Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ресурса на двигателите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Ресурса на двигателите

    Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
    На кой дизел бре? Нали си фен на Транспортерите. Виж на първия Транспортер който е с дизел какъв му е ресурса...Понякога едва докарва 40 хиляди... Същия двигател на Голфа живее в пъти повече.
    Ти пък ! Какъв пример. И двете са с това нещастно 1.6 двигателче. Едното е в пъти по тежко от другото. Като му турят и 1 тон, и като седне комплексирания шофер какъв ресурс да има.Отзад пуши черно , отпред-бяло . Един приятел си купи гарсониера ,продавайки главно глави за голф-2.
    За дизела трябва спокойствие. тогава минава милион. Повечето от тях . Като не можеш да му го осигуриш - купувайте си бензинови автомобил , кой ви спира ?
    Уморените коне не ги убиват , нали ??

    Коментар


    • #47
      До: Ресурса на двигателите

      Преди месец смених двигателя на Газката ПЕРКИНС С ТУРБО изкара над 200000 а едно време в ДАПА трудно изкарваха по 20000 но там ги карахме с М 10 Д възтановено ужас А СЕГА КАРАМ само с OMV от едни рейсаджии те карат по 30000 на тройна езда аз карам по 10000 и го сменявам Другото на този двигател е че не трябва да караш над 60 ако искаш да го караш дълго Друг пример докараха в ДАПА 4 шкоди от основен ремонт от Ямбол там правеха основен ремонт на шкодите от цяла България и аз взех едната свръзки и я карах 4000 км без да вдигам над 60 така бех чул от стари шофьори София видин видин варна варна софия само на дълго след 1 година само моята оцеля та най важното е хубаво масло и и шавиор що годе
      К мирной жизни не пригоден.
      Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
      ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

      Коментар


      • #48
        До: Ресурса на двигателите

        Първоначално публикуван от Макавеев (mac) Преглед на мнение
        Ти пък ! Какъв пример. И двете са с това нещастно 1.6 двигателче. Едното е в пъти по тежко от другото. Като му турят и 1 тон, и като седне комплексирания шофер какъв ресурс да има.Отзад пуши черно , отпред-бяло . Един приятел си купи гарсониера ,продавайки главно глави за голф-2.
        За дизела трябва спокойствие. тогава минава милион. Повечето от тях . Като не можеш да му го осигуриш - купувайте си бензинови автомобил , кой ви спира ?
        Точно на това дизелче 1.6 тд лично съм му навъртя безпроблемно 80 000км и предполагам бусчето беше над 200 хиляди като го продадох в перфектно състояние. Купиха го от Добрич и предполагам още се движи безпроблемно. Не мога да се здържа и ви пускам снимка....щом става дума за култви бусове. А някой колега може и да го познае
        Прикачени файлове

        Коментар


        • #49
          До: Ресурса на двигателите

          Аз пък сега се сетих- ами двигатели монтирани на машини, при които работата им се измерва в часове(багери,фадроми,мотокари)как стоят нещата, според мен би трябвало да имат по-голям ресурс.
          И още нещо(то е повече за обслужването на автомобила)оказва ли влияние работата на място(в задръстване)?Защото по една моя много груба сметка,(груба е, защото смятам оборотите на 750,а не на2500 както когато се движа) ако се движа на 5-та предавка със 750об/мин(което е невъзможно)скороста евентуално би била около 30кмч/ч, което значи за 30мин.-15км демек ако в София въртиш около 30км би трябвало да добавяш още по 15км ,а от там следва, че се налага по-честа смяна на масла,ремъци,филтри и др.
          ПП Всичко написано да се разглежда като въпрос, а не като твърдение
          Dacia Duster 1.6 CSe 115 4x4

          Коментар


          • #50
            До: Ресурса на двигателите

            Първоначално публикуван от MiroSh Преглед на мнение
            Аз пък сега се сетих- ами двигатели монтирани на машини, при които работата им се измерва в часове(багери,фадроми,мотокари)как стоят нещата, според мен би трябвало да имат по-голям ресурс.
            И още нещо(то е повече за обслужването на автомобила)оказва ли влияние работата на място(в задръстване)?Защото по една моя много груба сметка,(груба е, защото смятам оборотите на 750,а не на2500 както когато се движа) ако се движа на 5-та предавка със 750об/мин(което е невъзможно)скороста евентуално би била около 30кмч/ч, което значи за 30мин.-15км демек ако в София въртиш около 30км би трябвало да добавяш още по 15км ,а от там следва, че се налага по-честа смяна на масла,ремъци,филтри и др.
            ПП Всичко написано да се разглежда като въпрос, а не като твърдение
            Ресурс, даден в часове, обикновено значи "моточасове" - това няма как да го сравниш с автомобилен двигател. Ако автомобилния го приведеш в моточасове, вероятно ще изглежда еднодневка спрямо някой багер.

            За празния ход на автомобила е мътна и кървава - мазането е компромисно, охлаждането - става, ама разпределението на температурата е по-неравномерно. За ладовите двигатели съм зачитал данни, че на празен ход биха живели толкова истинско време, колкото и при 3000 об/мин. Т.е. на празен ход имаш 4-5 пъти по-малък ресурс, мерен в моточасове.

            Дали трябва да ги броиш в обслужването - ами, някои го "броят" и сменят масла през 5000км, други (като мен) си броят 10000км и тогава, трети само доливат масло (и така може). Тези неща са относителни.

            Коментар


            • #51
              До: Ресурса на двигателите

              Според мен това е относително.
              При работа на място без натоварване при загрят двигател износването е най-малко в сравнение с другите режими на работа и е пренебрежимо малко.
              Това е мое мнение и не държа да е непременно вярно.
              Така.
              По нататък изхождайки от това си мисля че една навременна смяна на консумативите - по километраж е повече от достатъчна.
              Разбира се ако се наливат калпави масла - Castrol по 3 лв литъра
              моля да не се приема като реклама или атака за марката
              та ако наливаш такива оригинални супер масла по 3 лв - ами не очаквай много от двигателя дори ако ги сменяш и на половината пробег. И тук пак отиваме към човешкия фактор.
              Оказва се че ресурса но автомобила като цяло е в пряка зависимост от манталитета на собственика.
              Майка ми казва че като видиш на един мъж колата и гаража - ще го разбереш що за мъж и човек е.
              Е права е жената.
              BMW X6

              Коментар


              • #52
                До: Ресурса на двигателите

                Първоначално публикуван от MiroSh Преглед на мнение
                ако в София въртиш около 30км би трябвало да добавяш още по 15км ,а от там следва, че се налага по-честа смяна на масла,ремъци,филтри и др.
                Точно това следва. В наръчниците, които ползвам, има по 2 графика за обслужване и замяна на консумативи. Вторият (предвиждащ по-честа смяна) е за "Тежки условия на експлоатация" и като такива се посочват:

                - Чести пътувания на къси разстояния
                - Каране в условия на повишена запрашеност
                - Продължителна работа на празен ход
                - Влачене на ремарке
                - Работа в условия на екстремално ниски/високи температури
                - Каране в райони с повишена влажност на въздуха или планини
                - Често каране по вода
                - Каране по пресечена местност, по кални пътища или в пустинни условия

                Доколкото повечето от гореизброените условия са налични при каране на джип на градско и по черно, аз сменям маслото на двигателя на 5,000 км.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #53
                  До: Ресурса на двигателите

                  Значи това за празния ход сигурно ще почна да го отчитам(е горе-долу-масло на 8000,ремък на 70000),ама за моточасовете нещо не зацепвам.На един мотокар работата на двигателя се измерва в часове(не съм сигурен ама като няма километраж...), но същия двигател може да бъде монтиран в автомобил(мисля, че има такива случаи, но не съм убеден),то тогава как се приравнява -часове към километри?
                  Dacia Duster 1.6 CSe 115 4x4

                  Коментар


                  • #54
                    До: Ресурса на двигателите

                    70 000 за ремък са много
                    аз сменям само с маркови и на 40 000 вече има следи от износване
                    не бих рискувал 70к за ангренажен ремък - 40 000км-ремък ролка -100лв - спокойствие - безценно
                    масло 10 000
                    ходова част - 40 000 за маслата
                    резултат - здрав джип - спокоен собственик сигурен че винаги при наложителни причини може да изкара поне 5 000 км без да погледне щеката даже
                    BMW X6

                    Коментар


                    • #55
                      До: Ресурса на двигателите

                      Не че имам компетентно мнение по въпроса от личен опит, но до колкото знам дизелите принципно издържат повече поради две причини - ниски обороти и по правило по-тлъсто подсилени двигатели за да издържат на избухливостта на дизела.

                      Сега за новите турбо, битурбо и т.н. дизели, най-вероятно ресурса на двигателя не е много по-различен от този на бензинов скачащ на 8000 оборота, пък и турботата обичат да се пукат на по 150к
                      VW Touareg V10, 5000cc

                      Коментар


                      • #56
                        До: Ресурса на двигателите

                        Някой да има наблюдения или да е чел в дебелите книги, как се отразява автоматичната скоростна кутия върху живота на двигателя? Според някои мнения, автоматикът "пази" двигателя - удължава живота му. По мои, не много продължителни наблюдения май е обратното.
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • #57
                          До: Ресурса на двигателите

                          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                          ...как се отразява автоматичната скоростна кутия върху живота на двигателя? Според някои мнения, автоматикът "пази" двигателя - удължава живота му. ...
                          Би трябвало да е така. По този начин се намалява до минимум влиянието на субективния фактор - по мое мнение главният виновник за скъсяване ресурса на какъвто и да е двигател. Да караш винаги в оптималните обороти, особено пък студен двигател, си е важно условие за да го караш дълго въобще. Забелязал съм, че еднакви коли с еднакви двигатели, при автомата максималната скорост е при по-ниски обороти, отколкото при ръчните скорости. Това за джиповете май не е толкова важно (тук по-важно е кога ще го удавиш) но по принцип е така.
                          По мои, не много продължителни наблюдения май е обратното.
                          Я сподели?

                          Коментар


                          • #58
                            До: Ресурса на двигателите

                            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                            ...Я сподели?
                            В момента карам дизелов лек автомобил, автоматик, съответно наблюденията ми са върху него.
                            Едно от нещата което според мен би трябвало да влияе негативно е "натоварения празен ход. На практика, като спра, двигателя работи на обороти като на празен ход, но реално е под товар. Това си личи по работата на двигателя, по разхода според борд компютъра (разликата м/у позиция D и N) и по времето за загряване на двигателя, сравнено с времето за загряване на същия автомобил, но с ръчни скорости. Отчитам и това, че празния ход е режим на работа с компромисно мазане и "някакво" охлаждане.
                            Другите ми наблюдения са абсолютно субективни. В много от случаите, в момент когато аз бих минал на по-висока предавка, автоматикът според мен "мъчи" двигателя на по-ниска, но с по-високи обороти. На моменти е обратното. В същото време, като стъпя с двата крака на газта, превключва почти в червената зона на оборотомера.
                            Може разсъжденията да не са съвсем верни, за това питам и за други мнения.
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • #59
                              До: Ресурса на двигателите

                              За "мъченето" - не съм съгласен. Автоматика държи мотора в режим на максимален въртящ момент - който е максимално изгоден.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Ресурса на двигателите

                                Да, автоматикът по-скоро ще запази двигателя. Разбира се, че ще сменя на червено като си настъпил до дупка, така и трябва да е, но пък когато караш спокойно стои на много много ниски обороти, далеч по-ниски от колкото биха били поддържани, ако човек определяше (ръчка). Основният фактор за износване на двигателя (в нормални експлоатационни условия, не говорим за давене и т.н.) са оборотите. Колкото по-малко, толкова по-добре. Аз като карам ръчка сменям на +-4000 оборота или повече (бензин). Туарегът като го гледам сменя на 1500-200 макс при спокойно каране и си държи постоянни на 1000 до 1500 оборота.
                                VW Touareg V10, 5000cc

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X