Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят проект Jeep Wrangler JK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
    Между другото, що си мисля, че удебелението в средната част на полуоската е предимно за повишаване на устойчивостта на изкълчване?
    Точно там е грешката. Изкълчването е най-голямо в най-малкия диаметър. В моя случай шлиците. Освен, че диаметърът при шлиците е по-малък от централната част има и машинна обработка и ефективния работен диаметър на вала в тази му част е минус дълбочината на шлица умножен по 2. Освен това тази зона на шлиците е много по-къса и изкълчването (приемам този коректен термин, макар че използвам популярното, но грешно "усукване") в толкова къса зона лесно достига до границата на срязване. Дългата централна част може да поеме много по-голям ъгъл на изкълчване (заради дължината), но диаметърът и задължително трябва да е по-малък от най-малкия по целия вал. В случая ефективния диаметър на малките шлици откъм карето мерен от дъно на шлица до отсрещното дъно на шлица. Виждал съм няколко пъти изработена полуоска (май за Витара) с централна част по-дебела от шлиците в края, които приличаха на спирален райбер още след първото "състезание" от БГ тип.

    Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
    Накрая ще взена да остържа един камионски торсион.
    В общия случай някакво 65Г, което като якостни показатели е наполовина дори от 4140 (по бегъл спомен някъде към 87 000 срещу 209 000 за 4140 и 228 000 за 4340). Перфектно е за пружини, където работи под комбинирана деформация усукване+изкълчване и за торсиони работещи само при изкълчване, но за валове е по зле и от Ст.45, тя беше май нещо от сорта на 95 000. Освен това рискуваш да те сърби задника дълго време в резултат на клетвите на този който си накарал да стърже

    едит/ не претендирам за пълната достоверност на споменатите цифри по отношение на споменатите "соц" стомани. Бая цифри ми станаха напоследък и е възможно да ги пообъркам. Порядъка обаче е сравнително коректен. Разликата е толкова голяма, че точните цифри не са от съществено значение.
    Последно редактирано от elbgt; 15-03-15, 12:15.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

      Да, усукването наистина е най-критично в най-малкия диаметър. Опасноста от изкълчване (мамка му, и аз не съм 100% сигурен, че това беше термина, а определено не ми се рови сега из съпромата) обаче най-често идва тъкмо в средната част на вала. Отделно, че натоварването в случая не винаги е строго по оста.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
        Да, усукването наистина е най-критично в най-малкия диаметър. Опасноста от изкълчване (мамка му, и аз не съм 100% сигурен, че това беше термина, а определено не ми се рови сега из съпромата) обаче най-често идва тъкмо в средната част на вала. Отделно, че натоварването в случая не винаги е строго по оста.
        Изкълчване има тогава когато елемента е подложен на натиск. В случая говорим единствено за усукване , т.е въртящият момент е по - голям от допустимият за този елемент. Естествено ще се скъса в най- малкото сечение. Решението - или да се смени материала или да се проектира нова връзка отговаряща на новите натоварвания. Противното ще доведе до повторение на случилото се.

        Коментар


        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

          В конкретния случай материала е втория в класацията след 300М по якостни показатели и по достижима твърдост. Иначе казано за валове освен 300М няма по-подходящ материал, а този от който е моята 4340 е втория в класацията. Конструктивно е горе-долу ок, като се абстрахираме от това че гладката средна част е с по-голям диаметър от ефективния при шлиците. И дори в този случай нямаше да се стигне до срязването ако шлица не беше излязъл от карето и не беше останала да работи зоната след канала за зегерката, който е с диаметър 27 мм. При това резана с прав (с ръбове) нож. Причината, макар, че и горе съм споменал е грешна дължина. Полуоската е с 15 мм по-къса, което е позволило да се "набие" в касетата и да излезе от карето.

          Ето пак снимки за тези, които обичат да четат само последните няколко поста:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150225_174420.jpg
Прегледи:2
Размер:156.8 КБ
ID:5648633

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150225_174411.jpg
Прегледи:2
Размер:94.6 КБ
ID:5648634

          По принцип шлица влиза в карето до край. При излизането му един път зегерката вече е пречела на шлица да се върне обратно в карето. Дебелината на скъсаната "шайба" е 12 мм, а дали тези 12 мм са били винаги и до край в карето се вижда на следващата снимка на шлиците откъм касетата:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150225_175853.jpg
Прегледи:2
Размер:131.9 КБ
ID:5648635

          Ясно се виждат двете работни полета на семеринга. Преди и след излизането на шлица откъм карето. Разстоянието между тях е точно 12 мм от центъра на едното поле до центъра на другото. На този етап оставяйки 0.8 мм луфт за компенсация на температурното разширения тази полуоска трябва да се удължи в средната и част с 15 мм за да не си помисля повече да се изхлузва от шлица на карето. Currie Enterprises да го духат!!!

          Също така ясно се вижда, че вътрешното работно поле на семеринга е по-широко, т.е. полуоската се е разхождала по оста при вече излязла от карето зегерка. Ту се е набивала до зегерката, ту е излизала 3 мм докато опре в касетата. Разликата в ширината на тези две работни полета на семеринга е точно 3мм, които трябва да се добавят към вече ясните защо и как 12 мм. Същите 12 мм могат да се забележат и по шлиците работещи в касетата от 30-ия до 42-ия мм видими с просто око на последната снимка.

          За пълна яснота ето още една картинка от конструкцията на този тип полуоска. Канала на зегерката е вътре във вътрешния шлицов сепаратор на карето, а не след него както лично аз очаквах. По-късно разбрах защо. Няма начин да разглобиш това каре ако полуоската е вътре, а когато е вътре нямаш достъп до зегерката.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:product-axel.jpg
Прегледи:1
Размер:27.4 КБ
ID:5648653
          Последно редактирано от elbgt; 15-03-15, 17:32.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

            Значи ,в този случай , не говорим за качество на материала и конструктивна грешка. Това , че полуоската не е с еднакъв диаметър по дължината е нормална конструктивна особеност - валът трябва да бъде осигурен по отношение на огъване. Но проблемът явно в излизането вала от карето т.е. зегерката. Не трябва да се забравя , че валът трябва да има една степен на свобода в планетата , ако е фиксиран , то неминуемо ще се изтегли от загерката. Тук трябва да се търси причината по мое скромно мнение, или нещо е задържало вала в планетата и то здраво или трябва истинска зегерка направена по ТНТМ.

            P.S. Като се има предвид ,че доста трудно излизат каретата на Гранда от полуоските, то мисълта фалшива зегерка все по-ясно се очертава.
            Последно редактирано от stilnik; 15-03-15, 18:26.

            Коментар


            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

              И на мен зегерката първа ми се наби в очите, ама не. Яката рал'та. По отношение на "степента на свобода" то тя е ясна - 0.8 мм аксиално, ама пък чак 15 мм...при които и Ванга не би могла да предвиди какво ще се случи и кога. Факт е обаче, че някакво време шлица към карето си е бил на мястото, след което е заел новото си грешно място. Зегерката е позволявала шлица да влиза в карето точно до нея и целия зор е бил в изтънения за зегерката канал. Щом обаче има накъде да излезе (15мм) по закона на Мърфи задължително ще излезе. В обратната посока аксиалния луфт е бил 3 мм., т.е. в шлица към карето са влизали от 9 до 12 мм от зоната след зегерката. В нормално монтиран вид и коректна дължина може да мръдне навън точно въпросните 0.8 мм преди противоположния край да опре в дъното на ARB-то.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                Планът е следния:

                1. Закупен е материал 4140 Ф55, който е най-подходящия, достъпен и максимално здрав материал за производство на валове. Подлежи на закаляване до 42-45, а 4340 до 55. Лошо, но няма по-добро в масова продажба.
                2. Обстъргва се между два центъра колкото да се получи прав цилиндър. Вече е направено и се наложи да бъдат отнети 3 мм. Новия размер е Ф52
                3. Закаляване до 45 и след това отгравяне до стойност подходяща за машинна обработка без да ни псува шлосера
                4. Задължително след първата термообработка джелезото отново ще е криво, но на нас не ни пука, защото следва обстъргване до размер 40 който е и най-големия размер на оригиналната полуоска и е в зоната н семеринга
                5. Нарязване на шлици и изтъняване на централната част до рамер по малък с 2 мм от този при шлица на карето
                6. Полиране навсякъде където е възможно
                7. термообработка до 45 единици
                8. Ако отново се появи изкривяване, което след първата термообработка е малко вероятно, ще се наложи да се поработи на пресата. Е... при биене по-малко от 1мм няма да се занимаваме, защото при диаметър на колелата 40" скоростта на въртене на полуоската дори при 160 км/час не предполага кой знае какъв дисбаланс. Предвид и диаметъра на вала пък съвсем.
                9. Тестове на място и окончателно уточняване на дължината на полуоската с точност до десета
                10. Монтаж и зверски тормоз за да разберем все пак дали имаме някакъв шанс тук в БГ да си направим достатъчно здрава полуоска
                11. Въоръжени вече с точните размери изпращаме на хамериканците скъсаната тяхна полуоска, която обещаха да сменят "без въпроси" при положение, че поемем отговорността за новия размер.
                12. Имаме си вече две полуоски, докато не намеря все пак начин да скърша родната. Тези които ме познават знаят, че ще се справя

                За сега толкова по въпроса с полуоската. Тия дни ще драсна плана за следващите 2-3 месеца, защото от м. Юли миналата година не съм пипнал нищо, а в мазето и на още едно място отлежават към 200 кг нови железа, които ще заменят старите, на които кусурите вече са известни. Едно е сигурно - окончателния размер на гумите е 41/14.5R17, които са по-тежки от сегашните 39.5/13.5 с 450 гр, но са осезаемо по-широки. Отново радиални, разбира се. Вече са поръчани и ги очаквам в края на м. Април. Те ги на за сравнение. 10х Йори за предоставената мостра

                Реални размери: 39.5/13.25 vs 41.0/14.2 Разлика в теглото 0.45 кг в полза на 41-ците. Дълбочината на грайфера е 21/32 за 39.5 срещу 20/32 за 41-ците. Вероятно това е и причината разликата в теглото да е толкова малка.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150225_180231_1.jpg
Прегледи:1
Размер:233.5 КБ
ID:5648736

                Надявам се това лято да можем да отпразнуваме достигането на бюджет 100 000 лв. При тоя долар май ще успеем., Ако не живот и здраве догодина

                Спре ли да се троши ще загубя интерес и ще си сменя хобито

                Абе я да си сменя аватара, че нещо не е актуален вече
                Последно редактирано от elbgt; 15-03-15, 22:35.
                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                Коментар


                • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                  Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                  Планът е следния:

                  1. Закупен е материал 4140 Ф55, който е най-подходящия, достъпен и максимално здрав материал за производство на валове. Подлежи на закаляване до 42-45, а 4340 до 55. Лошо, но няма по-добро в масова продажба.
                  2. Обстъргва се между два центъра колкото да се получи прав цилиндър. Вече е направено и се наложи да бъдат отнети 3 мм. Новия размер е Ф52
                  3. Закаляване до 45 и след това отгравяне до стойност подходяща за машинна обработка без да ни псува шлосера
                  4. Задължително след първата термообработка джелезото отново ще е криво, но на нас не ни пука, защото следва обстъргване до размер 40 който е и най-големия размер на оригиналната полуоска и е в зоната н семеринга
                  5. Нарязване на шлици и изтъняване на централната част до рамер по малък с 2 мм от този при шлица на карето
                  6. Полиране навсякъде където е възможно
                  7. термообработка до 45 единици
                  8. Ако отново се появи изкривяване, което след първата термообработка е малко вероятно, ще се наложи да се поработи на пресата. Е... при биене по-малко от 1мм няма да се занимаваме, защото при диаметър на колелата 40" скоростта на въртене на полуоската дори при 160 км/час не предполага кой знае какъв дисбаланс. Предвид и диаметъра на вала пък съвсем.
                  9. Тестове на място и окончателно уточняване на дължината на полуоската с точност до десета
                  10. Монтаж и зверски тормоз за да разберем все пак дали имаме някакъв шанс тук в БГ да си направим достатъчно здрава полуоска
                  11. Въоръжени вече с точните размери изпращаме на хамериканците скъсаната тяхна полуоска, която обещаха да сменят "без въпроси" при положение, че поемем отговорността за новия размер.
                  12. Имаме си вече две полуоски, докато не намеря все пак начин да скърша родната. Тези които ме познават знаят, че ще се справя

                  За сега толкова по въпроса с полуоската. Тия дни ще драсна плана за следващите 2-3 месеца, защото от м. Юли миналата година не съм пипнал нищо, а в мазето и на още едно място отлежават към 200 кг нови железа, които ще заменят старите, на които кусурите вече са известни. Едно е сигурно - окончателния размер на гумите е 41/14.5R17, които са по-тежки от сегашните 39.5/13.5 с 450 гр, но са осезаемо по-широки. Отново радиални, разбира се. Вече са поръчани и ги очаквам в края на м. Април. Те ги на за сравнение. 10х Йори за предоставената мостра

                  Реални размери: 39.5/13.25 vs 41.0/14.2 Разлика в теглото 0.45 кг в полза на 41-ците. Дълбочината на грайфера е 21/32 за 39.5 срещу 20/32 за 41-ците. Вероятно това е и причината разликата в теглото да е толкова малка.

                  [ATTACH=CONFIG]785873[/ATTACH]

                  Надявам се това лято да можем да отпразнуваме достигането на бюджет 100 000 лв. При тоя долар май ще успеем., Ако не живот и здраве догодина

                  Спре ли да се троши ще загубя интерес и ще си сменя хобито
                  С колко хиляди лева, смяташ да отпразнуваме достигането на стоте бона инвестиции във дзверо (за което имаш безкрайния ми респект, че си плащаш като пич за гяволъка, и още по-безкрайната ми благородна завист...), и колко дневни мислиш да са празненствата?! Колеги питат, може ли да има голи бразилски танцьорки...? Аз много ще се радвам ако изкълчим самоделка ти заедно, ако не съм тотализирал Бронко-то до тогава... B-)
                  Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 15-03-15, 22:46.

                  Коментар


                  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                    Баси! Това дето го написах звучи като перфектното предаване за офроуд! Ти ще си експерта, разбира се. Аз искам малко - кастинг директор на голите бразилски танцьорки (всеки епизод ще са различни), както и бюджет от $60 000, за шестмесечния ми престой в Бразилия. Плюса на тази схема е, че веднага можеш да започнеш празнуването на нов рекорд в инвестициите, което си е втори епизод - гениално самозахранващо се съдържание - ще спестим от сценаристи...

                    Коментар


                    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                      Баце, бразилките са лесни. У Факултето с лопата да ги ринеш. 1:1 са Па и във Филиповци има богато хем са по-близо до суходолското трасе, та нема да се налага да им плащаме пътни. Назначавам те за кастинг директор. Останалото е моя работа Аз имам само едно изискване по отношение на бразилките: Параметъра "bend in the waist" максимум 115, градуса измерен при 3-тия или 4-тия прешлен отдолу нагоре. Разбирачите като мен знаят защо Отбелязал съм точката за измерване с червена стрелка:

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:benditclicky.jpg
Прегледи:1
Размер:78.3 КБ
ID:5648740

                      Да не ми докараш некви едногърби камили без грам артикулация
                      Последно редактирано от elbgt; 15-03-15, 22:58.
                      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                      Коментар


                      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                        Ако не умрем от венерически болести и пиене, хората ще видят как се създава перфектният Вранглер, което ще направи теб и джипа ти - звезди... Достигайки съвършенството, губиш интерес и продаваш проекта на Джей Лено или - абе половината арабски полуостров, на цена двойна на инвестицията и снимаме едногодишен финален епизод. След това спокойно можеш да се отдадеш на плетенето... :-))

                        Коментар


                        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                          като гледам снимките..........................некъв куц проект сте заформили

                          Коментар


                          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                            Ти па... Я забърши очилата, бе аквариум намръщен
                            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                            Коментар


                            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                              за триене
                              Последно редактирано от elbgt; 15-03-15, 23:26.
                              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                              Коментар


                              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                                Тук в далечната 2012 г имахме 125 градуса, което беше достатъчно съобразно фазата на проекта. На снимката не личи, но нямам подходяща, която да не наруши правилата на форума и някой модератор да не я делне. Предвид сегашната фаза тези 125 градуса вече са недостатъчни Кокич, тая джанта, на която е стъпила момата сега ти я търкаляш

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0807pp031.jpg
Прегледи:1
Размер:263.8 КБ
ID:5648742

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0807pp06.jpg
Прегледи:1
Размер:97.1 КБ
ID:5648741
                                Последно редактирано от elbgt; 15-03-15, 23:27.
                                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X