Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

    Ами между дроселовата клапа и главата има поместени 2 клапана. На единия вакумния маркуч отива до клапан(вакумен) заврян отзад към страната на купето монтиран на всмукателите. Именно този клапан откачате.
    Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

    Коментар


    • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

      Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
      Днес врътнах още малко делкото в предварение. Незнам защо но с повече предварение се държи по-стабилно и динамично двигатела.
      Предверението на стар двигател с делко се гласи експериментално според вкуса на шофьора. Ако си поиграеш още малко вероятно ще установиш че с една настройка работи по-добре на ниски обороти, с друга настройка работи по-добре на високи. Тънканата е да намериш оптималния баланс според стила си на каране. Какво пише по книжиките често се разминава с това, по простата причина че пружинките на центробежния и вакуумния(ите) регулатори отдавна не са това, което са били като са били нови. Съответно кривата на предверението в зависимост от оборотите и натоварването вече е с друга форма и опрималното завъртане на делкото вече е друго, а не това от книжката/сервизното.

      Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
      За тези, които не знаят да поясня: 2.4 мотора на терано има една система клапи намиращи се непосредствено до главата монтирани на всмукателния колектор. Номално на загасен мотор са ОТВОРЕНИ. В момента в който запалите двигатела те се затварят и по този начин намаляват дебита въздух и респективно гориво с цел икономия.
      Въпросната клапичка е "swirl control". При ниско натоварване притваря, увеличава скоростта на възхуда, което помага за по-финото разпрашаване на горивото в него, преди то да влезе в цилинтрите. Това води до икономия и екология в ниските. Има и още 5-6 клапана за това-онова (EGR, 2 клапана за празен ход, клапан дето пуска въздух в изходящия колектор ако там се яви вакуум, клапан дето пуска въздух през акумулатора с активен въглен за изпаренията в резервоара и т.н.) Системата е доста сложна, възможно е нещо да не е съвсем в норма и от там да идва подобрената динамика. На разлика в разхода надолу не се надявай, освен ако нещо не е било тотално скапано. И добре помни кое къде си ръчнал, та ако се наложи да го върнеш на мястото му. Целта на всичкото това е 50% екология, а останалите - икономичност + динамика. Това че ще изскубеш половината вакууми не е задължително да доведе до нещо добро, та внимателно с експериментите. На мен ми се изправя косата само като го гледам на картинка.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

        Въпрос към Спарки! Има ли начин да се монтират същите Монро предни амове на тераното като дублиращи пак отпред т.е. да станат по 2? Не съм го разглеждал та затова питам...
        Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

        Коментар


        • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

          Има начин. От пловдивската група имаше такова терано 1, ама пусто забравих ника. Караше по състезания с не лоши резултати. Ама страдаше от чупене на шиша на носача, разкрачване на предницата и превъртане на шлиците на торсионите. Чупенето на шишовете има вероятност да е от втория амортисьор, превъртането пак, макар и слабо вероятно. Разкрачването - не знам. То за разкрачването си трябва разпънка над двигателя. Като думка често по тампоните и да не е с втори ам, пак ще го разкрачи.

          Какво искаш да постигнеш? Общо взето от едно ниво нагоре започва трошене и трябват сериозни интервенции и мислене как да се избегне. Няма да минеш и без нови горни носачи. Уморяват се около шарнирите.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Предверението на стар двигател с делко се гласи експериментално според вкуса на шофьора.


            Въпросната клапичка е "swirl control". Има и още 5-6 клапана за това-онова (EGR, 2 клапана за празен ход, клапан дето пуска въздух в изходящия колектор ако там се яви вакуум, клапан дето пуска въздух през акумулатора с активен въглен за изпаренията в резервоара и т.н.) Системата е доста сложна, възможно е нещо да не е съвсем в норма и от там да идва подобрената динамика. На разлика в разхода надолу не се надявай, освен ако нещо не е било тотално скапано. И добре помни кое къде си ръчнал, та ако се наложи да го върнеш на мястото му. Целта на всичкото това е 50% екология, а останалите - икономичност + динамика. Това че ще изскубеш половината вакууми не е задължително да доведе до нещо добро, та внимателно с експериментите. На мен ми се изправя косата само като го гледам на картинка.
            Центровката в такъв случай, ще я нагодя.
            Да така се казваше пустата му система. Има още доста да чета за да я схвана напълно. По принцип аз не съм махал или откачал нищо друго освен клапана на ЕГР и на негово място съм завил съответните тапи. На ел. клапана, който управлява клапите съм му изкарал буксата. Сега като се замисля след тая интервенция значително се подобри динамиката но е много вероятно докато съм пипал делото да е станало заблуда. Най-лесния начин е да закача буксата и да пробвам. Възможно ли е с премахването на ЕГР да прави някакви чалъми? ЕГР е вакумен и маркучетата са запушени само.
            2-та клапана за празен ход не се сещам точно какво представляват(трябва да прочета), клапан за въздух въобще не знам дали имам такъв и къде е, клапана за изпаренията в резервоара така и до сега не съм разбрал как действа и за какво точно.
            За разхода не очаквах да спадне, а да не се покачи! Интересното е, че сега забелязвам повече динамика до към 2800 оборота, а след това малко на гюбеци едвам доловимо но не мога така хубаво да го настъпя на баир. По равното е по добре. Явно трябва да намеря баланса както казваш в центровката. Добре ами как при мен става промяната на центровката във високите обороти? Компа ли си го коригира? Аз нямам вакъм в делкото...
            Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

            Коментар


            • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

              Дамяне, ако ЕГР е останал полуотворен може да ти прави големи мизерии. Даже и да си откачил вакумите които го управляват, проблема ще си остане. Махни и затапи ЕГР, ако не си сигурен в него.

              Коментар


              • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Има начин. От пловдивската група имаше такова терано 1, ама пусто забравих ника. Караше по състезания с не лоши резултати...
                Май за Калаша иде реч
                Nissan Terrano 2,7 TDI

                Коментар


                • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

                  Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                  Дамяне, ако ЕГР е останал полуотворен може да ти прави големи мизерии. Даже и да си откачил вакумите които го управляват, проблема ще си остане. Махни и затапи ЕГР, ако не си сигурен в него.
                  EGR-ра съм го махнал(демонтирал) още по време на ремонта на двигатела, защото е толкова наврян, че даже не съм сигурен, че може да се демонтира при сложен двигател. На дупката на изпускателите съм навил тапа правена на струг, а на смукателите заглушка. Вакумите са запушени.
                  Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                  Коментар


                  • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Има начин. От пловдивската група имаше такова терано 1, ама пусто забравих ника. Караше по състезания с не лоши резултати. Ама страдаше от чупене на шиша на носача, разкрачване на предницата и превъртане на шлиците на торсионите. Чупенето на шишовете има вероятност да е от втория амортисьор, превъртането пак, макар и слабо вероятно. Разкрачването - не знам. То за разкрачването си трябва разпънка над двигателя. Като думка често по тампоните и да не е с втори ам, пак ще го разкрачи.

                    Какво искаш да постигнеш? Общо взето от едно ниво нагоре започва трошене и трябват сериозни интервенции и мислене как да се избегне. Няма да минеш и без нови горни носачи. Уморяват се около шарнирите.
                    Само като идея попитах. След като ти си с фоксове, а Любо с доста по големи TJM-ми се замислих моите не идват ли "слабички". Дълеч съм от мисълта за състезателен дух но се питам с добавянето на още едни монро може ли да се промени нещо към по-добро. Аз не знам каква е разликата от TJM-мите примерно. Да торсионите са главния проблем то е ясно но не предвиждам смяна за сега.
                    Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                    Коментар


                    • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

                      Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
                      Само като идея попитах. След като ти си с фоксове, а Любо с доста по големи TJM-ми се замислих моите не идват ли "слабички". Дълеч съм от мисълта за състезателен дух но се питам с добавянето на още едни монро може ли да се промени нещо към по-добро. Аз не знам каква е разликата от TJM-мите примерно. Да торсионите са главния проблем то е ясно но не предвиждам смяна за сега.
                      Сложи си по-хубави единични амове. От всякъде е по-доброто решение.

                      Поне монрото, което аз ползвах (жълто, Monroe Adventure, газово), беше по-твърдо от необходимото за моята експлоатация. Като сложиш 2 съвсем ще се удърви. Фоксовете ми са по-комфортни от монрото.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Сложи си по-хубави единични амове. От всякъде е по-доброто решение.

                        Поне монрото, което аз ползвах (жълто, Monroe Adventure, газово), беше по-твърдо от необходимото за моята експлоатация. Като сложиш 2 съвсем ще се удърви. Фоксовете ми са по-комфортни от монрото.
                        Това ясно. Другото, което мисля да свърша идните месеци е да се пробвам отново да си възстановя LSD-то. Не знам дали съм споменал но пластините, които поръчах описани в 21/22-ва страница бяха сменени и изкараха около 6 месеца при което едната от тях се счупи. Една не е толкова скъпа и ако има възможност, ще си я поръчам пак. По-важния въпрос е че вече два дифа C200 след наливане на 75/140 масло чупят по една пластина(38435-C6010). Има нещо съмнително и затова реших да се поровя малко.
                        Вижте на какво попаднах:
                        http://jaytec-lubricants.com/index.p...products_id=64
                        Това е оригиналното масло за заден LSD диф. Забележете, че е 80/90 GL-5 така, че само да успе градския да го поръча, ще пробваме с него.
                        На същата страница има и за предния диф и за скоростите както и оригиналните масла и за другите японски марки най-важното по парт номера!
                        Последно редактирано от damyan82; 13-12-14, 02:20.
                        Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                        Коментар


                        • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

                          Задния ти е C200? Ако да, вместо да се занимаваш с глупости вземи си цял мост C245. Трябва ти такъв или от друго бензиново, или от дизел преди 1996-та, със стъпка предавателно 4.625. Предполагам по моргите ще се намери за под 1000. С малко късмет за много под 1000, примерно 500.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

                            Днес се отбих при Люси и си поръчах една пласина. Първите дни на новата година, ще си възстановя дифа и ще го пробвам на Стара Загора.
                            Масло(нисанско), обаче няма! Няма и в Нисан. От там ми предлагат валволин за 80W-90 GL-5 LSD на цена 31 лева/литъра. Не съм решил още за маслото.
                            Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                            Коментар


                            • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

                              Със 75W140 на Mopar съм, с допълнителна добавка за LSD.

                              За другото ти казах - ако задния ти не е H233B намери в морга и си сложи H233B. Едно от франсетата, на които продавах носачи, сменя пластини 3 пъти, докато накрая ме послуша и драмите му свършиха. Не знам защо се получава така. Пластините уж са еднакви.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • От: Най-после и аз да се похваля TERRANO 2

                                Позволи ми да направя опитите, ще е полезно на всички на мой гръб. Не може 10 години да е работил без проблеми и след смяна на масло(castrol 75w-140 LSD) веднага да чупи пластина. Интересно е, че при мен бяха счупенеи 2те пластини и когато завъртя гумата на някоя страна другата се въртеше на противоположната, а сега и двете се въртят в еднаква но когато окажеш дори и с кутре съпротивление на едната тя спира. Това според мен означава, че в момента съм с една здрава и затова си поръчах само една. Общо взето има 2 вида масла аз пробвах с 75W-140, както и на друго терано, а сега, ще пробваме с 80w-90. Имам въпрос към теб понеже си с H233 - когато вдигнеш едното задно колело можеш ли да развиеш или обратното да завиеш до необходимото гайките на джантата без да си на скорост или на ръчна, разчитайки само на LSD-то? Защото другото терано и моето след смяната(когато го правих) ефекта беше поразителен. Първоначално си помислих, че нещо не е наред и затова ги чупи но след консултация с авера се успокоих и засега единствения възможен виновник ми се види маслото. Та затова мисля да направя още един опит. Ако случайно на въпросът ми отговорат ти е, че не можеш да си стегнеш гайките, а ти трябва и съвсем малко помош от ръчна то тогава следва, че сметката на пластините е друга и на практика пружинните пластини(4 при теб) са по-разтоварени при което е ясно, че издържат и от там и мита за по-здрав дифф.
                                Terrano 2.4 LPGi тел. 0888536080

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X