Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на гуми за тежко ендуро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Избор на гуми за тежко ендуро

    На вътрешните пише с големи букви на всяка нова външна, да се слага нова вътрешна.
    Гумата старее.

    Коментар


    • От: Избор на гуми за тежко ендуро

      Дебелата вътрешна гума е нужна, когато се кара с ниски налягания по камънаци, прагове и прочие, демект - сериозен оффроуд. Ако карането е предимно шосейно е достатъчна тънка гума, но това, което доста колеги пропускат, а е от изключителна важност, е обилното талкиране на вътрешната гума. Да не говорим, че дебелата гума е доста по - тежка, а всички знаем как влияе това върху управлението.

      П.П. Това, което е написал Иван е точно така, ама чак не смея да си помисля, че тук някой ще се засили да го спазва това

      Коментар


      • От: Избор на гуми за тежко ендуро

        Аз карам с дебеи вътрешни и един от плюсовете им е, че по-трудно се прищипват при монтаж. Все едно да прищипеш подметка от галош Змея правилно спомена за талкирането - преди монтиране на гумите и двете трябва много обилно да се наръсят с талк. Аз слагам по още малко след като напъхан вътрешната във външната. Така двете не залепват една за друга и няма опасност от прищипване на вътрешната. Първия път като сменях гумите бях още новобранец и ходих на гумаджия. Той не сложи талк и след месеци като я свалих вътрешната се беше прегънала на поне 15 места, как не е гръмнала някъде не знам.
        Yamaha XT​M600E '98
        Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

        Коментар


        • От: Избор на гуми за тежко ендуро

          Много лесно може да се провери вътрешната дали става.
          Без въздух не трябва да има никакви пречупвания, прищипвания, протривания и други съмнителни места.
          Надуйте я толкова, че да стане двойно по-голяма. Ако има място, което прави балон - на боклука. Ако вентила мърда или е заел странна позиция - нова гума.
          Качествено поставените лепенки не са проблем, но е по-добре да няма.
          Е, случвало се е да прещипя чисто нова гума, няма да я хвърлям заради това.
          Хубаво е и да се ползва от смазката, с която гумаджиите мажат борда, за да се отлепи по-лесно. Може и с други незасъхващи препарати, но аз не съм открил още.

          Коментар


          • От: Избор на гуми за тежко ендуро

            Първоначално публикуван от egerchev Преглед на мнение
            Колега, не пиши такива подвеждащи постове , че току виж някой те послушал и ....станала белята. Тук четат и хора , които тепърва ще карат и като нищо те послушали.Не се изкарвайте по- компетентни от създателите на гумите и каплите. След като хората са измислили капли с вътрешни и без такива, значи за това са пригодени. Прави си експерименти и споделяй мнения после. Това, на капла за вътрешна да карам без вътрешна не знам какъв трябва да съм за да го направя.Говорих с доста хора по темата за дебелите вътрешни. Всички са на мнение , че те са основно ако се кара МНОГО АГРЕСИВНО на черно , за асфалта е достатъчна и нормалната вътрешна. За тежки туристически ендура дебела ако се сложи ще е повече за презастраховане, но пък ако си тръгнал да правиш >9-10 000 км наведнъж може би има смисъл(цената е почти тройна, но пък не е такава , че да не може да си я позволи почти всеки).
            Ми аз точно това правя бре - споделям експеримент - на предния ми мотор (Pegaso 650), който като тегло, гуми и капли е идентичен като на колегата iszs карах само с tubless гуми, като съм минал поне 15к км, без никакъв проблем. Та би ли споделил точно с каква опасност съм се разминал?
            В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

            Коментар


            • От: Избор на гуми за тежко ендуро

              Ами ...карай по асфалта със +140-150 и хлътни в изрязан напреко на пътя аффалт по- дълбок от 5см с такава капла и ще си говорим

              Коментар


              • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                Първоначално публикуван от egerchev Преглед на мнение
                Ами ...карай по асфалта със +140-150 и хлътни в изрязан напреко на пътя аффалт по- дълбок от 5см с такава капла и ще си говорим
                колега ти ме обвини, че давам съвети без да съм експериментирал (което е абсолютна глупсот), но май ти правиш това? Освен ако не кажеш, че си хлътвал в изрязан асфалт със 150 км/ч с капла за безкамерни гуми и резултата е по-добър от такива за гуми с вътреша....
                В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                Коментар


                • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                  Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                  Ми аз точно това правя бре - споделям експеримент - на предния ми мотор (Pegaso 650), който като тегло, гуми и капли е идентичен като на колегата iszs карах само с tubless гуми, като съм минал поне 15к км, без никакъв проблем. Та би ли споделил точно с каква опасност съм се разминал?
                  Разминал си се от разбортиране на гумата от каплата след удар в некоя от родните дупки/кратери по пътищата и свързаната с това внезапна загуба на налягане. Каплите/джантите който са предвидени да се карат с безкамерни гуми имат един ръб който държи обръча на външната гума фиксиран. За това като отидеш на гумаджия да ти сменя гумите на колата, като ги монтират и напомпат с компресора се чува едно буумм когато обръча под въздействието на налягането прескочи този ръб и застане на отреденото му място.
                  Погледни първата снимка във втория пост тук http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=572878 този ръб го наричат safety bead. Мисля че не е нужно да превеждам какво значи safety нали?
                  Аз не бих рискувал с подобни експерименти от които може да зависи живота ми, и това че някой е минал 100 000 км така не означава че аз утре няма да тресна в някоя дупка и да се прибия заради това.

                  Ще ме прощава колегата bushiDO, не го уча по кой път да върви , ако за него пътя на смурая е този, за мен той е друг, без да уточнявам кой от двата пътя е правилния.
                  Последно редактирано от Grayfox; 13-03-13, 14:06. Причина: правопис :-)
                  Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
                  Honda Varadero XL1000 SD03 2011

                  Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                  Коментар


                  • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                    Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                    колега ти ме обвини, че давам съвети без да съм експериментирал (което е абсолютна глупсот), но май ти правиш това? Освен ако не кажеш, че си хлътвал в изрязан асфалт със 150 км/ч с капла за безкамерни гуми и резултата е по-добър от такива за гуми с вътреша....
                    С вътрешна не съм хлътвал , но с безкамерна с пистов мотор съм.....(не знам как не паднах , ама виках бус да ме пибира и после чаках 2 дена да ми оправят каплата).И хайде да не си приказваме бадева(напразно), че темата е друга. Не давам акъл, а казвам, че НЯМА ТАКЪВ В БГ , КОЙТО ДА Е ПО-УМЕН ОТ КОЙТО И ДА Е ПРОИЗВОДИТЕЛ

                    Коментар


                    • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                      Дебелата вътрешна и повече греела...

                      Коментар


                      • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                        С колко греела, ако не е тайна? Щото след двучасово каране със 180 и налягане според производителя, външната не е гореща, а топла, както би трябвало.

                        Коментар


                        • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                          нека говориме от личен опит - в нета пише какво ли не, не винаги вярно правилно и безопасно! Ако модераторите преценят да отделят темата и там ще си полафиме що е то tubless
                          В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                          Коментар


                          • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                            Аз говоря от личен опит. Даже може да излезем, да покараме, да вземете термометри и да мерите.

                            Коментар


                            • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                              Когато говорим за нещо толкова важно като живота всякаква информация е важно да се каже, а кой колко ще я вземе на сериозно си е негова отговорност. Познавам двама спукали предна гума. Единият умиря пребивайки се а другия се отърва със счупена ключица. Не съм имал време и желание да меря подобни неща, просто не ползвам дебели гуми защото както каза колегата по-горе те са за каране с меки гуми и са устойчиви на прекълцване и пробождане от храстите и други дребни бодили. От без-камерна гума до мус разликите са в тежест, топлина и скорост. Тълкувайте си го както искате

                              Коментар


                              • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                                Искам да си купувам вътрешни гуми,а не мога да се ориентирам в размерите им - в смисъл,че вътрешните са с някакви странни(за мен) мерки...
                                примерно външните ми са 150/70/18 и 90/90/21 ...някакви таблици или обяснение? Какво означава ,примерно - 3,25/3,50-18 (последната цифра е ясна) или примерно : HEIDENAU 18C 34G
                                PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                                КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                                0899187766

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X