитила се поврежда структурата на металната оплетка. Дори при малък пробив, дупката трябва да се разшири, за да може да се вкара фитила. Не отричам изцяло метода, но трябва да се използва като крайна мярка.
                            По-лошо - не е метална, а найлонова. Къса се найлона и гумата отслабва на това място.
                            Много от новите коли нямат резервна гума, само спрей и компресор. Щом производителят е преценил, че е достатъчно безопасно, може да се ползват и при моторите, разбира се до първата свястна гумаджийница и не с 200 и нагоре.
                            П.П. Досега имам няколко отлепени и подути лепенки на вътрешната и всичките са били поставени от гумаджии - селски и големи.

                            Коментар


                            • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                              Владич, ползвам спрей . Дупката дето фитилът ще я запуши,я запушва и спреят . Мото гумата няма достатъчно ,,месо'' за да е ефективен фитилът ,а и както каза Иван -нарушават се найлоновите влакна и после и лепенката не оправя нещата . ДОсега не съм имал проблеми с лепенките .Иване ,да не би налягането в гумите да е недостатъчно и затова да се ,,надуват'' лепенките ? Сега понеже съм с вътрешни гуми ,щангите са закрепени трайно за мотора Нося и две вътрешни гуми
                              PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                              КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                              0899187766

                              Коментар


                              • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                                Като си ги лепя сам, си карам и на половин атмосфера и няма грижи. Лепенката не мога да я махна, без да скъсам гумата. Майстори....

                                П.П. Купих си от Веско лепенки и лепило Шредер, за други не искам да чуя.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X