От: Моят проект Jeep Wrangler JK
Приложените две клипчета с блицовете са снимани с моя телефон, а първия дето мига като с клепачи е от телефона на Ивчо. Иначе и на трите клипа основните фарове са свързани на заводските букси, там напрежението се модулира от ECU по някакъв странен алгоритъм. С просто око на живо се вижда леко притреперване, но камерата явно вижда друго. JK на практика е цивилна версия на военния J8. Цялата електроника е напълно еднаква. Фаровете му работят с всякакви крушки от 6 V до 24 V без да се налага да пипаш по настройките. Сам ги разпознава. Дневните светлини се избират от настройките и могат да бъдат всяка една предна светлина, вкл. мигачите и фаровета за мъгла. Има и вариант за дневни светлини да се ползват дългите, но с намалено захранване за да не заслепяват и същото време са много по-забележими от късите заради високия лъч. Вероятно ниската консумация на LED фаровете не му харесва и постоянно нещо върти и суче, но не пречи на нормалното ползване. На осцилоскоп се вижда ясно ШИМ модулирания сигнал. Американците, които слагат този модел LED или другия на J.W. Speaker с лещите преработват захранването на фаровете като ги захранват с постоянно напрежение през полупроводникови релета. Може и с механични, но заради променливото напрежение с което се комутират понякога не включват. Слага се интегрираща верига, която пък води до сериозно закъснение при превключването. По тази причина се ползват полупроводникови релета с интегрираща верига с малка времеконстанта, което е възможно заради голения входен импеданс на полупроводниковото реле.
И пак да поясня за дискотеката. Ползвам програмируем контролер за да мога само с два бутона да управялвам всички допълнителни светлини в режим на нормална експлоатация. Единия бутон управлява от къде се взима управлението за комутацията (самостоятелно или с късите, с дългите, с фаровете за мъгла или при комбинация на някои от тях) , а другия кои светлини да се комутират. И при двата бутона режимите се избират с последователно натискане. Иначе ако трябваше да използвам нормални бутони на таблото трябваше да монтирам поне 8 - 10 броя, а аз много мразя накичено с допълнителни ключета табло и после ходи помни кое за какво беше. За тази функционалност така или иначе се пише програмка за ПИК-а и не е никакъв проблем в кода да се добавят и блиц режими ей така за веселбата. Не коства никакви усилия или хардуерни промени. Дали ще светят постоянно в даден режим или ще мигат и как е въпрос само на софтуера на ПИК-а. Всъщност аз съм добавил няколко патерна към основните които използвам за да избирам коя светлина кога да свети и кой да я управлява. Следващото което съм замислил е да използвам G-сензора за да мога да регистрирам рязко аварийно спиране и да паля стоповете в блиц режим и да пускам за 1 мин аварийните. Всички светлини отзад също съм ги преработил на LED, но не с китайски крушки, а с 10W цветни диоди, монтирани на масивни охладители. За стопове и габарити са червени, а за мигачите жълти. През деня светят на 100%, а пусна ли принудително фаровете (не в режим DRL) яркостта им пада на 40% за да не заслепяват. Тази функционалност се управлява от същия тип, но отделен контролер. Предвиждам също при аварийни наклони тип преобръщане да активирам автоматично SPOT-a в SOS режим. Ако съм читав мога да го спра, но ако не съм нека си бичи. Та ето това са някои от функциите за които е нужен G-сензор в горско возило
Първоначално публикуван от Veni1
Преглед на мнение
Приложените две клипчета с блицовете са снимани с моя телефон, а първия дето мига като с клепачи е от телефона на Ивчо. Иначе и на трите клипа основните фарове са свързани на заводските букси, там напрежението се модулира от ECU по някакъв странен алгоритъм. С просто око на живо се вижда леко притреперване, но камерата явно вижда друго. JK на практика е цивилна версия на военния J8. Цялата електроника е напълно еднаква. Фаровете му работят с всякакви крушки от 6 V до 24 V без да се налага да пипаш по настройките. Сам ги разпознава. Дневните светлини се избират от настройките и могат да бъдат всяка една предна светлина, вкл. мигачите и фаровета за мъгла. Има и вариант за дневни светлини да се ползват дългите, но с намалено захранване за да не заслепяват и същото време са много по-забележими от късите заради високия лъч. Вероятно ниската консумация на LED фаровете не му харесва и постоянно нещо върти и суче, но не пречи на нормалното ползване. На осцилоскоп се вижда ясно ШИМ модулирания сигнал. Американците, които слагат този модел LED или другия на J.W. Speaker с лещите преработват захранването на фаровете като ги захранват с постоянно напрежение през полупроводникови релета. Може и с механични, но заради променливото напрежение с което се комутират понякога не включват. Слага се интегрираща верига, която пък води до сериозно закъснение при превключването. По тази причина се ползват полупроводникови релета с интегрираща верига с малка времеконстанта, което е възможно заради голения входен импеданс на полупроводниковото реле.
И пак да поясня за дискотеката. Ползвам програмируем контролер за да мога само с два бутона да управялвам всички допълнителни светлини в режим на нормална експлоатация. Единия бутон управлява от къде се взима управлението за комутацията (самостоятелно или с късите, с дългите, с фаровете за мъгла или при комбинация на някои от тях) , а другия кои светлини да се комутират. И при двата бутона режимите се избират с последователно натискане. Иначе ако трябваше да използвам нормални бутони на таблото трябваше да монтирам поне 8 - 10 броя, а аз много мразя накичено с допълнителни ключета табло и после ходи помни кое за какво беше. За тази функционалност така или иначе се пише програмка за ПИК-а и не е никакъв проблем в кода да се добавят и блиц режими ей така за веселбата. Не коства никакви усилия или хардуерни промени. Дали ще светят постоянно в даден режим или ще мигат и как е въпрос само на софтуера на ПИК-а. Всъщност аз съм добавил няколко патерна към основните които използвам за да избирам коя светлина кога да свети и кой да я управлява. Следващото което съм замислил е да използвам G-сензора за да мога да регистрирам рязко аварийно спиране и да паля стоповете в блиц режим и да пускам за 1 мин аварийните. Всички светлини отзад също съм ги преработил на LED, но не с китайски крушки, а с 10W цветни диоди, монтирани на масивни охладители. За стопове и габарити са червени, а за мигачите жълти. През деня светят на 100%, а пусна ли принудително фаровете (не в режим DRL) яркостта им пада на 40% за да не заслепяват. Тази функционалност се управлява от същия тип, но отделен контролер. Предвиждам също при аварийни наклони тип преобръщане да активирам автоматично SPOT-a в SOS режим. Ако съм читав мога да го спра, но ако не съм нека си бичи. Та ето това са някои от функциите за които е нужен G-сензор в горско возило
Коментар