Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Митове и легенди за дизеловите автомобили

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

    Цитат:
    И двете съвременни системи за впръскване на гориво имат различни варианти и приложения.Напомням че помпа-дюза се използва все още(вероятно и за в бъдеще) при половината от производителите на товарни автомобили,изпълнявайки дори и последните екологични норми(разбира се с помощта на допълнителни системи).

    .... Sorry , колега , това действително го бях пропуснал ...
    .... относно общите интереси - това е много добре ...
    .... благодаря за отзивите ...
    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

    Коментар


    • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

      Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
      Не знам Голф 2 TDi с какъв двигател е,но тази кола беше карана 20 и кусур години без никакви ремонти по двигателя,верно че се чуваше от 8 пресечки,но работеше и харчеше около 8л. Което мисля,че за годините е добре. Живота и на XUD-те и старите TDi-та е много голям,това е ясно. И моля те не сравнявай турбиниран с НЕтурбиниран двг.
      Първо Голф 2 TDI няма-това са спекулаций.За субективни оценки на шума не коментирам.За разхода,който смяташ за нормален,е ясно че той зависи от условията на експлоатация.Дори и най-икономичните коли при малък ежедневен пробег,на къси разстояния,могат да дават висок(относително) разход.Иначе на дълго този модел харчи около 5-6,5л/100км и това почти не зависи от възрастта и пробега му.
      XUD има и "турбинирани" двигатели(XUD7TE и др),а VAG имат и "НЕтурбинирани".Не съм ги сравнявал директно,просто описах двигатели,върху които съм имал лични наблюдения.Иначе XUD7TE(PSA) върви много повече от RA (VAG).Ама това е логично и не означава нищо.Ако сравняваме нетурбинираните двигатели-тези на VAG имат по-голям ресурс но пък вървят малко по-слабо(субективно и по данни) от тези на PSA.Това,пак не е от значение-никой не купува стар дизел за да се състезава.
      Не оспорвам качествата на PSA- моторите,просто не ги фаворитизирам.Звучи ми като лозунг "само Левски" или нещо подобно.Да гледаме реално на нещата, все пак!

      Ако ми кажеш и с това какво си искал да кажеш
      За по-големи двигатели (6+литра) помпа-дюзата определено е по-удачното решение. Те и без това са си шумни. За един 10л common rail ще трябва много масивна рейка и помпа,а това е по-трудно осъществимо от една ПД. За коли като цяло КР е по-разумният избор
      . че нещо доста противоречиво пишеш.Или просто не внимаваш
      Последно редактирано от cecoa1; 20-11-09, 21:20.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

        Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
        За по-големи двигатели (6+литра) помпа-дюзата определено е по-удачното решение. Те и без това са си шумни. За един 10л common rail ще трябва много масивна рейка и помпа,а това е по-трудно осъществимо от една ПД. За коли като цяло КР е по-разумният избор.
        - малко от мен по този въпрос - двигателят на CUMMINS модел
        QSK 19 / 19 литров , различни варианти к.с. - до 800 к.с. / е с
        " хибридна " горивна система - помпа и рейка тип common rail / високо налягане / , а дюзите са дюзо - помпи , задействат се от разпределителния вал ... а има и QSK 60 / този в България го няма / ...
        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

        Коментар


        • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

          Колеги , не ми се спори , но за каква рейка става въпрос при комън рейла...
          Тръбата , в която се създава високото налягане по- скоро бих я нарекъл флейта , отколкото рейка ....
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

            Първоначално публикуван от dyak Преглед на мнение
            Като говорим за дизели, някой чувал ли е нещо за това?

            2003 Хонда произвеждат първия си дизелов двигател “i-CTDi”, който по-късно печели награда за най-добър дизелов двигател.


            Много ще съм благодарен ако някой изкаже мнение за този дизел на Хонда знам че до 2003 се слага дизел от Роувър,но от 2003 се слага дизел разработка на Хонда .От статии в нета, разбрах че се води най добрия дизел в света който до сега няма аналог . Под добър се има предвид,безшумен,икономичен, динамичен и с вредни емисии колкото на бензинов ДВГ че и по малко.
            Да наречеш даден двигател най-добрия в света е несериозно, особено ако е разработка 2003. Иначе, наистина ми се струва доста добър, карам кола с такъв, виж подписа ми. Преди имах много негативно мнение към всякакви саждопроизводители, но като се качих на 2.2 I-DTEC вложен в Акорд, направо се влюбих. Впоследствие настоях във фирмата да вземем предшественика I-CTDI. Въпреки, че Хонда са законодател в света на бензиновите двигател. Там са номер 1 - производител номер едно в света по брой двигатели с вътрешно горене. Но което си е истина, с този дизел 2.2 избухнаха и показаха на конкуренцията, че могат и дизели да правят.

            Мисля си, че дизелите за *коли* се делят на две категории - "комън рейл" и всичко останало. Преди два дни слушах една Куга, те са с дизели на Пежо, как работи. Тихо и равномерно, направо музика за ушите. А дърпа и здраво.
            Vitara 2.0 V6
            Honda CRV (Gen 1)
            Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
            ВАЗ 2131

            Коментар


            • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

              Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
              Колеги , не ми се спори , но за каква рейка става въпрос при комън рейла...
              Тръбата , в която се създава високото налягане по- скоро бих я нарекъл флейта , отколкото рейка ....
              ... горивото минава от там вече под налягане - " горивна шина " ," горивна рейка " ... а всеки персонално може да си я нарича всякак ... примерно " иидиотската тръба " ...
              Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

              Коментар


              • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                Първоначално публикуван от boyan01 Преглед на мнение
                - малко от мен по този въпрос - двигателят на CUMMINS модел
                QSK 19 / 19 литров , различни варианти к.с. - до 800 к.с. / е с
                " хибридна " горивна система - помпа и рейка тип common rail / високо налягане / , а дюзите са дюзо - помпи , задействат се от разпределителния вал ... а има и QSK 60 / този в България го няма / ...
                Не искам да те засегна....Пишеш интересни неща(поне за мен)но не съм сигурен че повечето читатели са достатъчно навътре и едва ли се интересуват много от индустриални двигатели.Пък и темата е малко по-различна,така че е много вероятно да изтрият поста ти (заедно с моя).
                И друго...Като пишеш нещо,го пиши по-ясно.Многоточията не казват много.Надявам се,че приемаш градивна критика
                Пусни си тема за това което пишеш,аз лично бих се включил.
                Поздрави!

                P.S.Common rail-обща рампа(най-разпространеното).Просто "рейл" може да се използва и в български като чуждица,за по-голяма точност.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  Не искам да те засегна....Пишеш интересни неща(поне за мен)но не съм сигурен че повечето читатели са достатъчно навътре и едва ли се интересуват много от индустриални двигатели.Пък и темата е малко по-различна,така че е много вероятно да изтрият поста ти (заедно с моя).
                  И друго...Като пишеш нещо,го пиши по-ясно.Многоточията не казват много.Надявам се,че приемаш градивна критика
                  Пусни си тема за това което пишеш,аз лично бих се включил.
                  Поздрави!

                  P.S.Common rail-обща рампа(най-разпространеното).Просто "рейл" може да се използва и в български като чуждица,за по-голяма точност.
                  ОК. , няма проблем
                  Поздрави !
                  Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                  Коментар


                  • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                    Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                    Да наречеш даден двигател най-добрия в света е несериозно, особено ако е разработка 2003. Иначе, наистина ми се струва доста добър, карам кола с такъв, виж подписа ми...
                    Според непроверени слухове, в тоя двигател има доста сериозно нововъведение. Мотовилките в долната си част са с изместен център спрямо центъра на шийката на коляновия вал, което допълнително увеличавало въртящият момент и снижавало разхода. По спонем, около 2мм.

                    Информацията е малко от вида "приказки на маса". Няколко пъти бегло съм търсил нещо по темата, но или не търся както трябва или е партенка.
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                      И като стана дума за VW двигателя 1.9 ТДИ
                      Тука темата която почна с 2-ката ХДИ на Пежо и 1.9 ТДИ е мноооого спорна . И двата двигателя за мен са доссстааа достааа добри дизели
                      на Пежо двигателя е малко по пъргав от този на VW-то , разликата че Ауди двигателя е доста по разтоварен.Като разход ...... разликата и +- 0.5 литра между двата а пък и предкормилното устройство е много зависимо за този разход
                      Двигателят на Ауди чипосан е по пъргав от този на Пежо пак чипосан , разликата в харча на нафта тук обаче има на пежото е по-икономичен поне според моите наблюдения
                      Това е най-хубавия дизел на Ауди който са правили в серийно производство
                      Лудак

                      Коментар


                      • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                        Първоначално публикуван от demo_1 Преглед на мнение
                        И като стана дума за VW двигателя 1.9 ТДИ
                        Тука темата която почна с 2-ката ХДИ на Пежо и 1.9 ТДИ е мноооого спорна . И двата двигателя за мен са доссстааа достааа добри дизели
                        на Пежо двигателя е малко по пъргав от този на VW-то , разликата че Ауди двигателя е доста по разтоварен.Като разход ...... разликата и +- 0.5 литра между двата а пък и предкормилното устройство е много зависимо за този разход
                        Двигателят на Ауди чипосан е по пъргав от този на Пежо пак чипосан , разликата в харча на нафта тук обаче има на пежото е по-икономичен поне според моите наблюдения
                        Това е най-хубавия дизел на Ауди който са правили в серийно производство
                        Хубаво си кзваш мнението,ама доста неопределено...
                        TDI е означение във VAG от близо 20 години(айде 18 ).AUDI е марка на стотина години...
                        И за HDI на Пежо нищо конкретно не си казал.Пък правиш някакви сравнения...
                        Ние(читателите) да не сме ясновидци,та да знаем за кои конкретни мотори пишеш?!
                        Последно редактирано от cecoa1; 20-11-09, 23:08.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                          Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
                          Помпа-дюзата се ползва от 30/40-те години в трактори и разни други. Стара работа,но желязна. И тракторска,няма работа в автомобилите. Помпа-дюзата влиза в редиците на ФВ малко преди новия век. Да говорим за близкото минало. XUD-двигателите.Нека някой ми каже по-добър дизел от 70-те,80-те,90-те,та и част от близките минали години,ама да подкрепи думите си с факти. Аз какво да кажа за ХUD-a. Освен,че е световно признат ,дори и от Стефан ,не знам какво друго да кажа. И наистина Carburettor го каза,тези двг (HDi) са навсякъде де що е имал Форд участие-Мазда,Ленд Ровър,Ягуар,Волво,Форд(естествено)... Също в Пежо и Ситроен,малките от групата на БМВ. Ама това сигурно е щото са много калпави и чупливи-да печелят от части.

                          Айде наздраве.
                          Aбе наздраве,ама от къде това самочувствие на техник?
                          Пък и кои са тия Фолксваген да правят двигатели и да ги вграждат в автомобили без да се допитат до признат капацитет подвигателите като Дино!!!
                          Дино добре , че не си имал трабант.Може би щеше да бутилираш изгорелите му газове и да казваш , че е парфюм.
                          И изобщо защо е нужно да има такива крайни позиции в изказванията?
                          В темата прочетох смислени изказвания на няколко човека които разбират и са доста информирани по темата, без да отричат постиженията на никоя фирма,но и без да идеализират друга.Това ми достави удоволствие, а и научих нови неща.
                          Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                          Коментар


                          • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                            Според непроверени слухове, в тоя двигател има доста сериозно нововъведение. Мотовилките в долната си част са с изместен център спрямо центъра на шийката на коляновия вал, което допълнително увеличавало въртящият момент и снижавало разхода. По спонем, около 2мм.

                            Информацията е малко от вида "приказки на маса". Няколко пъти бегло съм търсил нещо по темата, но или не търся както трябва или е партенка.
                            Може и да е така,ама нещо се съмнявам.Буталния двигател има твърде дълга история.Едва ли,такова просто решение,е измислено едва днес(ако от него би имало голяма полза).
                            90% от буталата за всякакви двигатели са с изместена ос на буталния болт(спрямо теоритичната ос на буталото).
                            Доста експерименти са правени и продължават да се правят,но точно в коляно-мотовилковия механизъм,едва ли ще се измисли нещо революционно ново.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                              Може и да е така,ама нещо се съмнявам.Буталния двигател има твърде дълга история.Едва ли,такова просто решение,е измислено едва днес(ако от него би имало голяма полза)...
                              По обясними причини, не мога да потвърдя или оспоря информацията. Въпреки това, доста от "очевидните" и елементарни решения е трябвало първо да бъдат открити.
                              Не чета коментари и не отговарям на такива.

                              И коментаторите...

                              Коментар


                              • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                Първо Голф 2 TDI няма-това са спекулаций.За субективни оценки на шума не коментирам.За разхода,който смяташ за нормален,е ясно че той зависи от условията на експлоатация.Дори и най-икономичните коли при малък ежедневен пробег,на къси разстояния,могат да дават висок(относително) разход.Иначе на дълго този модел харчи около 5-6,5л/100км и това почти не зависи от възрастта и пробега му.
                                XUD има и "турбинирани" двигатели(XUD7TE и др),а VAG имат и "НЕтурбинирани".Не съм ги сравнявал директно,просто описах двигатели,върху които съм имал лични наблюдения.Иначе XUD7TE(PSA) върви много повече от RA (VAG).Ама това е логично и не означава нищо.Ако сравняваме нетурбинираните двигатели-тези на VAG имат по-голям ресурс но пък вървят малко по-слабо(субективно и по данни) от тези на PSA.Това,пак не е от значение-никой не купува стар дизел за да се състезава.
                                Не оспорвам качествата на PSA- моторите,просто не ги фаворитизирам.Звучи ми като лозунг "само Левски" или нещо подобно.Да гледаме реално на нещата, все пак!

                                Ако ми кажеш и с това какво си искал да кажеш
                                . че нещо доста противоречиво пишеш.Или просто не внимаваш
                                Само да вметна че има Голф 2 1.6 TDI - 82 к.с. - произвеждан края на 1991г. началото на 1992г. , много рядко срещан , води се ГТ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X