Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DAF T244 Layland 4x4 Overland Motorhome - нова година, нов късмет :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Разбих единия от коловете в двора, смъкнал единия панел от оградата и с помоща на навигатора ми УкраинПацанСтрой успях да вкарам Дафа вътре в двора, буквално пред в къщи

    Пратих талона за корекция на броя седалки, писах пет, ще видим какво ще стане, стискайте ми палци.

    Започнах да гледам и за хладилни камиони, има няколко на сносна цена но са ми далече, 2-300км в една посока средно. Ще трябва да неамам камион със седем метра легло защото търся от 5 до 7 метрови хладилни контейнери.

    Ето я, Диана, богинята на лова и дивите животни в цялата си прелест, сина ми не я харесва защото не била бяла, ще трябва да се боядисва, няма как.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-02-09 11.48.14.jpg
Прегледи:1124
Размер:279.3 КБ
ID:6558317
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #17
      Пристигна талона, коригиран с пет седящи места.

      Следва да събера парици за хладилен камион и да се почна истинската работа по конверсията.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #18
        Намерих хубава кутия от хладилен камион, от същата марка(ДАФ) в страхотна кондиция за сносна цена, обаче.

        Цената за доставка е жестока, непоносима + камиона за доставка няма кран, тоест това отпада като вариант.

        Да наема камион с кран мога, цените не са ужасни, колани за вдигане и за пренасяне имам, малко ме е шубе но ще го карам, обаче хладилните камиони не са предвидени за вдигане с кран, нямат място за закачане а за повдигане с мотокар примерно. Страх ме е ако вдигна с колани, да не се сгъне тавана защото коланите ще укажат зверско напрежение горе в посока към куката на крана.

        Имам много тръби за скеле с разните стяги и болтове и мислех да пригодя нещо като рамка-ограничител, която да поставя на тавана на хладилника и тя да предотврати сгъване на тавана защото колана ще е хоризонтално органичен, но рискове има, потенциално опасна ситиация и за живот/здраве и финансови/легални аспекти също.

        Мотокари или трактори с кран/куки нямам под ръка.

        Минах през пристанището близо до нас, където ремонтират яхти/корабчета обаче на знам дали ще се навият, ако се навият и цените не са жестоки май най-добре би било там - вкарвам камиона под наем под крана, вдигат хладилника, излизам с камиона под наем и вкарвам моя камион под крана, крана внимателна поставя хладилника и аз фиксирам дори с оригиналните планки и болтове, това на теория и ако се навият.

        Докато мисля и планирам и организирам доставка, трябва да опитам отново да променя талона този път ТИП на авомобила да стане от КАМИОН на Превоз на живи товари, защото това последното е една от няколкото разрешени категории да конвертиране към кемпрер, камион не е разрешена категория, за това ще опитам с това.

        Пожелайте ми успех в тия сложни начинания
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #19
          Защо ти е хладилен фургон?
          Това нещо носеща конструкция почти няма. Да закачиш шкафове и т.н. на стените на хладилно ремарке е абсурд. Дори термопанелите не са метал от двете страни. Новите са вътре от пластмаса. Аз исках едно такова да го правя барака на село, че ми го дваха без пари. И за барака не става. ОТвън е ламарина, тънка като станиол, полиуретан и вътре пластмаса. Пирон да си окачиш шапката няма къде да забиеш.
          Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Има фургони и фургони, това за пироните и шапката как да си го обясня с милионниците камиони, които носят говежди трупове и месища с тонове, всеки ден, с години. Аз не откривам велосипеда, следвам добре утъпкана пътека. В кемпер носеща конструкция ...нужен е здрав под и рама, това всички фургони го имат, другото е окачване на фургона към шасито на камиона, и там следвам предписанията на производителя и/или отново добре утъпкана пътека.

        • #20
          Днес ходих до пристанището на 5 минутки до нас и единия човек, който ремонтира лодки/яхти се нави да свърши работа с крана си, за около 150-200 кинта, според зависи колко време отнеме.

          Хубавото нещо на неговия кран е, че има рамка широка около 3 метра и дълга около 4 метра с широки колани, така се вдигат лодките без да се смачкват, което е удобно и за моя случай.

          Другия вариант ми е да си платя за доставка с камион с кран и да не се занимавам въобще но цената е 550 с ДДС а фургона е 1440 с ДДС, тоест почти два бона но хубаво и евтино не са в един и същи магазин разправят хората.

          Ще видим, за сега чакаме заплата и тогава ще се реши за кое как стигат парите.

          Следва продължение.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #21
            Купих хладилен фургон, 8.и нещо метра дълъг, платих го и сега събирам парици за доставката с камион с кран.

            Втора седмица чакам талона, пуснах го за "корекция" от камион до "превоз на живи товари" и нещо нещата се закучиха, ни вопъл ни стон, чакането носи нерви и не ми се пипа без да имам правилната категория в талона.

            Почнах да се подготвям психически и инструментално за рязане на хладилен фургон защото, моя камион може да носи легално до 6 метра дълги товари, а фургона е 8м и нещо, стърченето от зад е почти толкова колкото ще легне на каросерията. Междуосовото разстояние ми е точно 4 метра, имам право на стърчене от зад на 60% от междуосовото, тоест 2.4 метра, значи мога да сложа фургон малко под 6м.

            Дебелината на фургона е около 7-10см, сандвич с пластмаса от вън и от вътре и в средата изолационна пяна, проблема с рязането е в пода и в стените.

            Пода е залят с някаква супер здрава може би смола и отдолу има армировка за да се хване шасито, в стените има метални планки на които за закачени релси за фиксиране на товари и за десерт имаме два масивни профила под пода, дефакто рамата на фургона.

            Всичко това трябва да се резне отвън на улицата пред къщи, като трябва да запуша гаража на съседа(и моя) поне за ден два, защото инак не мога да вкарам дългата композиция в моя двор.

            Има и друг проблем, не искат да доставят до дома ми а на около километър, тоест трябва да карам с този огромен незаконен товар до дома, което супер ме притеснява но нямам много варианти за съжаление.

            Имах едни сериозни течове след дъжд в кабината и се оказаха просто дупки от болтове, някой си е свалил нещо си от покрива на кабината и е оставил дупките, идиотизъм, добре, че имах един отворен силикон и няколко клипси за тапицерия да закърпих грозничко но бързо и ефективно нещата.

            Имам супер много неща за правене по камиончето но времето не отпуска за повече от час два, вали нон стоп вече втори месец

            Нямам много снимки защото времето е шит и не ми е до снимки, ще се коригирам живот и здраве в бъдеще.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #22
              Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
              Сега на дневен ред е получаването на новия талон на мое име. В стария талон има няколко неточности и една много важна подробност - за да може да се конвертира возило на кампер, трябва да е било регистрирано в една от 10 специални категории (линейка, радио камион, панелен ван, минибус и т.н.), в моя талон категорията НЕ е една от правилните и ще трябва да опитам да накарам местния КАТ да направи промяна. Имам около половина година до следващия ГТП, имам застраховка и платени данъци, може да се наложи да купя някой използван хладилен контейнер, който да кача на моето шаси и така да опитам да сменя категорията, това обаче е сложна игра с редица рискове и много неизвестни, стриктно описани правила и изисквания няма, от където произлиза и трудноста и риска, много субективизъм и труд и творчество. Докато не се оправи това по-горе няма смисъл от инвестиции и вложения, стискайте ми палци.
              Първо честито за хубавата придобивка. За да го регистрираш като кемпер всъщност е доста лесно, аз съм минал по този път преди 2 години. Правиш си кемперната част отзад и отиваш първо в технотест. Критерите за кемпер са доста лесно постигаеми, след това се отива в друга служба на "Гурко" забравих и името, но май Даи (от техно тест ще ти кажат къде) за някакво одобрение, то е формално просто едни не много пари и след това Кат. Процедурата по спомени отнема не повече от седмица, но ако искаш да поставяш допълнителни седалки към кабината за това можеш да имаш проблем. В моя случай аз двойна кабина, направих единична. т.е намалих седалките.Успех в начинанието. Ако си правиш сам мебелировката пиши на лични да ти препорачам олекотени материали, такива които ползвах аз.

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Колегата май се намира в Англия или UK.

            • #23
              Първоначално публикуван от hamilton Преглед на мнение
              Първо честито за хубавата придобивка. За да го регистрираш като кемпер всъщност е доста лесно, аз съм минал по този път преди 2 години. Правиш си кемперната част отзад и отиваш първо в технотест. Критерите за кемпер са доста лесно постигаеми, след това се отива в друга служба на "Гурко" забравих и името, но май Даи (от техно тест ще ти кажат къде) за някакво одобрение, то е формално просто едни не много пари и след това Кат. Процедурата по спомени отнема не повече от седмица, но ако искаш да поставяш допълнителни седалки към кабината за това можеш да имаш проблем. В моя случай аз двойна кабина, направих единична. т.е намалих седалките.Успех в начинанието. Ако си правиш сам мебелировката пиши на лични да ти препорачам олекотени материали, такива които ползвах аз.
              Благодаря много колега за съветите и напътствията, аз съм супер нов в това начинание и всички съвети са повече от добре дошли.

              Аз се намирам на дъждовния остров и за това тези неща за РБ не са ми много на дневен ред, НО, има едно голямо НО, не се знае какви тъпотии ще се случат тук на острова с този Брекзит та може и да се наложи да сменя регистрацията и да мина под Български флаг.

              Нека само докарам и поставя фургона и когато започна с интериорните дейности, тогава със сигурност ще имам поне 1001 въпроса за които може да поискам съдействие.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #24
                21-ти пост сега го виждам, вчера ми е убягнал като съм чел темата. С каквото мога ще помагам на драго сърце. Като сложиш фургона, колко се очертава да тежиш приблизително ?

                Коментар


                • #25
                  Първоначално публикуван от hamilton Преглед на мнение
                  21-ти пост сега го виждам, вчера ми е убягнал като съм чел темата. С каквото мога ще помагам на драго сърце. Като сложиш фургона, колко се очертава да тежиш приблизително ?
                  Здрасти, за теглото знаеш, че всичко е според зависи, има хора с ДАФове конвертирани и оборудвани точно под или около 7.5 тона има и хора(повечето) които са около 10тина тона.

                  По талон, камиона тежи около 6 тона+-, носи още 5 тона + дърпа мисля 6.6 тона защото обща маса на композицията мисля е нещо като 16.7 тона или нещо подобно.

                  Аз лично без да съм планирал в детайли искам да съм по-лек, може би около 7-8 тона, как ще ми се получи не знам но ще споделя някой примерни маси.

                  Гума с джанта, оригинални са около 125кг, ако мина на Унимогови по-големи и по-нови гуми може да вляза в 100кг, това х 5 са си 5-600кг.

                  Фургона не знам колко е но да кажем около 1тон, с олекотяване, скъсяване, рязане и т.н. да стане 0.7-8т. + прозорци, врати, стълбички, тенти и т.н.

                  Кабели, инвертори, соларни панели, инструменти, консумативи, резервоари за вода, резервоари за гориво, мебели, продукти + 4 човека поне 1.5-2 тона.

                  Не знам точно все още, за момента имам други приоритети на главата(ядове) но гледам полека лека, всеки ден да напредвам в конверсията, днес обмислях как да вдигна нивото на кабината посредством тия обтекатели от фибро стъкло които ги има на всички по-нови камиони и големи ванове, намерих няколко в нета за 100тина кинта, идеята е ако вдигна нивото в задната част на кабината да може да се влиза не като в подводница а почти нормално от кабината във фургона, сега това е невъзможно заради ниската и тясна кабина на Дафа.
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • s_s1
                    s_s1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Може ли скица с оразмеряване как ще изглежда с оригинална кабина и термо фургон.

                • #26
                  До 7.5 тона за кемпер имаше някакви облекчения, но щом и в талона ти пише така е добре да се вместиш в тях. Много трябва да внимаваш какво слагаш по него. Учуден съм, че е толкова тежък(Даже имам съмнения, че бъркаш за 6 тона) Аз исках да взема Унимог-435, тежи празен 4 тона и малко и до 7.5 тона имаш много поле за изява. Не е лошо като махнеш отзад товарната платформа да се измериш точно колко тежиш.

                  Коментар


                  • #27
                    Първоначално публикуван от hamilton Преглед на мнение
                    До 7.5 тона за кемпер имаше някакви облекчения, но щом и в талона ти пише така е добре да се вместиш в тях. Много трябва да внимаваш какво слагаш по него. Учуден съм, че е толкова тежък(Даже имам съмнения, че бъркаш за 6 тона) Аз исках да взема Унимог-435, тежи празен 4 тона и малко и до 7.5 тона имаш много поле за изява. Не е лошо като махнеш отзад товарната платформа да се измериш точно колко тежиш.
                    Около 6 тона тежи със стандартната каросерия или както там се казва, тя е от тежки брезенти и масивни железа, теглото на леглото с брезентите е 0.7-0.8т, според хора теглили железариите.

                    Талона на острова е нещо динамично, моя на хартия е направен в талона на точно 7,490КГ много лесно мога да го направя на 16т обща маса на композицията и по табелите на камиона си пише ей тия неща като на снимката, теглото не ме притеснява освен в посока разход на гориво, динамика на вървене и на спиране.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot from 2020-03-10 21-52-15.png
Прегледи:623
Размер:78.3 КБ
ID:6570182
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #28
                      Следват малко снимки:

                      Надали има други кемпери на света които могат това

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Helicopter Lift Facility.jpg
Прегледи:636
Размер:232.1 КБ
ID:6570188

                      След някоя друга седмица ми предстои това, само дето моя фургон е с 2-3 метра по-дълъг от този на снимката.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20ft-Body-on-DAF-T244-TRANSPORTED.jpg
Прегледи:637
Размер:190.7 КБ
ID:6570189
                      Окачването на фургона към рамата на камиона ще е нещо подобно на това, за да позволи някакви движения на рамата без да строши фургона и обратното.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Chassis-Flexing3.jpg
Прегледи:632
Размер:265.9 КБ
ID:6570190
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:74979486_10220342306930412_2441204693163048960_n.jpg
Прегледи:624
Размер:112.9 КБ
ID:6570191


                      Някаква примерна идея на разположение на интериора, нещо много грубо, просто като посока.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:82626486_3090527777642650_4473629830910312448_n.jpg
Прегледи:623
Размер:62.9 КБ
ID:6570192


                      Крайната цел е да се постигне нещо подобно на това.


                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:79348627_2811957662168289_9164640665479413760_o.jpg
Прегледи:612
Размер:84.4 КБ
ID:6570193
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар


                      • #29
                        Щом е толкова флекси от към теглото, можеш чак толкова много да не се съобрязяваш с това какви материали използваш. От към разход на гориво също няма какво да му мислиш толкова, при всички положения си знаееш, че не харчи като бус, а пък малко повече и да е....при все положение ще е леко натоварен.По-важно е да не ти създава проблеми, че частите едва ли са му от най-евтините.

                        Коментар


                        • #30
                          Първоначално публикуван от hamilton Преглед на мнение
                          Щом е толкова флекси от към теглото, можеш чак толкова много да не се съобрязяваш с това какви материали използваш. От към разход на гориво също няма какво да му мислиш толкова, при всички положения си знаееш, че не харчи като бус, а пък малко повече и да е....при все положение ще е леко натоварен.По-важно е да не ти създава проблеми, че частите едва ли са му от най-евтините.
                          Флекси не точно, аз от опит знам, че тежки машини не са приятни нито за каране нито за обслужване.

                          Катерене на баири, спускане на баири(Т244 няма двигателна спирачка), фабричните гуми са мното тесни(8 и 1/2" джанти) което значи в кал, сняг, трева окопаването е гарантирано и т.н. доста негативи да си тежък.

                          Когато е празен има много приятна динамика, като лека кола, на 5та катери всякакви баири без грижи + когато е натоварен към 10те тона, окачване, съединител и всичко останало е подложено на много сериозно натоварване и следвателно износване и т.н. колкото си по-лек толкова по-може да ти се размине авария и трошене.

                          За цени на части не знам, всичко е или втора употреба или военни запаси нови но на много години отседени по складовете, за този модел отдавна нищо не се произвежда от никой, колегите си поръчват тунинг маркучи, джанти и доста неща се правят по заявка.
                          Бъдете живи и здрави!

                          Коментар


                          • gabocvet
                            gabocvet коментира
                            Редактиране на коментар
                            Това с размера на гумите ми е странно. 8.25, 9, 10 са ясни но това 8.5 тъмна Индия! 8.5 Х...? Тези за които пиша са Х 20.

                          • BatGeorgeone
                            BatGeorgeone коментира
                            Редактиране на коментар
                            ОК, не са точно 8 и половина, но не са и 9 инча, малко под 9 инча са, нека кажем китайски 9 инча ) макар, че джантите мисля са датски а може би и за местно производство. Размера на джантите не е проблема, проблема е супер тесните са камиона гуми, масово тука стават за смях на равни росни ливади а има ли наклон нещата отиват на зле. Когато са много натоварени 10+ тона говорят за по-добра проходимост но, реалността е такава. Аз имам редица други приоритети, но гуми с поне два инча по-широк профил и поне няколко см по-високи са ми в топ листата на нуждите.

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X