Обява

Свий
Няма добавени обяви.

HDJ100 - Baseline и подготовка за пътешествия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Тентата е страхотна. Може би най-добрата в света..., от къде се сдоби с нея?
    Приготви си поне една странична страна за нея (ако не си предвидил обция да се затваря цялата). 1 страна от към слънцето върши страхотна работа сутрин и следобед. А и при съжд и вятър също.

    Панелите най-добре на магиолината отгоре.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • icerunner
      icerunner коментира
      Редактиране на коментар
      От моят опит, към момента съм точно така - 5 м соларен кабел вързан за акумулатор и като извадя панела го връзвам на слънце. Не съм доволен, първо защото си е разправия и второ, защото поради същото половината слънце го пропускам от мързел... Примерно спираш вечер след залез, не връзваш нищо, сутринта спиш доста след изгрев, като станеш не ти е първата работа да връзваш панела... И малко преди тръгване вече се чудиш има ли смисъл... Играл съм го много пъти този сценарий. Точно затова искам да сложа черупка - за да си седи панела вързан и да работи постоянно.

    • MoridinBG
      MoridinBG коментира
      Редактиране на коментар
      Тогава трябва да паркираш на слънце и/или да местиш колата, което за мен е неприемливо.

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Или да си вземете няколко гъвкави панела + едни 15тина-20 метра кабелни удължители за солари и да забравите за наместване и натъкмяване.

  • Как се закрепя подобна тента ?
    Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
    За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

    A1+

    Коментар


    • На три планки. Две са върху крак към купето, третата е максимално близко до най-предния, но на не повече от 20см от края на тентата.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4165.jpeg
Прегледи:1235
Размер:844.0 КБ
ID:6845447

      Коментар


      • blackfirefly
        blackfirefly коментира
        Редактиране на коментар
        Тези черни Г образни планки от къде се купуват?

      • MoridinBG
        MoridinBG коментира
        Редактиране на коментар
        Дойдоха ми с тентата. По принцип са безкрайно прости - 2 П профила, които влизат един в друг и две Г планки с малко запълване. Ще щракна снимки като разглобя всичко за махане на транспортното фолио и боя на стъпките.

    • Ето мойто панелче как е вързано

      50 вата Ленсун,имам и 60 ватов за резерва ако спре тоя,крив ми капака и не се събира лесно стандартен панел,а 500 долара за поръчков няма да им дам,това е 120 долара. Закрепено е с 2 магнита в предната си част,а на гърба на панела съм лепнал гумиран намагнетизиран панел,нещо от рода на самозалепващо се за снимки на хладилник. До около 170 км/ч си стои там и не лети.
      Това е вързано към 15 ампера умна зареждачка на Виктрон,от телефона мога да следя какво вкарва солара. До преден десен фар съм извадил вход за другите 2 солара ако ми трябва повече ток и ги нося с мен,не пречи да са вързани и трите заедно.

      Това си стои там постоянно,кеф ти пустиня,кеф ти сняг,стои и не мьрда,в добри дни набива по 2.5 ампера в батерията,не го мисля,не се занимавам с него,като ми трябва повече ток или колата е на слънце му връзвам другите 2 панела по 110 вата,едното не пречи на другото.

      Прикачени файлове
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • MoridinBG
        MoridinBG коментира
        Редактиране на коментар
        Аз вече имам класически твърд панел 175W. Би трябвало добре да покрие капака, но нямам много вяра на тия магнити, а не ми се иска много и да го дупча...

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Аз моя както казах не съм го дупчил,от как съм сложил панела не е мръднал и на милиметър,повече от 180 с него не съм вдигал,но е верно че тая пластмаса пред него пази от вятъра.
        И аз имам 2 панела по 110 вата,но не винаги имам място за тях и съвсем не винаги имам желание да ги разпъвам,а това си стои там и не го закачам.

        Неодим магнитчета с размера на 20 стотинки в предния край и заспива,другите ми панели обикновенно си слагам или на земята или на предния прозорец

    • Днеска покарахме, после поработих на чист въздух.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4190.jpeg
Прегледи:1211
Размер:528.7 КБ
ID:6845582

      Помръзнах и помислих малко на тема странѝци, ще видим какво ще направя точно там. Искам да изкопирам оригиналните за тентата - https://www.thebushcompany.com.au/pr...270-xt-awning/
      Със сигурност не искам да дам още няколко хиляди лева за стени.
      Платове на този етап гледам тук, но за съжаление не намирам много подходящ рипстоп - https://www.esvocampingshop.com/en/tent-canvas/

      Коментар


      • Kalmar
        Kalmar коментира
        Редактиране на коментар
        Тази е най-добрата тента за автомобил изобщо! Това 2.0 версията ли е?

      • MoridinBG
        MoridinBG коментира
        Редактиране на коментар
        Тази е MAX-ът - по-голямата, с рамена и отпред и е само една версия.

      • Kalmar
        Kalmar коментира
        Редактиране на коментар
        Ахаа! По-малката вече има 2.0, не видях, че има рамена и отпред твоята. Супер!

    • Писах на esvo, че ме притеснява, че платовете при тях не са рипстоп, освен едни съвсем тънички. Според тях не трябва да има проблеми. Препоръчват ми Ten Cate all-season WR-18. Оглеждам се и в WM-17, като малко по-технически. Ще се организирам идните дни да се видя с един шивач на подобни изпълнения, но приемам и други предложения за човек, който може да ушие стените.
      Трябва от 170см широки платове да се направят стени по до 2.40м ширина, подлепени шевове, да им се сложат YKK ципове, дебело велкро и прозорци. Общо взето нещо подобно на оригиналните https://www.youtube.com/watch?v=k8isi1VIXFM

      Малко ме понапрегна оригиналният кит колко е обемен и къде ще го дена на лесно достъпно място...

      Коментар


      • Тропчо
        Тропчо коментира
        Редактиране на коментар
        Ако не те притеснява гадно синия цвят, мога да ти предложа читав плат. 380 гр. на кв.м, кепър, антистатик, хидрофоб, с понижена горимост, 150 см. ширина, работна (без ивите)- 148 см.

      • MoridinBG
        MoridinBG коментира
        Редактиране на коментар
        Боряната бяха доста объркани от въпроса ми. Правели само сенници. В никакъв случай не могат да се занимават с нещо толкова индивидуално. Не знаят към кой да ме насочат. 🤷‍♂️
        Колко гадно син е платът и какво е? Полиестер, акрил?

      • Тропчо
        Тропчо коментира
        Редактиране на коментар
        Цветът е "дочено син", все едно гледаш работен панталон, 100% памук. Не помня, дали беше на Concordia, или на Ten Cate. В понеделник мога да погледна фактурата. За самата изработка на тия паравани, замислял ли си се за секции по 150 см., които да се "сглобяват" с велкро?

    • Хубава екстра, но много трябва да внимаваш с вятъра.
      Y260

      Коментар


      • Супер било с Т-слот алуминий. Много бил лесен и удобен за работа. Дръжки. За прототипи е супер, стига да не се изреже нещо твърде късо, може да се правят всякакви промени и екперименти. Това обаче е на цената на доста скъп материал (25-26лв/кг срещу 17лв/кг за обикновен алуминии и 5-6лв/кг за стомана) и най-вече на супер адски пипкави сглобки с милиони крепежи...

        Click image for larger version  Name:	IMG_4346.jpeg Views:	0 Size:	780.7 KB ID:	6854288

        На края стана около 18кг, с 65кг палатка и 33кг тента. Тентата се защипва под палатката, а на палатката закрепянето към багажника е под него, така че всичко се сглобява едно към друго и на края върху колата само с кран 🥹 Планките, които държат тентата имат 20мм борд, така че трябваше да подложа 20мм под палатката. Нарязах и промазах една 20мм дъска, така и палатката не лежи директно върху метал, а върху по-мекото дърво.

        Click image for larger version  Name:	IMG_4364.jpeg Views:	0 Size:	528.1 KB ID:	6854289

        Ходих за малко тестове на терен по билата на Стара Планина. Имах малко притеснения дали ще удържи цялата тази конструкция, но бая я одрусах и поклатих на скорост и не мръдна. Тия 120кг на покрива се усещат. По принцип винаги много са ме напрягали страничните наклони, сега стана още по-гадно... От друга страна покрай поцинковането сложих усилени пружини отзад, които поскапаха возията. Сега като затиснах тавана си припомних какво е мазното возене...

        Click image for larger version  Name:	IMG_4394.jpeg Views:	0 Size:	977.7 KB ID:	6854290

        Вече съм почти готов за инфлуенцър.

        Click image for larger version  Name:	IMG_4398.jpeg Views:	0 Size:	461.8 KB ID:	6854291

        Подуха ме около 20-25км/ч вятър, тентата дори не го усети. По принцип над 35км/ч препоръчват да се привърже с въженца и колчета. Преди да сложа палатката най-предната и най-задната греда, където се предава усилието от раменете на тентата доста се гънеха, подсилих ги с по един Г-образен 3мм винкел, който го намали, но не го елеминира. Сега, след като и палатката затиска отгоре вече почти не помръдва.

        Коментар


        • Страхотно!!!

          Коментар


          • Внимавай с крепежите по алуминия и по всичко, което не е поцинковано, поради галваничната корозия, която покрай алуминия процъфтява много ускорено.

            Аз ползвам вече титанови крепежи за всички отговорни възли като турбо например, китайските помеднени крепежи са компромис/временно решение.

            Моите две стотинки.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              Ами тия крепежи ги продават за крепеж на тези профили. Предполагам обаче си ги представят повече за закрит монтаж, но на мен ми трябва да изкарат около година.

          • Абе аз ли съм пропуснал темата за пътуването или...
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Южна Америка май беше споменал колегата, далеч от руската инвазия и русофилите

            • blackfirefly
              blackfirefly коментира
              Редактиране на коментар
              MoridinBG коментира
              10-05-22, 15:49
              Портът вече стана Ротердам, а има и дата - 29.06
              ========================================

              Нали ще има тема, снимки и т.н. за приключението във форума!?!

            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              Монтевидео, Уругвай. Още редя логистиката. 29ти трябваше да се комбинираме с една германка и семейството ѝ, която си пращаше ван-а, оформяхме и документите със спедитора вече, но тя изведнъж отпадна в началото на седмицата заради някакви рокади на работа. Сега се опитвам да си намеря друг, с който да пълним двоен контейнер или да преглътна 3те хилки отгоре, които ще ми струва да се шипвам сам, но на работа вече съм дал предизвестие, така че по един или друг начин ще се случат нещата. Подробности малко по-натам.

          • Ами вече е съвсем официално. Имаме кораб и самолетни билети. Ще направя тема в съответния (умрял) раздел. На 4ти Юли трябва да сме в Марсилия, за да товарят колата на контейнера. Ние ще я догоним на 10.8 в Монтевидео, Уругвай.

            Click image for larger version  Name:	287190819_543799430559669_6694074358984058862_n.png Views:	0 Size:	135.9 KB ID:	6868347

            Остава ни много по-малко време, отколкото ми се искаше. Не мога да кажа, че съм напълно готов с колата. Още един месец щеше да е супер. Логистиката ни излезна доста скъпо - €3900, вместо очакваните €2500, защото в последния момент (преди 12 дни!) трябваше да сменим фирмата, която организира транспорта. Делим двоен контейнер с едни французи с Дефендър с кемперна надстройка. За обиколката сме сами, но предполагам ще си намираме съпътници за отделни сегменти.

            Това е много груб обзор на маршрута с някои ключови точки.

            Click image for larger version  Name:	Screenshot 2022-05-07 at 11.20.33.png Views:	0 Size:	315.9 KB ID:	6868348

            Бюджетът за цялото безумие е около 44 000лв, а срокът 8 месеца. 18 000лв за $20/човек/ден, 11 200лв за 40 000км нафта @15/100, 7600лв контейнер, 1500лв път до Марсилия, 3000лв еднопосочни билети до Уругвай и още разни.

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              На Добър път и нека късмета ви съпровожда винаги и навсякъде!

              Имаш ли спот тракер?

            • blackfirefly
              blackfirefly коментира
              Редактиране на коментар
              Попътен вятър и от мен! Ще следя приключението с огромно удовлоствие!!!

          • Я бааа звучи и изглежда мноого ...неизвестно, джунгли,южното полукълбо сега ли му е сезона за такива приключения? 8 месеца, ухааа , това си е бая време, все едно да пооглеждаш за емигриране
            Успех , късмет, здраве и безаварийно !

            Коментар


            • Juiced
              Juiced коментира
              Редактиране на коментар
              ще сменят 3 сезона там.

          • Успех, безаварийни километри и много усмивки. Ще чакаме темата с нетърпение.

            Коментар


            • За наш късмет отложиха кораба с 8 дни.

              Направих си чекмеджетата за багажа с кухня

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5527.jpeg
Прегледи:463
Размер:518.5 КБ
ID:6873644

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5528.jpeg
Прегледи:445
Размер:551.9 КБ
ID:6873645

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3276.jpeg
Прегледи:452
Размер:528.9 КБ
ID:6873646

              Направих си и стени за тентата

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5535.jpeg
Прегледи:454
Размер:669.4 КБ
ID:6873647

              Хладилникът замени единичната задна седалка

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5554.jpeg
Прегледи:450
Размер:567.9 КБ
ID:6873648

              Разпробих предния капак и сложих солара на него, за да мога да го свалям бързо и лесно и да си паркирам на сянка. Отдолу е на перчати гайки.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5557.jpeg
Прегледи:459
Размер:604.8 КБ
ID:6873649

              Малко остана. Довършителни работи по тока и домонтиране на водния и нафтовия резервоар.

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Имаш ли Спот Тракер и Сателитен телефон?
                Имаш ли нужда от нещо, което би желал да притежаваш но поради финансови ограничения не си набавил все още?

              • MoridinBG
                MoridinBG коментира
                Редактиране на коментар
                Мислел съм за SPOT, но нямам, а и гледам нямат наличности...

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Аз имам, ако искаш дай адрес ще ти го пратя, купи си само абонамента, има 2-3 вида абонаменти...драсни ми ЛС.

            Активност за темата

            Свий

            Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X