Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ресурса на двигателите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Ресурса на двигателите

    В общи линии с най-дълъг живот се славят атмосферните дизели. Големите /като кубатура/ и не толкова мощни /като конски сили/ бензинови двигатели също имат много голям ресурс защото са ниско оборотни.

    Коментар


    • #62
      До: Ресурса на двигателите

      ресурса на двигатела,поне според мен зависи както от подръшка/масла и т.н/и от това колко често правиш студени стартове,това най-много амортизира д-ля,има таксита които са на по 500 000 километра и двигателите са им ок,но те примерно са на двойна езда,нормална кола трудно ще ги направи тези километри

      Коментар


      • #63
        От: Ресурса на двигателите

        Двигателя основно умира от 2 неща:
        Лошо мазане
        Прегряване..това са 2та най-тежки фактора за който и да е двигател.При използване на скъпи масла и каране човешки дизеловия двигател има по-дълъг живот заради материалите,които са вложени заради по-голямата компресия!От друга страна атмосферния дизел е пълна мъка като динамика и по тази причина повечето нови дизели са с турбо,което е доста капризно от гледна точка на масла и отделно доста колеги се оплакват,че около 150к му наближава времето..за щастие още не съм се сблъсквал с такова "щастие".Дизела страда повече при студените стартове по мое мнение,загрява по-бавно!На дизела му е най-добре при относително постоянна скорост в ниски обороти и дълъг път!Там няма равен.
        Бензина загрява по-бързо,поддръжката му е по-лесна,бензиновата помпа в сравнение с дизеловата е "стотинки",дори и без турбо бензиновия двигател е достатъчно динамичен.Гори повече,но пак си зависи от карането.В общия случай е с около 2л над дизеловия си брат.Въртящия момент при дизела е сериозен + при товарене...

        Коментар


        • #64
          От: Ресурса на двигателите

          Аз имах служебна Шкода Октавия 1.9TDI 1997 година 90к.с. и изкара 440 000 км само с редовно обслужване, смяна на консумативи и
          смяна на картер, предна броня и радиатор, поради некомпетентността на един колега. Към 430 000-я км. се появи едно странно почукване, сякаш удряш с чук по блока на двигателя, но си вървеше и не спираше. С колата съм минавал 1500км без да се гаси двигателя, с един резервоар гориво. На 100 000-я километър беше сменен съединителя за един единствен път, след това до 440000км. си изкара с един съединител и даже нямаше признаци на износване. От тогава разбрах че, стига да се паднеш на двигател без производствени дефекти може да изкара много километри без сериозни ремонти.

          Коментар


          • #65
            От: Ресурса на двигателите

            А аз имах 2 мерцедеса от 123 модела,единия 240 дизел,другия 300 без турбо - пьрвия беше на малко под 400 МИЛИ,а втория малко под 500 и нищо не им чукаше и на двата,с педал в ламарината единия издьржа година и нещо преди да реша,че ми е много слаб и да взема втория.Втория беше 77 набор,пьрвия беше по-млад от него с 3 годинки.


            Ресурса зависи от много неща,но като цяло не ги правят вече 3 литра и 80 коня и не вадят по милион без да се замислят.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #66
              От: Ресурса на двигателите

              Lugger 1276
              High Output Rating1 FWHP / kW / @ rpm 525 / 389 / 2100
              Medium Duty Rating1 FWHP / kW / @ rpm 425 / 315 / 2100
              Continuous Duty Rating FWHP / kW / @ rpm 340 / 252 / 1800

              Навремето ни питаха за една лодка да я караме от Калифорния до Австралия. По спомени- палиш в Калифорния и гасиш в Хавай. Сменяш масло и караш до Американска Самоа. Сменяш масло и караш до Австралия.

              Гледах тъпо, смятах и все така излизаше. Блока на John Deere, същия като на трактор. Интересното беше, че за различни лодки продаваха различни модификации. Един и същ мотор раздут от 525 коня /за аматьорска употреба/, среден вариант 425 коня /за обикновенно ползване/ и за "продължителна употреба' 325 коня. Тия последните ги поззват в Alaska и не ги гасят. И по документи му даваха сума и различни вискозитети масло. Газ до дупка 1800 oборота, достига максимален въртящ момент на 1600. Ние го караме на 1200-1300.

              Купуват ли ги тези мотори- да, най-разпилените с най-мнoгoто коне. "У, за същите пари взимам почти двойно на конете...". И хак на най-разпиления! И после защо изтрескал на втората година...

              С колите е същото, от литър- 100 коня. Еле като се престараеш на едно малко дизелче и става страшно. На жената колата е 5 литра без турбо, по магистралата върви с 1800 оборота. Моята е 1.7 и рядко слиза под 3500. Нямам илюзии коя ще изкара по дълго.
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #67
                От: Ресурса на двигателите

                А ако беше дизел 3 литра без турбо пьк сьвсем - корабно масло,нисти обороти,голям радиатор,плавно ускоряване,топьл старт,редовно масло,без турбо,чисто гориво,добри подгревателни свещи,подгряваш преди да натискаш мотора,караш го натоварен,добьр вьздушен филтьр..............и сьм виждал мотори на по 50 000 часа като 100 часа се равняват на 5000 километра каране.
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #68
                  От: Ресурса на двигателите

                  Дааа, и по същата логика- двигателя на моя Сивик го има качен на извънбордов мотор. Същата моторетка, но без катализатори. И изкарва има-няма наполивина, че и на 1/3 от сухоземния вариант. Ама на колата къде да го караш с газ до дупка в продължение на часове. И по магистралата оборотите и натоварването е постоянно. Не е като да скачаш от вълна на вълна и да диша солен въздух.
                  Голям дизел или бензин без турбо. Под голям - от 4 литра нагоре. Това е истината.
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #69
                    От: Ресурса на двигателите

                    Хи, почти всички производители нямат интерес да правят дълговечни двигатели по обясними причини $$$. Сега нещо нормално е от 1200 кубика да изкарат минимум 120 коня и колко ще издържи си е късмет. Това си е политика на всички фирми, та от един двигател , като кубатура вадят различни мощности и така на купувачите. Та само времето и късмета е на какво попадне човек след това, като кола 2 ра ръка. Всички може би предполагаме на какви са ни километри колите, които карат в БГ колите а те ако можеха да говорят ) Сигурно много интересни показания ще се получават на таблото.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Ресурса на двигателите

                      Моя даскал по двигатели казваше така , корабния дизелов двигател , по причина че работи с непроменящи се или много плавно променящи се обороти практически е вечен . Това идва да каже , че рязката промяна в оборотите води само и единствено до много бързо износване на двигателя , а оттам и на джоба.
                      Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
                      Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Ресурса на двигателите

                        За 'Корабни' двигатели не знам, но за "лодкарски' двигатели казват- трябва да работи натоварен. С други думи ако имаш 550 коня трябва да ги ползваш. Като имаш 320- пак така. И като двигателя е един и същ /показания пример по горе/, скопения мотор е вечен. Не-скопения- гледаме ги по работилниците. На "жената мотора" M119 е правен за Заубер и е бил 950 коня. Същия мотор на W140 без двойното турбо, с ограничител на обороти и затапен с катализатори е 320 /там някъде/. 1800 по магистрала, с 2000 оборота съм за глоба, с 2700 за затвора. А познай има ли голям ресурс.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #72
                          От: Ресурса на двигателите

                          Като се говори за ресурс, бях чел в АутоБилд съвети за зимно шофиране. Там се споменаваше, че трябвало в най-големите студове човек да не изчаква колата да загрее на празен ход, а да се тръгне възможно най-бързо (като време, не скорост), за да можело малсото от картера да стигне и по цилиндрите, като се повишат оборотите. Други казват, че трябвало доста време да се чака на празен ход, като е изключено повишаването на обороти. Според мен второто е по-логично, но кое наистина е правилно, за да не се намаля от ресурса на двигателя?
                          Hyundai Terracan 2.9 CRDi '04 163h.p.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Ресурса на двигателите

                            Чакам 30 секунди след палене,ако мога го подкаравам на ниски обороти с натоварване след това и не натискам до достигане на поне 80 градуса температура на мотора.

                            Ниски бороти без да е натоварен мотора в продьлжение на дьлго време не е най-доброто което може да се причини на един мотор еле зимата.

                            Идеята ти е достигане на оптимална температура на мотора вьзможно най-бьрзо,НО зависи от мотора.Като цяло аз не чакам много.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #74
                              От: Ресурса на двигателите

                              Най-добрия начин за палене на студен мотор, си е използването на маслен акумулатор. Само дето не знам някой да го ползва. Не познавам и човек дето е чувал за такова нещо освен Венци Петров. Поне с 10 човека съм говорил, уж компетентни, а ме гледат като натровени.
                              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Ресурса на двигателите

                                Е добре де, кажи го какво представлява този маслен акумулатор, за да не те гледаме и ние като яли гъби...
                                На мен ми идва нещо в празната глава, ама няма да го кажа да не ми се смеете...
                                Има ли желание-има и начин!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X