Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Митове и легенди за дизеловите автомобили

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

    Първоначално публикуван от kiriko Преглед на мнение
    Само да вметна че има Голф 2 1.6 TDI - 82 к.с. - произвеждан края на 1991г. началото на 1992г. , много рядко срещан , води се ГТ
    Да де,отзад пишеше ГТД. ТДИ,ГТД все тая мнооо готин двигател беше.
    Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
    Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
    Volkswagen Bora AKL

    Коментар


    • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

      Първоначално публикуван от kiriko Преглед на мнение
      Само да вметна че има Голф 2 1.6 TDI - 82 к.с. - произвеждан края на 1991г. началото на 1992г. , много рядко срещан , води се ГТ
      Нещо букви на двигателя да знаеш. То и RA,SB са 80 к.с.Възможно ли е да бъркаш или има и модел 1,6 с непосредствено впръскване,(та да е TDI).Иначе GTD не е равно на TDI.(пак е вихровокамерен).А и въпросните години излиза 1,9TDI (1Z) 90PS.Тогава почват и Голф 3 и Ауди Б4,на които се монтира 1Z.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

        Аз се връщам към темата от първия пост относно българските горива. Доскоро карах Форд Фиеста 1.6 дизел, която беше доста скърцаща отвсякъде. Карах я 5 години, а колко километра съм навъртял - нямам идея.

        Винаги ми е правела впечатление разликата между горивата в различните бензиностанции. Не искам да правя реклама на никой, но ще ми се наложи - когато съм сипвал в Лукойл или Петрол винаги всичко е било наред. В няколкото случая с ЕКО или Shell съм брал ядове - колата вървеше като задавена. При OMV беше "средна работа".

        На дълъг път също си оказваше влияние. Имах сериозна разлика в пробега (от пълен до светване на лампа) в зависимост от коя бензиностанция "сипвам" - до 70-80 километра на резервоар, което при мен беше към 4-5 литра дизел.

        Затова митовете и легендите за българските горива може да са хем вярни, хем не. Никога не съм излизал с тази кола в чужбина и не знам.

        Помня обаче баща ми като вкара буса от Германия в България. Каза ми, че след Румънската граница при първото зареждане колата започнала да хълца (спрямо зарежданията в тогавашната западна Европа)... и така до ден днешен...

        Коментар


        • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Нещо букви на двигателя да знаеш. То и RA,SB са 80 к.с.Възможно ли е да бъркаш или има и модел 1,6 с непосредствено впръскване,(та да е TDI).Иначе GTD не е равно на TDI.(пак е вихровокамерен).А и въпросните години излиза 1,9TDI (1Z) 90PS.Тогава почват и Голф 3 и Ауди Б4,на които се монтира 1Z.
          За съжаление нямам спомен за буквите на мотора , но със сигурност нямаше нищо общо с 1.6 GTD , тъй като беше с дебитомер и кулера стоеше отпред долу в дясно ;пак казвам много кратък период на производство , по обурудване се водеше GT .

          Коментар


          • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            По обясними причини, не мога да потвърдя или оспоря информацията. Въпреки това, доста от "очевидните" и елементарни решения е трябвало първо да бъдат открити.
            Така де,и те вече са открити одавна.
            Специално с Коляно-мотовилковия механизъм(КММ) е експериментирано (и на теория и на практика) твърде много,за да се измисли такова решение едва днес.
            Може да има и някаква друга причина(свързана с развитието на науката и техниката)за неизползването на това решение до днес.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

              [QUOTE=ixeos;929489]Да наречеш даден двигател най-добрия в света е несериозно, особено ако е разработка 2003.


              Колега не аз съм нарекъл този двигател така . Намерих информацията в Уикипедия . Ето и линк към историята на Хонда през годините.
              http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%...r_Co..E2.80.9D
              Dimitar Dyakov

              Коментар


              • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                Първоначално публикуван от kiriko Преглед на мнение
                За съжаление нямам спомен за буквите на мотора , но със сигурност нямаше нищо общо с 1.6 GTD , тъй като беше с дебитомер и кулера стоеше отпред долу в дясно ;пак казвам много кратък период на производство , по обурудване се водеше GT .
                Значи е бил и с електронна помпа.
                Не съм виждал,нито пък съм чел за такъв модел(което не значи,че няма)
                Тъй като Голф 3 и Г 2 са твърде сходни(конструктивно),може да е бил 1,9TDI(1Z) но това не би могло да се прецени по външния вид на мотора(особено ако наистина е бил експериментален и рядък).
                Все пак сме в темата "митове и легенди...",та е интересно,като малко известен факт,ако е истина.
                VAG нямат навика да пускат нещо в производство,с експериментална цел.Но всичко е възможно.

                Колега не аз съм нарекъл този двигател така . Намерих информацията в Уикипедия . Ето и линк към историята на Хонда през годините.
                http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%...r_Co..E2.80.9D
                Награда за най-добър ДВГ се присъжда всяка година.
                Казаното по-горе е правилно-НЕ е най-добър за всички времена,а за съответния момент(2003г).Пък и някои от критерийте при оценяване в такива класаций,едва ли са абсолютно обективни.
                Все пак си е заслужено признание!
                Последно редактирано от cecoa1; 22-11-09, 14:35.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                  При всички положения 1.6 TDi нe e бил експериментален ДВГ , просто според мен е последен опит с 1.6 мотора преди да преминат на 1.9 , да извлекат максималното от него

                  Коментар


                  • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                    И ас имам едно Пасатче родено19.07.91г. 1,6 ТДИ . При мен двигателя се води SB. 59Кв по ДИН. Още си го търкалям, но вече си има заместник за по гората.

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от kiriko Преглед на мнение
                      При всички положения 1.6 TDi нe e бил експериментален ДВГ , просто според мен е последен опит с 1.6 мотора преди да преминат на 1.9 , да извлекат максималното от него
                      Няма никакви данни за такъв мотор.Не знам как да го нарека,при това положение.Явно не е много известен.
                      Има преправяни Голф 2 с 1.9TDI за състезателни цели.И някакви видове доработки на RA/SB с други турбини,вкл.от 1Z.
                      Първоначално публикуван от Dino;
                      ...
                      Доста клипове изгледах с тунинговани "печки",ама на PSA модели не видях(сигурно има).
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                        Бях много резервиран към дизелите НО, от 3 години карам нисан примера2.0тд и съм много доволен според мен дизела се кара по лесно и е по издържлив от бензина /имам и бензинова витара/някъде бях чел за кпд на двигателите:парен 10, бензин при5000оборота 18-20, дизел40
                        не ме е яд когато ме лъжат а когато си мислят че им вярвам

                        Коментар


                        • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                          Първоначално публикуван от jaxan Преглед на мнение
                          Бях много резервиран към дизелите НО, от 3 години карам нисан примера2.0тд и съм много доволен..... /някъде бях чел за кпд на двигателите:парен 10, бензин при5000оборота 18-20, дизел40
                          На мен лично ще ми е интересно,някой да даде мнение за легендарните японски дизели.Чувал съм само хубави неща за тях,досега.
                          Нямам преки впечатления....

                          КПД не се мери с такива цифри.Приемам,че става въпрос за проценти(малко неточни,в случая).Но това са подробности.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                            Проценти са и средните за бензин са 27%, за дизел 34%. Някои дизели постигат 40+ но това са тези на ТИР-ове най-вече...
                            Макар че с навлизането на бензиновите мотори с директно впръскване не бих се учудил разлика в КПД между тях и дизеловите да няма.

                            Коментар


                            • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                              Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
                              Проценти са и средните за бензин са 27%, за дизел 34%. Някои дизели постигат 40+ но това са тези на ТИР-ове най-вече...
                              Макар че с навлизането на бензиновите мотори с директно впръскване не бих се учудил разлика в КПД между тях и дизеловите да няма.
                              Информация за бензиновите с директно впръскванеhttp://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection
                              За КПД на двигатели се говори често във Форума.Обаче съм сигурен,че повечето потребители нямат точна представа какво е това КПД на топлинен двигател:http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%...B2%D0%B8%D1%8F
                              И нещо,което не е написано:
                              Ефективния КПД представлява отношение на вложеното количество топлина към получената ефективна работа.(това е написано) Но количеството топлина,получавано от изгарянето на единица маса гориво е различно за различните горива.Затова,не можем да сравняваме разходи в литри,обяснявайки разликите,с разлики в КПД.
                              Всичко е доста по-сложно.
                              Ефективния КПД на двигател е произведение от относителен ,индикаторен и механичен КПД. Познаването на тези понятия,както и на теоритичните цикли на двигателите с вътрешно горене позволява,оценяване на техните възможности за развитие.
                              Например, не е широко известен факта,че цикълът на Ото има по-висок термичен КПД,от дизеловия(цикъл на Сабатие),при коректно теоритично сравнение,с еднаква степен на сгъстяване.
                              В реалността,обаче ефективния КПД на дизела е по-висок,заради по-високата степен на сгъстяване.
                              Използването на турбокомпресори и премахването на дроселовата клапа(при бензиновите),както и всякакви подобрения в горивния процес,смесообразуването,газоразпределението и усъвършенстване на механичната част на съвременните ДВГ,водят до повишаване на ефективния КПД.Но това не може да продължи до КПД=100%
                              http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%...80%D0%BD%D0%BE
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                На мен лично ще ми е интересно,някой да даде мнение за легендарните японски дизели.Чувал съм само хубави неща за тях,досега.
                                Нямам преки впечатления....

                                КПД не се мери с такива цифри.Приемам,че става въпрос за проценти(малко неточни,в случая).Но това са подробности.
                                точно така в проценти ,а информацията я почерпах от дискавари там правиха тестове на различни двигатели ,нямам претенции на разбирател , а КПД не е ли съотношението м-у изразходвана енергия и ефективна работа
                                не ме е яд когато ме лъжат а когато си мислят че им вярвам

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X