Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Никога не съм имал толкова счупена кола!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

    Несе отчаиваи ,има и по -лоши моменти .Един колега си купи чисто нова Нива 1,7 ,на 20000км, избочи компютара , на 25000км .хвърли съеденител и предни карета а за раждата нямам думи .

    Коментар


    • #47
      От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Нищо ми няма...


      п.п.2 Понятието "Ресурс" е много сложно и в никакъв случай еднозначно. Примерът с Германия със сигурност е погрешен - тези коли извън Германия изминават поне още толкова и това не се връзва с последен дъх. Причините някой в Германия да си смени колата (да де, преди Кризата) са много далеч от понятието "Ресурс". Соц-икономиката различаваше морално и материално остаряване, ама то нали са отживелици, ...
      Нищо ти няма разбира се.
      Всички имаме такива моменти със старите джипки, когато дребни и не толкова дребни ремонти се струпват на главите ни.
      В тия моменти е добре когато джипките са прости конструкции и диагностиката и ремонта са елементарни. В тая връзка какво да кажат хората с по съвременните конструкции, където примерно дюзите са консуматив и една такава смяна излиза колкото 3 твои Ниви!?
      Някой ще каже за "брадата и ножиците" и е прав. Всеки според възможностите си.
      Така че, както каза прави се Нивата и обратно на пътя. Без много да и се вглеждаме, щото тя трябва да ни е "роб", а не ние на нея.
      Относно "ресурса" си прав че е "много сложно". Според мен остаряването си "материално". "Морално" не е. "Джиповите" конструкции са измислени и няма какво повече да се направи, само може да се направят по лоши, както и стана.
      А това материално остаряване си иска сериозни ремонти на повечето възли, агрегати и системи.
      Да почнем с ръждата по купето. Масово идват с изгнили калници, подкалници, задни врати, прагове, и подове. Още по лошо е когато точките за връзка купе шаси са изгнили. Кво правим - рзаделяме купе рама и се почва което може се сменя, което не може се кърпи. Лошото е че в гредите и колоните ръждата работи от вътре на вън и там няма оправяне. На тая конструкция колко "ресурс" ще дадем? Според мен много малко от първоначалния.
      После идва рамата. И там така - от вътре на вън. По здрава е от "ламарините" и тук може повече ресурс да дадем, ама не вярвам да е повече от 50%.
      После двигател и турбо идват почти на граничните си стойности . Тук може да се направи много, ама с цената на основен ремонт и ново турбо. После идват уредбите без които не може - запалителна, охладителна, горивна, спирачна, кормилана, електро. Охладителната и спирачната искат почти 100% замяна с нови части. Горивната иска най малкото пълна ревизия и центровка на помпа, и нови дюзи. Кормилната иска подмяна на всички шарнирни връзки и ревизия на кутията. Запалителната и електро-уредбата поглъщат уж по малко финансов ресурс, ама не са за пренебрегване.
      Идва ред на силовото предаване. Там понеже е станал "джип" натоварванията са най големи. Направо не ми се мисли в какъв филм може да се влезе. Само като за начало смяната на маслата и съединителя ни стигат.
      Дойде ред и на окачването ...

      Коментар


      • #48
        От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Нищо ти няма разбира се.
        Всички имаме такива моменти със старите джипки, когато дребни и не толкова дребни ремонти се струпват на главите ни.
        В тия моменти е добре когато джипките са прости конструкции и диагностиката и ремонта са елементарни. В тая връзка какво да кажат хората с по съвременните конструкции, където примерно дюзите са консуматив и една такава смяна излиза колкото 3 твои Ниви!?
        Някой ще каже за "брадата и ножиците" и е прав. Всеки според възможностите си.
        Така че, както каза прави се Нивата и обратно на пътя. Без много да и се вглеждаме, щото тя трябва да ни е "роб", а не ние на нея.
        Относно "ресурса" си прав че е "много сложно". Според мен остаряването си "материално". "Морално" не е. "Джиповите" конструкции са измислени и няма какво повече да се направи, само може да се направят по лоши, както и стана.
        А това материално остаряване си иска сериозни ремонти на повечето възли, агрегати и системи.
        Да почнем с ръждата по купето. Масово идват с изгнили калници, подкалници, задни врати, прагове, и подове. Още по лошо е когато точките за връзка купе шаси са изгнили. Кво правим - рзаделяме купе рама и се почва което може се сменя, което не може се кърпи. Лошото е че в гредите и колоните ръждата работи от вътре на вън и там няма оправяне. На тая конструкция колко "ресурс" ще дадем? Според мен много малко от първоначалния.
        После идва рамата. И там така - от вътре на вън. По здрава е от "ламарините" и тук може повече ресурс да дадем, ама не вярвам да е повече от 50%.
        После двигател и турбо идват почти на граничните си стойности . Тук може да се направи много, ама с цената на основен ремонт и ново турбо. После идват уредбите без които не може - запалителна, охладителна, горивна, спирачна, кормилана, електро. Охладителната и спирачната искат почти 100% замяна с нови части. Горивната иска най малкото пълна ревизия и центровка на помпа, и нови дюзи. Кормилната иска подмяна на всички шарнирни връзки и ревизия на кутията. Запалителната и електро-уредбата поглъщат уж по малко финансов ресурс, ама не са за пренебрегване.
        Идва ред на силовото предаване. Там понеже е станал "джип" натоварванията са най големи. Направо не ми се мисли в какъв филм може да се влезе. Само като за начало смяната на маслата и съединителя ни стигат.
        Дойде ред и на окачването ...
        Така е,колегата е прав-не е лесно да подържаш джип на 12-15+ години.Слава Богу за сега съм доволен от моята Нива,а тя вече е на 14 години и 150 000км.Ползва се за всекидневен автомобил и годишно навива около 25 000км.,голяма част от които са по черно.Така или иначе и при нея ще дойде ред за сериозни ремонти и кърпежи,но колкото издържи ще съм и благодарен.

        Коментар


        • #49
          От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

          Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
          Така е,колегата е прав-не е лесно да подържаш джип на 12-15+ години.Слава Богу за сега съм доволен от моята Нива,а тя вече е на 14 години и 150 000км.Ползва се за всекидневен автомобил и годишно навива около 25 000км.,голяма част от които са по черно.Така или иначе и при нея ще дойде ред за сериозни ремонти и кърпежи,но колкото издържи ще съм и благодарен.
          Тука нещо не се връзва, според аритметиката тая Нива или е на 350 000 км, или е на 6 години...
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • #50
            От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
            Тука нещо не се връзва, според аритметиката тая Нива или е на 350 000 км, или е на 6 години...
            Явно не се изказах точно-колата навива 25 000км. годишно откакто е в моите ръце,т.е. от преди две години и половина.По принцип я купих на 90 000км.,но само Господ знае дали са били реални.

            Коментар


            • #51
              От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

              Такаа, нещата напредват. Лагера сменихме с подкрепата на Andro 160.

              Тъжен извод - ако даден автомонтьор ви направи дори минимално неправилно впечатление, съмнявайте се и за останалите неща, които прави и говори. Проклетият болт (посинял от нагряване, сцепен със секач, заоблен отвсякъде) се отви с първия зачукан камък от гедорето.

              Коментар


              • #52
                От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Сигурно има много хора, на които им трябва Г и Нива не ги устройва, но аз съм от другите.
                Моят човек! Браво!
                "Успехът се състои в това да вървиш от една грешка към друга, без да губиш ентусиазъм."
                сър Уинстън Чърчил

                Коментар


                • #53
                  От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                  Ръждата на новите купета не е чак такава болка . Моята понеже беше карана без подкалници съответно имаше доста ръжда даже страничните мигачи испаднаха почти сами а е произведена 2000 година . Около месец си играх с телоподаващото чегъртах мазах с ръждопреобразувател недостъпните места грундирах стабилно и отгоре със силиконовото боди. Резултат вече втора година още няма избила ръжда .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #54
                    От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                    Кое е това силиконово боди?да не е асвалтовото?


                    Поздрави

                    Коментар


                    • #55
                      От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                      Не има си асфалтово боди черно , сиво върху което може да се боядисва и силиконовото е бяло .
                      [B]Mercedes Benz w123 [/B]
                      [B]Ford Escort xr3 [/B]
                      [B]Aro 10 [/B]
                      Плачи! Там близо край град София
                      стърчи, аз видях, черно бесило,
                      и твой един син, Българийо,
                      виси на него със страшна сила.
                      0896042536

                      Коментар


                      • #56
                        От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                        Какви за характериситиките на силиконовото боди?


                        Поздрави

                        Коментар


                        • #57
                          От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                          И в друга тема съм писал май, но като стана дума за ръжда да си кажа пак - баща ми навремето имаше Жигула Комби купена от Кореком. На 20 годишната й възраст я продадохме на приятели в прекрасно състояние (за автомобил на тези години) - бяха изгнили веждите (там сериозно - за смяна), малко ръжда по калници, прагове и заден капак. В общи линии точно толкова, колкото петгодишна неподдържана Нива! Имайте в предвид, че за 20 години обаче не е кърпена никъде нито веднъж! Колата беше карана редовно и не беше "гаражна".

                          Тайната на това ламаринно дълголетие? Още с излизането от магазина баща ми я е вкарал на канал и буквално всичко отдолу е било измазано с кит и боди. От там нататък забравяте за ръждата и си гледате двигателя... Това обаче никак няма да работи ако ръжда вече веднъж е тръгнала. Колкото и добре да е изкърпено - винаги ще ви тръгне ръжда на мястото на заварката. Няма спасение. И да я "циментирате" с кит и боди - тя ще си яде отдолу, просто малко по-бавно... Така, че тази тактика е валидна само за чисто нови коли. За всички други май е загуба на време и пари.

                          Естествено това трудно ще важи за джипки, които се очукват редовно по камънаците...

                          Коментар


                          • #58
                            От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                            Ламарините на ладите са толкова лошо обработени срещу корозия, че на повечето още в магазина вече им личи ръждата. Направо са неспасяеми. Продаваните в Кореком "белгийки" бяха боядисани значително по-добре. Пробиването на праговете и долния край на вратите може да се забави, ако се омажат отвътре с отработено масло.
                            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                            Коментар


                            • #59
                              От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                              Гледам, разни хора, разни идеали... Да се сравнява калашник с щаер-манлихер е...безмислица. Просто при едното думата качество е непонятна. Колкото до ефективност - всяко е ефективно в рамките на концепцията си. Колкото и да е нетактично ще кажа какво мисля. Нивата в нито едно отношение няма шансове срещу Щаер на същите години и и от същото технологично ниво. Това, че немците са успели и пари да изкарат от тая работа говори само добре за немците. Факт е обаче, че съотношението ползи/разходи при Нивата далеч надхвърля това съотношение при Г-клас. Без разбира се да броим вечното страдание на собственика на подобна машина от непрекъснатите проблеми, които между другото се проявяват и при западните машини...след някоко пъти по толкова километри. Колкото до качествата на Самарата извън пътя то, като се има предвид при какви обстоятелства се използват ладите в Русия, не виждам нищо очудващо. Между другото някакъв умник от вестник Авто-Мото Свят преди двадесет и кусур години беше написал статия за Москивич Алеко и как бил перфектен да катериш с него пистите на Боровец! Все едно се купуваш снегоходки, а не лек автомобил.

                              Все пак при ограничени средства Ладата е по-добрия вариант. Просто защото дребен ремот на другото струва калкото основен ремонт на Нивата. А в края на краищата движеща се Лада а е по-добре от недвижеща се Г-клас
                              Последно редактирано от NovemberCharlie; 09-08-10, 17:09.
                              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                                Освен обработката на ламарината друго даже по важно нещо е състава и а по точно липсата на легиращи елементи в ламарината от която се правят новите лади . Основно за повишаване на корозионно устойчивоста на металите се добавят цинк хром волфрам и други все скъпи метали. Няма начин при тая цена като нова около 14 000 лева всичко да е перфектно. Ниската цена се постига обикновенно с много компромиси.
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на 05-12-25.

                                Зареждам...
                                X