Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Terrano на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: "Новото" Terrano на sparkybg

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Сам си го доправих на база австралийски ремап, който купих за 200 долара.

    Те нищо особено не бяха правили - пипнали са Driver's wish, Requested Boost, Expected boost, и Torq Limiter-ите, както и картата за EGR-а.
    За толкова пари тук ще ти направят ремапа на дино в оптимални стойности. Моят ремап струваше толкова(дори по-малко) и машината си изкара 178 коня на колела без особени пушеци.
    А я кажи каква е идеята да чакаш да загрее колата на място? Ако си спрял ЕГР-а е ок, но иначе...
    Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
    Ford Fiesta 1.4 Tdci

    Коментар


    • От: "Новото" Terrano на sparkybg

      По-кротко загряване на двигател след ремонт е идеята.

      Тук на тоя двигател ремап няма кой да направи за смислени пари. Всяка проба/грешка е вадене и слагане на чипове и си е играчка, отделно особеностите на тоя мотор, можещи да доведат и до тотал щета ако не се уцели нещо (температура на изходящи газове или пренадуване). А и иде реч за 200 австралийски долара, които по него време бяха нещо малко над левче (не знам сега колко са), демек смятай ги 220лв. Пратих им оригиналния BIN, питаха ме за какво налягане на турбото, и ми върнаха модифицирания. Правено е именно както казваш - имат и дино и всичко останало. Там има много возила с тоя мотор.

      ПП: EGR-а дори оригинално при студен мотор е затворен, та дори и да не съм го запушвал не влияе на 4-5 минути работа след първо палене за деня.

      ППП: Някой хубав ден ще го тествам на дино, ей-така за келешлък.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • От: "Новото" Terrano на sparkybg

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        По-кротко загряване на двигател след ремонт е идеята.

        Тук на тоя двигател ремап няма кой да направи за смислени пари. Всяка проба/грешка е вадене и слагане на чипове и си е играчка, отделно особеностите на тоя мотор, можещи да доведат и до тотал щета ако не се уцели нещо (температура на изходящи газове или пренадуване). А и иде реч за 200 австралийски долара, които по него време бяха нещо малко над левче (не знам сега колко са), демек смятай ги 220лв. Пратих им оригиналния BIN, питаха ме за какво налягане на турбото, и ми върнаха модифицирания. Правено е именно както казваш - имат и дино и всичко останало. Там има много возила с тоя мотор.

        ПП: EGR-а дори оригинално при студен мотор е затворен, та дори и да не съм го запушвал не влияе на 4-5 минути работа след първо палене за деня.

        ППП: Някой хубав ден ще го тествам на дино, ей-така за келешлък.
        Това с ремапа не е сериозно изказване. В БГ има доста кадърни тунери, и единствено неудобството с размяната на чиповете е проблем. Но повечето си решават проблема с цокъл и си го свалят после колкото пъти искат за корекции. Почти всички ВАГ-ове преди 2000г са през така и всички тунери в БГ са се учили на ВАГ-ове. Общо взето в твоят мотор няма какво да се обърка, ако визираш ЕГТ-то , то си личи по пушека, но ти нямаш заводски датчик, който да е свързан с еку-то и да прави корекции спрямо него, така че единственото мерило е пушека. А при теб може да се играе софтуерно и с бууста и да се коригира обогатената смес. При мен няма как и въпреки това имам минимално количество пушек, даже се каня да махна катализатора да облекча малко турбото.
        Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
        Ford Fiesta 1.4 Tdci

        Коментар


        • От: "Новото" Terrano на sparkybg

          Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
          Това с ремапа не е сериозно изказване. В БГ има доста кадърни тунери, и единствено неудобството с размяната на чиповете е проблем. Но повечето си решават проблема с цокъл и си го свалят после колкото пъти искат за корекции.
          Това съм го направил собственоръчно.

          Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
          Почти всички ВАГ-ове преди 2000г са през така и всички тунери в БГ са се учили на ВАГ-ове.
          Именно в това е проблема. Мотора изначално не е масов, и изначално е проблемен. Тоест това, което ще понесе един ВАГ тук може да донесе проблеми.

          Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
          Общо взето в твоят мотор няма какво да се обърка, ако визираш ЕГТ-то , то си личи по пушека
          Точно защото не си личи по пушека, без да се монтира нарочен датчик не става. Високите температури при тоя мотор се случват в преходните и ниски до средни режими. Там дето започва да пуши са мнооого под здравословните максимуми.

          Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
          А при теб може да се играе софтуерно и с бууста
          Точно това е един от проблемите. Компира има boost сензор, ама единственото, което той прави е да бутне двигателя в Limp mode когато бууста излезе извън нормите на очаквания или просто пренадуе. Играчката е хем да го накараш да развърта по-бързо (за да не пуши в ниските режими след затапване на EGR), хем да вдига нормалното очаквано налягане, заложено в картите, без да трупа грешки. Едно от не добре направинте неща в тоя мотор е именно управлението на турбината, заради което се случват и част от проблемите му и голяма част от славата му на проблемен мотор. Мотора гърми (пробива бутала) без никакво предупреждение и признаци, в ненатоварени режими, където EGT-тата са високи и ранните екземпляри често пренадуват, а понякога и вдигат и свалят налягането на вълни, и това не се забелязва никак до думването на буталото.

          При мен нямам никакъв пушек във високи режими. Само като нарочно го вкарам в турбо дупка (примерно 1600 оборота и рязко натискане на газта до ламарината), пропушва за някакви 1-2 секунди, но мисля че и това съм откоригирал - Smoke Map-а заводски в тия режими е доста "смело" попълнен в посока повече гориво.

          Та, двете неща, дето трябва да се уцелят са EGT (ама не въъв върхови, а в междинни режими) и налягане на турбо. И се уцелват с цената на доста опити и грешки, освен ако някой не е борил точно тоя мотор и да му знае кривиците.

          Със сигурност има кадърни хора, дето ще се справят, ама цената ще е много далече от 200-те кинта, които съм дал, и със сигурност ще трябва да се ходи повече от веднъж за повече от час-два.

          Иначе мотора е докарван и до 185 коня на колелата, но аз не исках това. Исках чип с приоритет надеждност. Дори само пипнатия Driver's wish променя усещането за мотора с много и към добро.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • От: "Новото" Terrano на sparkybg

            Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
            Това с ремапа не е сериозно изказване. В БГ има доста кадърни тунери, и единствено неудобството с размяната на чиповете е проблем. Но повечето си решават проблема с цокъл и си го свалят после колкото пъти искат за корекции. Почти всички ВАГ-ове преди 2000г са през така и всички тунери в БГ са се учили на ВАГ-ове. Общо взето в твоят мотор няма какво да се обърка, ако визираш ЕГТ-то , то си личи по пушека, но ти нямаш заводски датчик, който да е свързан с еку-то и да прави корекции спрямо него, така че единственото мерило е пушека. А при теб може да се играе софтуерно и с бууста и да се коригира обогатената смес. При мен няма как и въпреки това имам минимално количество пушек, даже се каня да махна катализатора да облекча малко турбото.
            Ето в този случай е предимството на австралийския чип. Тука ще са отишли 6 човека с Терано и 8 с Патрол в десет различни центъра и във всеки един център ще се гадае. По пушека се познава само дали е богата сместа, а не дали е висока температурата на изгорелите газове, колко и в кои режими.

            Австралийците карат хиляди такива мотори, сигурно 50 - 60% имат EGT датчици допълнително монтирани и се знае отдавна кой двигател какви температури понася и за колко време. Имат огромен опит с тия двигатели, ако ще само от проба грешка да е.

            Каква мощност ще покаже на стенда е едната страна, колко време ще издържи колата, и колко необратими ще са пораженията е друга. На тоя въпрос не се наемат често да дадат прогноза.

            Със сигурност нито един от тукашните тунери не си дал толкова труд да придобие нивото на познание за конкретния мотор, колкото авторът на темата.

            Веднъж съм питал за такова нещо и ми дадоха доста уклончиви отговори на някои въпроси, на други беше "това няма кой да го направи". Не помня в коя тунинг фирма звънях, беше отдавна.

            Ще се радвам да попадна на кадърен тунер, който да ми обясни какви промени ще се правят, до какво ще доведат, подобренията на едно нещо за сметка на кое друго ще са, кои режими ще са рискови и всичко това за конкретния автомобил.
            Последно редактирано от nissan_gr; 30-05-19, 15:39.

            Коментар


            • От: "Новото" Terrano на sparkybg

              Първоначално публикуван от nissan_gr Преглед на мнение
              Ще се радвам да попадна на кадърен тунер, който да ми обясни какви промени ще се правят, до какво ще доведат, подобренията на едно нещо за сметка на кое друго ще са, кои режими ще са рискови и всичко това за конкретния автомобил.
              Конкретно за тоя мотор:
              1. Затапва се на 90% или изцяло EGR-а, със сътоветната корекция на картите.
              2. Пипват се картите на турбото за Requested и Expected boost, така че да развърта по-бързо и да не трупа грешки (това е тънката част)
              3. Пипват се Torq Limiter-ите в зависимост от мощността, която се цели и максималното налягане на турбото, което се цели
              4. Пипва се Driver's wish-а за по-адекватно усещане на мотора. Оригинално има един режим между 1500 и 2200-2300 оборота, в който натискаш и не се случва нищо, а после буквално изхвърча. Това е доста изгладено в моя ремап и усещането за мотора е доста по-естествено и предвидимо.
              5. Желателно се слага механичен boost ограничител за съответното налягане.
              6. Евентуално се пипва Smoke Map-а в ниските режими, защото само там се случва да пропуши.

              Лично нямам притеснения за това колко ще изкара. С моето каране и взетите мерки със сигурност ще го продам много преди да е направил някакъв проблем, а вероянот и следващия собственик ще го кара дълго и безгрижно. Едунствения непроверен възел е турбото, ама и това предстои да се провери.

              Имам и някаква идея за "приставка" за програмиране отвън и възможност за превключване на набор от 4 ремапа без гасене на мотора, ама нещо не се очертава скоро да имам време да направя платките и софтуера за това. А тогава вече може да се играе с всичко в най-малки детайли и много по-бързо. Ако ме друсне сачмата и EGT сензор ще му сложа. Кофтито е че между турбото и катализатора е само чугун, и е малко проблемно откъм дупчене и заваряване на гнездо за датчик, ама поне ще взема да пробвам - имам резервен преход за там.


              ПП: Компира е Zexel, много приличащ на Bosch EDC15.

              ППП: Има нещо, приличащо на Low range torq limiter, ама то и сега си е ограничено там доста повече от основния.
              Последно редактирано от sparkybg; 30-05-19, 15:55.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                Какво е драйвърс уиш?
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                  Много благодаря!

                  Аз повече го бях написал за колегата, по повод правилността човек (конкретния ) да си донаправи тунинга сам.

                  Засега се отказах да търся Патрол с такъв мотор заради друг, но който скоро ще монтираме EGT датчик, за да знам кога колко да натискам

                  Коментар


                  • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                    Какво е драйвърс уиш?
                    Зависимостта на поисканата циклова порция от оборотите и позицията на педала на газта. После я намачква заради торк лимитерите, температури, атмосферно налягане, турбото, и най-накрая заради смоук мапа, и резултата пуска към помпата като количество за впръскване.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Едно от не добре направинте неща в тоя мотор е именно управлението на турбината, заради което се случват и част от проблемите му и голяма част от славата му на проблемен мотор. Мотора гърми (пробива бутала) без никакво предупреждение и признаци, в ненатоварени режими, където EGT-тата са високи и ранните екземпляри често пренадуват, а понякога и вдигат и свалят налягането на вълни, и това не се забелязва никак до думването на буталото.

                      При мен нямам никакъв пушек във високи режими. Само като нарочно го вкарам в турбо дупка (примерно 1600 оборота и рязко натискане на газта до ламарината), пропушва за някакви 1-2 секунди, но мисля че и това съм откоригирал - Smoke Map-а заводски в тия режими е доста "смело" попълнен в посока повече гориво.

                      Та, двете неща, дето трябва да се уцелят са EGT (ама не въъв върхови, а в междинни режими) и налягане на турбо. И се уцелват с цената на доста опити и грешки, освен ако някой не е борил точно тоя мотор и да му знае кривиците.

                      Със сигурност има кадърни хора, дето ще се справят, ама цената ще е много далече от 200-те кинта, които съм дал, и със сигурност ще трябва да се ходи повече от веднъж за повече от час-два.

                      Иначе мотора е докарван и до 185 коня на колелата, но аз не исках това. Исках чип с приоритет надеждност. Дори само пипнатия Driver's wish променя усещането за мотора с много и към добро.
                      Dawes valve или какъвто и да е подобен механичен бууст контролер. Австралийците са го измислили отдавна, има схеми клипове ,абе каквото искаш.
                      Има си и спуул и не те бърка вълнообразното.
                      Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                      Ford Fiesta 1.4 Tdci

                      Коментар


                      • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                        Много е вероятно вече да си го виждал, но ако не си, разгледай Unichip.


                        Коментар


                        • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                          Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
                          Dawes valve или какъвто и да е подобен механичен бууст контролер. Австралийците са го измислили отдавна, има схеми клипове ,абе каквото искаш.
                          Има си и спуул и не те бърка вълнообразното.
                          Dawes valve e само ограничител. И само това ще слагам. Управлението си остава от компютъра, само го ограничавам да не се олива в някои режими. Макар че до сега проблеми с пренадуване нямам.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                            Изтървал съм я тая тема и едва сега я изчетох. Спарки, с тая хонинг машина и ремапа изби всички риби и кочове .... Респект, човече ....
                            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                            Неизвестен мъдрец

                            Коментар


                            • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Dawes valve e само ограничител. И само това ще слагам. Управлението си остава от компютъра, само го ограничавам да не се олива в някои режими. Макар че до сега проблеми с пренадуване нямам.
                              Може да не се ползва само като ограничител, има и варианта да се тръгва от затворена геометрия и актуатора да се управлява от налягане. Обръща се лостчето на геометрията , настройва се актуатора и след това се настройва бууст контролера на необходимото налягане. Вакуми вече не те вълнуват, колата тръгва брутално рано и нагоре се държи като турбо с гейт на пружина. Виждал съм на живо 2 аудита в Бг правени по този начин,защото бяха с големи турбини, тръгваха като електричка - докато им чукнеш газта. Порови се в страницата на тоз пич Dawes и ще видиш и двете схеми, за цялостно управление и само за кът-оф.
                              Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                              Ford Fiesta 1.4 Tdci

                              Коментар


                              • От: "Новото" Terrano на sparkybg

                                Гледал съм 2 схеми - ограничител само с Dawes valve и пълен контрол с Dawes valve и needle valve. Не искам второто засега. Искам само да огранича бууста до 15psi и нищо повече. Моето е 2005-та и управлението на турбото не е чак толкова калпаво като на ранните.

                                Иначе варианта да тръгва със затворена - пускам постоянен вакуум към турбото, слагам само dawes valve-а да ограничава, регулирам геометрията и готово. Недостатъка на такова решение обаче е че ако се кача на високо из планините на турбото свят ще му се извие, защото изобщо няма да го интересува атмосферно налягане и ще прави всичко възможно да вдигне налягане, което при висока надморска височина значи бясни обороти. Та затова компютъра ще си го управлява, още повече че проблеми с пренадуване и в момента нямам, или поне не трупа грешки и не изпада в limp mode, независимо от натискането. Трупа само "Intake Air Volume" грешка, но без да светка чека и без никакви последствоя - всичкото австралиец не е успяло да намери константата в картите, отговаряща за ограничението на показанията на дебитомера.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X