Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Митове и легенди за дизеловите автомобили

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    Обаче темата бяха дизелите като цяло и дали се развалят от БГ нафтата - явно не от нея, защото Автобилд едва ли зарежда у нас...

    Изводът ми е, че проблемите са конструктивни, а не "горивни" - тестът на Автобилд с Мазда 5 дизел е 100 000км без никакви ремонти...
    Значи да се постави въпроса дали дизела се разваля от българската нафта е доста некоректно. То е все едно онази "задачка" със самолета - лети на еди колко си метра височина , с еди-каква си скорост .... накрая : на колко години е пилота ?!
    Вероятно е по- добре да се попита : с коя нафта един дизел при еднакви други условия ще има по- дълъг живот : с българската , или с германската ? И пак няма да е достатъчно коректно , щото с германската върви повече практически , ама предразполага и към по-висока скорост . А от там последствията и пак скъсен живот

    ПС. Не бих си купил дизел втора ръка от човек , който ми се хвали , че го е карал със 180-200 км. ... за да ми докаже че мнооого върви .[/QUOTE]
    Така е. Ей го долу на улицата един вече пълнолетен Пасат 1.6 ТДИ.
    При мене си е от чисто нов. Каран е 95% в България. Е как пък не се е развалил? Пали си на четвърт! Върви и не пуши.
    Колкото и на някои да не им се вярва, единствената СКАПАНА нафта ми я наляха преди две години в Австрия на границата с Германия (Пасау)
    Поздрави.

    Коментар


    • #92
      До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

      Незнам каква е нафтата в БГ но моя джип направи най нисък разход с нафта от ОМВ а зареждал съм поне в 7 или 8 европейски държави и веднъж в сърбия

      Може и да не ние чак толкоз лоша нафтата или пък бог знае какво има в нея
      Живей всеки ден така все едно ти е последен, защото рано или късно ще се окажеш прав
      :D

      Коментар


      • #93
        До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

        И аз нямам оплаквания от стари и нови дизели.
        Зареждам само на 4-5 големи вериги.
        Но откъде може да дойде проблема.

        Вчера отивам да зареждам дизел на ШЕЛ Пазарджик.
        Гледам - паркирала цистерната да зарежда.Отивам и питам шофьора" Какво зареждаш, че съм чувал , че е хубаво да се изчака половин час да се притаи утайката"
        "Аааа, това са стари работи от едно време.Няма проблем да зареждаш веднага"
        Качих се на колата и тръгнах към друга бензиностонция.
        Май само Петрол спазват това правило.
        Представете си някоя от тези утайки да стигне до някоя от новите дюзи

        Коментар


        • #94
          До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

          Разбира се, че двигателите със 110коня на vw не са помпа-дюза .
          Но тоя , дето човека на Авто-билд писа за него е.Върви като щур .
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • #95
            До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
            Значи да се постави въпроса дали дизела се разваля от българската нафта е доста некоректно. То е все едно онази "задачка" със самолета - лети на еди колко си метра височина , с еди-каква си скорост .... накрая : на колко години е пилота ?!
            Вероятно е по- добре да се попита : с коя нафта един дизел при еднакви други условия ще има по- дълъг живот : с българската , или с германската ? И пак няма да е достатъчно коректно , щото с германската върви повече практически , ама предразполага и към по-висока скорост . А от там последствията и пак скъсен живот

            ПС. Не бих си купил дизел втора ръка от човек , който ми се хвали , че го е карал със 180-200 км. ... за да ми докаже че мнооого върви .
            е, как ще е при едни и същи условия - или трябва да докарат "немска" нафта тук или там да закарат българска... това, че кола се разваля, само от бързо каране е абсурд... някой "класически" дизел може и да се повреди от каране с 200кмч, но ако колата си е конструирана като "магистрална бегачка" (например новата серия дизели на БМВ, Мерцедес или Ауди с мощност от по 240-300кс), какво ще й стане???
            Тука колите се скапват от дупките, прахоляка и т.н.
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #96
              До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
              е, как ще е при едни и същи условия - или трябва да докарат "немска" нафта тук или там да закарат българска... това, че кола се разваля, само от бързо каране е абсурд... някой "класически" дизел може и да се повреди от каране с 200кмч, но ако колата си е конструирана като "магистрална бегачка" (например новата серия дизели на БМВ, Мерцедес или Ауди с мощност от по 240-300кс), какво ще й стане???
              Тука колите се скапват от дупките, прахоляка и т.н.
              Пробвай да караш Пасата със 131к.с,да поддържаш 200км/чМоже и в Германия.
              Гарантирам,че няма да дочакаш пораженията от дупки или прахоляк.
              Е, за магистралните бегачки си прав,ама да не обобщаваме за новите дизели като цяло.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #97
                До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                Разликата между старите и новите дизели е много голяма,старите имат много голям живот почти без подръжка,за новите няма да пиша,май започвам да харесвам бензиновите пред новите дизели.

                Коментар


                • #98
                  До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  Пробвай да караш Пасата със 131к.с,да поддържаш 200км/чМоже и в Германия.
                  Гарантирам,че няма да дочакаш пораженията от дупки или прахоляк.
                  Е, за магистралните бегачки си прав,ама да не обобщаваме за новите дизели като цяло.
                  Постановката не е коректна. То почти там е таванът на тоя автомобил. На такъв режим на каране (максимално натоварване, за дълго време) на повечето от двигателите им става зле. Че и на бензиновите. Нищо по двигателят не е изчислено за продължителна работа, на високи обороти с максимално натоварване...
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #99
                    До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                    Постановката не е коректна. То почти там е таванът на тоя автомобил. На такъв режим на каране (максимално натоварване, за дълго време) на повечето от двигателите им става зле. Че и на бензиновите. Нищо по двигателят не е изчислено за продължителна работа, на високи обороти с максимално натоварване...
                    Съгласен съм.Просто уточних.
                    Автомобилните двигатели не са проектирани за продължителна експлоатация под максимално натоварване.

                    Има си стандарти които уточняват кой двигател за какво натоварване е предвиден.Използват се при подбор на ДВГ-та за агрегати,плавателни съдове,локомотиви,някои товарни автомобили и много други.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                      Тя,темата съвсем се отнесе от митовете,и легендите,но като стана дума за дизел,и за Фолксваген не мога да се стърпя да не споделя!
                      Имаме служебен такъв 2.0Д пасат,147к.с. 4х4 седан на година и няколко месеца от последните дюза-помпа.От чисто нов пуши здраво и гори към 700-800гр. масло на 1000км.!Това е!
                      И нещо интересно-при сервизното обслужване на 60 000км. при дилъра изливат маслото на диф-а,но не заливат ново,а го заебават така!Колата на следв. ден отива до Варна(от София),връща се,на следващата сутрин тръгва за Бургас,и на 30км. от София диф-а блокира!Добре,че шофьора е добър,и овладя колата инстиктивно при 140км./ч!После 2 дена заекваше,а вносителя плати доста солена сума,за да не пиша на фирмата-производител...
                      Та смело твърдя,че диф-а на въпросното возило издържа 1000км. без масло,което е супер постижение!За дизеловите мотори помпа-дюза обаче ще ме извинявате много-пълни са с недоразумения!
                      много автомати-слаби резултати!

                      Коментар


                      • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        Пробвай да караш Пасата със 131к.с,да поддържаш 200км/чМоже и в Германия.
                        Гарантирам,че няма да дочакаш пораженията от дупки или прахоляк.
                        Е, за магистралните бегачки си прав,ама да не обобщаваме за новите дизели като цяло.
                        Пробвал съм много пъти по 1 час постоянно със 180 (3500об/м)- никакъв проблем - все пак това са 1000об под номиналните... само разходът се вдига на 7.2-7.5/100... и се наложи да сменя ляв и десен маншон на полуоска в рамките на 1 месец... Това преди 2г и кусур...
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                          Пробвал съм много пъти по 1 час постоянно със 180 (3500об/м)- никакъв проблем - все пак това са 1000об под номиналните... само разходът се вдига на 7.2-7.5/100... и се наложи да сменя ляв и десен маншон на полуоска в рамките на 1 месец... Това преди 2г и кусур...
                          Нормално,пробвай с 200км/ч,ей го колко е има-няма 20км/ч разлика.И обороти....колко?3900об/мин?Разлика има няма 400об/мин.

                          Недей,щом си е твоя колата
                          А и 200км равен магистрален път си е доста.
                          Ама щом е било преди 2години....може и да си я продал вече

                          Мощността,необходима за преодоляване на аеродинамичните съпротивления се увеличава на квадрат,с увеличаването на скоростта.Пък и съпротивлението от търкаляне си се повишава правопропорционално на скоростта.
                          В резултат,и казано с прости думи,при 180км/ч мощността на двигателя е доста по-ниска от тази при 200км/ч.
                          Достатъчно по-ниска,за да не предизвика катастрофални повреди в двигателя,при продължителното му експлоатиране в този режим.
                          Мощните бегачки разполагат с достатъчен резерв от мощност,при тази скорост.Т.е натоварват се в по-малка степен,и затова издържат.

                          Банални обяснения,написани малко по-сложно

                          А,че харчат масло TDI моторите,харчат.Дори и чисто новите (разни Q-та и подобни също)
                          Информация от извора-приятел,монтьор в ЮНИТРЕЙД.
                          Последно редактирано от cecoa1; 18-11-09, 21:26.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                            Да- капризни, шумни, некултивирани, с неравномерна тяга, харчещи масло на високи обороти (след 3000об/мин).Но - мощни, икономични, с огромен за ония години(2002-2003г.) въртящ момент (да ме извиняват от пежо с техните HDI) на фона на тогавашните дизели си бяха истинско чудо!!!
                            Говоря за 1,9 помпа-дюза на фолксваген.Такъв двигател не се създава по-често от веднъж на 20 години.Огромно постижение за фоксваген.
                            Пък и кой друг производител можеше да си позволи да пусне в серия такъв "суров" двигател?И да не фалира след това.
                            Моя двигател "гръмна" на 60 000км.Заради скапано турбо вкара масло в цилиндрите и просто се взриви.Естествено преди това 3 дена мотора свиреше странно,но нали е в гаранция, аз въобще не се и заслушах...Монтираха ми чисто нов двигател без да никакви разправии в фолксваген.
                            И не забравяйте - този мотор доставяше огромно удоволствие при шофиране.А удоволствието винаги е струвало пари.

                            Сменил след това доста автомобили и то значително по-скъпи от първят ми пасат 1,9 ТДИ 130к.с.
                            Но на никоя не съм се радвал толкова....

                            Според мен ТДИ двигателите направиха фолксваген ГОЛЯМА фирма.

                            Комън райл е друга бира-там е царството на БМВ!
                            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                            Коментар


                            • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                              Наситина-уникално суров двигател,има-няма 70-на годишна техонология. Комън реила и той не е много по-млад. БМВ лидери при комън реил-да,но при двигателите 3.0-там наистина няма други съперници. В долните линии (1.6,2.0,2.2...) PSA-FORD определено са много добри,също и италианците. Какво му има на въртящия момент на HDi-тата? 2.0HDi 90кс 220нм въртящ момент,турбо без кулер-пуснат 1998 година. Същия хардуер,но с друг софтуер и кулер прави 110/136/150кс и до 360нм. Като по „ония“ години правеше до 320нм(до 136кс). А най-слабия (90кс) се предлагаше само при малките коли и някой по-големи до 2003(406,Партнер)-след това беше заменен със 1.6HDi 90к.с. с кулер. Настоящият 1.9 PD 90кс дето се слага в Сеат Ибиза е 210нм. Виждам супер предимствата. 105кс PD е 240нм. Тук също водят много. 1.6HDi-то 110к.с. прави 240нм въртящ момент също,ама харчи по-малко,трака по-малко и е по-лек. Смятам,че спора е излишен. Явно е кои са по-добри,щом другите ги махнаха. Ако ФВ искаха да са уникални с двигателите си щяха да се постараят и колкото и трудно да е да си спазят емисионните нива,уви не го направиха-явно нещо издиша. И двете технологии имат плюсове и минуси,както всичко на този свят. Както се казва: „Само времето ще покаже“. Е,то показа.

                              Поздрави и лека нощ.

                              П.П. И дето някой хора викат,че не пушели и това било тунинг и тн. Питайте колегата от Ауто Билд ако има данните на емисионния тест на последната серия PD преди обявяването ,на края на развитието, на тази технология-трагични нива на сажди. Дори филтрите пропускаха много „черно“. Бяха публикувани в някакво английско/австралийско издание. А и да не забравям,че първи пуснаха Фиат Common rail,след това Пежо и БМВ,след това всички други се „хвърлиха“ на новата технология, и през 2000 Пежо първи пуснаха ФАП. Беше много калпав в началото,но го имаше и работеше,докато не се задръстеше с глупавата ни нафта и невежеството на шофьорите-на всеки 500км,трябваше да се „продухват“ частиците-15мин с скорост над 80км/ч. Да не говорим,че проблеми с ФАП във белите страни почти не съществуваше,а у нас всички пискаха-нафтата. От новите (след 2006-та) филтри не се е оплакал никой още,поне в Пежо форума,а поддръжката(пълнене с една гадна течност,дето намаля температурата на изгаряне на частиците) им вече е на 180000км. И още нещо- ФВ си е ГОЛЯМА фирма-и като марки и като значимост и един двигател не може да я направи по-някаква си. Може да нанесе щети на имиджа,както и направи,но това ще е временно. Аз пак казвам,че скоро ФВ ще се стегнат отново и пак ще са най-качествената продукция,това силно го вярвам. В момента обаче не са.
                              Последно редактирано от Dino; 20-11-09, 01:35.
                              Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                              Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                              Volkswagen Bora AKL

                              Коментар


                              • До: Митове и легенди за дизеловите автомобили

                                Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
                                Наситина-уникално суров двигател...
                                Френския хумор, най-добрия хумор ...в автомобилната индустрия...
                                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                                И коментаторите...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X