Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mitsubishi L200 оборотомера не работи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

    Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
    Ако нищо не стане със намирането на сигнала може да му сложа пиезо датчик....
    Не си мисли, че ще се улесниш. Той дава един сигнал на 2 оборота, а оригиналният - n броя на оборот.

    Коментар


    • #77
      От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
      Не си мисли, че ще се улесниш. Той дава един сигнал на 2 оборота, а оригиналният - n броя на оборот.
      Силно встрани от темата, обаче ми се върти из главата, че май ти се интересуваше преди време за някакъв датчик от сорта на показания по-горе. Та се чудя, чисто ей, така, в домашни условия, ако се притегне леко един датчик от какво да е китайско кантарче и се прекара през правилния усилвател, дали няма да свърши работа? не съм тествал, датчици имам някъде, ама нямам дизел подръка
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #78
        От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

        Добра памет. Тензодатчикът от кантарче не се знае дали ще е пиезокристален. Ако е резистивен или някакъв друг дали ще има достатъчно бързодействие?

        Аз тогава се погъделичках с пиезокристал от запалка. Затегнах го около тръбичката преди дюзата с подръчни средства и изкара доволен сигнал за задействане на стробоскоп примерно. Но спрях дотам.

        Коментар


        • #79
          От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

          Реших да проверя и в компютъра да не се окаже проблема.
          Сложих друг от същият модел и година и ...изненада не ще да пали гадината (животното)
          Сложих моя на другия -аналогична ситуация ....
          Дали няма някаква връзка компютър -помпа незнам ....пълна загадка

          Коментар


          • #80
            От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

            Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
            Реших да проверя и в компютъра да не се окаже проблема.
            Сложих друг от същият модел и година и ...изненада не ще да пали гадината (животното)
            Сложих моя на другия -аналогична ситуация ....
            Дали няма някаква връзка компютър -помпа незнам ....пълна загадка
            Изненадата случайно да се казва "имобилайзер"?
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #81
              От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

              Да другият има имобилайзер но не е фабричен.
              Моя няма имобилайзер.

              Коментар


              • #82
                От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
                Да другият има имобилайзер но не е фабричен.
                Моя няма имобилайзер.
                Значи имат някаква друга разлика, за която не сте се сетили.
                В момента примерно, Колта, 5та генерация, е с комп за 4та. Буксите си пасват, иска само едно мостче. Но ако го няма - ни гък, ни мък
                Просто пример.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #83
                  От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                  Най накрая разбрах кой е датчика за оборотомера.......
                  Не е нито от алтернатора нито от ГНП
                  Взима информация от датчика на коляновия вал.
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:$_35.JPG
Прегледи:1
Размер:11.4 КБ
ID:5674121
                  Последно редактирано от krumtenev; 31-07-15, 22:12.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                    На коляновия вал има ламаринена шайба с правоъгълни зъби 2 големи и 2 малки като се редуват голям малък.
                    Тези зъби преминават през магнитното поле на датчика и го прекъсват като по този начин генерират импулси.
                    Това добре но как да разбера дали наистина датчика неработи?
                    Черният кабел идва маса, червеният е 12в а по синия 5в (синият трябва да е за сигнала)
                    Замерих дали има верига между черният и червеният но верига няма

                    това е на друг модел джипове(хюндай) принципа е един и същ
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0.jpg
Прегледи:1
Размер:20.2 КБ
ID:5674450
                    А това е шайбата с правоъгълните зъби
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:s-l1000.jpg
Прегледи:1
Размер:43.6 КБ
ID:5674455
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:crank_waveform.gif
Прегледи:1
Размер:9.0 КБ
ID:5674460
                    Последно редактирано от krumtenev; 02-08-15, 21:50.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                      Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
                      На коляновия вал има ламаринена шайба с правоъгълни зъби 2 големи и 2 малки като се редуват голям малък.
                      Тези зъби преминават през магнитното поле на датчика и го прекъсват като по този начин генерират импулси.
                      Това добре но как да разбера дали наистина датчика неработи?
                      Черният кабел идва маса, червеният е 12в а по синия 5в (синият трябва да е за сигнала)
                      Замерих дали има верига между черният и червеният но верига няма
                      Абе не се мери трудно, ама малко ме е страх да не опукаш компа. Повечето подобни датчици са с изход с отворен колектор. Тоест, дават само маса или (в по-редки случаи), само плюс. И ако няма свързан товар, на уред не показва нищо.
                      За да не стане беля, отначало мериш какво напрежение идва на изхода и как се променя. Или е 0-5волта или е 0-12. промяната от 0 към колкото е там, идва при завъртане на вала. Може и съвсем бавно да се върти. На 'дупка' трябва да е в едното състояние, на 'метал' в другото. Това при захранен датчик, разбира се. Само дето въртенето на КВ при захранен датчик е малко опасно, да не му щукне да запали и да ти счупи ръката.

                      Ако опеш до мерени и датчик аима захранване и не си променя състоянието при завъртане, или не мериш правилния пин, или има късо/прекъснато по жицата или датчика е опукал. кое точно - мериш нататък и разбираш.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #86
                        От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                        А може ли на кратко да ми разясниш как точно работи този датчик.
                        Не мога да си обясня защо на едното краче идва 12в на другото 5в и на третото маса?
                        Друго което не мога да си обясня защо е този постоянен магнит на датчика?
                        Най вероятно това е схемата:
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:48.3 КБ
ID:5674483
                        Последно редактирано от krumtenev; 02-08-15, 22:41.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                          Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
                          А може ли на кратко да ми разясниш как точно работи този датчик.
                          Не мога да си обясня защо на едното краче идва 12в на другото 5в и на третото маса?
                          Друго което не мога да си обясня защо е този постоянен магнит на датчика?

                          Ами затова казах по-горе, че има опасност да тренсе компа, ако се пипа неправилно.

                          отворен колектор, значи, че на изхода има само един транзистор. По-често (щото е по-лесно, но не е задължително) е npn и при включено състояние, подава 0 (маса). при изключено състояние, грубо казано, прекъсва връзката с околния свят. И тъкмо там идват въпросните 5 волта. На практика, това е захранващото напрежение на процесора, прекарано през някакъв резистор (1-2-5 килоома) към иззхода на датчика и към входа на процесора.
                          когато изходния транзистор на датчика е запушен, се получават въпросните 5 волта, процесора брои единица (по-скоро качващ фронт, но това са подробности) и умува какво да прави нататък.
                          Когато изходния транзистор се отвори, дава резистора с все споменатия вход на процесора към маса (обикновено 0.1-0.6 волта) и процесора брои нула
                          Подобно свързване се води pull-up или изтеглящ резистор и е разпространена практика на места, на които не се гонят стръмни фронтове и в двете посоки или пък не е нужен голям ток.
                          Автомобилният датчик отговаря и на двете изисквания.

                          Самият датчик на Хол... малко е неправилно като име, но няма значение, ей тая пластина на картинката си променя проводимостта в зависимост от магнитното поле. Сигнала е много слаб, заради което се налага някакво усилване и, в конкретния случай, формиране на сигнала, за да се получи в крайна сметка картинката, която си постнал по-горе. Всичко това накуп - чувствителният елемент, усилвателя, формирователя, изходното стъпало и някакви елементарни защити,на практика е натикано в така наречения датчик на Хол.
                          представи си го като потенциометър, който в присъствие на магнитно поле сам се намаля, а в отсъствието му, сам се увеличава. Аналогията е груба и неточна, но би трябвало да даде обща представа.

                          Защо постоянен магнит? На картинката е даден за илюстрация, но на практика, в датчика наистина си има и магнит, че и магнитопровод. Иеята е да се създадат максимално добри условия за прецизна работа на датчика. Напълно възможно е, магнита да бъде ковнат на мястото на пластината, но тогава се получават едни други, много неприятни стрнични ефекти, като например да послъгва при повишаване на оборотите. Отделно, че в такъв случай магнита ще трябва и да е доста по-мощен, а това си има други неприятни последствия.

                          Затова се прави прекъснат магнитопровод с постоянен магнит и преминаването на пластината само променя силата на магнитния поток, но не и посоката му или относителната скорост.
                          Дано си разбрал нещо, че май не ме бива да обяснявам в сънено състояние
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #88
                            От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                            Благодаря много за обясненията.
                            Така си го бях обяснил и аз но исках да съм сигурен
                            Сега като се замисля полупроводника може да е загубил свойствата си и затова да не работи.
                            Но друго сега се сещам да питам.
                            Защото правих проверка с работещ оборотомер го закачих за датчика (захранен разбира се) и оборотомера не заработи т.е направих извод че датчика не работи ,но сега се сещам че може този сигнал от датчика да отива в компа и там да се усилва? (това са мои размишления може и да бъркам)

                            Коментар


                            • #89
                              От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                              Че може да отива в компа - може,даже е твърде вероятно. Усилване - едва ли, самия датчик си има всичко необходимо, за да изкара правилен сигнал.

                              Мисля, че ми се търкаля из гаража един такъв датчик, следобед ще го премеря да видя какво изкарва.
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • #90
                                От: Mitsubishi L200 оборотомера не работи

                                И още една загадка - при откачена букса на датчика трябва да не може да пали двигатела.(при другият джип с имобилайзера е така), но при мен пали и с откачена букса.
                                Което ме навежда на мисълта че трябва да сменя компютъра и всичко ще заработи

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X