Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Terrano на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: "Новото" Terrano на sparkybg

    Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
    Торсионите стандартни ли са?
    Ironman NISS017. Като диаметър са стандартни, като поведение - по-твърди. При еднакви други условия предницата се клати много по-малко с тях и много по-малко потъва при спиране.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • От: "Новото" Terrano на sparkybg

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Ironman NISS017. Като диаметър са стандартни, като поведение - по-твърди. При еднакви други условия предницата се клати много по-малко с тях и много по-малко потъва при спиране.
      От БГ ли ги взе? Колко ти стъпаха?
      Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
      Ford Fiesta 1.4 Tdci

      Коментар


      • От: "Новото" Terrano на sparkybg

        От БГ, от Вашимура. Влез им в сайта и разглеждай.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • От: "Новото" Terrano на sparkybg

          Sparky препрочетох отново последните 10-ина страници, но не открих информация защо реши да хонинговаш цилиндрите, колко беше износването и колко свали с хонинга. После нови бутала и сегменти ли поръча, стандартен размер или 1ви ремонт, лагери, или си остави старите, защото са в норма?
          Питам защото имам проблем с компресията на 4ти цилиндър на Мицубишито /20 bar/. и правя планове към какъв ремонт да се насоча.
          Извинявам се ако си го обяснил, а го пропускам.

          Коментар


          • От: "Новото" Terrano на sparkybg

            Нещо като 3 хилядни свалих. Имаше леки драскотини от парченца от керамичните свещи, които му слагат оригинално. Сега съм с метални, съответно.
            После нови оригинални бутала стандарт (то други няма), нови оригинални сегменти (хонинга е и заради това - нови сегменти в нехонингован цилиндър не е ясно дали и колко ще сработят), нови оригинални лагери стандарт (коляновия вал беше перфектен), и нови подложки за аксиалния луфт на коляновия вал (там имаше около 7-8 стотни износване на едната оригинална подложка), нова оригинална верига, зъбни колела, обтегач и банани, нови дюзи, калибриране на помпа, притриване на клапани и докарване на хлабините им до норма.

            ...само че при мен проблем с компресията нямаше. Просто исках максимално добър мотор. Ремонтирах втори мотор, който докарах от UK, а не този, с който си дойде джипката. Той ще трябва да се шлайфа на +0.5мм - първи цилиндър е надран и няма да излезе само с финишен хонинг. Обаче и той нито харчеше масло, нито имаше проблем с компресия. Дори на първи цилиндър компресията беше най-висока - 27-27-26-26 бара беше компресията.

            При 20 бара, ако е виновен цилиндъра, а не клапани/глава/бутало/сегменти, не го виждам да мине без шлайфане. Колкото до лагери колянов вал - преценява се според състоянието. При мен беше в норма и вероятно можех да си оставя старите лагери, ама на фона на останалото, включително като цена, лагерите бяха бял кахър - всичките струваха колкото едното бутало.

            Няма как да прецениш всичко това без сваляне. Вариант е и да си купиш мотор от UK, ако се продават. Докарването до тук ти е нещо като 300лв, а там в общия случай ги бракуват на между 150 и 300000км, заради гнилочи. Попадал съм и на бракувани на под 100000км, докато търсих моя. За английски возила може да се провери по регистрационния номер на колко километра е правен последния преглед, както и цялата история на прегледите.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • От: "Новото" Terrano на sparkybg

              ...и малко по темата...

              Парното, сложено докрай на студено, духаше леко топло. Климатика почти никакъв го нямаше.

              И понеже кранчето за топлото е на "най-удобното" място, а именно него подозирах (оказа се че не е то, явно нещо по клапите, макар чеизглеждаха наред), наложи се да сътворя:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20190818_203628.jpg
Прегледи:1
Размер:291.4 КБ
ID:5820144

              Това го постигам вече за половин час. Сглобяването за около 2 часа.

              - сменен целия модул на парното. Сега духа студено.
              - сменен изпарителя на климатика с такъв от терано на 100000км, ако пак не ще ще сменя и ТРВ-то (на първо четене е същото като на Pajero).
              - сменени всички дунапренчета по въздушните пътища
              - почти всички отколонения от централния сноп жици омотани с текстилена лепенка на Tesa.
              - профилактиран вентилатора - луфт нямаше, но имаше упорито закачено за перката парче от листо.
              - сменен кондензатора(външния радиатор) на климатика с такъв от 2.7 (за трилитрово нов няма, и в склада няма, и няма да докарат) - трябва лявата тръбичка от 2.7, която евентуално малко се подкъсява.
              - сменен филтър-дехидратора
              - понеже трилитровото е с вентилатор на кондензатора на климатика само ако е автоматик или търско или израелско изпълнение - поставен вентилатор на кондензатора от терано 2.7. Инсталацията си я има, липсваше едно реле. Днес ще напълня климатика и ще видим дали ще работи, но би-трябвало. Управлява го компира на мотора и поне доколкото видях е един и същ за всички ръчки.
              - сменена водна помпа/виско с оригинална. Като правих мотора бях оставил наличната, с която си дойде мотора от UK, въпреки че имаше съвсем малко луфт. Ама прецених че ако сега не я сменя (така и така я имах), скоро надали доброволно ще тръгна да източвам антифриз, да махам радиатор и т.н.Ю

              Стискайте палци климатика да проработи, че не си е работа без.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                Тъй... Климатик имам. И високото и ниското налягания са малко високи, но работи прилично.

                Първо подозрение - системата е препълнена, това днеш ще се провери.
                Второ подозрение (според климатикаджията) - ТРВ. Ама, купих цялата кутия с изпарителя и ТРВ-то втора ръка и промяна няма.

                За ТРВ-то, понеже за Nissan е ненамираемо, уж е същото е като Mitsubishi MR283295, за което има и афтърмаркет еквиваленти, например AVA MT1232, PRASCO MT1232, AKS DASIS 840208N.

                Грешка - ТРВ-то при NISSAN е с резби М20х1.5, М16х1.5 и М12х1.25. Това от Мицубиши е с инчови резби, макар и близки. Фак!

                Номера на Nissan е 92200-89915 и 92200-89905, евентуални еквиваленти 92200-31U00 и 92200-46U00

                Просто да се знае, защото попаднах на тая информация случайно, след като при климатикаджията бил идвал някакъв хаймана с Mitsubishi и търсили клапан.
                Последно редактирано от sparkybg; 23-08-19, 10:12.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                  Това Терано ти излезна не златно а диамантено , сигурно като пари и много човекочаса труд е равно да си вземеш чисто нова джипка от същия клас, свалям ти шапка за мерака и многото труд, определено ще служи и за следващото ти поколение при такава поддръжка, респект Спарки

                  Коментар


                  • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                    Като се замисля, май по трилитрово терано не съм отварял само скорости и раздатка. На всичко останало знам и кътните зъби.

                    А "профилактиката" под таблото така или иначе исках да я направя. И на старото я бях правил частично някога. Не ми коства нищо - табло съм свалял сигурно 5-6 пъти и до хавата на снимката се стига за нещо като половин час.

                    Като го видиш разхвърляно и 2 шепи болтчета и гайки изглежда страшно. Ама не остана ни едно болтче или гайка - всичко си е по местата.

                    ПП: И май-май ще се окаже че положението на датчика за позиция на колянов вал, който при трилитрово терано е отпред на шайбата на вала, е от съществено значение за работаат на мотора. Уж е така направен че не може да се сбърка, уж хлабината спрямо ламаринките, дето го задействат, е в достатъчно широки граници, но докато правих останалото го набутах максимално близо до ламаринките (мръдна с около милиметър надолу) и като че ли едни дразнещи неравномерности в работата на мотора изчезнаха. А съм сигурен че хлабината беше в норма като го сглобявах.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                      Отново перфекционист. Респект.
                      Високото налягане на климатика е след включването и на ел.вентилатора ли?
                      Излишно е да питам дали е чист водния радиатор, но ще споделя аз какво правих на Мицубишито.
                      Имах теч на фреон от изпарителя и го смених с нов неоригинален. След напълване с фреон държеше прекалено високо налягане високото. Отиваше над 25.
                      Майстора каза да слагам ел.вентилатор и да сменям виското.
                      Купих Spall /тъй като оригиналния беше прекалено скъп/ и реле и монтирах. Виското не съм сменял. При монтажа обаче свалих за всеки случай и водния радиатор и го почистих добре от прахоляци мухи и нн.
                      Като пробвахме отново се оказа че с ел.вентилатора налягането пада много и замръзва изпарителя. Махнахме релето и всичко се нормализира. Сега си търся готин прекъсвач за да си направя ел.вентилатора да го включвам ръчно при нужда.

                      Коментар


                      • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                        Първоначално публикуван от Hilux PB Преглед на мнение
                        Високото налягане на климатика е след включването и на ел.вентилатора ли?
                        Не, и преди интервенциите си беше високо. Всичко е чисто, кондензатора е нов, на входа му е горещо (но не колкото трябва - там на другото ми терано при жеги е над 100 градуса понякога), на изхода е 50-ина градуса, филтър-дехидратора и той е нов. Проблема е че високото налягане при норма 15-18 отива на над 20 при 1500 оборота, а ниското стои около 4 бара почти независимо от оборотите, при норма максимум 2, и тръбите за ниското (както и изпарителя) не са толкова студени, колкото трябва да са. Лед няма никъде.

                        Не мога да се сетя с какво ТРВ-то може да е виновно точно за тия симптоми, още повече че изпарителя, барабар с ТРВ-то е сменен (макар и с втора ръка) и промяна в наляганията няма. Единствената промяна е че преди да сменя кондензатора всичко до входа на изпарителя беше с поне 20 градуса нагоре и духаше значително по-топло вътре.

                        Аз поне колкото и да го мисля, друго освен препълнена сисема не мога да измисля.

                        Виж при теб като нищо може ТРВ-то да е било за смяна. Май няма вариант, при който при климатична система наред да и пречи електровентилатора. При падане на температурите чак толкова, ТРВ-то трябва да затвори, от там високото да се вдигне, и от там системата да се изключи по налягане. А обикновено има и датчик за температура на изходящия въздух, която изключва системата още преди това.
                        Последно редактирано от sparkybg; 22-08-19, 11:41.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                          То в това се изразяваше проблема, че на максимална степен на вентилатора с въздух отвън и отворени врати изключваше често компресора.

                          Коментар


                          • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                            Първоначално публикуван от Hilux PB Преглед на мнение
                            То в това се изразяваше проблема, че на максимална степен на вентилатора с въздух отвън и отворени врати изключваше често компресора.
                            Изключването не е проблем - то си е предвидено така да се държи - дали по налягане или по температура - без значение. Когато навън е 10 градуса и искаш да си продухаш предносто стъкло при дъжд и в движение се случва същото - компресора ту се включва, ту се изключва, а ако перката му се ръководи по температура, тя може и изобщо да не се включи.

                            ТРВ-то мери температура на изпарение и трябва да затвори още преди да се е стигнало до замръзване. То това собствено му е и функцията - да поддържа стабилна температура на изпарение над нулата, за да няма замръзвания.

                            При мен заради високото налягане след изпарителя се качва и температурата на изпарение. Съответно ТРВ-то и докрай да отвори, температурата на изпарение не може да падне под 10-ина градуса, че и нагоре. Съответно и конденз не се случва, поне не и в сегашното сухо време.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                              За съжаление нещата започват да понамирисват на компресор. Изпуснах малко фреон, високото падна до малко под нормата, а ниското, макар и то да падна, си стои над нормата, на около 32-34 psi. Като спра климатика доста бързо се изравняват, пеидружено с лек шум откъм компресора, тоест връща високо налягане през него.

                              Мамка му! Компресора е заврян на майка си в... многоточието.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                                Открих топлата вода!!! ...тоест що е то работещ климатик!

                                И да знаете - компресор се сваля без да се махат радиатори и прочие.
                                1. Махате ламарината под двигателя.
                                2. Махате лайсната на дифузьора отдолу.
                                3. С гедоре с дълга дръжка напъвате обтегача към охлабване и махате ремъка.
                                4. Махате обтегача.
                                5. Откачате кабелите на датчика за маслото и компресора. Откачате го и от подложката под масления филтър.
                                6. Махате подложката, махате двата маркуча към компресора.
                                7. С лула отхлабвате горния заден болт на компресора. После доотвивате на ръка.
                                8. Отвивате предния горен болт на компресора.
                                9. Отдолу отвивате долните 2 болта на компресора, все пак внимавайки да не изпадне и да ви хлопне по тиквата.
                                10. Със споменаване на много мами, лели и всие женска рода на поставилия компресора на това място, той най накрая излиза между предната греда на шасито и стабилизиращата щанга, завъртян с шайбата надолу.

                                Новия се монтира по обратния ред. Може би махането на стабишизиращата щанга би улеснило малко нещата, но при мен все пак не се наложи.

                                Че взех и му смених маслото, че и го извакуумирах 15 минути, че го и напълних. Доволен съм като слон.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X