Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mitsubishi L200 оборотомера не работи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

    Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
    Цитат:
    "Вообщем тахометр не работал по причине малого уровня сигнала с ЭБУ.
    Вскрыл блок, были две дорожки сгоревших, восстановил, но тах не заработал.
    Сваял на транзисторе прямо в приборке ключевой каскад-все теперь работает.
    Осцилки что было и что должно быть-приложил.
    Всем спасибо."

    Мисля си че няма датчик за оборотомера а той взима сигнал от ЕБУ модула .....да ме поправят по запознатите ако греша.....!
    И къде се намира модула на ЕБУ (ECU) ?
    Не пише откъде си, но ако си някъде що-годе близо до СЗ, прескочи да го сборим, че ми стана интересно.

    Ако си далеч, решението на руснака вероятно ще проработи. А може и само с един допълнителен резистор да проработи, просто не знам от къде идва сигнала. Ако е от компа, по-вероятно е да е N-транзистор с пълъп на изхода и последния по някаква причина да е фирясал. В тоя случай, един експериментално подбран резистор от (примерно) 2-3-5 килоома може и да свърши работа.
    Абе начини бол, може би е добре да провериш по тактиката, която е пуснал Паджеровод, а ако не помогне - имаш не повече от час играчка с мултицета и осцилоскопа, преди да си решиш проблема.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • #47
      От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

      от Търговище съм ....не съм много близо .
      Това което пусна колегата Пажеровод го четох и аз но нямам подробна ел. схема и не мога да се ориентирам А-91 , А-93 , С-04, С-19, С-05, С-06, С-79, С-88
      А и не разполагам с осцилоскоп...само с мултицет...а с него малко трудно ще открия има ли сигнал
      А този резистор как трябва да го свържа че не ми стана ясно?

      Коментар


      • #48
        От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

        Уф, досега съм ровил схеми на L200, баси ужаса. Първо, че около 2002ра се сменят и преди и след не са баш съвсем същите. макар и това едва ли ебава оборотомера.
        Второ, по неизвестни причини, тоя оборотомер е яко засекретен
        За скоростомера го има навсякъде - и там си излиза от n-транзистор, който подава някаква маса, предполагаемо на ШИМ. Ако управлението на оборотомера е подобно, то има два варианта - единия край на оборотомера на плюс, другия през транзистор на маса, с някакъв шим, Тоест, самия оборотомер да няма никаква допълнителна карантия вътре, освен една гола намотка.
        Втория вариант, ако оборотомера има собствена електроника (която вероятно се изчерпва с един транзистор, 2 резистора и кондензатор, но това не е важно), би трябвало да има някакъв изтелящ резистор, вързан между отворения колектор на подаващия транзистор и плюс. Та ако по някаква причина тоя резистор е дал фира (примерно да е лако недосметнат, виждал съм го на Субару, и от дългогодишно греене, да скапе спойката), има вариант да минеш и само със замяната ми с друг подобен,поставен а удобно за теб място. Малко по-интересно е на колко волта трябва да бачка, но гледам, че по картинките на русната нивото е на 12, така че не би трябвало да е проблем. Обикновено нещо, осигуряващо 2-3 милиампера е достатъчно, тоест 2-3-4-5килоома, по избор. Дори и най-въшкавите транзистори издържат толкова.
        не знам дали успях да обясня нещо

        П.П. Че не ми се очертава скоро и път към вашия край, иначе жената е от Шуменско, та минаваме от време на време.
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #49
          От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

          Понеже имам второ работещо (проверено) табло мога да го разглобя и да го снимам самият оборотомер с платката и елементите на нея.
          Аз това табло го ползвам като осцилоскоп и го свързвах с датчика на помпата - но няма никакъв резултат и на трите пина няма сугнал , после ги свързвах накъсо двата пак нищо.

          Коментар


          • #50
            От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

            Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
            Това което пусна колегата Пажеровод го четох и аз но нямам подробна ел. схема и не мога да се ориентирам А-91 , А-93 , С-04, С-19, С-05, С-06, С-79, С-88
            А и не разполагам с осцилоскоп...само с мултицет...а с него малко трудно ще открия има ли сигнал
            А този резистор как трябва да го свържа че не ми стана ясно?
            Tacho1.pdf
            Ето ти и схема тогава и аз съм до тук.

            Коментар


            • #51
              От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

              Благодаря за предоставената литература колега -Паджеровод

              Коментар


              • #52
                От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                [ATTACH]800862[/ATTACH]
                Ето ти и схема тогава и аз съм до тук.
                Мда,горе-долу както си и мислех. Ако се знае кой точно вариант е - бива. Ако не - гадаене му е майката

                предполагам, че като се провери от C04 към C19, ще стане по-ясно, а от там - или на компа, или по датчиците (каквото излиза на C94).

                П.П. Паджеровода е пич и половина!
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #53
                  От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9_f copy copy.jpg
Прегледи:1
Размер:100.6 КБ
ID:5661056
                  Ако съм разбрал правилно:
                  1, С-04 измервам напрежението между терм 11 и масата и трябва да е 5В
                  2,С-05 трябва да има верига между терм 21 и масата (проверено е)
                  3,С-06 на терминал 43 трябва да има + (това го проверявах този + е един и същ за горивомера, температурата на двигатела и оборотомера)

                  Коментар


                  • #54
                    От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                    Сега мериш от C4/11 към C19. Ако схемата е вярна, трябва да има връзка или с 8 или с 6. Аок е с 6 (на С19), търсиш по трасето до помпата. Ако е на 8 е малко по-тегаво, щото може да е пак на помпата, може и да е към компа. Мисля, че ако е на 8мо и ако не ти излезе връзка към С94/11, ще трябва да провериш по пиновете на буксата на компа на мотора. Че то компове бол
                    Все пак, не е лоша идея да изкараш един кабел от С4/11, да свирнеш на някой приятел с осцилоскоп (не би трябвало да са чак такава рядкост, а и не се изисква някаква кой знае каква супер апаратура, всяка играчка трявба да свърши работа) и при сложено табло и работещ мотор да проверите какво точно излиза на тоя пин... ако изобщо излиза нещо.

                    Другия вариант е да си спретнеш един светодиод (яркосветещ, ако ще и от запалка да е) с един резистор по-високоомен, да речем 8-10к, и да видиш дали ще мига. В смисъл, от пина, през светодиода, резистора и на маса и после от пина, през светодиода, резистора и на плюс. Ако сигнала идва от датчика на помпата, на ниски обороти светодиода отчетливо ще примигва. Съвсем слабо, заради последователния резистор, но ще се вижда.
                    Ако сигнала идва от компа, и ако правилно съм разбрал, че е на шим, ако го има, светодиода трябва едва да мъждее на обороти и да започва да свети малко по-силно при повишаване на оборотите.
                    Това ще ти даде ориентация имаш ли изобщо сигнал до таблото и горе-долу какъв е сигнала.
                    Има една гадост, ако сигнала е с прекалено ниско ниво (под около 2.8 волта), и да го има, светодиода няма да реагира, та затова ... по-добре осцилоскоп

                    П.П. Ако опреш да мериш има ли връзка по пиновете на буксата на компа, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО откачи акумулатора! И ключовете в джоба! Ако търсиш сигнал, ясно, няма как да изключваш.
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #55
                      От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1418417064 copy.jpg
Прегледи:1
Размер:222.7 КБ
ID:5661067
                      Друго ме озадачава на датчика който би трябвало да е за оборотите (с червената стрелка) излизат три кабела (като два от датчика (черен и жълт) и единият е мрежовидна оплетка като на коаксиален кабел (зелен)
                      А на ел схемата която ми даде колегата Паджеровод (още веднъж благодарности) дават че кабелите са два черен и бял и буксата на схемата е с два пина само
                      Да не бъркам аз датчика

                      Коментар


                      • #56
                        От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                        Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
                        [ATTACH=CONFIG]800932[/ATTACH]
                        Друго ме озадачава на датчика който би трябвало да е за оборотите (с червената стрелка) излизат три кабела (като два от датчика (черен и жълт) и единият е мрежовидна оплетка като на коаксиален кабел (зелен)
                        А на ел схемата която ми даде колегата Паджеровод (още веднъж благодарности) дават че кабелите са два черен и бял и буксата на схемата е с два пина само
                        Да не бъркам аз датчика

                        Възможно. Затова мери от оборотомера назад. Ще стане по-бързо
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #57
                          От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                          Значи добри и лоши новини.
                          Сигнал има като го свързах диода с резистора и диода светна постоянно.
                          Лошото е че напрежението не е както трябва да е 5В а 13,2 В при работеш двигател и 2,5В на контакт
                          и друго лошо е че на комбинирания уред имам изгорял резистор и тези 13В не достигат до самия оборотомер
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11_f copy.jpg
Прегледи:1
Размер:110.3 КБ
ID:5661108
                          И друго нещо е пък че този комбиниран уред явно не е оригиналният за моя модел защото сигнала идва на съседния пин 10 вместо на 11 (вече го измесих на 11)
                          Проверих при откачена букса на датчика на ГНП сигнал пак имаше

                          Коментар


                          • #58
                            От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                            Не разбрах, като го премести на 11 сигнала, тръгна ли оборотомера или не? И ако е тръгнал, показва ли вярно?
                            Изгорял резистор се очакваше. Някъде в началото на темата май се споменаваше и за напреженова защита, която гори от време на време.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #59
                              От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                              Като го преместих Не тръгна
                              Напрежението нормално ли е да е 13В?
                              И това напрежение стига до резистора на платката и от него до уреда няма напрежение.
                              А пък не посмях да го свържа директно към самия уред да не го изгоря
                              А да го сменя цялата платка ли се сваля или може да го запоя върху спойките.... обаче незнам с какви параметри да е?
                              Най интересното е че на другия комбиниран уред (табло то е от стар модел 2000г) което имам, няма такъв резистор ?
                              Последно редактирано от krumtenev; 17-05-15, 09:15.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                                Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
                                Като го преместих Не тръгна
                                Напрежението нормално ли е да е 13В?
                                И това напрежение стига до резистора на платката и от него до уреда няма напрежение.
                                А пък не посмях да го свържа директно към самия уред да не го изгоря
                                А да го сменя цялата платка ли се сваля или може да го запоя върху спойките.... обаче незнам с какви параметри да е?
                                Най интересното е че на другия комбиниран уред (табло то е от стар модел 2000г) което имам, няма такъв резистор ?
                                Тоест, резистора е последователен във веригата, правилно ли съм те разбрал?
                                Ако е така, има шансове просто да трови 'излишното' напрежение. Малко ме съмнява де, но си е невъзможно. Директно не го свързвай, но нищо не пречи да запоиш друг резистор на същото място. За стойността (стига наистина да си сигурен, че е резистор, щото някъде по-напред и един варистор го бяха набедили за резистор, а то не е съвсем същото), тръгваш от 10к надолу към 1, през 2-3к и гледаш.
                                Тъпо, но не се сещам как иначе да се отгатне стойността.
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X