Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят проект Jeep Wrangler JK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
    Браво на Елиан, а аз си мисля, че трябва да си имаме нарочена тема със синтезирана информация как да си конролираме и управляваме електронните системи на джиповете.

    Онзи ден на мен ми се случи подобна ел. случка.
    Аз на твое място бих закачил един снифер на CAN-BUS и бих записал какво си говорят отделните устройства. Със сигурност ще разбереш кой е причината за гюрултията

    Ето просто решение. Върши уникална работа и за всички останали автомобили ползващи speed can bus:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:111FCHMWCKHTYHF301.MEDIUM.jpg
Прегледи:1
Размер:15.3 КБ
ID:5595376

    С тази проста и евтина джаджа можеш да правиш всичко което може да се прави. Дори това което и на дилърите им е забранено.

    Ето и подробно

    И тук още по въпроса

    И клипче:



    Цялата работа излиза към 80 лв. Модулите ги има налични в бг-онлайн-магазините. Малко по-скъпи са, но поне са налични - CAN-BUS-Shield / Контролер Софтуер има към горните линкове, но не е проблем и сам да си пишеш ако си наясно поне малко със C/C++

    Ето пример за това какво ще виждаш и какво означава

    <680,1,16,0,0,0,0,0,0> = Swaybar disconnect button pressed.
    <680,1,17,0,0,0,0,0,0> = ESP Button Pressed
    <680,1,18,0,0,0,0,0,0> = Lockers front/Back On/Off button pressed
    Note the above is from the same node on the same switch panel in the vehicle, this means that
    the node and all its buttons send messages under Message ID 680. <286,15,20,4> - Left Blinker on (It broadcasts the state on a very regular inverval)
    <286,15,16,3> - Right Blinker on (It broadcasts the state on a very regular inverval)
    <286,20,16,2> - Lights On (It broadcasts the state on a very regular inverval)
    <286,30,16,1> - High Beams On (It broadcasts the state on a very regular inverval)
    Последно редактирано от elbgt; 22-06-14, 22:50.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
      Въпросът ти показва само едно. Не си разбрал нищо. Най-същественото обаче което не си разбрал е че ситуацията с натиснатите спирачки е при неизправна система. По същата логика мога да те попитам какво правиш когато спасението е "сичката гасс" и ти загасне архаичната моторетка щото нямаш достатъчно газ в бутилката и помпа газова фаза или примерно ти излети някое 30 годишно бутало през капака. Всякакви следващи разсъждения от други хитрьовци развиващи "гениалния" ти въпрос стоят на същата основа.
      В бутилката винаги имам газ повече отколкото ми трябва + един резервоар бензин. Въпросът ми е съвсем сериозен. Приемаме условно че си на голям наклон и системата се е задействала, нали това и е идеята. Говоря за изправна система която е реагирала на реална ситуация, а не за паднала и лъжеща те.
      Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
      Селска фурна аспух нема. Пак същият.
      В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

      Коментар


      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

        Изправната система никога не ми е блокирала спирачките. Датчика е изпаднал, защото аз съм го залепил вместо да е надеждно закрепен с болтове. Вероятността за дефект на системата е също толкова, колкото да ти загасне двигателя по някаква причина. Не може да допускаме вероятността само ел. системите да дефектират, нали. Чупят се "понякога" и старите дараци на по 20-30 години. И има ли значение дали ще ти се разлеттят руските редуктури или ще ти изгори или изпадне сензор, след като и в двата случая губиш "сичката гассс" баш кога ти треа.
        Последно редактирано от elbgt; 22-06-14, 21:08.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

          На колко наклон би ги блокирала? Ти писа че като е паднала е била на 60 гр. Съобразена ли е данни на автото за преодоляеми наклони? Не говоря за дефект в системата.
          Последно редактирано от derhunter; 22-06-14, 21:09.
          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

          Коментар


          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

            Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
            Аз на твое място бих закачил един снифер на CAN-BUS и бих записал какво си говорят отделните устройства. Със сигурност ще разбереш кой е причината за гюрултията

            Ето просто решение. Върши уникална работа и за всички останали автомобили ползващи speed can bus:

            [ATTACH=CONFIG]720670[/ATTACH]

            С тази проста и евтина джаджа можеш да правиш всичко което може да се прави. Дори това което и на дилърите им е забранено.

            Ето и подробно

            И тук още по въпроса

            И клипче:



            Цялата работа излиза към 80 лв. Модулите ги има налични в бг-онлайн-магазините. Малко по-скъпи са, но поне са налични - CAN-BUS-Shield / Контролер Софтуер има към горните линкове, но не е проблем и сам да си пишеш ако си наясно поне малко със C/C++

            Ето пример за това какво ще виждаш и какво означава
            Мерси много за идеята, а и в този ред на мисли, нека опитам да ти запаля фитилите

            Преди време зяпах за термодатчици с различни приложения и работещи в различни среди, това ми е една идея от години, да си имам реално наблюдение и записване на температура на маслата в дифове, РК, СК, ДВГ, в твоя случай темп на спирачната течност в АБС модула примерно, темп на спирачния калипър и т.н.

            Примерно, има датчици които отчитат в течност, други за залепени на метал, трети отчитат от лъчение, демек близо до накладките и/или от дисковете.

            Ардуино модули има бол, ти явно можеш защото си инженер да си напишеш нещо набързо но има и готови неща, идеяата е примерно да се накачат 10тина датчика и да се пусне през контролера и от там през син зъб до таблет или телефон.

            Аз за момента имам само един OBD Scan модул закачен към мобилен телефон но там съм ограничен от фабричните датчици и сигнали.

            Тия неща за каране на бай Пешо из града и за риба не му трябват ама на експериментатор човек или на някой който иска да знае какво става с автомобила особено на дълъг преход или в тежки условия, такива екстри биха били полезни и най-важното като идея, мисля, че няма да са деструктивни, примерно най-лесно става със струговани капачки на дифове, РК, СК, и примерно залепени за калипери и монтирани около дисковете и на 4те колелета.

            Материалите като пари се движат около двицифрена сума според мен, датчици, кабели, модул за програмиране и разни там други джаджи са пак двуцифрени суми.

            Дали е интересна тази идея?
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

              Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
              На колко наклон би ги блокирала? Ти писа че като е паднала е била на 60 гр. Съобразена ли е данни на автото за преодоляеми наклони? Не говоря за дефект в системата.
              Не като е паднал, а когато го видях. Никой не знае кога точно е паднал и колко време е необходимо на системата за да прецени, че не трябва да се движиш повече, а трябва да звъниш в сервиза да те извлачат с пътна помощ и да пипат по колата уж подготвени и лицензирани специалисти, а не такива като менс ключе 10. Никъде не съм написал, че паднал датчик веднага задейства спирачките. За пример ще ти дам това което съм установил при прегряване. При над 105 градуса първо бият камбаните и лампата на температурата примигва. След още малко покачване свети постоянно и забранява климатика. След още малко ти взима газта и започваш да пълзиш с 40-60 км/час. По натам не съм стигал. Подобен е и алгоритъма при ЕСП. Няма такива моментални решения за които ти си мислиш. При всяко пускане на налягането системата ми пускаше известно време фандък да си се возя като при изправна система. Като не ми уври главата скача на кучките, а аз на ключето 10. И пак да ти напомня, че всичките тези хитрини могат да се изключат с проста процедура и престава да ми казва дали ще давам газ или не. Просто вчера не се сетих. Нали разбираш? Мога да ползвам тази система, но мога и да не я ползвам. Ти и другите като теб обаче можете само да не я ползвате. За това говоря най-вече, а не дали винаги имаш газ в бутилката.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                Добре де,а защо само на бавни ти бие спирачки? Каква е логиката?
                Калин Владов,09РСПБЗН

                Коментар


                • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                  Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                  Ти и другите като теб обаче можете само да не я ползвате. За това говоря най-вече, а не дали винаги имаш газ в бутилката.
                  Напротив, ползваме си ги на пътя в автомобили създадени за там. За извън пътя мразя чирепа да ми казва какво да правя. Слез от метлата
                  Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                  Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                  В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                  Коментар


                  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение

                    Дали е интересна тази идея?
                    Определено е интересна. И аз като теб съм информационен лакомник. Колкото повече информация толкова по-добре. Лично аз за да разбера откъде ми идва проблема със загряването бях накичил 8 темп. датчика. Истината лъсна за половин час. Иначе преди това бях проверил уж всичко по гайкаджиската система на принципа ако не е това ще е онова. Вади и гледай, вари термостати в тенджери и продухвай радиатори. Ако по-рано бях накичил тези датчици щях да си спестя всичките тези безсмислени разглобявания, нито един от които не даде еднозначен отговор, въпреки че причината е точно в един от тях в съчетание със софтуера, който бях налял лично и се кълнех в него. Не бях срещал термостат, който да отвори над определена температура, а при още по-висока да затвори наполовина. Ама в тенджерата водата завира при 100 градуса, а той тъкмо ще започне да затваря. А пък нямах стъклена херметтическа тенджера за да разбера какво става след 100 градуса. Made in Germany пишеше на него. Смених го с канадски и вече няма грижи Та в този смисъл бих искал следващия ми автомобил над който ще си правя експерименти да има поне 8 темп. датчика из коша и поне още 20 на други места. Ако обаче не се отчита през контролер и след това към мултифункционален дисплей няма как да стане. Представи си УАЗ-ка с 30 температурни стрелкови индикатора на таблото. Не става, нали? А някой само така си представят нещата, защото живеят в сладки спомени за миналата им достойна заплата и когато са можели по цял ден да си клатят краката и да отидат на море с карта за 18 лв. И без да искат свързват нещата - доброто старо време е равно на колите с чукче и наковалня и кондензатор. Проста работа, защото я реазбират оле-мале. А тия новите сложнотий са гадни защото ги гледат като бик у пичка. Нема сега на дърти години да се учат. Тамън си помислиха, че всичко знаят за чукчетата, наковалните и карбураторите А то к'во стана. Не в първи клас ами в забавачницата трябва да се връщат Ами разбирам ги, но нищо не мога да направя за такива, освен да им паля чивийте
                    Последно редактирано от elbgt; 22-06-14, 22:53.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                      Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                      ... Слез от метлата
                      Ти па слез от черешата. Аре късно е вече. Лягай си
                      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                      Коментар


                      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                        Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                        Ти па слез от черешата. Аре късно е вече. Лягай си
                        От черешата слязох вчера а си лягам не когато е късно а рано Не знам що скачаш като ощипана булка, зададох ти прост въпрос а ти удари задник в тавана. Ама няма да те оставя на мира щот съм любознателен.
                        Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                        Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                        В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                        Коментар


                        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                          В последните дни се забавляваме при Монката в Самоков с Черокито на колегата Биги. Той ще си пусне отделна и подробна тема, а тук само някой акценти.

                          - цялата работа по същество от Монката;
                          - проектиране, лазер и огъване на необходимите ни конзоли от Йори;
                          - аиршокове - Евгени Филчев от Казанлък;
                          - джони джойнтове Дончо и Евгени Филчев
                          - 4-литровото Чероки и набутването от Биги
                          - локумите и опушването на сервиза - от мен

                          Мостовете са от JK с пред. число 4.10, стоковите JK джанти и 35-ци Дуратрак. Идеята е машина за як тормоз, за която от сега сме се разбрали, че каквото и да се прави и докъдето и да се стигне никога няма да бъде прието, че е готова и "до тук".

                          Черокитата и малки и големи нямат шаси, а унибодито им не става за нищо. Уж някакви греди се виждат отдолу, но всъщост са от същия материал от който са и калниците и предния капак - 1.6 мм ламаринка. Така, че ще го градим според нуждите, но ще разчитаме предимно на болтови сглобки, защото макар и купето да няма корозия не става някак си да разчитаме на заварка за тия ламаринки. Започваме леко от средата и в посока назад

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:241.0 КБ
ID:5595951

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:226.5 КБ
ID:5595952

                          JK Dana 44 почти готов за тормоз, ама още малко кастрене го чака.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:245.1 КБ
ID:5595953

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.jpg
Прегледи:1
Размер:240.2 КБ
ID:5595954

                          Повече ход надолу не можем да постигнем. Джони джойнтовете опират в конзолите. 39 инчови аиршокове няма на пазара и ще се задоволим с 18-ки на 2.5" Друг проблем е че и такива Z-образни кардани не се намират. Вместо кардан ще трябва някакво възможно най-яко жило за километраж Отпред се вижда стоковия черокски мост окачен до сега на някакви уж лонг армове и "тунингови" амортисьори и пружини за 6.5" лифт. Голямо недоразумение на цена около $1200. Заминават в небитието моментално и безпощадно тия radius-arm недомислици
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6.jpg
Прегледи:1
Размер:249.5 КБ
ID:5595955

                          Отзад сме вече на колела. Това е с 18 инчови 2.5" аиршокове на 7.5 бара и 60% drop pecentage, което като статичен "лифт" е към 4.5". Конструкцията под кулите е като за камион. При това положение ако го подкараме по моя начин бързо ще му скършим кекавото купенце при задните арки, но няма да му пуснем тая аванта. Йори вече "рисува" новите арки от 10 мм материал.
                          Въпреки, че JK мостовете са доста по-широки от стоковите на чероците и грандовете нещо не ми изглежда адекватно на ширина. Ще му добавим още малко та да стъпи като мечка, ама без да стигаме до разни безумни стойности при които предните лагер главини стават консуматив. И без да му разхождаме предните колела из калниците напред-назад. Е... поне не много . Някъде към 68 инча ширина го виждам от фланец до фланец, колкото разумно наточен JK.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7.jpg
Прегледи:1
Размер:253.7 КБ
ID:5595956

                          Време е за кратка почивка за няколко дни, докато довтасат от щатите поръчаните 100 кг железа.
                          Последно редактирано от elbgt; 26-06-14, 17:51.
                          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                          Коментар


                          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                            успех в всички начинания

                            Коментар


                            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                              Елиане, размърдай темата.

                              Отдавна не си писал, а аз още сънувам Рубикон. Но като се събудя не си спомням дали беше бензин или дизел и дали беше къс или дълъг...
                              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                              Коментар


                              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                                Ще я размърда - гаранция! Самият той се размърда и потроши джипа, та много скоро може да видим и какви са кусурите на "Къри"...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X