Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Митове и легенди за дизеловите автомобили

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

    имам представа за какво говорите.от 10 години съм в системата на спещна помощ. какво ли не са ми видели о4иките, но най гадно беше преди 5-6 години когато температурата падна под -15.
    тогава се оказа , 4е някой умник премахнал БДС (-25) и приложил европейските стандарти за нафтата . впро4ем много се писа по пресата.тогава умниците от петрол не сложиха добавки в дизела и скапаха ГНП на ДИФЕНДЕРА.То4но през зимата. Моят съвет е следете прогнозата или от 12-03 месец слагайте добавки за дизела .А колкото до ка4еството не зареждайте в малките бензиностанции , просто незнаете кой недобросъвестен служител няма да налее 100 л. вода и да прибере нафтата или няма да по4истят резервоарите си.това стана на ситроен HDI мотор на ФОРД 2.2 преди 3 дни . добре, 4е има дат4ици в ъв филтъра и шофьора се усетил.
    899180483

    Коментар


    • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

      Ас имам Пежо-405 тди. Взех го на 180000км сега е на 360000км само нафта от Петрол.Имам бус Форд-транзит 25d него го карам с-нафта-трансформаторно масло-олио-мазут-леко корабногориво и какво се сетя за сега 40000км без проблем още толко дай боже

      Коментар


      • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

        Първоначално публикуван от aroren Преглед на мнение
        ...просто незнаете кой недобросъвестен служител няма да налее 100 л. вода и да прибере нафтата...
        всеки резервоар по бензиностанциите има водна възглавница и помпата на колонката не смуче от дъното - ако се налеят 100л вода, тя просто ще падне отдолу... трябва да вкара водата през брояча на колонката, а това е невъзможно освен в случая когато не е минало технологичното време за утаяване...

        едно време слагахме по 1л спирт на пълен резервоар бензин за да разтвори водата и да я смеси с бензина да изгори вместо да дави мотора...
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
          ...освен в случая когато не е минало технологичното време за утаяване...
          Така де...
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Така де...
            е к'во - чака като наближи кола и "люска" 100л вода и бързо зарежда колата
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
              е к'во - чака като наближи кола и "люска" 100л вода и бързо зарежда колата
              Ми не. Може да е минал бензиновоз/нафтовоз да зареди бензиностанцията 2 минути преди ти да заредиш.

              Факт е че съм попадал на нафта с прилично количество вода в нея. На бензин - също.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                Така и не се установи истината . Минало е повече от час за утаяване на горивото. Приятели от този бранш ми твърдят ,че периодично точат до 2-2,5 куб.м. вода от резервоар на бензостанция . Аз зареждам от там и съм нямал проблеми . Явно тези от въпросната стнция ги мързи ,ама много (делиормана) и не са иправили никаква профилактика .
                899180483

                Коментар


                • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                  Служебната кола е с двигател CDTI,помпа-дюза или комънреил,за 3 години и 138 000 км се зарежда само на Шел с евродизел,и никакви проблеми,с един подгрев ми е палила на -20,малко мели камъни първите няколко минути,но проблем с нафтата не съм имал.Обслужва се само в фирмени сервизи(за добро и лошо).
                  Не се зарежда само на един Шел,а където доиде и има такава бензиностанция.Според мен проблема не е в горивата чак толкова,а в трошките където изкупихме.Возила с неясна история и км,да ги мислим за нови и да викаме това било боклук,онова не ставало и да се фаворизират едни марки хич не е правилно.
                  Форд го е казала- най-хубавата кола е новата.

                  Поздрави

                  Коментар


                  • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                    Ня мястото което работя, сменяме 20-40 горивни филтъра на ден. Ето снимка на горивен филтър на ТЛК200 на 5000км пробег, зареждащ само на реномирани бензиностанции. Коментарите оставям на вас. Аз карам дизелите си винаги с двойна доза добавки. Заводски хартията на тоя филтър е бяла като сняг.
                    Прикачени файлове
                    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                    Коментар


                    • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      Информация за бензиновите с директно впръскванеhttp://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection
                      За КПД на двигатели се говори често във Форума.Обаче съм сигурен,че повечето потребители нямат точна представа какво е това КПД на топлинен двигател....
                      И нещо,което не е написано:
                      Ефективния КПД представлява отношение на вложеното количество топлина към получената ефективна работа.(това е написано) Но количеството топлина,получавано от изгарянето на единица маса гориво е различно за различните горива.Затова,не можем да сравняваме разходи в литри,обяснявайки разликите,с разлики в КПД.
                      Всичко е доста по-сложно.
                      Ефективния КПД на двигател е произведение от относителен ,индикаторен и механичен КПД. Познаването на тези понятия,както и на теоритичните цикли на двигателите с вътрешно горене позволява,оценяване на техните възможности за развитие.
                      Например, не е широко известен факта,че цикълът на Ото има по-висок термичен КПД,от дизеловия(цикъл на Сабатие),при коректно теоритично сравнение,с еднаква степен на сгъстяване.
                      .....
                      Браво колега ! Най-сетне да се намери един човек , който да уточни нещата . Бях останал с впечатление , че във форума няма човек , който да е учил Топлотехника . Още повече че справката за литература в линка , който си дал сочи физика за 8-ми клас .
                      Само да уточня , че в термодинамиката циклите на Ото , Дизел и Сабатие се разглеждат отделно . Като при това циклите на Ото и Дизел са частни случай на цикъла на Сабатие.
                      А за сведение (ако не ме лъже паметта) КПД по цикъл на Дизел беше около 28% , срещу 34% на Ото.
                      Странно защо обаче в темата като става въпрос за КПД се говори единствено за бензинови и дизелови бутални двигатели и не се споменава тип Ванкел . При положение , че теоретично той има два пъти по-висок КПД от буталните двигатели , развитието на науката в днешно време създава все по-добри материали , плюс компютърното управление на процесите , за мен той е бъдещето ...поне докато не сме изпомпали нефта нацяло.... или е мит ?
                      Последно редактирано от Vlado_Ts; 31-12-09, 10:01.
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                        Първоначално публикуван от Vlado_Ts
                        и не се споменава тип Ванкел . При положение , че теоретично той има два пъти по-висок КПД от буталните двигатели , развитието на науката в днешно време създава все по-добри материали , плюс компютърното управление на процесите , за мен той е бъдещето ...поне докато не сме изпомпали нефта нацяло.... или е мит ?
                        Така са вярвали и Мазда към края на 70-те, когато обръщат почти цялата си моделна гама с Ванкелови двигателчета. Проблемите почти фалират Мазда и от една от най-големите японски авто компании за него време се превръща за продължително в джудже. Оттогава Ванкелов двигател е мръсна дума в авто индустрията. Та тия двигатели поради по-високите им обороти и шантавата форма на ексцентрика е адски трудно да се направят надеждни семерини, гарнитури и въобще всичко дето спира маслото да изгори или да изтече.

                        Мазда RX8, единствената кола в момента с такъв двигател http://www.youtube.com/watch?v=QRiPSlx8PxA, се казва
                        Vitara 2.0 V6
                        Honda CRV (Gen 1)
                        Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                        ВАЗ 2131

                        Коментар


                        • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                          Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                          Така са вярвали и Мазда към края на 70-те, когато обръщат почти цялата си моделна гама с Ванкелови двигателчета. Проблемите почти фалират Мазда и от една от най-големите японски авто компании за него време се превръща за продължително в джудже. Оттогава Ванкелов двигател е мръсна дума в авто индустрията. Та тия двигатели поради по-високите им обороти и шантавата форма на ексцентрика е адски трудно да се направят надеждни семерини, гарнитури и въобще всичко дето спира маслото да изгори или да изтече.

                          Мазда RX8, единствената кола в момента с такъв двигател http://www.youtube.com/watch?v=QRiPSlx8PxA, се казва
                          Проблемите са ми известни . Но не говорим за седемдесетте години на 20-ти век ( когато смятахме с логаритмична линийка , а т.нар. ЕИМ имаха размери на средно голям ТИР и скорост на действие колкото калкулатор на съвременен китайски часовник за 5 лв. ) , а за технологии на 21-ви век. Така че с развитието на металокерамиките , както и на редица други материали , разбира се ( а също и на хай- тек в металообработването ) - мисля че е въпрос на време голяма част от проблемите по надеждността на Ванкел да отпаднат ( не че няма вече отпаднали де ) ... пък и големите автомобилни фирми още не ги е налегнало яко недоимъка на гориво ... впрочем , работи се по Ванкел и със захранване с водородно гориво .... близкото бъдеще ще покаже.
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                            Странно защо обаче в темата като става въпрос за КПД се говори единствено за бензинови и дизелови бутални двигатели и не се споменава тип Ванкел . При положение , че теоретично той има два пъти по-висок КПД от буталните двигатели , развитието на науката в днешно време създава все по-добри материали , плюс компютърното управление на процесите , за мен той е бъдещето ...поне докато не сме изпомпали нефта нацяло.... или е мит ?
                            Ванкеловия двигател си има своите предимства и недостатъци.По-високия КПД,от буталните двигатели е само мит-т.е. това не е вярно.
                            Няма и откъде да дойде разлика в КПД при него,защото той работи по същите термодинамични цикъл като класическите бутални(дизелови и бензинови) ДВГ.Верно във Ванкела загубите от триене и задвижване на газоразпределителен механизъм са по-малки,но пък топлинните загуби в този ДВГ са по-големи(заради формата на горивната камера).
                            За предимствата и недостатъците е говорено много.
                            Не е широко известен факта,че има и дизелови Ванколови ДВГ.Те са предимно експериментални конструкции.Обикновенно са с двустепенно сгъстяване на въздуха(постигано с два свързани ротора с различни размери).Аз лично съм чел за такива разработки на дизелов Ванкел от Ямаха Дизел и от Ролс Ройс.
                            Факта че през 70-те години на миналия век,производството на Ванкелови двигатели за разнообразни цели е около 250-300к броя годишно,в сравнение със сегашните мащаби на производството му,е твърде показателен.
                            За развитието на този двигател са се трудили стотици специалисти от различни марки(лиценза на Ванкел е продаден на повечето големи производители на ДВГ),и въпреки огромните инвестиции в разработването и изследването му,той все пак е изоставен,като перспектива за развитие.Едва ли това е случайно!И едва ли компютрите и новите технологий ще му помогнат много.Но ако опитите са достатъчно упорити може и да има развитие,ама да не е прекалено късно...

                            P.S.КПД на топлинните цикли се изчислява по едни сложни формули(не че и аз ги знам),и зависи в голяма степен от степента на сгъстяване на работния газ,и разликите в температурите в началото и края на процесите...Та затова определени цифри
                            А за сведение (ако не ме лъже паметта) КПД по цикъл на Дизел беше около 28% , срещу 34% на Ото.
                            нямат смисъл.При определена степен на сгъстяване-еднаква и за двата цикъла-би било вярно.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                              .....

                              P.S.КПД на топлинните цикли се изчислява по едни сложни формули(не че и аз ги знам),и зависи в голяма степен от степента на сгъстяване на работния газ,и разликите в температурите в началото и края на процесите...Та затова определени цифри нямат смисъл.При определена степен на сгъстяване-еднаква и за двата цикъла-би било вярно.
                              Ами беше време , когато си играех с тези сложните формули - не толкова поради естеството на професията ми , а щото ми доставяше удоволствие . Но Цецо , не бъркай нещата . Когато теоретично се пресмятат термодинамичните процеси при Ото и Дизел , става въпрос за различни условия и степента на сгъстяване не участва никъде . При Ото работния процес ( т.е. изгарянето на горивото и получаване на работа) е изохорен , т.е. при постоянен обем . При Дизел процеса е изобарен - при постоянно налягане . Затова теоретичните цифри за КПД-то са съвсем реални . Изучават се в топлотехниката . Питай някой студент в трети курс.
                              Друг е случая при реалните процеси на горене в самия двигател - т.е. т. нар. индикаторни диаграми , за които ти спомена .... ама много ше разводним темата ...
                              Що се отнася до Ванкел - пак теоретично КПД-то е около 2 пъти , че и отгоре повече , щото там процесите са като при двутактов двигател .При всяко едно завъртане на коляновия вал имаме работа. Има наистина много писано .

                              ПС Колкото до сравнение на мощността между бензиновите и дизеловите двигатели : Понеже съществуват най-различни критерии , всеки носи вода от 9 кладенци , за да докаже своята теза. За мен лично меродавно е сравнението при еднакъв обем на двигателя . И без намеса на ходова част , както и различни марки производители.
                              Айде че много се отплеснахме : наздраве за Новата и хиляди безаварийни километри на всички офроудъри !
                              Последно редактирано от Vlado_Ts; 31-12-09, 15:41.
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар


                              • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                                Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                                ....
                                Ех,не ми се спори...иначе си в голяма грешка.
                                Студент трети курс едва ли ще стана,та да ги уча пак нещата,които се учат в техникумите.Няма как да изучаваме циклите,дори и теоритичните,без да отчитаме промените на параметрите на работното вещество(газ).А промените в параметрите зависят пряко от степента на сгъстяване(у формулките беше епсилон).Провери формулите,че се забравят(аз затова не съм си правил труда да ги помня-така написах и на държавния изпит).Интересува ни КПД на целия цикъл,не само за процеса горене.Получаването на работа е разликата в консумираната и получената мощност(работа),за целия цикъл.Графично полезната работа се вижда и оценява с площта на графиката на полезната работа,именно в pV-диаграма.
                                И твърдението за КПД на двутактовите двигатели ме навежда на мисълта,че си позабравил нещата.Литровата мощност няма много общо с понятието КПД.
                                Да,Ванкеловия мотор има висока литрова мощност,проста конструкция,по-ниско специфично тегло за единица мощност,но не и висок КПД(сравнен с останалите ДВГ).

                                P.S.Ванкела няма колянов вал,но за едно завъртане на вала му се извършват три работни цикъла.Т.е повече и от двутактов,бутален.На това се дължи високата му литрова мощност.
                                Ако един двигател има двойно по-висок КПД от друг-той ще изразходва двойно по-малко гориво(топлина) за извършване на същата работа,като първия.Дори и с малките подробности за различната топлотворност на горивата и разликите от теоритичен до действителен,ефективен КПД,пак разликата в разхода на гориво би бил осезаем.А на практика Ванкела не е икономичен.
                                Последно редактирано от cecoa1; 31-12-09, 17:24.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X