Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Митове и легенди за дизеловите автомобили

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

    Е добре де,какъв им е кусура на френските дизели с комън рейл???

    Давайте обективни примери,не само догатки.
    ТЛК 80 4,2ТД-95г

    Коментар


    • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

      Първоначално публикуван от Красимир Начев Преглед на мнение
      Е добре де,какъв им е кусура на френските дизели с комън рейл???

      Давайте обективни примери,не само догатки.
      Мноооо са гадни, самоходни тояги направо, особено тия на Пижо. Явно затова в момента се монтират на почти всички Фордове, Мазди, Ленд/Рейндж Ровъри, Джагуари, Волво, Митсубишита, Сузукита, Нисани, дори и на Мини Купър (БМВ) и още много други марки.
      ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
      Volvo XC90 D5 Executive '12
      Volvo XC60 D5 Summum '11
      Alfa Romeo Spider 2.0 '90

      Коментар


      • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

        Двигателите TDI,наистина са емблема на VW,но това стана още преди помпа-дюзата(Макар че и тя не успя да развали имиджа им).
        Митовете за френския дизел имат доза истина,но те са доста от преди системата common rail.
        Има интересни и показателни факти в подкрепа на последното.Например старите вихровокамерни двигатели на PSA се произвеждаха и вграждаха доста след появата на HDI-моторите.HDI имат проблемни компоненти(двумасови,демпферни маховици например) в началото на производството си,въпреки че двигателите са разработени на базата на старите.
        За сравнения на немски и френски дизел,трябва да се вземат предвид всички произвеждани досега двигатели и да се определят критерий за оценяването им.Такива "махленски" изказвания кой,какъв въртящ момент има (или пък мощност)са,меко казано,несериозни.
        За развитието на дизеловите двигатели има изписано доста(не само тук) и е хубаво да се прочете,преди да се пишат мнения със съмнителна достоверност.Най-малкото,обобщаващия тон за "тези" или "онези" двигатели не е уместен в конкретния случай(поне според мен).
        Явно е кои са по-добри,щом другите ги махнаха.
        И двете съвременни системи за впръскване на гориво имат различни варианти и приложения.Напомням че помпа-дюза се използва все още(вероятно и за в бъдеще) при половината от производителите на товарни автомобили,изпълнявайки дори и последните екологични норми(разбира се с помощта на допълнителни системи).

        "Добри" и "лоши" не са определения в техниката,още по-малко в конкретния случай.
        P.S.Темата се е изместила доста.Според мен е правилно да се изредят някои и други от легендарните двигатели,с техните предимства и недостатъци,а не да се търси "съзтезание "между такива.(сравнения може,все пак...но коректни)

        ..Митсубишита, Сузукита, Нисани...
        За това говоря-не са на Пежо.Поне тези от изброените.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

          Пичове, стига глупости как ТДИ помпа-дюза били на Фолксваген.
          Ауди ги създава и използва през '87 в 2.5 вариант, впоследствие фирмата бива купена от Фолксваген (злите езици говорят че причината е именно помпа-дюза технологията, считана за сполучлива тогава). По това време Фолксваген търкалят Голф 1 с двигатели от Флинтстоун епохата и се радват че изобщо имат модел който се продава добре след Костенурката (това не е майтап а факт от историята на фирмата, били са пред фалит преди да изкарат Голфето).

          Коментар


          • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

            И в момента карам помпа-дюза на ФВ 140коня. От 2005 (нов) до сега с PDFфилтър , ауспуха му е по-бял от на бензинова .Не го е пипал майстор (само масло и ремъци).
            Има прецакан синхронизатор м/у 6 и 5та предавка , но не го пипам вече 80 000 км , щот имам алергия към сервизи .
            Не ми е мечта за автомобил (харесвам стари джипки), но и нямам забележки , като за кола за такива пари и от тоя клас - скучна и не те занимава никога със себе си или с условията по пътя .
            Въобще , сигурно съм единственото изключение , което потвърждава правилото ,и бих показал колата на г-н Редактора . Одрани калници(въпреки Каското) и прецакан синхронизатор , но невлизала в сервиз .
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

              Цитат:
              ..Митсубишита, Сузукита, Нисани...
              За това говоря-не са на Пежо.Поне тези от изброените.
              Моя грешка.Забравих за Outlander.
              За другите междуконтинентални обединения Рено-Нисан и Сузуки–Фиат,незнам да имат двигатели от PSA.
              Като в Рено-Нисан големите двигатели се проектират и развиват от Нисан,а малките от Рено.Говори се,че качеството на Нисанските разработки е по-високо.


              Пичове, стига глупости как ТДИ помпа-дюза били на Фолксваген.
              Ауди ги създава и използва през '87 в 2.5 вариант, впоследствие фирмата бива купена от Фолксваген (злите езици говорят че причината е именно помпа-дюза технологията, считана за сполучлива тогава).
              Доколкото знам Ауди и Фолксваген са една фирма от доста по-одавна(1964г).
              Помпа-дюзата през 1987 година не се е използвала дори и в товарните автомобили.
              През същата година,вече се е появил и Golf 2((от септември 1983).
              Последно редактирано от cecoa1; 20-11-09, 17:06.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                Като говорим за дизели, някой чувал ли е нещо за това?

                2003 Хонда произвеждат първия си дизелов двигател “i-CTDi”, който по-късно печели награда за най-добър дизелов двигател.


                Много ще съм благодарен ако някой изкаже мнение за този дизел на Хонда знам че до 2003 се слага дизел от Роувър,но от 2003 се слага дизел разработка на Хонда .От статии в нета, разбрах че се води най добрия дизел в света който до сега няма аналог . Под добър се има предвид,безшумен,икономичен, динамичен и с вредни емисии колкото на бензинов ДВГ че и по малко.
                Dimitar Dyakov

                Коментар


                • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  Моя грешка.Забравих за Outlander.
                  За другите междуконтинентални обединения Рено-Нисан и Сузуки–Фиат,незнам да имат двигатели от PSA.
                  Като в Рено-Нисан големите двигатели се проектират и развиват от Нисан,а малките от Рено.Говори се,че качеството на Нисанските разработки е по-високо.


                  Доколкото знам Ауди и Фолксваген са една фирма от доста по-одавна(1964г).
                  Помпа-дюзата през 1987 година не се е използвала дори и в товарните автомобили.
                  През същата година,вече се е появил и Golf 2((от септември 1983).
                  Доколкото си спомням,помпа-дюза има на МАЗ,още от 70-те години.
                  0осем9осем7шест0осем7едно
                  Миро

                  Коментар


                  • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                    Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
                    Доколкото си спомням,помпа-дюза има на МАЗ,още от 70-те години.
                    Да,но и МАЗ не произвеждат този двигател през въпросната 1987.
                    Тогава се слагат ЯМЗ,а въпросния с помпа-дюза е ЯАЗ(двутактов,с принудително пълнене от механичен компресор на Рут).ЯАЗ го има в различни модификаций и размери.
                    Произвеждали са се двигатели с помпа-дюза в миналото.VW не са ги измислили.И принципа на Common rail е познат и използван одавна(при корабни двигатели).
                    Последно редактирано от cecoa1; 20-11-09, 17:47.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                      Помпа-дюзата се ползва от 30/40-те години в трактори и разни други. Стара работа,но желязна. И тракторска,няма работа в автомобилите. Помпа-дюзата влиза в редиците на ФВ малко преди новия век. Да говорим за близкото минало. XUD-двигателите.Нека някой ми каже по-добър дизел от 70-те,80-те,90-те,та и част от близките минали години,ама да подкрепи думите си с факти. Аз какво да кажа за ХUD-a. Освен,че е световно признат ,дори и от Стефан ,не знам какво друго да кажа. И наистина Carburettor го каза,тези двг (HDi) са навсякъде де що е имал Форд участие-Мазда,Ленд Ровър,Ягуар,Волво,Форд(естествено)... Също в Пежо и Ситроен,малките от групата на БМВ. Ама това сигурно е щото са много калпави и чупливи-да печелят от части.

                      Айде наздраве.
                      Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                      Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                      Volkswagen Bora AKL

                      Коментар


                      • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        Да но и МАЗ не произвеждат този двигател през въпросната 1987.
                        Тогава се слагат ЯМЗ,а въпросния с помпа-дюза е ЯАЗ(двутактов,с принудително пълнене от механичен компресор на Рут).ЯАЗ го има в различни модификаций и размери.
                        Произвеждали са се двигатели с помпа-дюза в миналото.VW не са ги измислили.И принципа на Common rail е познат и използван одавна(при корабни двигатели).
                        Груба грешка , колега . Ако разбереш в момента колко съвременни двигатели се произвеждат с помпи - дюзи и колко ги има в България , ще ти призлее ! Друг е въпроса , че се монтират на влекачи , тежки автосамосвали , багери , сонди , трактори , генератори , кораби / става въпрос само за двигателите с помпи - дюзи /... Прочети историята на фирма CUMMINS и ще разбереш за какво иде реч .... Просто не мога да пропусна да напиша някой и друг ред ... Въпросната фирма е създадена в Америка през 1919 г. и в момента е световен лидер в производството на дизелови двигатели от 31 до 3500 к.с. които отговарят на всички световни изисквания и стандарти . Двигателите на тази фирма се славят с легендарна надеждност при работа в особено тежки условия ... В България по моя информация най - малкия CUMMINS с помпи - дюзи е на влекач ИНТЕРНАЦИОНАЛ - 10 литров , 6 цил. , 240 к.с. , а най - големия - 50 литров , 16 цил. , 1600 к.с. - като се започне от аварийните генератори на летища СОФИЯ и ВАРНА и се стигне до тежките автосамосвали БелАЗ в откритите рудници ... / а има и 11 , 14 , 15 , 19 , 38 , 45 , - литрови които също са монтирани на най - различни машини / ... Характерното за помпи - дюзите на тези двигатели е , че се задействат от разпределителните валове и развиват много високо налягане на впръскване на горивото , от там произлиза и характирният за тях дразнещ / шокиращ / несвикналите шум при работа ... Важно е да отбележа , че помпа - дюза CUMMINS използват за двигателите от 10 литра нагоре и оборотите при които се експлоатират тези двигатели са в границите на 600 - 1000 мин. , 1900 - 2500 макс. !!! По - малките им двигатели / до 30 к.с. най - малкия , също доста голяма гама / са с Бош горивни системи и common rail . Това изобщо не е случайно !!!
                        А че някой се е опитал да създаде
                        " малък " високооборотен дизелов двигател с помпи - дюзи - проблемът си е негов ...
                        / Пикапът ДОДЖ РАМ се внася в България и с двигател CUMMINS - дизелов , 6 цил. , 6 - литров , с common rail ........ /
                        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                        Коментар


                        • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                          За по-големи двигатели (6+литра) помпа-дюзата определено е по-удачното решение. Те и без това са си шумни. За един 10л common rail ще трябва много масивна рейка и помпа,а това е по-трудно осъществимо от една ПД. За коли като цяло КР е по-разумният избор.
                          Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                          Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                          Volkswagen Bora AKL

                          Коментар


                          • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                            Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
                            Помпа-дюзата се ползва от 30/40-те години в трактори и разни други. Стара работа,но желязна. И тракторска,няма работа в автомобилите. Помпа-дюзата влиза в редиците на ФВ малко преди новия век. Да говорим за близкото минало. XUD-двигателите.Нека някой ми каже по-добър дизел от 70-те,80-те,90-те,та и част от близките минали години,ама да подкрепи думите си с факти. Аз какво да кажа за ХUD-a. Освен,че е световно признат ,дори и от Стефан ,не знам какво друго да кажа. И наистина Carburettor го каза,тези двг (HDi) са навсякъде де що е имал Форд участие-Мазда,Ленд Ровър,Ягуар,Волво,Форд(естествено)... Също в Пежо и Ситроен,малките от групата на БМВ. Ама това сигурно е щото са много калпави и чупливи-да печелят от части.

                            Айде наздраве.
                            Достойни конкуренти:
                            Всички вихровокамерни на VAG(с малки изклчения).
                            Всички,преди CDI,на мерцедес.(пак с малки изключения)

                            И аз съм фен на PSA,имал съм кола с XUD9A(D9B) и съм бил много доволен от него.Продадох я на около 250к км и двигателя беше перфектен.Компресия 28-30bar, дюзи и помпа на 100% изправни.Карана 100к км в България.Вярно,почти всички такива мотори започват сериозно да омасляват след около 200к км(и моят,но масло не губят сериозно),но пък палят без ремонт до около 500к км.(проверено,и не за една машина)
                            Характеристики:1905куб.см 71ps/4600 ,120Nm при 2000об/мин.
                            Мисля,че такива двигатели се вграждат от PSA и след 2000г.

                            Имам обаче близки наблюдения и над конкурентите,от тези години.
                            1,6 литровите двигатели на VAG разполагат с дори по-голям ресурс(както и 1,9)от XUD.
                            Двигател 1,6 turbo diesel(RA) 80ps,150-160Nm при 2300об/мин(около).
                            450к км по табло.200к в България. И двигателя спря да пали....през лятото,когато е загряла много.През зимата си палеше и при -20 градуса от първия път.Собственика я караше с лоша нафта и ГНП беше износена.След смяната на ГНП,двигателя си работи нормално,без проблеми.Харчи малко масло от турбината.
                            Такъв двигател без турбо(на Audi B3)на над 300к км работи като нов.

                            Мерцедес с 2,0D-безпроблемен двигател,нямам думи!За съжаление заради катастрофа,в момента се продава(напълно комплектован).
                            Говоря за конкретни двигатели от лични наблюдения.
                            Суперлативи за изброените,изобилстват навсякъде и то не напразно.

                            Няма да отварям дума за TDI на VAG,излезли 1991г.Принципа им на смесообразуване е различен(с непосредствено впръскване са)и сравнението на пусковите им качества,шумност сложност и др. са некоректни.Качествата им не са за пренебрегване и се произвеждат по същото време като XUD на PSA.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                              Не знам Голф 2 TDi с какъв двигател е,но тази кола беше карана 20 и кусур години без никакви ремонти по двигателя,верно че се чуваше от 8 пресечки,но работеше и харчеше около 8л. Което мисля,че за годините е добре. Живота и на XUD-те и старите TDi-та е много голям,това е ясно. И моля те не сравнявай турбиниран с НЕтурбиниран двг.
                              Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                              Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                              Volkswagen Bora AKL

                              Коментар


                              • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                                Първоначално публикуван от boyan01 Преглед на мнение
                                Груба грешка , колега .. /
                                Интересна информация си предоставил.Евала.

                                Не е лошо,обаче преди да пишеш и да четеш
                                Това го пише малко по-нагоре.
                                И двете съвременни системи за впръскване на гориво имат различни варианти и приложения.Напомням че помпа-дюза се използва все още(вероятно и за в бъдеще) при половината от производителите на товарни автомобили,изпълнявайки дори и последните екологични норми(разбира се с помощта на допълнителни системи).
                                Автор съм аз.
                                Не се сърдя,случва се.Като гледам за какви неща и как пишеш,явно имаме общи интереси.
                                Чудесна статия!
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X