Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Моят проект Jeep Wrangler JK
Свий
X
-
От: Моят проект Jeep Wrangler JK
Не Руси! Този мотор е великолепен и надежден. Рядко има двигател без някакъв кусур. Повечето нови комънрейли имат същия проблем. Точно този описан по-горе не е болка за умиране. В стоков вид тоя дизел мачка стария бензинов като дизел цинкова кофа. С новия не съм се пробвал, но след последната преработка ще му нацепя и на него бензиновите шорти. Само звук няма да ти напълни душата. По тази причина започвам да се подготвям постепенно за един от вечните осмаци - от S500 с компресор, но това е за зимата и монтажа напролет. До тогава ще си слушам тъпия звук на печката, ще ме дразни късия демараж от 2500-те използваеми обороти и ще се кефя на зверската му тяга
Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение...Последно редактирано от elbgt; 12-08-15, 21:44.My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.
Коментар
-
От: Моят проект Jeep Wrangler JK
Моя джип пибитка, светка и пръска, ама не мисля че е от това, което казваш. По светофарите никой не смее да мръдне, да не го настъпя.
Двигателя си е супер, има убийствена тяга, а на чичо Елиан му е скучно и разваля вече работещи работи))
Коментар
-
От: Моят проект Jeep Wrangler JK
Първоначално публикуван от kok4o1 Преглед на мнениеМоя джип пибитка, светка и пръска, ама не мисля че е от това, което казваш....
По темата, този "Пимп" модул в крйна сметка не може ли да се замени с класически жички и ключета с + и - , а не с "диджит"?0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
-
От: Моят проект Jeep Wrangler JK
Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеНа какви км. стана тоя ДВГ? Ако не е някаква тайна де.
Поздрави!
Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнениеПо темата, този "Пимп" модул в крйна сметка не може ли да се замени с класически жички и ключета с + и - , а не с "диджит"?
Първоначално публикуван от kok4o1 Преглед на мнениеМоя джип пибитка, светка и пръска, ама не мисля че е от това, което казваш. По светофарите никой не смее да мръдне, да не го настъпя.
Двигателя си е супер, има убийствена тяга, а на чичо Елиан му е скучно и разваля вече работещи работи))
Като се сетя какви звуци издаваше ония ден докато паркираше пред кафето и как всички се чудеха "тоя па на к'ъв се прай" ме заболява корема от смях
Последно редактирано от elbgt; 13-08-15, 22:12.My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.
Коментар
-
От: Моят проект Jeep Wrangler JK
Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение... По тази причина започвам да се подготвям постепенно за един от вечните осмаци - от S500 с компресор..."Живей бързо, умри млад и остави един красив труп след себе си." Е. П.
2007 Nissan Titan 5.6 V8 4WD
Коментар
-
От: Моят проект Jeep Wrangler JK
Първоначално публикуван от basson Преглед на мнениеТва с мерцедесовият двигател се сещам кой му я е пуснал тая муха0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"
Коментар
-
От: Моят проект Jeep Wrangler JK
За много години Елиане и господ здраве да ти дава!
1. Има ли начин да се диагностицира този проблем без разглобяване?
2. Тест на турбо, запушване на аспух и форсиране, ОДБ2 и т.н.?
Аз отдавна минах 100,000КМ но от известно време електро-свързаните проблемчета ми се увеличат - алармата ми лятото се пуска и засвирва сама без видима причина 2-3 мин след заключване, мислех, че от жегата се раздува купето и датчиците реагират на вибрациите, леко отворен прозорец май реши този проблем.
Втори проблем, видеорегистраторите ми подлудяха,смених 2-3 и последния струва колкото еидн блокаж но и той рестартира от само себе си на всеки 3-5 мин или през час, не мога да хвана тренд, не мисля, че е от вибрации защото го прави и на място, не мисля, че е фрапираща флуктуация в напрежението защото и през ОБД и с мултицет не хващам явни пикове/падове по времето на рестартиране на видеорегистратора.
Последното което преля чашката е акумулатора ме оставя няколко пъти без да мога да запаля, или мексиканската жълта оптима е умираща или нещо ми точи ток след загасване на двигателя, мерих с мултицет и понякога след гасене има значителна консумация която изцежда батерията до под 13 волта за минутки и не мога да запаля, понякога я няма тази консумация и с дни нямам адове...
Та купих нова оптима днес, ще видя дали ще оправи поне паленето и видеорегистраторите, но ако не го оправи тогава ще разглобявам да видя колекторите, защото субективно ми се стори, че джипа ми е една идея по-шумен в последно време плюс може би понякога има миризма на газове.
Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнениеСпециално на вниманието на колегите с дизелови JK.
Преди около две години се наложи да сменя изпускателни колектори, защото се бяха сцепили на две части и цепката в най-широката и част бе около 2 мм. точно посредата между 2-ри и 3-ти цилиндър. Поръчах ги от Балканстар, защото друга алтернатива нямаше. Цената бе около 800 лв, като ми обясниха, че принципно това бил описан проблем и е имало акция, но аз така и не съм разбрал. Новите били усилени и нямало да има проблеми. Наистина видимо бяха по-масивни, а кантара показа около 3.5 кг вповече за новите. Гарнитури, шпилки и гайки също бяха в комплекта. Обаче... След като тези дни демонтирах турбината за описаната в предния пост операция видях това:
[ATTACH=CONFIG]819289[/ATTACH]
Оказа се че в двата края новите уж усилени колектори със стомамени фабрични гарнитури и нови шпилки и гайки имат видими следи от изпускане, а при проверка на колекторите се установи кривина от 1.5 мм, като издуването бе в средата. Видимо от снимката е че най-дясната шпилка се наложи да бъде вадена, защото бе скъсана, но не при демонажа, а по време на експлоатация от напрежението което се е образувало при изкривяването. Шпилката заедно с гайката се бе заклещила между колектора и топлинния щит и при свалянето му просто изпадна. Всички останали се отвиха без никакъв проблем. Поради голямото изкривяване колекторите бяха изправени първо на фреза и след това на шлайф. Мой приятел със същия модел JK също мина през тази процедура и по същата причина при Монката в Самоков. При него изпускането бе толкова голямо, че турбото не можеше да достигне предписаното налягане и компютъра го гасеше. Непосредствено до изпускането на нагорещени газове в дяснта част на снимката се намира IPM модула, който всъщност е сърцето на силовата инсталация на JK. Всички светкащи, пръскащи, мигащи, цъкащи, бибиткащи и всичко де работи на ток се комутира в този модул. Всички команди към него се подават чрез CAN интерфейс. Поради голямата близост топлиния щит не защитава достатъчно IPM модула и най-близката букса заедно с платката под нея постепенно поема към вечните ловни полета. В моя случай на късмет и двата пъти я хващам навреме, но в нашата групичка има колега със същия JK, който вече подсвирва с клаксона, примигва с фаровете и подпръсква с пръскачките докато чистачките му потреперват нервно едновременно с централното му заключване, което заключва и отключва в неравноделен такт. Разбира се този ефект се появява спорадично и както обикновено без значение при топъл или студен двигател. Постоянно го сърби гъза от ядосани колеги на пътя на които посвирква и примигва с дългите на светофарите докато кротко си чакат пред него на червена светлина. Някои дори налитат на бой ама колегата дори не може да излезе да се защити защото централното не го пуска. Докато ядосания колега обикаля заключения вранглер пръскачките му охлаждат нервите с хаотични подпръсквания, а чистачките потреперват нервноСтига майтап. Проблема е сериозен , защото цената на този модул е четирицифрена сума в евро и то не започваща с 1 или 2. Причинителя за мен е ясен. Симптомите изглеждат така:
[ATTACH=CONFIG]819325[/ATTACH]
А как изглеждат при подпръскващия и подсвирващ колега ще разберем когато спре да обикаля аламаджиите, които му търсят проблема без да му пука, че проста илиенска аларма, която не се управлява по CAN няма как да подкарва пръскачките и чистачките. Разбира се при него е съвсем възможно да има стопени изолации на снопа кабели към тази или друга букса на IPM или съвсем друг проблем, но за мен най-вероятната причина е това което видях при мен.
Та съветът ми е към колегите с дизелови JK. Колеги направете си труда и погледнете изпускателните си колектори! 40 мин разглобяване е. Почти сигурно е че ако сте на над 40 000 км ще видите нещо като на първата снимка.
Коментар
-
От: Моят проект Jeep Wrangler JK
Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнениеПоне литър и половина мопарска спирачна течност погълна системата докато се убедя, че без софтуерно обезвъздушаване няма да мина. Докато не го направих едното предно колело спираше значително по-слабо и по-късно от другото. Драмата продължи почти седмица след монтажа и както споменах погълна поне трикратно повече течност отколкото е общия и обем. ....?
Имам точно същите симптоми с предно дясно колело, спира по-бавно и по-лошо от предно ляво. След месец каране лява джанта е черно кафява а дясната е наполовина по-чиста, което показва, че спира по-малко.
Преди две седмици смених цялата течност, измих казанчето, обезвъздушавах, преточих над кило за да съм сигурен, че всичкия въздух и стара течност са излезли и пак, дясното спира зле, сигурно 20-30% по-зле ако не и повече, нямам идея как мога собственоръчно да измеря това, ще помоля тия дни на годишния преглед да ми дадат разпечатка от тестовете.
Коментар
-
От: Моят проект Jeep Wrangler JK
Първоначално публикуван от NIKI_21 Преглед на мнениеКолега, така и така е станало дума..... С какво проми спирачната система и ако е нещо спец. - от къде го купи?
Каква течност наля? Навсякъде различна информация. Моят е Сахара 2005 г. с 4 литровия двигател.и после сушене със сешоар и прахосмукачка с часове да не остане и капка водица, че остане ли става беля.
Слагам ДОТ5.1 на Кома, купих си 2 х 1 литър и изразходих около 1,6л, виж тук - http://www.offroad-bulgaria.com/show...01#post2908301Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
От: Моят проект Jeep Wrangler JK
Изчезнах за "малко" поради лични причини. Нещата се понаредиха и пак ме присърбя. Понеже по трансмисия и окачване няма кой знае колко още да развивам се фокусирам върху двигателя. През периода с по-малко активност го пипнах малко и резултатът е повече от приятен, но предела е достигнат при около 230-250 к.с. От място върти 40-ките като дрифтачка, но винаги може повече. В момента съм с тунингована на макс стокова турбина GTB 1756 VK. Тунинга се свежда до подмяна на оригиналната лята компресорна лопатка с кована и разбира се подмяна на всичко останало, което се износва. Освен по-високото КПД на кованата полирана лопатка прирастът е и в драстично сваляне на температурата на въздуха след турбината с около 40 градуса. Интеркулера почти губи смисъл, но съм го оставил. Все пак сваля още около 20-25 градуса. Премапирането се подразбира. Прираста на теория би трябвало да е около 40%, но при мен не могат да бъдат достигнати заради стоковите изпускателни колектори и разпръсквачи. Повече от 1.5 бара постоянно (1.8 пиково) не мога да извадя, въпреки, че при тази конфигурация турбината спокойно би понесла 2.0 бара. Първоначално данните за налягането не бяха достоверни заради некоректни данни от мап сензора. Не бях мерил с обикновен манометър. Тайминга е на границата на допустимото, въпреки 1650-те бара на рейла. Планирам нови колектори, но вече за турбина GTB 2260 VKLR плюс смяна на разпръсквачите и повишаване на налягането в рейла до 1700 бара. Очаквания резултат е 330-370 к.с. и 820-870 N/m. Вероятно няма да ги оставя чак толкова много, защото достигат границата на 545RFE. За сведение в новата версия на същия двигател от 2011 нататък (200 к.с. стоково) налягането е 1800 бара, но дюзите са пиезо, което хич не ме въодушевява. Такъв проект вече е реализиран от едни пичове в Австралия и вече втора година го мултиплицират. Поддържам контакт с тях, но не са много словоохотливиДа видим как това ще се случи на БГ територия.
Ето и малко полезна информация за резултатите от софт варианта на "чипосване" при дизеловия JK:
(всичко това не се отнася за "тунинг" боксовете, които просто повишават с около 25 бара налягането в рейла, чрез модифициране на данните от датчика)
Стоково въртящия момент на двигателя е лимитиран до 410 N/m при ръчните скорости и 460 N/m при автоматите. Налягането на турбото е лимитирано на 1.2-1.3 Бара (отн.) при над 1700 об/мин. Налягането в рейла е 1600 бара. С лека корекция лесно се достигат около 200 к.с. при +10-12% на горивото, 1.5 Бара на турбината и корекция на торг-лимитерите на 520 N/m. Разбира се гадния EGR се забранява софтуерно, а катализатора се прибира в мазето за всеки случай. Разликата между стоков и така "чипосан" JK при равни други условия е драстична. От 0 до 140 км/час стоковия изостава така, че почти не се забелязва в огледалото
Чипосания може да върви и да харчи повече, но може и да харчи точно колкото стоковия ако се кара по същия начин. Стоковия не може да харчи и не може да върви
PS
работата по мерцедесовия осмак се позабави по вина на чивиджията. Вече обаче той си свърши работата и сега вървят тестовете. Между другото една Кия с 1.6 моторче вече се надбягва с мотористите. Та моя старт леко се отлага докато чивиджийте си дооправят бъговете. Вероятно следващата зима ще се присъединя. До тогава ще си поиграя с печкатаПоследно редактирано от elbgt; 25-04-16, 01:02.My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар