Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят проект Jeep Wrangler JK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
    На приложените клипчета аз не забелязах въпросното мигане на фаровете..

    Иначе лудницата е пълна!

    Приложените две клипчета с блицовете са снимани с моя телефон, а първия дето мига като с клепачи е от телефона на Ивчо. Иначе и на трите клипа основните фарове са свързани на заводските букси, там напрежението се модулира от ECU по някакъв странен алгоритъм. С просто око на живо се вижда леко притреперване, но камерата явно вижда друго. JK на практика е цивилна версия на военния J8. Цялата електроника е напълно еднаква. Фаровете му работят с всякакви крушки от 6 V до 24 V без да се налага да пипаш по настройките. Сам ги разпознава. Дневните светлини се избират от настройките и могат да бъдат всяка една предна светлина, вкл. мигачите и фаровета за мъгла. Има и вариант за дневни светлини да се ползват дългите, но с намалено захранване за да не заслепяват и същото време са много по-забележими от късите заради високия лъч. Вероятно ниската консумация на LED фаровете не му харесва и постоянно нещо върти и суче, но не пречи на нормалното ползване. На осцилоскоп се вижда ясно ШИМ модулирания сигнал. Американците, които слагат този модел LED или другия на J.W. Speaker с лещите преработват захранването на фаровете като ги захранват с постоянно напрежение през полупроводникови релета. Може и с механични, но заради променливото напрежение с което се комутират понякога не включват. Слага се интегрираща верига, която пък води до сериозно закъснение при превключването. По тази причина се ползват полупроводникови релета с интегрираща верига с малка времеконстанта, което е възможно заради голения входен импеданс на полупроводниковото реле.

    И пак да поясня за дискотеката. Ползвам програмируем контролер за да мога само с два бутона да управялвам всички допълнителни светлини в режим на нормална експлоатация. Единия бутон управлява от къде се взима управлението за комутацията (самостоятелно или с късите, с дългите, с фаровете за мъгла или при комбинация на някои от тях) , а другия кои светлини да се комутират. И при двата бутона режимите се избират с последователно натискане. Иначе ако трябваше да използвам нормални бутони на таблото трябваше да монтирам поне 8 - 10 броя, а аз много мразя накичено с допълнителни ключета табло и после ходи помни кое за какво беше. За тази функционалност така или иначе се пише програмка за ПИК-а и не е никакъв проблем в кода да се добавят и блиц режими ей така за веселбата. Не коства никакви усилия или хардуерни промени. Дали ще светят постоянно в даден режим или ще мигат и как е въпрос само на софтуера на ПИК-а. Всъщност аз съм добавил няколко патерна към основните които използвам за да избирам коя светлина кога да свети и кой да я управлява. Следващото което съм замислил е да използвам G-сензора за да мога да регистрирам рязко аварийно спиране и да паля стоповете в блиц режим и да пускам за 1 мин аварийните. Всички светлини отзад също съм ги преработил на LED, но не с китайски крушки, а с 10W цветни диоди, монтирани на масивни охладители. За стопове и габарити са червени, а за мигачите жълти. През деня светят на 100%, а пусна ли принудително фаровете (не в режим DRL) яркостта им пада на 40% за да не заслепяват. Тази функционалност се управлява от същия тип, но отделен контролер. Предвиждам също при аварийни наклони тип преобръщане да активирам автоматично SPOT-a в SOS режим. Ако съм читав мога да го спра, но ако не съм нека си бичи. Та ето това са някои от функциите за които е нужен G-сензор в горско возило
    Последно редактирано от elbgt; 01-02-14, 14:25.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

      Здравейте,
      тъй като съм пълен лаик в електрониката, можете ли да напишете модел на този контролер, примерна схема и още по-добре снимка, да видим как изглежда. Благодаря предварително.
      Land Rover Defender 110SW 300tdi

      Коментар


      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

        Контролера е дело на мой приятел занимаващ се със серийно производство на контролери за управление на сценично осветление, като моя е силно окастрен вариант на типово изделие. Нямам снимки, но и да имах не бих ги пубикувал без негово съгласие. Тези от клиповете вече са монтирани и не бих ги вадил заради снимки. Поръчал съм още два броя и скоро ще ги получа и ако имам съгласието на пича ще ги снимам и ще публикувам заедно със схемата и спесификацията на елементите. Софтуера е Superstar Sequencer, който работи с всички DMX съвместими контролери. Вече на нашия пазар има готови контролери за управление на RGB LED системи. Трябва само да има се добави силовата част.

        edit/

        Ето готов контролер, но неговата функционалност далеч надхвърля потребностите ми.
        Последно редактирано от elbgt; 01-02-14, 20:54.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

          Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
          Фаровете му работят с всякакви крушки от 6 V до 24 V без да се налага да пипаш по настройките. Сам ги разпознава.
          От 12В до 6В е лесно - ПВМ.
          От 12В до 24В - ????????
          Най ме е страх от хора без мечти...

          Коментар


          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

            Е хайде стига де... ти за DC-DC преобразуватели не си ли чувал Става много лесно и дори с 220 V лампи може да се направи да работи ако имаше такива в корпус H4. Размаха на ШИМ модулираното напрежение в момента е 30.5 Волта и не се променя. Променя се само ширината на импулсите и е предвидено да работи с лампа с нажежаема жичка, която е инертна по отношение на светлината заради времето за загряване и изстиване. Така на практика може да работи със всякакви лампи захранвани с напрежение от 0 до 30.5 Волта, но системата подържа 3 стандартни стойности 6, 12 и 24 Волта. Разпознава ги по импеданса. И в оригинален вид винаги пали с някакво минимално закъснение от 0.1-0.2 сек. И на къси и на дълги. Вероятно така се тества импеданса на товара и се определя модулацията. Все пак базата на JK е чистокръвна военна машина - Jeep J8.
            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

            Коментар


            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
              G-сензора е част от фабричната система за сигурност на JK. В един модул заедно с ел. компас. Половината функции по сигурността са свързани с тези два сензора. Нямам идея кога и какво правят, защото не ми е интересно след като разбрах, че мога да изключа цялата тази функционалност с проста процедура. Само знам че без тях се осветква яко. Преди време когато сменях стоковия капак върху радиото на който е монтиарн този модул бях забравил да го включа и таблото заприлича на коледа елха.



              Мисля, че е HTC, но подробности не знам. Трябва да питам Ивчо и да гледаме какъв е текущия FPS, макар, че той едва ли се интересува от това. Щрака си и толкова

              А колкото до мигането имам друга по ефектна опция. Не съм споделял тук, защото не е сериозно, но управлението на всички предни и задни светлини съм реализирал с програмируем контролер и силова част. Всичко в един модул. Та покрай основната задача на контролера да управлява гъвкаво начините на използване на светлините дава и други карнавални възможности По-лесно ми беше отколкото да редя копчета и релета, защото само отпред имам 9 отделни осветителни тела във всички посоки, а отзад заедно със стоповете и мигачите са 12 отделни кръга. Та един ден в лятната скука си написах 10-ина патерна ей така за забавление и ги наръгах в контролера. Това е един от патерните. Тук основните фарове и фароветте за мъгла в бронята се управляват от фабричния инвертор и светят постоянно, а през контролера се управляват само допълнително монтираните. Телефона е Galaxy S4 и е на 30 fps. Абе ташак да става и да гоня скуката, която ме гонеше в този период. Луд умора нема




              Едит/
              Имал съм видео и на още една от програмите малко по-бърза. И на двата клипа е на етап 6 канала, като двата са на колонките, двата са малките странични които и на двата клипа едвам се забелязват, защото светят настрани и предния на булбара, който е разделен на две, но патерните са такива, че светят едновременно. После писах и по-ефектни, но нямам видео от тях.

              Вдигни честотата на ШИМ а и няма да премигва, щом си пишеш сам софтуера....

              П.П. Дочетох и другата страница и разбрах... "Първо се чете всичко и после се пише..."
              Последно редактирано от Dany_iv; 03-02-14, 15:39.
              WJ 4.7 Limited
              0889 70 70 42

              Коментар


              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                Примигват основните фарове, които се управляват от фабричната бордова система. Там никакъв софтуер не мога да пипам. Мога да си играя само с контролера за допълнителните LED фарчета, ама пък там зор с примигване нямам
                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                Коментар


                • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                  Не харесвам американските возила,но това в минало време.Спечели още един фен.Дано не свършат пустите му финанси да ни радваш още дълго.Ибахти апартамента на колела...шапка ти свалям.
                  За КАН-проблема,с цифров осцилоскоп с запис ще хванеш едни паузи в порядъка на мс. са.Служат за автокалибриране на токовата защита.Вградено е в драйверите в light modul.

                  Да не забравя да поздравиш колегата с златни ръце от Самоков...
                  П.П. В 12 почнах да чета темата от начало...след 4 часа трябва да отварям сервиза...
                  Последно редактирано от Markony_RS; 19-02-14, 04:17. Причина: уточнение
                  Honda HR-V основно мпс Мухарски клуб "Стримерите" - Русе
                  Disco 1 бекъп
                  Disco 1 (5см.lift) бекъп на бекъпа

                  Коментар


                  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                    Благодаря за хубавите думи. Аз трябва също да си призная, че не съм фен нито на американските возила, нито на Jeep. Иначе е ясно, че изродските проекти на база огромното разнообразие на възли и агрегати и особеното отношение на цяла една нация към возилата е само там - зад Окена. Ако не беше се появил JK като гражданска версия на военна машина щях да си остана фен нищо. Колкото до "CAN проблема" всъщност няма такъв. Няма досадни лампи светещи по таблото. Примигването на LED фаровете се дължи на това което си написал и решението отдавна е в главата ми - солид стейт реле с високоомна интегрираща верига с малка времеконстанта на входа му. Не ме дразни кой знае колко и съответно мотивацията да го реализирам е малка. Така си примигват основните фарове (не като на видеото) чат-пат и рядко го забелязвам. И понеже ме мързи да се занимавам с толкова рутинна и безинтересна материя съм решил да използвам цялостен MOSFET контролер/суич за управление на всички светлини за да елиминирам военната концепция за всеядност на базата на халогенни лампи. Кога ще го реализирам не знам. Може би в някой от скучните летни следобеди
                    Последно редактирано от elbgt; 03-03-14, 15:19.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                      Колега би ли споделил колко е клиренса с последните гуми? Интересни са и други технически данни,които са се променили с новите гуми,като какви са ъглите отпред,отзад.Диаметър на завой. И други който са за споделяне.Като не може да си позволим такава красота поне да помечтаем...

                      Коментар


                      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                        Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                        ...JK на практика е цивилна версия на военния J8. Цялата електроника е напълно еднаква. Фаровете му работят с всякакви крушки от 6 V до 24 V без да се налага да пипаш по настройките. Сам ги разпознава...На осцилоскоп се вижда ясно ШИМ модулирания сигнал. ...

                        Днес мерих с осцилоскоп напрежението директно на фара без товар - абсолютно права линия 12 В. Без никакъв ШИМ. Сложих една 24 В крушка - едвам светна. Това е на европеиски Wrangler JK 2008г. напълно заводски вид, с 4 врати.
                        Най ме е страх от хора без мечти...

                        Коментар


                        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                          Късметлия. Завиждам ти искрено.

                          The Anti-Flicker (PWM) Adaptor eliminates headlight flicker in 2007-2013 Jeep® JK models. A limited number of Jeep JK users may see a flicker as a result of the PWM electrical system used on these vehicle models.
                          Явно съм от тази група "limited number of Jeep JK users" с такъв PWM модул за управление на светлините. Специално за каръци като нас се предлага и този адаптер, но доколкото си личи от снимката и е видно, че липсва допълнително захранване към този модул то той вероятно предствлява просто два кондензатора, чрез които се изглаждат пулсациите на шините за къси и дълги. Аз съм го тествал този вариант и има известен ефект, но пък внася осезаемо закъснение при превключване. Примигванията тип "светлинен клаксон" стават невъзможни.
                          Последно редактирано от elbgt; 06-03-14, 19:51.
                          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                          Коментар


                          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                            Защо?
                            Аз исках да разбера къде е разминаването.
                            Най ме е страх от хора без мечти...

                            Коментар


                            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                              Редактирах и допълних предишния си пост.
                              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                              Коментар


                              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                                LED технологиите напредват с дни, а аз бях поизостанал. Благодарение на колегата Руси Русев с лайтбаровете вече съм в 2014 година. Кръглите фарове са от друг колега - Иван Динев от Стара Загора. Двата лайбара са изпълнени с 4.9 ватови Cree XP-G чипове, а кръглите фарчета са с 10 ватови Cree XM-L. Разликата с предишните е LED светлини e меко казано осезателна. Старите произвеждаха общо 16 000 лумена, а новите 41 000 лумена. Отдавна съм мераклия на лайтбар над челното стъкло, но при всички такива се появява едно ужасяващо свистене при движение, което започва още от 50 км/час. При 150 км/час не можеш дори да говориш по телефона. Благодарение на мой съученик, занимаващ се професионално в частност с аеродинамика проблема бе открит и ликвидиран с едно малко плексигласово спойлерче под лайтбара. Проблема се оказа насочения от челното стъкло поток, който преминава между стъклото и лайтбара. Потока е перпендикулярен на оребрението и две от ребрата започват да резонират. Нещо като свирене на бутилка, но с доста по-висока честота. Спойлерчето бе изработено от фирма за рекламни продукти. Размерът на големия бар от 40 инча също наложи допълнителна изработка на детайли, защото фабричните JK конзоли за закрепване на лайтбар над рамката на челното стъкло са за 50 инчов, какъвто в гамата на колегата Русев няма. По-късно разбрах и защо няма. Без спойлер освен свиренето при над 100 км/час се лайтбара започва да вибрира вертикално и изпада в механичен резонанс. Причината е, че този модел е двойно по-тънък от двуредовите модели и все пак има някаква макар и минимална еластичност. Вибрацията е много сериозна и при 150 км/час имаш чувството, че машината ще се разпадне. Този проблем бе решен с леко челосване на страничните капачки с цел да се подобри площта на контакта с удължителите. На лайтбара страничните капачки са отливки и е предвидена малка и необработена след леенето зона. При това положение сглобката дори при достатъчно голямо притягане беше нестабилна. Челосването реши проблема, както и самия спойлер.

                                Горния лайтбар е 200 ватов и в оригинален вид е с два вида оптики. В централната част са с малък ъгъл - 20 броя, а в двата края са с широк ъгъл 2х10 броя. Помолих колегата Русев да ми изпраи 20 броя оптики с тесен лъч. Замених всички широки оптики в големия лайтбар и той остана само със силно фокусирани. Другия лайтбат, който е на булбара е 100 ватов и го оставих в стоковия му вид с 50% насочена и 50% разпръсната светлина.

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1544.jpg
Прегледи:2
Размер:273.2 КБ
ID:5570901

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1244.jpg
Прегледи:2
Размер:289.8 КБ
ID:5570902
                                Последно редактирано от elbgt; 14-03-14, 18:36.
                                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X