Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Избор на гуми за тежко ендуро
Свий
X
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
Колеги на колко бар. помпате гумите на ГС-ите си (Моя е р1100). Имам в предвид тези за асфалт (в моя случай Mishelin Аnnake 2) и тези за оф роуд (Continental TKC)Some call it a ... HOBBY. We call it a ... WAY of LIVE!
Коментар
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
Само с водача, отпред 2,2 атм, а отзад 2,5 атм. 2,8 атм се помпи задната, ако си сам, но с много багаж. Ако сте двама с багаж предна 2,5, а задна до 3,0 атм.
Ако си с по-меки гуми на асфалт започва да носи в остри завои мотора и е неприятно усещане.
За пясък вече е съвсем друга бира. Там трябва да си с налягане в гума, около 0,5 - 0,7 атм, за да не затъваш.
Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
Значи,знам, че под 0,5 не трябва да се изпускат гумите(предполагам зависи от терена налягането).На мен ми е по-интересно под какво налягане трябва да се слага мус и изобщо мусът и налягането дали са взаимно свързани или мус трябва да се слага винаги когато се кара много по пясък и има вероятност да превърти гумата и да скъса вентила на вътрешната?Тук доста хора са наясно и имат богат опит , така че се извинявам за тъпия въпрос, но все пак искам да науча,че офф-опитът ми почти нулев.
ПП Прехвърлих си поста от другата тема , защото мисля, че му е тук мястото.
Коментар
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
off topicПървоначално публикуван от egerchev Преглед на мнение...
ПП Прехвърлих си поста от другата тема , защото мисля, че му е тук мястото.
Викам си: "де жа вю Петре...ходело и по простите..."
Коментар
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
Герчев, добре че знаеш какво е мус
Искаш да кажеш папион.
Ако се кара с таралежки с нормално за тях наляне, се слага папион за да не превърти. Но това не важи за Африката, нито за БМВто на Владича, дето го кара по пясък с 0.7 атм
Абе гумите колкото пише на табелката. Ако се престрашите да карате извън асфалта, спускайте докато стане мека на натиск или докато усетите подобрение в стабилността - т.е. намалеят паданията
На асфалта с помпичката и пак до предписаното.
Коментар
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
с 0,5-0,7 атмосфери на тия тежки мотори ще означава сигурно изкривяване на джантата при първите камъни. Аз ги правя на 2,4 предната и 2,9 задната, без значение откъде ще се минава, защото не ми се рискува да изкривя нещо.
Коментар
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
Същата философия изповядвам и аз със същите стойности.Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнениес 0,5-0,7 атмосфери на тия тежки мотори ще означава сигурно изкривяване на джантата при първите камъни. Аз ги правя на 2,4 предната и 2,9 задната, без значение откъде ще се минава, защото не ми се рискува да изкривя нещо.
Само да допълня че при мен са на студени гуми.още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home
Коментар
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
Не думай ! Особено ако завоя е на вариантата на БелградПървоначално публикуван от raico Преглед на мнениеТова за квадратните гуми не са виновни гумите, а стила на каране. Каквато и да е гумата ще я направя квадратна, ако набивам спирачките преди завоя. И след завоя пак яка газ.
Аз пък съм чувал, че гумите ставали квадратни при дълги преходи по прави участъци, ако пък тези участъци са магистрали - хептен
Е не мога да повярвам, че си помпиш гумите на Адвенчъра с прост въздухПървоначално публикуван от fozy Преглед на мнениеСъщата философия изповядвам и аз със същите стойности.
Само да допълня че при мен са на студени гуми.
Коментар
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
На пясък е едно, а на камъни съвсем друго. Не съм писал, че на камъни трябва да се кара с меки гуми... Също под "каране по пясък" не съм имал точно в предвид да караш 100-200 м по плажа край морето.
Димо го питайте, по колко пъти на ден спада и помпи гумите на БМВ-то, до като мине само един преход из Памир, или Тян Шан.
Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
За това ставаше въпрос.Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнениеДимо го питайте, по колко пъти на ден спада и помпи гумите на БМВ-то, до като мине само един преход из Памир, или Тян Шан.
Коментар
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
Вижте сега ... Тежък, натоварен мотор с напомпани гуми не върви в дълбок пясък. Оре - прави канал.
Затова е необходимо да свалите налягането. Аз до 0.5атм. Когато гумата е толкова мека се разплесква настрани и вместо да копае канал ляга на широко. Най-важното е, че може да се кара. Бавно разбира се, втора, трета ... но не по-бавно. В пясъка камъни няма. Сега на Дакар сигурно никой не си пуска гумите ... но аз никога не съм карал на Дакар. Пък като гледам - няма и да карам
P.P.
Впрочем точно това правят и камионите ... и джипките.______2
Е = MZ
Коментар
-
От: Избор на гуми за тежко ендуро
Това точно си е лична преценка как човек се чувства по-сигурно, когато кара на дълъг път. Така е решил и така го е направил. Важното е човек да се чувства сигурен на мотора. По същия път смея да твърдя, че е пълно с камъни и съвсем малко пясък. Преобладава една такава гадна прах. Там не спускахме гуми ама и моторите ни бяха съвсем други. Интересното обаче беше, че с нас караше човек с тежък адвенчър 1200, натоварен с всичко възможно за да оцелее поне три години на самотен остров и не свали налягането нито веднъж. Караше със същите стойности, които съм писал по-горе. В един много дълбок пясък мина много бавно и изпусна мотора. Навсякъде по целия път нито веднъж не падна. Човека е на 56 години. Разликата е обаче, че живее в Израел и с негови приятели с тия тежки мотори карат по пустините. Не беше кой знае колко добър, но си има доста опит. Така че, важен е опита, който тук няма къде да натрупаме, освен ако не ходим на морето да караме. Останалото е само предположение, че като спуснем гумите и няма да има проблеми, щото не сме пробвали дали е така. 0,5 налягане за мотор 350кг. е прекалено малко и е въпрос на късмет да не пострадат джантите, а не е някакво правило за каране по черно, освен ако човек не се забие в някоя красива пустиня, в която няма да има нито един камък, каквито рядко се намират. Да не бъркаме нещата с лекото ендуро за съботно неделните разходки.Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнениеНа пясък е едно, а на камъни съвсем друго. Не съм писал, че на камъни трябва да се кара с меки гуми... Също под "каране по пясък" не съм имал точно в предвид да караш 100-200 м по плажа край морето.
Димо го питайте, по колко пъти на ден спада и помпи гумите на БМВ-то, до като мине само един преход из Памир, или Тян Шан.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар