Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят проект Jeep Wrangler JK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

    Механиката на спирачния педал....ама колоня и аз към помпа.
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

      Понеже редактирах предишия пост да уточня отново. Проблема се появява само при силно и продължително натискане на сп. педал. Прибрах се от Копривщица без нито един път да се наложи да изспускам налягане. Просто по шосе не се налага такъв силен и продължителен натиск на педала. Механиката на педала не е променяна и няма никакви симптоми за проблем, а и ако причината беше там проблема щеше да е перманентен, а не само след много силен и продължителен натиск.

      Не се сещам за хипотетичен проблем в АБС, който да е причина за подобен симптом. Няма и никакво съобщение за грешки в АБС. Нито временно, нито перманентно.
      Последно редактирано от elbgt; 22-06-14, 10:00.
      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

      Коментар


      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

        Липса на свободен ход на педала на спирачката-няма ход на зад да освободи налягането. Или сервото самоволно натиска помпата.
        Първо провери хода,после изолирай вакуума и ще разбереш проблема.
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

          Ако сервото "самоволно" натиска помпата, то освобождаването на налягането в системата през обезвъздушител и при работещ двигател щеше да придвижи буталото на сп. помпа до края и педала да падне ниско долу. Също така щеше да изтича доста повече течност. Нищо подобно не се случва. Изтича под осезаемо налягане не повече от супена лъжичка течност, педала омеква и всички апарати звучно се освобождават. След това всичко работи нормално до следващото силно и продължително натискане на сп. педал. Колкото до липса на свободен ход на педала се чудя къде да му отиде хода спед почти една година експлоатация с новата помпа и без никакви промени и как така го има докато не бъде натиснат силно сп. педал. И откъде се появява след освобождаване на налягането
          Последно редактирано от elbgt; 22-06-14, 10:23.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

            Аз първо бих сменил спирачната течност, после помпата и накрая АБСа. Има вероятност поради по сериозната експлоатация на спирачната система да се е амортизирала спирачната течност и точката и на кипене да се е понижила силно, което да предизвиква завиране и оттам повишаване на налягането от задната страна на спирачната помпа, оттам невъзможност на гумичките да освободят при отпускане на педала. Същия ефект може да се получава и с клапан на АБСа, но е по малко вероятно. Там почти няма гумички, а и са по малки и не толкова чуствителни.
            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

            Коментар


            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

              Сагата приключи и както обикновено причината няма нищо общо с предположенията ми.

              Днес направих всичко възможно за да пресъздада проблема. Какво ли не правих. Спирах рязко, държах педала продължително и натиснат със цялата сила на която съм способен. Не и не. Всичко работи перфектно. Замислих се какво е различното от вчера и единственото, което се сетих е че цял ден се потя на бързи и само на задно, а вчера проблема се проявяваше само на 4х4 и бавни. И така наврях се в ливадата между Люлин и новостроящата се отсечка на Околовръстното между Филиповци и кръговото на бул. Европа. Включих бавните и се изправих на педала. На третия опит резултатът бе на лице. Одървен педал и задействани четирите спирачки. Ключето 10 веднага реши проблема и след още няколко успешни проби включих на бързи 4х4. Пак проби, но вече безуспешни. Ясно е че проблема се появява само на бавни. Яко смърди на "изкуствен интелект" Има още един симптом, който ме насочи в правилната посока. Днес докато тествах по асфалта само на задно ми направи че лампата на ESP промигва при доста по-леки от обичайните странични ускорения и накланяне. Принципно тази лампа се включва при опасни наклони или при регистрирана нестабилност. Единственото последствие от нея при движение на бързи е, че изключва автопилота. Забелязал съм че ако забравя предната стаб. щанга изключена мига при всеки завой. Включа ли щангата и машината се стабилизира престава да мига. Ако все пак оставя щангата изключена при скорост над 50 км/час се чува и камбанката и светкат перманентно две лампи - на ESP и на ABS. Остават така до спиране и загасяне на машината и повторно запалване и потегляне. По същия начин ЕСП светка временно и след това се пали перманентно заедно с лампата на ABS когато волана не е центриран, което се случва при неправилен реглаж или при крива кормилна щанга или панхард. Интересно в този случай е че машината влиза в авариен режим и не допуска движение с по-голяма скорост от 16 км/час. Прави го два начина: 1. отнема газта, а ако движението е по наклон по инерция задейства автоматично спирачките и ограничава скоростта. При опит за дърпане е същото. И последаната подробност е че още като взех тази машина смених стоковия капак над аудио-системата с друг по-функционален който можех да използвам да си оставям цигарите и телефона. Стоковия не ставаше за нищо:

              Стоковата безсмислица:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:orig.jpg
Прегледи:1
Размер:473.9 КБ
ID:5595301

              Моднатата версия на Daystar:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:daystar.jpg
Прегледи:1
Размер:49.9 КБ
ID:5595302

              Под този капак е монтиран един сензор използван активно от ESP.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:acc_sensor2.JPG
Прегледи:1
Размер:21.9 КБ
ID:5595303

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:acc_sensor.JPG
Прегледи:1
Размер:39.8 КБ
ID:5595304

              Сензора е комбинация от акселерометър, жироскоп и компас. На новия капак са предвидени монтажни отвори за да бъде пренесен. При опит да го монтирам докато бях с предишната ми аудио-система Kenwood 5240BT се оказа, че няма място и не мога да го поставя чрез предвидените за тази цел резбови втулки и 3 мм болтчета. Просто Kenwood-a идва малко по-високо от оригиналната система. Не го мислих много и го монтирах на друго място с двойно залепваща лепенка. Днес реших да го погледна. Капака се сваля много лесно само с плоска отвертка. Открих го разлепен и изпаднал зад аудио системата. И най важното беше се заклещил под ъгъл от поне 60 градуса между жиците на аудио-системата и ESP "си мисли", че машината е пред обръщане. Новата двойно залепяща лепенка се надявам да изкара поне още три години, колкото старата Ако ми остане време и мерак ще преместя този сензор на предвиденото място, защото място вече има откакто съм с Parrot Asteroid Smart вместо с онова изкопаемо на Kenwood. След двойно лепещия фикс проблема изчезна. Няма светкане, мигане и самоволно блокиране на спирачките на бавни. Нищо им няма на помпата, педала и сервото. Причината е в мен самия и малката трайност на лепенката

              ++ едит/
              мога да емулирам този сензор с прост микроконтролер и готова платка Arduino от най-простите модели от 14 лв. Достатъчно е да има I2C изход, а те повечето модели го имат. Но не бих се лишил от системата за сигурност на JK. Измислена и направена е великолепно. Още една причина да не се заглеждам по никакъв друг модел освен JK и дори по евентуалните му паркетни наследници Върл фен съм на "тъпкането с електроника" в автомобилите и възможностите които произтичат от това. Обикновено тези системи си вършат перфектно работата докато сам не ги осереш както аз в случая. Вярно създават проблеми не специалистите тип "гайкаджия", но няма начин - колелото се върти и някои трябва да изпадат от борда
              сега ги чакаме феновете на карбураторните коли с релета в ел инсталацията и нищо друго. Обичайните коментари за многото електроника и други али-бали. На такива олд-скуул фенове обикновено им препоръчвам да си купят GSM-и с шайба защото другите са бъкани с електроника
              Последно редактирано от elbgt; 22-06-14, 18:43.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                Е това като стаботва не ти ли казва, че сработва, че не си го усетил?
                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                Коментар


                • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                  Датчика със сигурност е изпаднал вчера из горите. То свети и мига на дискотека, ама аз съм свикнал да не му обръщам внимание в гората. За да разбереш какво точно иска да ти каже тази лампа се налага да влезнеш по-надълбоко в системата за самодиагностика. Когато не ме мързи дори го деактивирам напълно. Има си процедура. Ако вчера се бях усетил беше достатъчно да деактивирам напълно всички функции на ЕСП. Ама от заигравки не оставаше време за умуване. Усетих се чак днес след като върнах нормалното налягане на гумите, лампата продължи да мига на дискотека дори при съвсем лек и плавен завой и след като забелязах, че се появява само на бавни. Както и да е. Пак съм на далавера. Научих нещо дето не знаех и със сигурност много малко хора знаят. С изключение на четящите тази тема Пък и веднага ми се пръкна в главата едно бързо проектче - да заменя стоковия сензор с такъв който мога да манипулирам и препрограмирам. Примерно Octpus 9D0F в комбинация с микроконтролер който да емулира напълно стоковия:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9DOFModuleAcr.jpg
Прегледи:1
Размер:135.1 КБ
ID:5595312

                  Повечето дълги JK до 2009 имат ядове с присветване на ESP след лифт повече от 3" (за 37" гуми) заради фабрично зададените гранични стойности на накланянето във функция от скоростта и ускорението по Y, което при лифт няма как да не се превишава ако не искаш да му утрепаш ходовете. От 2010 тези гранични стойности са включени в дилърските настройки и могат да се коригират. Използването на програмируем датчик ще реши завинаги този малък но досаден проблем на ранните JK. Късата база не страда от този проблем, но дългата база описана по назад в тази тема го има.



                  Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                  Проблем с АБС?
                  Не е точно проблем с АБС, а проблем със сензор на ЕСП при това с моя намеса и лепенка, която не може да издържи поне 100 години ..., но все пак ти беше най-близо до истината А какви лепенки имаше едно време по УАЗ-ките ейййй. Направо ги заваряваха тия датчици с електрожена
                  Последно редактирано от elbgt; 22-06-14, 19:58.
                  My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                  Коментар


                  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                    Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                    Е това като стаботва не ти ли казва, че сработва, че не си го усетил?
                    Или поне да е записано, че е работило, пък после да четеш какво е станало?

                    Инак - отличен анализ и работа!!!
                    Браво!

                    PS всъщност - да - докато напиша..
                    Отново - адмирации!

                    Коментар


                    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                      Браво на Елиан, а аз си мисля, че трябва да си имаме нарочена тема със синтезирана информация как да си конролираме и управляваме електронните системи на джиповете.

                      Онзи ден на мен ми се случи подобна ел. случка.

                      Паркирам в една гора, около мен много други паркирали, над мен трафика на летище Хуйтроу, всичко ток, но аха да се отдалеча 100-200 метра от джипа и алармата сработва, отивам гледам нищо, отключвам заключвам пак нищо, тръгвам и след 1-2 мин пак същото , алармата се включва, нищо не ми роди главата и от..ах джипа и тръгнахме на разходка.

                      Като се прибрахме, и от както се прибрахме нямам грижи, да чукна на дърво

                      Подозирам или резонанс от полети, самолети, трафик на коли и закътаното място където явно вибрациите резонират и ми включват алармата или некви лъчения силни като радар например или нещо такова...

                      Тествах с блъскане по гумите преди това , какво ли не, не се включи алармата, за това си мисля, че или е шум или некви други смущения локални обаче ако това се случи в паркинга ан хотел или пред дома посред нощите ще има да търся да скубя кабели на аларми и т.н. идея си нямам как се деактивира тази пущина.

                      Чукча отива да пуска нарочна тема и да стане читател
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар


                      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                        Елиане имам едно въпросване: Докарваш се в гората на ръба на търкаляне с голям наклон. Шанса ти да отървеш търкалана е "сичката гасссс" и в този момент датчика е сработил, и е понатиснал спирачките. Ко праим?
                        Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                        Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                        В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                        Коментар


                        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                          Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                          Елиане имам едно въпросване: Докарваш се в гората на ръба на търкаляне с голям наклон. Шанса ти да отървеш търкалана е "сичката гасссс" и в този момент датчика е сработил, и е понатиснал спирачките. Ко праим?
                          Това преди или след точката на насиране...?

                          Коментар


                          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                            Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                            ........ ...... . Шанса ти да отървеш търкалана е "сичката гасссс" и в този момент датчика е сработил, и е понатиснал спирачките. Ко праим?

                            Радваме се на автомобила "бъкан" с електроника ... в некое дере.
                            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                            Коментар


                            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                              Е как какво, пишеш една програмка преди да си се катурнал. Майтапа настрана, но в колкото ситуации може да те спаси, поне в толкова може и да те пребие. Отделно, че идиотията трябва да пуска спирачките ако получи сигнал от газта и да има друга логика на работа тогава.
                              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                              Коментар


                              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                                Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                                Елиане имам едно въпросване: Докарваш се в гората на ръба на търкаляне с голям наклон. Шанса ти да отървеш търкалана е "сичката гасссс" и в този момент датчика е сработил, и е понатиснал спирачките. Ко праим?

                                Въпросът ти показва само едно. Не си разбрал нищо. Най-същественото обаче което не си разбрал е че ситуацията с натиснатите спирачки е при неизправна система. По същата логика мога да те попитам какво правиш когато спасението е "сичката гасс" и ти загасне архаичната моторетка щото нямаш достатъчно газ в бутилката и помпа газова фаза или примерно ти излети някое 30 годишно бутало през капака. Всякакви следващи разсъждения от други хитрьовци развиващи "гениалния" ти въпрос стоят на същата основа.

                                едит/

                                ама няма проблем. Аз си ви чакам, бе. Елате повече Ама ги признавам само тези с GSM-и с шайби, Защото иначе намисрисва на двоен аршин. За коли не може, а за телефони, лаптопи, самолети и космически кораби може.
                                Последно редактирано от elbgt; 22-06-14, 20:54.
                                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X