Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Terrano на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: "Новото" Terrano на sparkybg

    Първоначално публикуван от dvdimov Преглед на мнение
    Дай да го видим в цял ръст де.В профил анфас па и отвътре как е станало.Стига ни дръж в напрежение
    Отвътре, с уговорката че по някаква причина черния плат дава оттенъци, които в живия живот ги няма, и средата излиза доста по-контрастна отколкото е:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20190828_004002.jpg
Прегледи:1
Размер:273.0 КБ
ID:5820535
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20190828_004046.jpg
Прегледи:1
Размер:308.1 КБ
ID:5820536
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20190828_004121.jpg
Прегледи:1
Размер:309.8 КБ
ID:5820537
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20190828_093227.jpg
Прегледи:1
Размер:236.6 КБ
ID:5820538
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20190828_093259.jpg
Прегледи:1
Размер:221.8 КБ
ID:5820539
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • От: "Новото" Terrano на sparkybg

      Баааго,той салона като нов.
      0 8 76 36 8 542

      Коментар


      • От: "Новото" Terrano на sparkybg

        Първоначално публикуван от metalgiar Преглед на мнение
        Баааго,той салона като нов.
        Ми той де-факто е нов. Дунапрена е шлайфан до здраво и възстановен, където трябва, калъфите са изцяло нови, нищо не е ползвано от старите освен етикетчетата "SRS AIRBAG" и вътре плата около ербега, и то защото не можах да намеря същия сертифициран. Естествено там, където ербега цепи седалката при задействане, се ползва съответния по-тънък конец със същата якост като оригиналната.

        Върху всички седалки се седи на минимум 1см слой нов дунапрен 4060. Долната част на предните - 4+см.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • От: "Новото" Terrano на sparkybg

          Задните облегалки за глава са измачкани

          Супер салон иначе!

          Хвала


          Land Rover Discovery II, V8 4.0
          VW Golf VI variant
          Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

          Коментар


          • От: "Новото" Terrano на sparkybg

            Те са си оригиналните и няма какво да направя. По някакъв изключително измислен начин са тапицирани и изобщо не намрих начин за претапициране. Предните са още по-измислени - те са и с дупка. Единственото дето ми идва на ум е пяната да е пълнена в самата кожа по някакъв начин. Или да са лепени, а не шити. Особено за предните с дупките изобщо не ми ражда кратуната как въобще да се претапицират.

            Ще опитам някой ден да ги поизпъна с пистолет за горещ въздух, ама хич не са ми приоритет. То като го купих изобщо нямаше задни. Купих ги заедно с мотора от UK.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • От: "Новото" Terrano на sparkybg

              Относно компресора - оказа се крива гарнитура. Според мен си е бил дефектен така още от завода. И понеже в UK климатик се пуска 2 пъти в годината, явно не са и забелязали.
              Гарнитурата е метална, с някакво пластнасово покритие. Ясно се вижда къде е изкривена и къде е лягала откак е сложена.

              Разглобих, изрязах си нова (графит+кевлар+NBR), сглобих, смених осово уплътнение и всички О-пръстени. Ако се окаже че текущия губи фреон, напролет ще сложа ремонтирания - вътрешно няма следи от никакво износване и според мен е практически в заводско състояние.

              Ей я. Огъната е дъговидната част с около 2 милиметра и е имало около сантиметър участък, в който практически е нямало гарнитура. Няма признаци това да е станало от повишено налягане - гарнитурата още от завода си е била така - личи си по покритието как е лежала.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:kompresor.jpg
Прегледи:1
Размер:243.9 КБ
ID:5822283

              Сега го тествах на 10 бара и не връща нищо. Ако новата гарнитура удържи ще живее дълго и щастливо. За съжаление не можах да намеря от кого да я купя, освен от отвъд голямата вода. Страшна дървения е с частите за тия компресори.
              Последно редактирано от sparkybg; 14-10-19, 20:06.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                Парадоксално е ,че части има само отвъд голямата вода , а тук никой не поправя компресори на климатици
                2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
                ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg

                Коментар


                • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                  Първоначално публикуван от 75 turbodelta Преглед на мнение
                  Парадоксално е ,че части има само отвъд голямата вода , а тук никой не поправя компресори на климатици
                  Поправят тук-там но не и точно тоя модел. Скоро ще започнат и още повече да поправят - ще свърши евтиния внос от UK.

                  Компресора е Zexel и не се ползва на много автомобили, та затова предполагам. Иначе се намират гаритури и прочие неща, но за други по-масови компресори. За този налично имаше само осово уплътнение, а O-пръстените ги купувах по размер.

                  Иначе намерих 2 производителя, и двата с представители тук. И двата общо взето казаха: "N месеца, ако изобщо дойде", което е меко казано несериозно.

                  Виж он-лайн магазините са пълни с "рециклирани" компресори за торба пари, че даже и искат да им върнеш стария, иначе искат и допълнителна торба пари. А то ако подлежи на смислено рециклиране, общо взето се сменят гарнитури, осово уплътнение, O-пръстени и лагери (смислена цена за всичко - до към 50лв). От там нататък заприличва на вдигане на мъртвец от гроба. Айде да речем и сачмите на водачите на буталата и самите водачи, евентуално.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    ...Разглобих, изрязах си нова (графит+кевлар+NBR), сглобих...
                    Ами дано новата гарнитура да върши работа. Че всички изброени думички звучат много модерно, ама фреоните минават през някои материали почти все едно липсват. Дано някоя от "модерните думички" не се окаже такъв...
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      Ами дано новата гарнитура да върши работа. Че всички изброени думички звучат много модерно, ама фреоните минават през някои материали почти все едно липсват. Дано някоя от "модерните думички" не се окаже такъв...
                      Те част от оригиналните гарнитури са си "NBR+нишки", "полихлоропрен(неопрен)+нишки" и от сорта. Масово продаваните aftermarket също. И в тия неща се рових.

                      Нищо и няма нито от фреона, нито от маслото. Питах и производителя.

                      А и изначално всичко графително е клас нагоре, когато става дума за химическа устойчивост и устойчивост на температура. Режа си гарнитури за кюнците например от 1мм лист чист графит. На всичкото отгоре българско производство. Там нищо друго не устисква твърде дълго, а масовите решения се състоят в многопластова метална с някакъв пълнеж(която на нов оригинален кюнец е ОК, ама на стар или неоригинален уплътнява в не трърде глям процент от случаите и гние зверски), и разни глиноподобни смеси.

                      ПП: И не е важно абсолютното уплътнение. Фреон и да минава през това, минава с ограничена скорост. А проблема беше практическата липса на гарнитура в узастък около сантиметър. И след спиране на климатика връщаше високото налягане обратно към "студената" част за секунда-две, съчетано с повишено ниско налягане (не смогва да "събере" фреона от ниското), в следствие от което повишена температура на изпарение и съответно "умалял" климатик, нищо че високото е в норма и системата е проходима и пълна с фреон. А там налягане повече от това на системата в покой не трабва да се случва и изравняването на наляганията трябва да трае минути, докато ТРВ-то пусне нужното количество фреон.
                      Последно редактирано от sparkybg; 17-10-19, 10:36.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                        Друго имах предвид. Не материалът на гарнитурата да се разпадне от маслото или фреона, а системата да не пропуска фреон през такъв тип уплътнение и да се налага да я зареждаш всяка година.
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                          Само за вътре са гарнитурите, между няколко секции. Не се задълбавах да гледам дали е едностъпален или двустъпален, но уплътнява между високото и ниското налягане, а не спрямо външната среда. Ефекта беше като на крив или изпускащ клапан.

                          Корпуса на компресора е от 4 части - 2 "глави" отстрани с блок от 2 части по средата. В блока са бутала и лагери, между него и съответната глава има плоча с клапани, а в самата глава има по няколко отделения (повече от броя на буталата + 1, заради което имам подозрения за някаква дву- или тристъпалност). Именно тия отделения едно спрямо друго уплътнява въпросната гарнитура.

                          Между двете части на блока, както и между блока и съответната му глава, има O-пръстени (общо 3 броя), които отговарят за уплътняването спрямо външния свят. От тях, осовото уплътнение и O-пръстените на входящата и изходящата тръба зависи дали ще изпуска или не. Вътре и хич да няма гарнитури, пак няма да изпусне фреон ако останалото е в ред. O-оръстените са обикновен NBR или HNBR и по размер ги има навсякъде. Сменил съм ги, съответно.

                          Но компресора ще седи в запас докато напролет видя дали другия изпуска. Само ако има загуба тогава ще го сменям, а на другия след махане ще сменя челно уплътнение - това поне мисля че ще стане и без разглобяване, но вече и от разглобяването не ме е страх. На картинка изглежда странно и сложно, но всъщност не е нищо особено, поне тоя модел. Някакви особености и възможни подводни камъни не забелязах - крайно прост като устройство възел, с никакви екзотики в него. Единственото неприятно в цялата схема е гадно миришещото масло. Но пък маслото в една кормилня кутия, която купих за да правя паразитен хебел от нея, мирише на порядъци по-гадно.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • Поредна смяна на масло. Дори след около 6000км имаше остатъчна прозрачност. Стружки по магнитната пробка - нула. Сами много фина и тънка каша.

                            Направих си още 3 накрайника за мерене на компресия и ги накачурих всичките за да не се стича масло в цилиндъра, предварително продухах около свещите да изгоня маслото...

                            1-ви:
                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20191209_190843.jpg Прегледи:0 Размер:80.4 КБ ID:6535448

                            2-ри:
                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20191209_191052.jpg Прегледи:0 Размер:88.1 КБ ID:6535449

                            3-ти:
                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20191209_191210.jpg Прегледи:0 Размер:89.2 КБ ID:6535450

                            4-ти:
                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20191209_191342.jpg Прегледи:0 Размер:83.1 КБ ID:6535451

                            Или отчетено:
                            1: 24.7
                            2: 24.8
                            3: 24.8
                            4: 24.5

                            До тук добре - максимална разлика 0.3 бара е повече от добре, ама защо е толкова ниско..... (норма 24.5-29.5 бара)

                            Махнах 3 от накрайниците, премерих първи пак, и отиде на 26 бара. Накрайниците са по 20см и с отвор 4мм, а дупката за свещта е с отвор 6мм и след около 10мм става на 9мм. Осезаемо вдигна обороти при въртене след махане на 3-те накрайника.

                            Коригирах спрямо това:
                            1: 26.0
                            2. 26.1
                            3: 26.1
                            4: 25.8

                            Понеже пак ми малееха, направих "leak test" (надуване на цилиндрите и оценяване на загубите) - еднаква загуба и еднакъв звук от всички цилиндри, нялагането спада от 8 бара до нула за еднакво време.

                            ...и по някое време се усещам че меря при надморска височина 680м, а нормата е за 0.

                            Коригирани с коефициент 1.085, за надморска височина 680м:
                            1: 28.2
                            2: 28.3
                            3: 28.3
                            4: 28.0

                            ...което вече е съвсем човешки резултат, предвид еднаквостта на цилиндрите и като компресия, и като загуби.

                            ...обаче, както горе писах, адаптера е дълъг 2000мм и с отвор 4мм, а и в предната част свещта стърчи допълнителни около 20мм (което на адаптера го няма) с дебелина между 4 и 6мм

                            ...от друга страна, никак не знам на оригиналния накрайник къде му е клапанчето и какво влияние оказва, та приемам горното като песимистичен вариант.

                            Оптимистичния е - обема на каналчето на адаптера е 2.51cc, обема на горивната камера 41,71cc. Горните коригирани с коефициент (41.71+2.51)/47.71 = 1.053:

                            1: 29.7
                            2: 29.8
                            3: 29.8
                            4: 29.5

                            Това(или близко до него) реално се случва в цилиндъра с навита подгревна свещ. Предвид нормите е твърде оптимистично, двигателя все пак не е чисто нов. Предвид че не знам какво представлява оригиналния накрайник и къде му е клапанчето, както и дали се нанасят корекции заради него и ако да - какви, приемам че истината е някъде по средата, тоест мотора механично е в добро състояние и няма признаци за какъвто и да е проблем.

                            Отделно мерих при 0 градуса външна температура и мотор каран 20км кротко и работил около 20 минути на място след това, та не е ясно колко оборотите са били близо до номиналните 200, предвид че и акумулатора и мотора и маслото му не са съвсем същите като при външна температура 20 градуса, при която е прието да се мерят тия работи.

                            Та с 2 думи - спирам да го мисля.
                            Последно редактирано от sparkybg; 12-12-19, 13:01.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • Изолацийки разни....

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200530_231620.jpg
Прегледи:1565
Размер:387.7 КБ
ID:6608577
                              Същото е по тунела (6 и 12мм), страничните пластмасови кори (6мм) и тавана (10мм).

                              Това на снимката е 12мм (2x6мм).

                              Мокета отдолу е възстановен с полиуретан за стъкла, където имаше следи от напукване или започване на такова, както и по всички потенциални места за образуване на такива.

                              Ако ви тече шибидаха, запушени или откачени отводняващи тръби са причината за не повече от 10% от случаите. Леко светещо ъплътнение между куле и стъкло също не е главната причина, стига процепа да не е милиметър.

                              Причината в 90% от случаите е хипер глупаво измислено уплътнение. Ъплътнението не се държи към стъклото, а към металната основа, която е по-голяма от стъклото. Ъплътнението "хваща" стъклото с "устна" 2-3мм и не е залепена към него. За сметка на това под нея се образува празно място от около 4-5 кеадратни милиметра, където като влезе вода не може да излезе, от което металната основа започва да ръждясва, когато процесът напредне стъклото се отлепва частично от основата и въпросната вода започва да влиза от там и да капе директно вурху седалките. Рано или късно, дори при напълно изпреавно уплътнение. Като капак уплътнението в даден момент прави цепка точно на снадката отпред, откъдето започва да влиза вода още по-лесно.

                              Рамката е поцинкована и прахово боядисана, но въпроеки това и на двете стъкла, които свалих, имаше яко ръжда и отлепване.

                              Последва пълно отлепване, изчистване на осаттъците, сваляна на боя и ръжда, боядисване и ново лепене:
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200530_231657.jpg
Прегледи:1114
Размер:330.2 КБ
ID:6608578

                              Следва слагане на уплътнението, като въпросното празно място ще е напълнено с полиуретан, а уплътнението обработено така че да го хване полуиретана. От тук нататък ако протече, със сигурност няма да е от стъклото/уплътнението. Не и в следващите минимум 10 години.

                              Стъклото, което ми е в момента на джипката е английско, но и то е отлепено, а уплътнението му е надигнало точно на снадката. Сложих го на мястото на грозно залепеното от италианеца предишен собственик и естествено след първиа дъжд заварих локвичка на пода (за щастие към момента нямаше нито мокет, нито седалки вътре). Залепих по периферията на стъклото "duct tape" (да хване част от стъклото и част от уплътнителя, а не между купе и стъкло) и течът спря, дори при доста силен дъжд вчера. Това като потвърджение на горното описание на проблема.

                              Ако купувате шибидах или стъкло на старо, да знаете че почти със сигурност е отлепено, а ако го купувате с идея за възстановяване купувайте английско такова - от по-южна държава уплътнителя ще е удървен до бакелит и ще се пука при свалянето. То и това е поправимо, но е не-малка допълнителна заигравка с която надали ви се занимава.

                              До тукл при мен - от 2 английски и едно италианско стъкла - 3 от 3 течащи и отлепени, привсе че уплътнителя на едното англойско изглеждаше перфектно. На същото стъкло рамката е безнадеждно ръждясала и ако ориде на пясъкоструй ще се върне на дупки.

                              Защо не са сложили нормална по-малка рамка и не са сложили уплътнението дитектно на стъклото, за мен е пълна мистерия. Проблемите са видими от всеки с повече от една мозъчна гънка още на чертожната дъска.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • И вратите, ей-така между другото. Може би от тях имаше най-голям резултат (в началото мислех че са ми позаглъхнали ушите). Следва евентуално SilentCoat на горната част на ламарината.

                                Не мога да се справя обаче с един повишен шум от въздох при скорости над 110км/ч. Май ще се окаже че изтумбения капак заради 3.0 мотора създава някакви вихри. При 130-140км/ч. чувам само въздух и малко гуми, ако е грапав асфалта.

                                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200921_210620.jpg Прегледи:0 Размер:519.7 КБ ID:6649797
                                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200921_221559.jpg Прегледи:0 Размер:499.3 КБ ID:6649798
                                Последно редактирано от sparkybg; 27-09-20, 12:41.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X