Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят проект Jeep Wrangler JK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

    Абе не знам ама с тая новата 285 hp бензинова моторетка май ние трябва да въртим очи и да гризем нокти. Нямам нито лични, нито косвени впечатления от този нов двигател, но на пръв поглед изглежда доста добре. За съжаление май за нас в БГ новия бензинов мотор не е достъпен, защото поредния превъртял покрай мен на тема JK приятел се засили към БС да си купува бензинова къса Сахара и да поема по моя път, но удари греда - нито бензинови, нито къси. Само дизелови "микробуси" предлагали. Та сега ще го влачи с контейнер от USA. Преди 3 години и аз бая зор брах да открия къса база, ама си мислех, че като отиваш в магазина не би трябвало да е проблем.
    Последно редактирано от elbgt; 01-07-13, 17:33.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

      Ами не е лошо като идея. Все пак допринасята за развитието на американската икономика. И тъкмо ще набута в контейнера каквото е нужно за наджипването на сахарата.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

        Благодарение на Боби (CJ7) задната броня е прекроена и преработена успешно. Задната лебедка липсва, но само временно. В края на този месец ще се появи отново, но този път под купето за да не удължава толкова много бронята и да влошава ъгъла. Теглича също ще се завърне, но долния му край ще е наравно с бронята. Трябва да спомена че според досегашната ми практика използването на задната лебедка е поне 10:1 спрямо предната. Доколкото аз приемам лебедката като спасително оборудване ако някога се наложи да избирам само задна или само предна бих избрал само задна. Път назад откъдето си дошъл винаги има, а напред не винаги. Напред ако не минаваш значи джипа ти има още хляб да изяде и по-добре да се връщаш и да запретваш ръкави.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130702_170315.jpg
Прегледи:1
Размер:245.3 КБ
ID:5498371

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130702_170322.jpg
Прегледи:1
Размер:212.9 КБ
ID:5498372

        Доскоро задната броня изглеждаше така (с лебедката).
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:t4.jpg
Прегледи:1
Размер:241.2 КБ
ID:5498374

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:t5.jpg
Прегледи:1
Размер:300.3 КБ
ID:5498375

        Въпреки, че когато я проектирах не смятах че това голямо изнасяне ще ми създава сериозни проблеми и бях готов да платя тази цена , на практика се оказа че не е така. Пречи много и не само този е единствения начин да имам задна лебедка.
        Последно редактирано от elbgt; 02-07-13, 18:28.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

          Последното което трябваше да оправя преди в края на месеца да монтирам задните 14-инчови коиловъри бяха задните горни линкове. Те последни от всички други линкове си стояха на заводските точки към шасито и звъртаха по един ужасяващ начин оста на поньона до степен кардана да опре в корпуса на диференциала. Оставих ги за накрая, защото така и не ми идваше наум къде точно да ги закача. Фабричен заден лонг арм кит не можех да използвам по ред причини. Иначе е лесно - $1250 и всичко ти идва с линковете, планките и болтовете и гайките както го направихме при дългата Сахара. Тук обаче имаше заварено положение, което не позволи да се възползвам от този лесен начин. След дълго умуване реших да преработя задната стойка на слайдерите и да използвам съществуващ отвор в шасито, в който да заваря втулка с резба. Първата фаза се състоя в Самоков при Монката. Такова беше съществуващото положение:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_124729.jpg
Прегледи:1
Размер:104.6 КБ
ID:5502913 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_124753.jpg
Прегледи:1
Размер:112.9 КБ
ID:5502914

          Целта е да удължа линка с около 30% и да сваля монтажната точка с около 7-8 см. Започнахме с преработката на слайдерите:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_130057.jpg
Прегледи:1
Размер:90.5 КБ
ID:5502915 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_130101.jpg
Прегледи:1
Размер:98.7 КБ
ID:5502916

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_130733.jpg
Прегледи:1
Размер:90.9 КБ
ID:5502917 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_131034.jpg
Прегледи:1
Размер:85.0 КБ
ID:5502918

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_131111.jpg
Прегледи:1
Размер:84.8 КБ
ID:5502919 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_133033.jpg
Прегледи:1
Размер:94.6 КБ
ID:5502925

          И опората на единия от тампоните на купето:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_132809.jpg
Прегледи:1
Размер:94.7 КБ
ID:5502920 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_130409.jpg
Прегледи:1
Размер:100.1 КБ
ID:5502938

          Предварително изработената 1/2 20 резбова втулка. Не ме кефи така заварена, но съм я оставил с дължина на резбата 20 мм и се надявам скоро да не се наложи да я сменям.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_132919.jpg
Прегледи:1
Размер:82.9 КБ
ID:5502921 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_133001.jpg
Прегледи:1
Размер:70.4 КБ
ID:5502922

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_133011.jpg
Прегледи:1
Размер:81.1 КБ
ID:5502923 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_135252.jpg
Прегледи:1
Размер:75.7 КБ
ID:5502927

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_133703.jpg
Прегледи:1
Размер:90.1 КБ
ID:5502924 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_140001.jpg
Прегледи:1
Размер:84.9 КБ
ID:5502926

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_135305.jpg
Прегледи:1
Размер:75.5 КБ
ID:5502928 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130614_135606.jpg
Прегледи:1
Размер:101.1 КБ
ID:5502929

          Месец след това работата продължи в гр. Гоце Делчев

          Съществуващия джони джоинт накрайник е отвит и на негово място е навит удължител с предварително приготвена 30/1.5 вътрешна резба за регулиращата втулка. Унибала съм го поръчал с 20х1.5 лява резба, а външната резба на втулката е дясна. Така регулирането вече е лесно и без демонтаж на линка. От досегашната ми практика установих, че при тази старата версия за регулиране чрез сваляне на линка нищо не се получава. Винаги при еднава дължина на линковете моста е с различни ъгли от ляво и от дясно. Предполагам заради асиметрията от панхарда. След това на стенда и на предния и на задния мост има разлика в наклоните от ляво и отдясно. Ако се опиташ да свалиш единия и да оправиш ъгъла чрез промяна в дължината вкарването на болта на линка под напрежение е абсурдна задача и дори да успееш резултатът отново не е желания. От дългата Сахара разбрах, че това може да стане наистина прецизно само с този вид сглобка с реглаж без демонтаж. Отпред след няколко часова борба успях да докарам разлика от около 1 градус на кастера от ляво и от дясно, което при общо 6 градуса е значителна грешка. Скоро и на предните горни линкове ще им дойде реда да минат на този тип сглобка.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130715_102637.jpg
Прегледи:1
Размер:127.4 КБ
ID:5502930 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130715_102659.jpg
Прегледи:1
Размер:128.8 КБ
ID:5502931

          Естествено освен резбата удължителя е и заварен. Твърдо минавам на 20 мм унибал. Погрижил съм се за качеството и произхода на унибалите. Както и да бъде комплектован със силиконов маншон и въпреки, че е необслужваем маншона да е напълнен с морска грес.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130715_102732.jpg
Прегледи:1
Размер:108.5 КБ
ID:5502932 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130715_102848.jpg
Прегледи:1
Размер:126.7 КБ
ID:5502933

          След което удължителя е сцепен за оформане на цанга. Накрая заварка, боята, маншона и морската грес.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130715_152933.jpg
Прегледи:1
Размер:111.0 КБ
ID:5502934 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130715_172824.jpg
Прегледи:1
Размер:123.9 КБ
ID:5502935

          Дистанционните втулки на унибала не се виждат, но ги има

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130715_172817.jpg
Прегледи:1
Размер:121.5 КБ
ID:5502936 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130715_182147.jpg
Прегледи:1
Размер:114.9 КБ
ID:5502937

          След което драмата с наклона на оста на пиньона приключи. Е... остава още една драма. Освободените от хватката на горния линк пружини се разпънаха още с около 30 мм и drop percentage улете в небесата. На амортисьорите им свършва хода дори по сраванително "комфортен" горски път. Тропането на напълно разгпънат амортисьор е дразнеща работа, но аз лично го предпочитам пред ударите в бъмпстоповете, което се случва ако смъкна пружините за да не се разпъват амортисьорите. Няма как с тези къси 10" амортесьори и +4" пружини да бъде осигурен необходимия ход за 37-ци. Цялата тази ситуация е очаквана и края и се вижда след около седмица когато пристигат задните 14" коиловъри. С което и тази драма ще приключи. И идва следващата. Примерно за 40-ките ще е добре да има хидро-усилвател на кормилната система, та ще пътуват в един и същ контейнер... и т.н.
          Последно редактирано от elbgt; 20-07-13, 00:17.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

            Коиловърите и останалите джунджурий пристигнаха в края на м иналия месец, ама аз чак сега се дотътрих до София (ама хич не ми се стъпва в София през лятото. И вчера се захванахме да ги изметаме с Монката.

            Първо се захванахме да пенсионираме пружините, амортисьорите и шумозаглушителя. Много му се кефех на неръждавейковия поръчков шумозаглушител, който изработи Драго от Екстрийм Тунинг, страхотен звук имаше, но на мястото където се намираше (фабричното) вече пречи на коиловърите. След това най-после дойде и момента да изхвърля гадния дебел алуминиев капак заради който не можеше да се монтира бриджа върху който пък ще градя CRC-линка вместо оцеляващия все още заден фабричен панхард (последния лемент по окачването който има нещо общо с Jeep).

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130807_101758.jpg
Прегледи:1
Размер:322.4 КБ
ID:5509543

            И ето го вече правилния капак от правилния производител, който не създава подобни проблеми и бриджа си залепва на мястото. Заваряваме петите и приключваме с него за сега.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130807_115816.jpg
Прегледи:1
Размер:286.2 КБ
ID:5509544

            В кита с коиловърите има всичко необходимо. Кросмембъра осигурява горната монтажна точка на коиловърите, като заедно с планките които се заваряват за моста (долните монтажни точки) са предвидени за 12" или 14" коиловъри. Освен това този кроссмембър е предвиден да "поеме" задната стабилизираща щанга на Currie. Скоро и тя ще пристигне.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130807_143437.jpg
Прегледи:1
Размер:381.3 КБ
ID:5509545

            Всъщност той представлява една допълнителна напречна греда към шасито. От нас се иска само да я заварим на място. Е... преди това утепахме поне 2 часа да разчистваме ненужни вече планки, стойки и други железа обслужвали пенсионираните детайли.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130807_151330.jpg
Прегледи:1
Размер:298.9 КБ
ID:5509551


            Дойде време да го видим със закачени и сглобени коиловъри.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130807_193243.jpg
Прегледи:1
Размер:292.7 КБ
ID:5509552

            И тук започнаха изненадите. 14" коиовъри са супер, обаче .... въжетата на ръчната не стигат, кабелите на датчиците с откачени всички щипки по шасито и моста са като струни, спирачните маркуси и те с откачени горни опори и те като на контрабас струните, а уж така на око бях преценил че няма да има проблем. Чак шлауха на АРБ-то и той се опъна до скъсване. Прерутирахме което можахме и уж нещата се пооправиха, но няма да останат така. Грозна гледка е купчината тръби и жила минаващи на сантиметри от кардана. Днес вече поръчах удължени според нуждите ми въжета за ръчната, спирачни маркучи и удължители за датчиците за ABS. За сега ще караме така.

            Остана да се монтират само резервоарите на коиовърите

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130807_203718.jpg
Прегледи:1
Размер:251.4 КБ
ID:5509553

            И вече по тъмно машината придоби някакъв завършен вид. Горния край на 37-ците е на нивото на шасито

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130807_204443.jpg
Прегледи:1
Размер:277.2 КБ
ID:5509554

            След това остана само да го вдигаме и сваляме 5-6 пъти докато приемем че е горе-долу добре с нивелацията.

            Наградата дойде още с първите метри возене. Очаквах разлика в положителна посока, но такава драстична промяна не подозирах. Отпред съм с коиловъри от вече две години. Разликата при преминаване на злобен "легнал полицай"
            винаги съм я усещал. Предния мост с коиовърите само потреперваше, а задния с пружини и амортесьори подскача и всичко от багажника се опитва да прескочи облегалката и да дойде при мен. Сега с 4 коиловъри промяната е огромна. Машината вози като лека кола. Не преувеличавам въобще. Цял ден днес си търся зорлем най-лошите места и пътища из София, които преди избягвах. Направо не мога да повярвам как е възможно такава драстична промяна в комфорта и стабилността. Както и да е... Със сигурност няма да мога да опиша огромната промяна.

            Днес преработихме изцяло изпускателната система като осигурихме пространство за бъдещия CRC-link който ще замени панхарда, чийто наклон в момента при пълно разгъване е направо недопустим, което се вижда на предишната снимка.

            Също така монтирах и стойката за резервното колело. Teraflex са свършили перфектна работа с тази стойка. Изцяло дуралуминиева е и с масивни панти и една камара опции. Носи до 37-ца, но с леки корекции ще понесе и 40-ка когато и дойде времето

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130808_142822.jpg
Прегледи:1
Размер:246.5 КБ
ID:5509556

            Как па можах след толкова нивелации снощи на финала да го снимам накриво

            Ето и една по-детайлна снимка на новото положение отзад

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130808_142831.jpg
Прегледи:1
Размер:253.0 КБ
ID:5509557

            Отзад ми остава още::

            1. Стабилизираща шанга на Currie
            2. 3" емулсионни бъмпстопове на FOX. На този етап съзнателно не ги поръчвах, защото не знаех къде точно ще се позиционира моста и с новите дълги рамена каква ще е траекторията му. А бъмпстопа се монтира на конзола която се заварява за шасито и ако сгреша след това местенето е доста неприятно и с доста щети. Вече всичко е ясно.
            Последно редактирано от elbgt; 08-08-13, 15:35.
            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

            Коментар


            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

              Лек ъпгрейд към 40-ки (39.5х13.5R17 Interco Irok Radial). С тази малка стъпка обявявам началото на следващата фаза, стартираща в сряда. Ще се работи предимно по довършването на окачването и някои дребни дразнители, установени през последните няколко месеца. И разбира се при Монката в Самоков

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11.jpg
Прегледи:1
Размер:247.0 КБ
ID:5554864
              Последно редактирано от elbgt; 17-01-14, 15:51.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                37-ците определено малееха.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:37.jpg
Прегледи:2
Размер:237.0 КБ
ID:5554865

                С тези е ОК.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:40.jpg
Прегледи:1
Размер:182.0 КБ
ID:5554866

                На горната снимка ясно личи необходимостта от леко изместване на задния мост, което ще е една от лесните задачи в предстоящата фаза. А пък това резервно колелце (35х12.5R17) е крайно време да отива в склада при другите 3 да не им е скучно. Ей сега го забелязах, че вече няма място там
                Последно редактирано от elbgt; 17-01-14, 16:26.
                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                Коментар


                • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                  СУПЕР Е............ти си извратен!
                  driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

                  Коментар


                  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                    Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                    А пък това резервно колело е крайно време да отива в склада при другите 3 да не им е скучно. Ей сега го забелязах, че вече няма място там
                    А като спукаш гума какво ще правиш, ще я лепиш на пътя и с какво, или разчиташ на малшанса и пътна помощ, а в чужбина примерно?

                    И аз преди години карах без резервна гума в Черока, заради липса на място но съм лепил и помпил гуми на пътя, а понякога в сняг, киша, дъжд, студ НЕ е приятно занимание, ако си в гората обаче няма друг шанс, освен , приятел да ти донесе резервната гума специално за случая
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                      Е-еее нямам намерение да оставам без резервна, разбира се. Следващата доставка обаче ще я донесе. Освен това ще се наложи още едно (дано да е последно) модване на задната броня. Иначе понятието "спукаш гума" при тия размери и обеми има някои особености. Като изключим ситуацията "разпрана гума" всички други не представляват проблем. Карал съм над два месеца с пирон в гумата и за целия период я донапомпах само веднъж. Хем 37-ца и по-тясна. При тоя размер може би нямаше и да я донапомпвам. Абсолютно бях забравил за тоя пирон и добре, че колегата zaggi я чу че съска на една разходка и то защото бях спрял така че пирона беше точно отгоре, та на място и боднахме щифта докато разтегаме локумите. Гледам, че Здравко чете темата, та може да потвърди колко 5 мин ни отне. И точно в калта. Докато разпилвахме дупката фуча въздух та знае ли се. И за цялата процедура налягането спадна с 1-2 десети. Не помня дали въобще я донапомпвахме. Кажи бе Здравко
                      Последно редактирано от elbgt; 17-01-14, 16:52.
                      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                      Коментар


                      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                        Съскаше като змия за около 5 мин, гумата бе с фитил и нямаше проблем само разбирачите който бяха се мъчеха да я пробият 20 мин, с шилото ) за да поставят правилно фитила )
                        Станал е супер
                        Д-р Марин–Dentist
                        Wrangler:4.0L :))

                        Коментар


                        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                          Наистина мечта за много хора, мен също Браво всичко е супер!
                          Случайни хора УАЗ не карат

                          Коментар


                          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                            Пак изкърти... евала.

                            Как ще се премести моста назад?

                            Коментар


                            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                              Горните и долните линкове лесно - гайкаджийска работа. Конзолата на панхарда към шасито ще се сменя с нова по-дълга и ще бъде монтирана по-назад. Конзолите на сегашните стокови бъмп-стопове ще се премахнат и вместо тях ще се монтират новите конзоли на хидравличните бъмп-стопове със съответното изместване назад. Кардана няма да се налага да се преработва, защото има достатъчен резерв в шлиците - около 100мм. Ще се наложи и лек триминг на задните уширители и подкалници за да се отвори арката назад и да осигури пространство за изместения мост. Някъде около 35 мм се премахват от арката в долната част на пластмасовия уширител и плавно отива към нула в горния край. Изглежда горе-долу така:

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00303.jpg
Прегледи:1
Размер:128.6 КБ
ID:5554906


                              Ще ми се и да коригирам челната част на задната броня за да влезне в линия със задната част на уширителя.

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:401.jpg
Прегледи:1
Размер:219.2 КБ
ID:5554905
                              Последно редактирано от elbgt; 17-01-14, 19:24.
                              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                              Коментар


                              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                                При ъпгрейда с тези гуми има ли някакъв останал уклон към пътуване по шосе или целта е да се представи подобаващо в коловозите и толкова. Второто ми звучи разумно и в крайна сметка винаги можеш да си запазиш едни цивилни 35-ици, ако тръгнеш за Варна и нямаш намерение да газиш много дълбоко по пътя
                                Та въпроса ми, ако ми е правилно предположението е следния: Защо избра радиалната а не диагоналната версия на айрока? От гледна точка на здравина, каране с меки гуми и въобще всякаква експлоатация извън пътя диагоналните би трябвало да са с огромно предимство. От гледна точка на комфорта по пътя - да, сигурно може да е още по лошо от сега но едва ли може да е толкова по-лошо, че да има значение.
                                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X