Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Някой по-запознат с такива хидравлични хитринки сигурно би го разгадал по-добре от мен.
    По горивната автоматика на старите самолети има подобни решения та ще трябва да идваш да му се пулим чешейки се по главите.......
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
      По горивната автоматика на старите самолети има подобни решения та ще трябва да идваш да му се пулим чешейки се по главите.......
      Аз все ще се домъкна и без друго.

      Мисълта ми е, не е просто клапан, да речем като газова или бензинова дюза. Има някакви мероприятия в посока налагането да не влияе на включването/изключването. Въпросното каналче е някаква такава хава - подпира отдолу с някакво налягане. От друга страна връхчето с магнитчето не е твърде плътно закеркенечено към металниа корпус, а леко се клати дори, ама нарочни каналчета там няма. И такива разни странности.

      А дизайна на новия стил соленоид е тотялно различен. Корпуса е изцяло пластмасов, котвата е друга, вътре има и пластмасова подвижна част.

      ...най-накрая ще прежаля 60те долара и ще го разпръцафръцам.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • Виж дали не са като мойте. Имам много.
        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
        Вальо. О888 557Ч7Ч
        Silverado 1.3 i

        Коментар


        • Още за MDS соленоидите.

          Смених ги и 4-те (снощи последните два). 3 ги извадих без особени грижи, макар и с много икрачка, но един се счупи и ме вкара в приключрние, мислейки че едната сачма от клапанчето му е паднала в двигателя. Не се потвърди - така и така картера течеше (не си купувайте гарнитура за там на Victor reinz) и така и така имаш рейка за смяна, която ме чакаше от над година, разпръцафръцах всичко.

          Предни полуоски, преден диф, накрайници, рейка. И вече картера се отваряше удобно.

          Отдолу се видя това:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:inside.jpg Прегледи:136 Размер:226.8 КБ ID:6992524

          Без налепи, без стружки, всички гърбици на разпределителния вал изглеждат добре.

          Понеже имах и отдавна закупени основни лагери (бях сменил само биелни, които бяха в добро състояние), сега (поради сачмата в главата ми )реших да сменя основни. Свалих такива в идеално състояние, по които практически нямаше следи че са работили, а валът си стоеше сякаш вчера е полиран.

          Не намерих доказателства сачмата да е останала в мотора. После свалих и соленоида, който сложих на мястото на разпадналия се - също никакви признаци на проблем.

          Затворих с гарнитура на Elring + тънко намазан силикон. Силно се надявам да съм решил проблема.

          Неоригиналното масло на хидравликата (Febi 06161), което ползвах от може би 2 години. излезе бистро, след разпенване се избълбукваше бързо до прозрачност. Тоест гарантирано Е вариант и щше сипя пак от него. Рейка + резервоар + помпа побират 2 литра - вече потвърдено няколко пъти. Източва се изключително ефективно с вакуум помпа+въртене на волана до крайни положения. Правя втори опит за помпа Edelmann, сменена гаранционно, защото шумеше повече от оригиналната. ако е пак така ще си върна оригиналната.

          Водната помпа Gates протече. Нещо като 30000км изкара. Сменена с GMB. За разкош пропелера и беше опирал в корпуса и пускаше стружки в охладителната система, явно още от слагането и. Мислех че са останали от предишна смяна, но след махането се видя.

          Снощи, докато сменях последните 2 соленоида, се оказа че все пак парчето инсталация за тях е поопечено. На единия лъсна гола медо точно до конектора.

          По-горе бях спомянал че на последната ревизия на мотора MDS солемноидите са други и са сменили конекторите. Понеже бях купил въпросната инсталация от чисто любопитвство (евтина и достъпна е, докато за моя вариант, EZD, е ненамираема), бях се настроил да режа жици и да сапоявам, обаче...


          Конекторите на моята са като конекторите на бензиновите дюзи. На конекторите на бензиновите зюси преди достъа време сменях корпусите, и имах още 2 броя. Оказа се че всички конектори (дюзи, и MDS соленоиди стар и нов вариант) са с еднакви термнинали вътре, тоест разликата е само в коспуса. Още по-хубавото беше че са разглобяват супер лесно - предивдени са за това.

          И... нова инсталация със стари конектори:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:MDS_harness.jpg Прегледи:128 Размер:228.7 КБ ID:6992525

          Днес трябва да го събеда и да бръмне.

          ПП: Течащата гарнитура беше на Mahle/Clevite, не на Victor Reinz.

          Последно редактирано от sparkybg; 22-03-25, 12:15.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Мда, и аз с години наред ползвах само Гейтс, на всички джипове и коли но и аз като теб взех да си патя от тях, тъпото е, че и оригинални неща не изкарват вече и година

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            O, има и оригинални. Цената е x3 - 320 долара в щатите.

            GMB си е корейска, уж. Gates беше чайна майна. С GMB беше като го купих. Не течеше, ама я смених с идеята да не я мисля, ама.... Поне се сменя лесно де.

            O-пръстените за 2 тръбички, които дойдоха с Gates-а, бяха станали на пластмаса само за 2 години. О-пръстен, купен от Хубата, си беше останал гумен след година и половина. Смятай.


            Тъпото е че моя вариант на помпа се ползва само в 2009 и 2010 година. И затова са на двойна цена спрямо всички други. Затова и правих проучване дали да не купя такава за от 2011 нататък. Добре че не купих.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Оказа се че и голямата букса накрая не искаше да щракне, така и не разбрах защо. И нея я смених по същия начин като останалите. И бръмна, и то бръмна добре, без никакви грешки и странични ефекти. Развъртях го предварително с отвти 8 свещи да качи масло навсякъде. Бръмчи изключително странно в тоя режим - равномерен звук само от стартера и се почудих дали изобщо стартера върти мотора. Е, въртеше го.

            Господ здраве да му дава на измислилия тая серия букси! Това вече е изключителна рядкост!

        • И още малко интересности - докато търсех каква водна помпа да купя, реших да проверя тези за WK2 със същия мотор. Доколкото са над 2 пъти по-евтини, силно ме зачовърка дали пък не са съвместими.

          Е, не са. Ремъка е изнесен с около 5мм напред, заедно с обтяжните ролки и обтегача, намиращ се върху помпата. Замяната е осъществима, но трябва да се сменят шайба на алтернатор, шайба на колянов вал, шайба на хидравлика и шайба на компресор на климатик.

          Още една интересност - видимо драстично различни като корпус алтернатори за преди и след 2010 година (160А за до 2010-та, 220А за след), са съвместими. Стойката на мотора има дупки и за едините и за другите, предполагам ще трябва корекция на шайбата, макар в Rockauto като се търси алтернатор за 2009-та да излизат и двата вида.

          Тоест ако на някой му трябват повече ампери - осъществимо е, с потенциална корекция на шайбата, или евентуално слагане на шайбата от оригиналния алтернатор.
          Последно редактирано от sparkybg; 15-03-25, 10:05.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Помпата е физически по-висока. Шайбата и е неразглобяема, обтегача и ролките са едни и същи, просто са върху по-високия корпус на помпата.

            Писах горното с идеята че ако се случи дефицит, все пак е осъществимо. Реално проблемното е шайбата на компресора на климатика. Шайба за хидравликата и мотора има и не са скъпи, мисля че мярках и за алтернатора. Ама отделна шайба за компресора на климатика няма.

            Просто помпите за 2011+ например са 2 пъти по-евтини. Моя вариант се е произвеждал само 2 години. След него има 15 години, преди него има 4.
            Последно редактирано от sparkybg; 15-03-25, 12:48.

          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            Ахам, значи разликата не е само във фланеца за шайбата на помпата на WK2 както си мислех. А в новия вариант вероятно може да се измисли някаква подложка, или втулки, за отместване на компресора на климатика с 5мм. напред.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Да, първоначално и аз така си мислех, обаче - тсъ. Сигурно и шайбата на компресора може да се намери де. Но прекалено играчка - докато няма дефицит, няма смисъл.

        • Колега, а смени ли рейката да кажеш хлопането дали е изчезнало

          Коментар


          • Остава ми окачването от ляво за да го подкарам. Снощи не смогнах. Кога ще смогна с тия дъждове, не е ясно.

            Тампоните на горните носачи бяха тотализирани. Част от тропането е било от там със сигурност.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • 2 картинки в разрез на Hemi, показващи част от маслените канали:
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:oil1.jpg
Прегледи:410
Размер:107.2 КБ
ID:6993736

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:oil3.jpg
Прегледи:413
Размер:208.8 КБ
ID:6993737

              Мязат на истински разрези - даже обелена боя има. За съжаление са само две.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • ...и понеже халогенните фарове на WK1 не се слават с велико представяне, дълго време правих опити да ги поосвестя с LED крушки, при което се оказа че хич не се понасят добре с 99% от всичките, а с останалите резултатът не е цветущ, се бях отказал да се занимавам повече. Бех монтирал преработени от моя милост крушки (мои платки, 5000К високоефективни диоди, естествно охлаждане при мощност около 9W), светеха не лошо (или аз така си мислех), но далеч от всякаква изключителност...

                Дойде момента, в който ми докараха едно WK2 да го тунинговам. И докато го вършех се стръмни. Стигна се до правене на кръгчета и..... БАСИ ФАРОВЕТЕ!!! Светят добре, където трябва, отрязват добре.... Заводски Ксенони с подменени с LED крушки.

                И реших че повече кьоравене е недопустимо.

                Проучих въпроса, поръчах това:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:far.jpg Прегледи:0 Размер:247.4 КБ ID:6994627

                А именно - заводски ксенонов фар, обаче с механично насочване. Не оригинален, разбира се - не бера кинтите по върветата.

                После... D1s LED крушки и Valeo 6G баласт (неоригинаен, за експерименти).

                Фаровете ще се позабавят, но през това време...

                LED заместителите на D1s работят с оригиналния баласт и оригиналната мощност от 35W. Доста находчиво решение - 30 последователно вързани диоди дават напрежение колкото на обикновено крушка, от запалка нямат нужда и просто си тръгват. Плуг-и-пляс.

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:balastkrushka.jpg Прегледи:0 Размер:277.2 КБ ID:6994628

                Крушката е с вентилатор - при тая мошност нама и как иначе, но е изцяло във фара и това не е проблем.

                Но, както добре си знам, макар да има прогрес по въпроса с надеждността, дръпнатите обичат да правят неща на ръба. А аз си имам правило - ако не мога да си държа пръста на радиатора на даден диод, температурата му е неприемливо висока.

                Реално не беше - нещо като 80 градуса, но.....

                Отворих баласта, и се оказа елементарно лесно:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:snap_000013.jpg Прегледи:0 Размер:293.8 КБ ID:6994629

                Токът (от там и мощността) зависи от тия резистори. Бяха 3 на брой, еднакви. Махнах единия и.... от 36W мощността падна на 25.

                Вече след неограничено време крушката можеше да се държи с ръка. Тоест преко сили 50-55 градуса. И без да кьоравя излишно. За разкош и ще живеят МНОГО по-дълго.
                Последно редактирано от sparkybg; 13-04-25, 13:31.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Пробвал ли си как се представят творенията на Осрам? Че чувам много противоречиви отзиви...
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • По отношение на Osram Led Driving Night Breaker H4 монтирани на Toyota Land Cruiser FJ80 мога да кажа че са фантастични. Светят страхотно и правилно без да има проблем и за насрещния трафик. При любопитство мога да приложа/изпратя и снимки за да не спамя темата с Крузера. Аз лично ги избрах на първо място за това, че са разрешени за използване на пътя (със звезда за определени автомобили), но силно препоръчвам на всеки колебаещ се.
                    Дела трябват, а не думи.

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      Пробвал ли си как се представят творенията на Осрам? Че чувам много противоречиви отзиви...
                      Точно с такива преработени съм. И в оригинал, и преработени (петното е намалено с 1/3), не дават задоволителен резултат. Просто конкретните фарове не се погаждат добре с LED крушки. При прожекторните поне отрязването зависи много по-малко от крушката. Но в краен случай може и да си ги оставя ксенонови, макар че надали ще се наложи. D1s LED крушките светят добре, а с намалената мощност ще сдадат единствено ако свърши вентилаторът. Но пък за сметка на това са достатъчно евтини, та товс да не ме притеснява особено. Може и да ги изтунинговам с едни вентилатори с maglev лагери и ще живеят дълго и щастливо.

                      OSRAM, а вечеи не само, имс единствено H4 и H7, дето са street legal. Може и да не е съвсем случайно. На мен късите ми са с HB4, дългите с HB3.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • С какви крушки се сдоби от братята китайци? Преди време взех някакъв LED комплект d2s, уж с най-многото продажби и добри ревюта, обаче така и не стигнах до задоволителен резултат. Монтажа пак беше без запалка, но крушките много трептяха, следователно взех един комплект night breaker +220 и забравих за случая.

                        Иначе за Osram Night Breaker LED на H7 цокъл мога да кажа само суперлативи, от година и половина на едната кола съм с такива и резултата е страхотен, плюс това не заслепяват.

                        Коментар


                        • На смимката са. Не трептят, поне вкъщи. Ще видим на колата, но и да трептят ще е от баласта, а това се лекува. Ще ги пробвам на колата тия дни.

                          При D1s запалката си е в крушката. При LED варианта просто я няма. Има само вентилаторче и контролер за него. При D2s запалката е в баласта или някъде по кабела.

                          Може да трепти или ако башаста се шашка че не е запалила, или ако колата има регулация на напрежението на халогенките и я преработиш на ксенон, връзвайки към извода за халогенки, ако баласта няюа состатъчно голям кондензатор на входа.

                          Моята има регулация на напрежениеъо, сложено е на максимум и в момента, LED крушките не трептят. Ако баласта вземе да се шашка ще му сложа по-голям кондензатор.
                          ...или ще намеря цялата инсталация за ксенонови фарове. Там регулация няма - през бушон и реле директноот акумулатора е.
                          Последно редактирано от sparkybg; 02-04-25, 08:52.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            OSRAM, а вечеи не само, имс единствено H4 и H7, дето са street legal. Може и да не е съвсем случайно. На мен късите ми са с HB4, дългите с HB3.
                            Има и Н1.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:osram-led_sl.png
Прегледи:263
Размер:138.5 КБ
ID:6994654
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X