Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Никога не съм имал толкова счупена кола!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Никога не съм имал толкова счупена кола!

    Нивата.

    На оригиналния стартер му дойде редът. Ако правилно съм разгадал комбинациите на джамбазите, минал е около 200000км - приема се. Тръгнах да го сменям с някакъв, изтърбушен от старо Жигули. Здравият бил малко по-дълъг и не мога да го напъхам в теснотията. Пътем намерих най-после откъде губи по литър антифриз на 3-4 месеца откакто съм я взел - водната тръба под колекторите. Тръгнах да я сменям - смених я, а като я няма стартерът влиза. Сега от нейния фланец капе литър на час. Обади се лагер на предна главина - предадох се - отидох в сервиз. Там замазаха един болт на спирачния апарат, сглобиха всичко обратно без да го развият и ме изгониха. Подът е прогнил - отвори се дупка педя на педя пред дясната седалка. РК е смелила някакви лагери, дрънчи и вибрира. 4-степенната скоростна кутия, заради която се изтръсках 70-ина лева за нова греда и тампон, нещо ромоли (а аз я сложих с идеята, че ще е вечна). Предния диф и преди не беше чист и сух, но тези дни просто е източил маслото до своето ниво.

    И всичко това - в рамките на 2 седмици. А толкова малко проблеми създаваше последните 3 години, ...

    Сега търся кой да оправи лагера и кой - пода. С другото, полека-лека, ще се справя сам. Мамата...

  • #2
    От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

    Ухххх. Запомни с добро трите безпроблемни години и...приключвай въпроса. Първата ми кола беше 25 годишната Лада 1500 на баща ми. "Върви като нова, никви проблеми, щом е минала 230000, ще мине още толкова...". За една година се изправих пред фалит. Няма проблеми, ама докато е паркирана пред блока. Изчетох маса литература. Имам претенции за техническа грамотност и умения... Влязох в спирала без изход, напрао "свредел" от пилотажа. Не усещаш кога минаваш границата на разумния ремонт. 25, 70, 10, 35...лв. Като "комара" е. Последно! Загиваш. Не съм човек, който лесно се отказва, но в случая това се оказа недостатък. Все някой трябваше да плати за 25-те безпроблемни години, в случая това бях аз.
    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

    Коментар


    • #3
      От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Нивата.

      На оригиналния стартер му дойде редът. Ако правилно съм разгадал комбинациите на джамбазите, минал е около 200000км - приема се. Тръгнах да го сменям с някакъв, изтърбушен от старо Жигули. Здравият бил малко по-дълъг и не мога да го напъхам в теснотията. Пътем намерих най-после откъде губи по литър антифриз на 3-4 месеца откакто съм я взел - водната тръба под колекторите. Тръгнах да я сменям - смених я, а като я няма стартерът влиза. Сега от нейния фланец капе литър на час. Обади се лагер на предна главина - предадох се - отидох в сервиз. Там замазаха един болт на спирачния апарат, сглобиха всичко обратно без да го развият и ме изгониха. Подът е прогнил - отвори се дупка педя на педя пред дясната седалка. РК е смелила някакви лагери, дрънчи и вибрира. 4-степенната скоростна кутия, заради която се изтръсках 70-ина лева за нова греда и тампон, нещо ромоли (а аз я сложих с идеята, че ще е вечна). Предния диф и преди не беше чист и сух, но тези дни просто е източил маслото до своето ниво.

      И всичко това - в рамките на 2 седмици. А толкова малко проблеми създаваше последните 3 години, ...

      Сега търся кой да оправи лагера и кой - пода. С другото, полека-лека, ще се справя сам. Мамата...
      Ясене всеки човек,който си задържи колата повечко години минава през такива кофти моменти и понякога хвърля маса пари наведнъж.Аз също съм от тия хора и също съм изпадал в подобна ситуация в която няколко чарка "сдават багажа" почти за един ден.Меко казано не е приятно,но какво да се прави,караме коли на по над 150 000км.,доста от които са по черно."Замазания" болт на супорта ще го развиеш,като към него завариш нов болт със здрава глава-/желателно е новия болт да е по-голям за да стане заварката на по-голяма повърхност и по-здрава/.После слагаш ключа на главата на новия болт и ги развиваш заедно.Операцията съм я тествал лично и върши работа.За кърпенето просто разкачете всички агрегати,държащи се на пода,изрежете изгнилите ламарини и изкърпете с по-дебели пластове ламарина-друг начин няма.Пуснете за РК и СК болтове за закрепване 10мм.,а не смешните 8-ци и въпросът е решен за години напред.Лагерите на съответните възли се подменят и се наливат качествени масла.

      Коментар


      • #4
        От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

        Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
        ... Имам претенции за техническа грамотност и умения... Влязох в спирала без изход, напрао "свредел" от пилотажа. Не усещаш кога минаваш границата на разумния ремонт. 25, 70, 10, 35...лв. Като "комара" е. Последно! Загиваш. Не съм човек, който лесно се отказва, но в случая това се оказа недостатък. Все някой трябваше да плати за 25-те безпроблемни години, в случая това бях аз.
        Сумарно 140 лева. Щастливци! 90 лв. дадох само за ангренажен ремък.
        Е, за труд, нерви и майстори си е същия разход като за друга кола.
        Хубавите неща и евтините неща... в различни магазини!

        Коментар


        • #5
          От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

          Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
          Сумарно 140 лева.
          Пропускаш многоточието. А разправиите? Мембраната на помпата можех да я сменя и на сън, аванси, чукчета... Кормилната кутия я свалях с поглед, въпреки оня наврян в кучи гъз болт на кормилния прът. Кърпене на прагове, цилиндърчета на спирачките... Ти знайш ли кво значи да сънуваш кола? Не жена, а кола. И пак се будиш подмокрен, ама целия. Перфекционизмът и "грижата на добър стопанин", в случая са най- лошият съветник. Антифриз ли? Сипвай вода- да тече. Авансът тракал- да трака. Спирачките да са наред- другото колкото изкара. 1000- 2000 км, кяр е. После...? Поне не те е яд за потрошените пари. Ясно ми е, че мнението ми е крайно, но след 15 години раздяла, още я помня тая кола. Диалогът с вътрешния глас звучи горе- долу така:
          Ти- ...и за кво да ги давам тия 50 лв сега?
          ВГ- Ми, щото ти трябва нов редуктор. Воланът ти хлопа.
          Ти- Да, ама мога да карам и така.
          ВГ- Хе. Ти се оръси 20 лв за оня фар... и ръждясалия светеше. Воланът е къде- къде по- важен.
          Ти- Хубаво де, ама до кога така?
          ВГ- Абе ти вкара 300 лв. за два месеца в тая кола, сега за 50 се назлъндисваш. Направи и това, после само карай.
          .... и така до следващите 40 лв.....
          Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

          Коментар


          • #6
            От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

            Не го пропускам. Много добре си го описал.
            Именно щото ми бактиса от майстори и ремонти с предната кола... дори за проста профилактика отидох право у "официалния представител". Не че не ги знам какви са, ама поне са виждали и само с това се занимават. Като се сетя и с 2 зъба изместена центровка на клапани са ме гласили на Москвичо! Тракат клапани у бутала - чак си чувам ехото от сградите, край които минавам!
            Има една тема "какво има в колата за начинаещи. Май там описах на какво чудо съм се нагледал и как на 5 монтьора - един ти свърши работа. Останалите - оправи едно - счупи две. Чак комични неща съм виждал. Притягане на конусен лагер до откат. "Фиксиране" на болта за обогатяване на карбуратор с чук! Мерене на компресия с омметър. Натягане на джанта до скъсване на болт и придобиване на отрицателно ЕТ безплатно. 2 джанти пипнаха - 2 болта скъсаха! Уплътняване на карбуратор със силикон от мастит майстор на карбуратори. Който не знае - от бензина силиконът става на трохи и запушва де що има де най не трябва! За сметка на това няма изчистване. Накрая почнах да си я правя сам и се преродих. Ама пък времето и цапотията...
            Та така, съчувствам напълно на всеки, който има належащ по-сериозен ремонт. Те западняците май не са толкоз прости да си хвърлят колите на десетата година. На двадесета от цената.
            Последно редактирано от Rabin; 24-07-10, 10:54.

            Коментар


            • #7
              От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

              Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
              Те западняците май не са толкоз прости да си хвърлят колите на десетата година. На двадесета от цената.
              Имам чувството, че страдаме от някакво не заболяване... ама просто трябва да приемем, че колата е консуматив и трябва да се сменя по-често и дори да се изхвърля на скрап... Аз също имах една придобита през 1994 г. "ВАЗ 21013" произв. 1987 г. - почти нищо не остана по нея несменено, като започнем от ... коляновия вал и приключим с всички калници, прагове, нови "подове", `щото също се пробиха дупки както описва Ясен... накрая безумните опашки за смяна на номерата през 2006 г. и цената на пререгистрацията (= "пазарната цена" на "Жигула") ме накараха да я дам на "лицензиран скрападжия" ... поксле загубих някъде бележката, че съм я предал и сега още ми ве води и й дължа данъците... Хем имах и други коли междувременно и разликата в чупенето беше очевидно в ущърб на руско-съветското возило, аз си я държах и я ремонтирах... сега се питам защо ?
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар


              • #8
                От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                В интерес на истината Москвичо не ми е правил проблеми като каза руска кола. Познат караше Лада и половината му заплата отиваше за ремонти, сякаш са по-лабави някакви.
                За скрападжията - бракувал съм кола преди година-две. Трябват ти само номерата и талона. Не ти искат бележка от скрападжия вече.

                Коментар


                • #9
                  От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                  Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                  В интерес на истината Москвичо не ми е правил проблеми като каза руска кола. Познат караше Лада и половината му заплата отиваше за ремонти, сякаш са по-лабави някакви.
                  За скрападжията - бракувал съм кола преди година-две. Трябват ти само номерата и талона. Не ти искат бележка от скрападжия вече.
                  Благодаря за инфо-то. Ще пробвам без бележката и дано изровя накъде номерата - помня, че ги прибрах грижливо в някаква найлонова торба... За "Москвич" - също мисля, че е до късмет. Баща ми имаше "М 426" и беше тотална щета... Така и не се намери обаче прословутата бележка "Прощай, товарищ, в понедельник делал..."
                  България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                    От моя опит с Лада (сегашната ми Нива е 7-ми ВАЗ) - или нова (Нива) или никаква! До 100 к км движи нормално, с приемливи разходи, до 200 к - даваш пари за ядове, от там на сетне си е скрап.
                    ПП. При около 10-15 к годишно.
                    Последно редактирано от trapper; 24-07-10, 13:07. Причина: ПП
                    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                    Коментар


                    • #11
                      От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                      Ясене, ако не ти се ходи при Дядо Владо, мини да видим какво може да направим с тая дупка
                      После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

                      Коментар


                      • #12
                        От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                        Мда. Примерно по такъв начин усетих че от мене може и да стане нещо като поне посредствено инженерче - стигнах до разбирането какво е пълна амортизация, и по какви причини машините се бракуват. Започне ли да изяжда повече пари за части, отколкото за бензин, значи е време за достойно погребение. Толкова повече, че с нашите уродливи мозъци, изведената от експлоатация кола, често пъти е по-ценна камара части от работещата.
                        По ТЗ ресурса на Нивата е 90 000 км. Не можеш да и се сърдиш че на половин милион си търси пенсията.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                          Далеч сме още от този критерий (части и гориво). На половин милион пак ще мислим, а сега ще я ремонтираме.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Нивата... Подът е прогнил - отвори се дупка педя на педя пред дясната седалка.
                            Сега търся кой да оправи лагера и кой - пода. С другото, полека-лека, ще се справя сам. Мамата...
                            Мамата ... та мамата... Оправянето на лагера ти е "бял кахър", черешката в тортата, ама "тортата" е дала фира вече. Не си струва да харчиш пари за заварки по пода (на първото ми Жигули бях сложил дървена скара на пода, даже не задържаше вода от снега и локвите), дори смяната на купето е неизгодна. По-добре си спести парите за нова кола.
                            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                            Коментар


                            • #15
                              От: Никога не съм имал толкова счупена кола!

                              +1!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X