Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ресурса на двигателите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ресурса на двигателите

    Исках да го направя като анкета ама не знам как става. Та според вас колко хиляди километра е ресурса на двигателя? И съответно кой мотор е с поголям ресурс : дизеловия или бензиновия? Става дума при аналогични двигатели и режими на експлотация

  • #2
    До: Ресурса на двигателите

    Не зависи толкова от типа двигател а от материалите вложени в него и от степента на форсиране. И разбира се от поддръжката.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      До: Ресурса на двигателите

      Не може да се прави сравнение по принцип - дизелови vs бензинови.
      Разновидностите са много.

      Реално може да се сравнява конкретен мотор (модификация) с друг конкретен мотер или модификация на база статистика, вложени материали, очакван ресурс, степен на форсиране, степен на преоразмеряване на силовите агрегати. Има заложени фабрични х-ки за натоварени, слабо натоварени мотори и т.н. - зависи от експлоатацията.

      А и друго се сещам - зависи на какво се монтира съответния агрегат - колко му е постоянното натоварване, защото един мотор като се монтира на 2-пъти по-лека машина нали се сещаш че ресурса ще му се повиши - колко ... не знам.

      Пак се сетих нещо - как ще се сравняват бензинови и дизелови двигатели:
      - по обем ли
      - по въртящ момент ли
      - по мощност ли
      все различни параметри и ако има съвпадение на един от тези три параметъра, то по другите няма да съвпадат и сравнението доста се обезмисля според мен
      Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
      LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
      Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

      Коментар


      • #4
        До: Ресурса на двигателите

        Като се сетя, че на Таврията май на 60 хил. и даваха основен ремонт(в упътването за експлоатация), а Шкода изкарваше 90-100 хил., какво да говорим за ресурс! Както писа quadra всичко зависи от материалите, а също така от подържката, начина на експлоатация и т.н. ит.н.!!
        יעבור
        «И това ще мине»

        Коментар


        • #5
          До: Ресурса на двигателите

          Шкодата си изкарваше 80-100 000 и ставаше мегамасларка. Но при нея основният ремонт ставаше за няколко часа)) Освен това единственото, което реално имаше нужда от смяна бяха сегментите. Като се монтират такива от ЗАЗ965 (отмъщението на Хрушчов) си живееше дълго и щастливо.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #6
            До: Ресурса на двигателите

            А па най зависи от ресурса, заложен при проектирането) Колкото е поискал заявителят - за толкова го и правят.

            Коментар


            • #7
              До: Ресурса на двигателите

              Това е ясно, по скоро Ангел(SuperMax) има в предвид примерно да съпоставим един 2,5дизел с 2,5 бензин.
              А че има дизели които изкарват по 1500000км и бензинови 500м е ясно или обратното
              sigpic УАЗ-452

              Коментар


              • #8
                До: Ресурса на двигателите

                Ресурсите на агрегатите са преди всичко икономически обусловени. Само между другото - технически. Отдавна няма борба за всеки час отгоре. Като се изключат разни извращения като Ф-1 или моторчета по един кубик.

                Коментар


                • #9
                  До: Ресурса на двигателите

                  Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                  А па най зависи от ресурса, заложен при проектирането) Колкото е поискал заявителят - за толкова го и правят.
                  Логично е едини същи производител при една и съща марка "клас" автомобил да заложи еднакъв ресурс и на двата агрегата. Но дали е така на практика ? Какво е вашето мнение и наблюдение

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ресурса на двигателите

                    А, ...
                    Квито и програми да им слагат, дизелите в крайна сметка не обичат голфаджийското каране. Обаче така ги карат. И не ги обслужват. Така че средно живеят по-малко. Които се карат нормално - като другите.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ресурса на двигателите

                      А, и до кой момент мерим ресурса - до отказ да тръгне/счупване или до износване за планов ремонт?

                      дизелът умира изведнъж. Някоя сутрин просто не пали, защото намаляващата компресия и метеорологичните условия са се срещнали с твоята необходимост да пътуваш.

                      докато, еднакво износен бензинов двг още дълго ще "върви" - с ниска мощност, висок разход на гориво и масло, силен шум и силен дим. Но ще се придвижва сам.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ресурса на двигателите

                        Стефан е прав,
                        Колкото са заложили толкова, минус дефектите.
                        Но базово Колкото е по-голям обема, по-малка мощността и максималнита обороти - толкова по-голям е ресурса и по-просто обслужването, така едни от най-дълговечните двигатели е атмосферният дизел на Тойота 4.2 (около 120-130к.с.) (говоря за "Джипове", при камионите може да има и по-по-най), модерните двигатели са "изедени до дупка, повече от 100к.с. от литър обем и макар и да са прецизно обработени и да се използват добри материали, никои не очаква да изкарат 1 милион километра, формула едно - двигателите едва изкарват 1-2-3 състезания

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ресурса на двигателите

                          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                          Но при нея основният ремонт ставаше за няколко часа
                          Ааааааааа,да питам аз като малко по-тъп от другите какво разбираш под понятието основен ремонт и колко точно часа трае една такава процедура.
                          Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                          Дий Снайдер

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ресурса на двигателите

                            Ми сигурно каквото значи основен ремонт. Не среден, ми основен.
                            Значи - както обикновенно. Отваряне - затваряне на жабката, миене на пепелника, пускане - спиране на чистачките.
                            Има си известни критерии. Ресурсът се мери не до къв да е отказ, а до първия ремонт, до следващите, до последният, възстановяващ пълната работоспособност.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ресурса на двигателите

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              А, и до кой момент мерим ресурса - до отказ да тръгне/счупване или до износване за планов ремонт?

                              дизелът умира изведнъж. Някоя сутрин просто не пали, защото намаляващата компресия и метеорологичните условия са се срещнали с твоята необходимост да пътуваш.

                              докато, еднакво износен бензинов двг още дълго ще "върви" - с ниска мощност, висок разход на гориво и масло, силен шум и силен дим. Но ще се придвижва сам.
                              Никой двигател не умира току-така "отведнъж". Симптоми за настъпващата "смърт" се появяват дълго преди това. И един "издухан" дизел ще върви много по-дълго и по-добре от един бензинов. Ако успее да запали, обаче ...
                              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                              Неизвестен мъдрец

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X