Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ресурса на двигателите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Ресурса на двигателите

    Ония в Сибир, просто не гасят двигателите Някои, пък имат бързовари в картера.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #92
      От: Ресурса на двигателите

      Вярно е, че не ги гасяха, ама тракторите. И беше преди 30 години.
      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

      Коментар


      • #93
        От: Ресурса на двигателите

        Без да съм пристрастен към марка, мога да споделя наблюденията ми през последните 20 години,за ресурса и дълговичноста на ДВГ-тата. По принцип съм ЗА дизеловите мотори поради две причини - разхода на гориво, и въртящия момент, но какво става със моторите със всяка изминала година....усложняват се със единствената идея, от малка кубатура да се изтиска максимална мощност. И не на последно място всичко опира до $$$. Отдавна е ясно, че ''западняка'' ще си кара новата кола 3-5 години, и като изтече лизинга или гаранцията шут в г...а и айде за България, или нам къде си, а тя на 200 000 км. тъкмо почва да издиша. За какво да влагат ресурси, да правят двигател милионер, като след някоя година ще мине през пресата. Я в същото време да видим какво става в един мотор, например 1.8 на VW от 90-те години - ами хонинга стои и на 500 000км. една ролка на ангренажа, няма дънферни маховици, солиден чугунен блок, прост като ...... а съвременния, 4 - 5 ролки само на ангренажа, а всяка ролка е потенциалено блокирал лагер, извратен съеденител за 1500лв. болче да изпуснеш няма да падне на земята. Съставните му части финни като на часовник, и толкова надеждни - нали трябва да работят и фабриките за консумативи и части.
        Имах възможност да работя известно време, във сервиз извън България - тамошния главен механик (малко над 50 г.) клати глава и вика, ''много са слаби (неиздръжливи) днешните мотори'' и благославя наред. Та с две думи, колкото е по-прост и по-стар,(е има някакви граници) е по-надежден. Това е моето виждане.Лека нощ.
        Силата е нищо без контрол.

        Коментар


        • #94
          От: Ресурса на двигателите

          Запазен Мерцедесна 30 години модел 123 дизел тук струва колкото и повече от Е класа 10 годинки,че и по-млада.100 000 мили за едното са нищо,другото все още е в разцвета си,но я извади 200 000 я не,онова пьрвото е все още в разработка.

          Палиш го топьл,гасиш го студен,натискаш го порядьчно и вади километри като за 5 Аудита.Моя като го продавах ме питаха знам ли историята на колата,а моя отговор беше много прост.

          - Не я знам,но едно знам на 99% - оригиналния собственик не е между живите.............

          е така ме гледаше каката дето го взе.Е как да е жив като колата беше на 32 години,а статистическия собственик на тия Мерцове е бил на 55 като го взима от магазина.Средно кой по колко живее и шансовете да е жив са почти никакви.Продадох го де,повярваха ми
          Последно редактирано от BENZBOSS; 22-08-11, 23:41.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #95
            От: Ресурса на двигателите

            Много се прехласвате по старите двигатели, но трябва да ги забравим. Новите са такива каквито са поради изискванията откъм екологичност. Ако сложиш един от ония кошници на (работещ) стенд за измерване състава на газовете, ще му се изкъртят всички стрелки
            От друга страна 2% по-добро КПД да има новият, ще си избие повечето пари за 150-те хиляди км. живот, които има. А любимият ви 2.4Д изхвърля половината нафта на черни парцали след себе си.
            Толкова са различни старите дизели от новите, че мога да ги позная само с по едно сетиво - само с поглед, само на мирис или само по звук.

            Казано е: "хвали старо, карай..."

            Коментар


            • #96
              От: Ресурса на двигателите

              Абсолютно прав както винаги - 2.4 го смених защото като му пусна климатика и не качваше баирчето на нищо друго освен втора,ако се засиля и изключа климарика с кьсмет качвах на трета.Другия беше по-доре,там за 3 години само едни бушон скьса и водна помпа му текна та я смених.Това от 430 000 мили старт, а не от нов.3 литра 80 коня мотор грубо,в момента от 3 литра вадят поне двойно и половина коне на сьщия разход нафта.

              ОБАЧЕ не сьм сьгласен,че с КПДто на новия ще избие кой знае какво,на магистрала с 70 мили / тук толкова може / си харчеше около 8 с климатика и вьрви без проблеми с години,филтри,ремьци,масло и газ до ламарината.На 150 000 само се ослуша и иска още 300,а ония модерните са на колене вече.

              Няма ги вече тия мотори за сьжаление и никога няма да ги има,на светофар не искаш да си втора кола зад него
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #97
                От: Ресурса на двигателите

                Нали знаете,ч е съвременните автомобили се конструират от счетоводители, а не от инжинери.
                Мамка му!!! Все ще свърши и тази чалга(както би казал Стефан), ама все още живеем в луди времена.


                Кой има по-лъскава кола, кой ще издърпа по-бързо на светофара, кой колко гаджета е забил благодарение на фасона на колата си...

                Там където става въпрос за истински неща двигателите са нефорсирани, маломощни според голфаджийските критерии, но си вършат работата перфектно и безотказно. И са почти вечни. Както и трябва да бъде.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #98
                  От: Ресурса на двигателите

                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  Нали знаете,ч е съвременните автомобили се конструират от счетоводители, а не от инжинери.
                  Мамка му!!! Все ще свърши и тази чалга(както би казал Стефан), ама все още живеем в луди времена.


                  Кой има по-лъскава кола, кой ще издърпа по-бързо на светофара, кой колко гаджета е забил благодарение на фасона на колата си...

                  Там където става въпрос за истински неща двигателите са нефорсирани, маломощни според голфаджийските критерии, но си вършат работата перфектно и безотказно. И са почти вечни. Както и трябва да бъде.
                  Не, ще спорим! Нефорсирани и маломощни... Взимаш една W140 с M119 /S500/ и си свиркаш. Нефорсиран, без турбо, вечен двигател и малко коли по светофарите те бият. Е, вярно, харчи колкото 3 форсирани Хонди...
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #99
                    От: Ресурса на двигателите

                    По логиката "Щом е здраво, значи продължаваме да го произвеждаме", са се правили разни дръгели по 30-40 години. Ама както каза Паджеровод има и икономическа страна на въпроса и екологията също се намесва напоследък...
                    Нема файда, да изгориш пари за три хонди в повече, само и само за да кажеш че е издържала машината. Т.е. има, ама не винаги.
                    Най-добре е съотношението ресурс/цена/разходи да е оптимално.С две думи, като теглиш чертата, да можеш да кажеш, че не си се прецакал карайки 30години един и същ Мерцедес, или си сменил 30 Опела(примерно). И това в личен план, та не може да е много коректно, щото субективните предпочитания много пречат, ама има и комерсиални превозни средства, където счетоводителят тегли чертата и казва всичко сравнително точно и безпристрастно.
                    На времето, се направиха опити с разни "прекалено" дълговечни мотори и модели за комерсиални цели, които едва не затриха финансово производителите си в отплата.Оказа се, че дори и в "индианските" времена с каквато и тежка експлоатация да успееха да ги натоварят, новостите все пак успяваха да ги изпреварят. А в по-нови времена и бързопроменящите се законови и екологични изисквания съвсем обезсмислиха борбата за увеличаване на ресурса.
                    С две думи Мерцедес(само за пример) направиха своята серия ОМ 400, да кара много, ама малко изостанаха със слагането на турбините на същите мотори(въпреки, че бяха пионери при по-малките), което беше изоставане в ефективността. После коригираха това, а ресурса остана, но пък новостите започнаха да навлизат по-бързо, моторите се развиваха по-бързо(навлезе по малко електроника, ама все още безобидна). Но вече големият ресурс на старите машини пречеше на пазара на нови(А и на пазарът на резервни части) . От друга страна в някои случаи разликите в ефективността бяха по-значителни и обезсмисляха ползването на ресурса на старото, вместо икономията на новото. Ама всичко това ставаше в сравнително цивилизованите части на света, където до толкова всичко друго е наред, та се стига до тези тънки сметки. Но продукцията с добър ресурс и качества при тежки условия, си имаше и винаги ще има своите пазари.Там, в тежките условия "не всичко е пари"(както се казваше в една реклама), а и разходите за гориво(както и цената му) са твърде относителни. Там, където литър бензин(респективно нафта) струва по-малко от литър вода, няма значение кое колко харчи, колко върви и пр. а преди всичко до кога ще върви и най-вече, преди всичко да не спре по средата на нищото.(и не само в такива райони естествено, а навсякъде където условията и разстоянията дават предимство на надеждността пред всички дуги качества на двигателите).
                    Та това е–новите неща са за в цивилизацията, където спестяват пари(и уж са екологични).Старите са за тези, които не се интересуват от икономия на всяка цена, а от надеждност на някаква(дай боже приемлива) цена.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • От: Ресурса на двигателите

                      Темата беше за ресурс а не за икономическа изгода. Икономиката е ясна. Хондата чисто нова ми струва $12 300. За 12 години каране, колата на месец ми излиза колкото един резорвоар бензин на Мерцедеса. И има поне още 12 години хляб в нея.
                      Ако се обстрахираме кое колко харчи, пуши, трака...- чист ресурс- M119, 5 литров V образен атмосверен бензинов мотор свален от 950 коня на 320, мотор вървящ с 1800 оборота по магистралата, ще има по-голям ресурс от пилата вървеща с двойно на неговите обороти.
                      Пак казвам, икономията не я броим. Там нещата са ясни,-само трябва да се загледа човек в ония цифрички на колонката на бензиностанцията. Поне в моя случай, 100 литровия резервоар Мерцедес изкарва по-малко километри от 40 литровата Хонда. Ама тия цифри не показват ресурс...

                      Опс, сега го сметнах с елката- Хондата излиза по малко от Мерцедесовия резервоар на месец.
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • От: Ресурса на двигателите

                        Така е, темата е за ресурса, ама и аз точно за него. Искам да кажа, че всичко е свързано. Фирмите, които произвеждат, правят това което се търси и за което има пазар(и от което имат изгода). За пазар с пресметливи и практични хора, не наблягат на ресурса, а го жертват за икономичност и добри характеристики(щото нали има и законови ограничения в разните страни, я за кубатура, мощност или каквото там. Най-малкото застраховки и данъци правят някои модели почти непродаваеми на някои места).
                        Т.е. опитвам се да кажа, защо вече двигателите не са с ресурса от едно време.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • От: Ресурса на двигателите

                          Да де! Е, описания от мен двигател за лодка. Една и съща моторетка за едни и същи пари я има в 3 модификации. И всички клиенти купувар най-многото коне. Нали не са балъци, защо за същите пари да взимаш по-слабия мотор? В морето икономия правят... После ги слушаме по радиото.
                          Хората са си го казали- икономията е майка на.... Ама света се управлява от икономисти. Чакам да видя дизел със 150 коня на литър мотор. И послееее...
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • От: Ресурса на двигателите

                            Ако правилно го смятаме и от кьм икономията пак не се врьзва ама айде.Брат ти се сещаш колко пари даде за Бенца нали,ония дизел?Или пьк втория,че който да хванеш не сме на загуба от него.После е само каране,купуваш за едни пари,продаваш малко по-скьпо и на никой не му дреме дали мотора е на 457 000 или само на 482 000 Мили.
                            Кой набор е?
                            Кой я искаш,81 или 77?Значение няма,вьрви си с години и харчи нормално,но не вьрви и от кьм екология е жива умряла.


                            Обаче както се каза по-горе има места кьдето не ти дреме колко харчи и колко е екологична,искам да завьртя и да вьрви,дали набира за 8 секунди или за 18 няма значение.Простите машини водят по бройка произведена от модела.Вадете статистиката на най-произвежданите коли в света и ще излезе ясно кои мотори дьржат и кои не и кой ще направи пари ако спре с внедряването на нови тьпи технологии,а заложи на якия и лесен за подрьжка мотор.Ма няма да го пуснат на масата,няма да ни огрее нито тук,нито вас там,Южна Америка да или Африка,за другите...........каквото е останало от истинските коли.

                            Трудно смятам колко харчи,искам да не се троши и като го подьржам да ми служи вярно ако ще да е половин Хонде пари.Бих си купил с КЕФ стар дизел на 30 години ако намеря на нормална цена,но вьрвят по 10 бинки,а за тия пари ще карамо бензинка от яките и няма да я смятам много.аново моторче от кекавите ............като ги наскубя до положение да не го мисля,до тогава цивилен танк ако може.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • От: Ресурса на двигателите

                              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                              ...
                              Опс, сега го сметнах с елката- Хондата излиза по малко от Мерцедесовия резервоар на месец.
                              и това при американските цени... колко ви е галона...
                              в Европа екологията и разхода на гориво вече са основни фактори... Големият ресурс е чисто разхищение, защото нормите за екологичност се сменят всеки няколко години и над 10 годишна кола просто е неизгодно да се кара, защото (например) не можеш да влезеш в центъра на града с нея...

                              Много се говори и за ремонтопригодността... Съвременният автомобил няма смисъл да е ремонтопригоден, напротив той е замислен да се ремонтира рядко и то в специализиран сервиз, а не пред блока... Съществен процент от колите в нормалните държави отиват на скрап още в движение - било заради бонуси при бракуване или поради морално остаряване...

                              и въпреки всичко, не съм съгласен, че сега ресурсът на повечето коли е по-малък... Едно време не-форсираните лади и москвичи беше рядкост да изкарат 150 000км без основен ремонт, да не говорим, че натоварването на двигателя е било несравнимо по-малко...

                              Сега у нас масово колите са по на 200-300 хиляди км (нов внос на 120500км и развиват скорости и ускорения непознати за Москвича на дядо ... Вижте по магистралата в лявото платно трафика е със 120-130кмч, а в дясното 90-100...
                              Преди 30 години баща ми като караше фиата /125р/ със 110 и нямаше кола да му се опре... хората караха масово със 70-80кмч...
                              За антикорозионната обработка пък въобще да не говорим - сегашните коли на 10г нямат петънце, а едновремешните на същата възраст вече бяха изкърпени поне веднъж...

                              Не на последно място, не можа да даваме за пример една кола за "елита" каквато е била 500SE и да я сравняваме с бюджетна колица...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар


                              • От: Ресурса на двигателите

                                Не е 500SE,а S500 че има едно доьлнителна забчатка на ангренажа и дьржи повече.

                                Говорим за модели мотори при които не се налага ремонт на 500 000 километра,а не за Лада или Москвич.Баща ми на Сатурн / тукашния Москвич / му наби около 500 000 мили без ремонт на мотора,че и Калифорнийски смог чек минаваше без проблеми.

                                Сравняваме мотори и кой как ги прави,сьгласен сьм,че модерните не е нужно да са ремонтнопригодни - караш и хвьрляш,но ако аз лично трябва да избирам дали да купя кола с ЯК мотор и да и плащам бензина или да взема нещо дето ще се хвьрли след 6 години ............ми ще си взема танк,а не сапунерка.

                                Ресурса им е мальк на сьвременните мотори и това си е.Няма как да го направиш лек и 300 ко0ня и да искаш да вади милион километра.Говорим за мотори,а не за Застава,Москвич и Шкода 120Л.Говорим за дизел да речем 5 или 6 цилиндров който може да тропка 10 години без да го пипаш и без да му се притеснявам дали сьм му сипал масло за 2009 година кола или иска за 2011.


                                Стискайте ми палци - отивам да играя на тьрг за С500 модел 99 с мотор осмак на 130 000 километра.Колата ще стьпи на повече пари от модел 2001 с нормални документи,а тая ако я напипам идва салвидж.Вьпреки това предпочитам стария ЯК осмак пред кекавото осмаче с по 3 клапана и 2 свещи на новите модели.Да видим дали може да го карам с вратите в завоя следващите 5-6 години тоя морално остарял танк или ще ми се наложи да клекна на новите нежности в автомобилостроенето.

                                За ресурс говорим,за нещо което е излязло от завода с 20/50 масло минерал,за двойната ангренажна верига и оригинален блок дьржащ 1000 коня.ЯК,тежьк,голям кютюк на който няма да ми се налага да гледам на колко километра е,той и на 100 и на 300 000 е все тая,все не му пука.


                                Няма да показвам на какво прилича или може да заприлича мотор на 150 000 от новите модели еле ако му обьркат маааалко маслото.Не сьм против прогреса,но не вьзприемам мисленето,че ще сменям кола на 3-5 години.Аз си ги обичам,карам ги до откат и после ги подарявам почти та искам да е яко,а якото не е 100 000 километра - аз там трьгвам.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X