Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Е, убих си оригиналното табло. Явно проверката е в bootloader-а и не зависи нито от EEPROM, нито от нещо друго. След какви ли не опити реших да затрия флаша (има си процеура за това), белким няма с какво да сравнява. И пак не иска да програмира ъпдейта, който имам. Явно трябва някакво по-хард решение, ама при положение че табло се купува за 20-30 долара и идва до тук за още толкова, изобщо няма да се занимавам повече. Имам работещо и не-трупащо грешки, другото ще стои за хардуерна резерва.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • ogimaster
      ogimaster коментира
      Редактиране на коментар
      Хич не те хапят кучетата, нееее, нееее (хихихи).
      Уважение към упоритостта и постоянството ти.

  • Когато решиш да се разделяш с каляската , се нареждам на опашка
    Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
    За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

    A1+

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      И аз съм 2ри след теб и хич не се шегувам.

  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Е, убих си оригиналното табло. )
    Хич не е задължително да си ти, Предвид двете ми неплатени сметки за ток реших да направя две бързи смени на радиаторчета на парно на WJ-ки (относителна рутина за мен) с чистене, презапояване и т.н и гмъц ( ако ти е интеерсно може да пусна и снимки) както си седя отстрани и си пия вечерното кафе почти доволен и на единия съвсем в нищото вентилатора тръгна, не работи мотора, не е на контакт дори просто в този миг "таралежчето" (електронния реостат на вентилатора) раздели душата от тялото

    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • Ааа, то не е убито. Само е по-празно от пространството между ушите ми. . Ако някой ден се намери фирмуер, може да се поправи.
      Последно редактирано от sparkybg; 16-11-24, 19:28.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • ...и понеже започна да прави същото като преди смяната на повдигачите, при това на същия цилиндър (7-ми), отказах да повярвам че може да съм чак такъв карък че да купя дефектен оригинален повдигач и заедно с това да го трапосам на същото място и...

        Понеже не остана от какво да е, стигнах до извода че MDS соленоида за тоя цилиндър или не затваря като хората и позволява горещото масло да се стече, като после напълни повдигачите с въздух (при палене съвсем в началото за десети от секундата няма цъкане на повдигач, после се появява, и после спира), и/или не позволява достатъчен приток за да напълни повдигачите преди да се разцъкат.

        Смених го. И въпреки опитите ми да го накарам пак да цъка, засега не иска.

        Нямаше никакви извънредности - за да се извади стария търпеливо се почуква с гумен чук, после с въртене се издърпва, после пак с чука, посла пак въртене и дърпане, пръскане с WD40 междувременно, и накрая ВНИМАТЕЛНО подпиране с "кози крак за щипки" ту от едната, ту от другата страна, стария изскочи цял. В общия случай се къса и после са разправии да се извади останалата в блока част.

        НИКАКВО подпиране с отвертка - ръбчето на дупката ще замине и после ще тече като лейка.

        Причината за трудното излизане е че над последния O-пръстен отворът в блока ръждясва и при ваденето O=пръстенът трябва да прескочи това препятствие. В тоя смисъл, преди слагането на новия соленоид може да се тръкне леко с шкурка 3000, колкото да махне малко от ръждата. Аз не го правих тоя път. Понеже съм поръчал още един, + соленоида на VVT-то, при тяхната смяна вероятно ще го направя.

        Относно каква е разликата между първия вариант на Hemi с VVT, с код EZD, и следващите с код EZH, разликата е именно в MDS соленоидите:

        На снимката горе е новия (на EZH), долу е стария (на EZD и всички преди него):
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:MDSSOL.jpg Прегледи:0 Размер:195.9 КБ ID:6988073

        Това черното отпред е магнитче + държач. На стар блок не можете да сложите нов стил соленоид - въпросния държач е с по-голям диеметър от дупката в стария блок. Видно от снимката, въпросното магнитче си е интегрирано на върха на стария вид соленоид.

        По въпросното магнитче имаше много фина кашичка метал - нормалното положение. Беше се наслоила около милиметър - не знам дали е пречило на потока (по-скоро не, доколкото огледах къде точно стои и според мен е на такова място че няма как да пречи), но и в моя случай няма особено значение - смених соленоида с нов, оригинален. И чисто наизуст, според мен проблемът беше вътре в самия клапан на соленоида или някаква пукнатина или неплътност по корпуса му, проявяваща се при горещ мотор, включително и задържане на "котвата" не точно в предвиденото положение.

        Новия вид соленоид е и с различен конектор.

        Имах желанието да сменя соленоидите с такива от новия вид - първо са 2 пъти по-евтини (в оригинал) и второ за новия вариант парчето инсталация с конекторите за MDS + VVT соленоидите го има навсякъде за смешни пари, а се случва изолацията на жиците да се е удървила от жегата, но, освен ако не си направя някакви къстъм държачи на магнитечтата отпред няма как да се получи. Да разпробивам блок със сигурност няма да се случи. За щастие при мен инсталацията и конекторите са в перфектно състояние, всичко се откопча и закопча безгрижно, изолацията все още си беше достатъчно гъвкава, видимо никога нищо не беше сваляно.

        По-нататък ще има интересен пост и за VVT соленоида...

        По всичките преровени форуми НИКОЙ не знаеше каква е разликата между EZD и EZH, НИКОЙ не знаеше че има различен вид соленоиди (установих това по клипчета, после и по каталози) и един единствен хаймана беше установил че нов соленоид не влиза в стар блок (или по-точно няма как да сложиш държача с магнитчето), защото попогрешка му бяха пратили EZD блок като замяна на неговия EZH и при местенето на соленоидите от EZH блока в EZD блока не му се беше получило.


        И сега разни интересности относно вездесъщото изискване за 5W20 масло, до които стигам:

        1. В 6.4 Hemi се ползва масло 0W40, което идва да каже че вискозитетът няма НИКАКВО пряко отношение към живота на повдигачите, доколкото в 6.4 ВСИЧКО, с изключение на по-големия диаметър клапани, е дори с еднакви парт номера както на 5.7 - повдигачи, пръти, кававли с кобилици, включително и въпросните соленоиди.

        2. Доколото правих МНОГО проби със софтуер за EZH върху моя мотор и се появяваха някои очевидни разлики, както и откъслечни писания на опитали 0W40 на 5.7, което в екстремни случаи водело и до гаснене, стигам до извода че новия вид MDS соленоиди имат различен поток масло през тях и/или различно време за реакция, а това е важно - трябва така да им се пусне/спре токът, че клапаните да спрат да се отварят в точния момент, с цел в цилиндъра да остане каквото трябва (например, не може да е вакуум, не и за дълго, по много причини). Та, доколкото MDS-а на EZH се държи осезаемо различно спрамо тоя на EZD, явно разни времеви константи са различни. Визкозитетът на маслото е възможно да има отношение към това.

        3. Визкозитетът на маслото може да има отношение към динамичното поведение на VVT системата, особено при високи обороти. Тя си има обратна връзка и може да компенсира, но не изключвам да има някакви динамични параметри, зависещи от вискозитета.

        4. От доста време си карам колата с 0W30 и смятам да продължа. Ако се наложи доливане (вечно течащия картер - и на него съм му взел мярка за шапка, но ще се разправям като тръгна да сменям рейка) и нямам 0W30, доливам с 5W30. С правилния за EZD софтуер нищо не свети и нищо не трупа.

        Та, вкратце, ако не свети и не трупа грешки, просто качественото масло ще държи повдигачите в ред. Точка! Ако (като мен) сте монтирали и помпа с повишен дебит, това е всичко, дето можете да направите.
        Последно редактирано от sparkybg; 09-02-25, 21:50.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • drukman
          drukman коментира
          Редактиране на коментар
          Чакам да си купиш един Генерал Мотор, та и аз да намажа някоя информация на аванта.
          ПП ако изскубна буксата на клапаните на повдигачите на моя кош какво ще се случи?

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Всичко е възможно. Като минимум ще светне лампа и нищо повече, като максимум моторът ще изгасне или изобщо няма да запали, и всичко между тия 2 крайности.

          При мен светва лампа, MDS-а се изключва и колата иначе си върви както обикновено.

          Ама, защо ти е да го правиш?

          ПП: GM нямат нищо като размер сравнимо с Grand Cherokee, а дори то е на ръба да е прекалено голямо. Тоест докато съм гражданин, няма шанс.

        • td120
          td120 коментира
          Редактиране на коментар
          Тука още малко инфо по темата с mds-ите.

          The PCM will activate the 4-cylinder mode when the following enabling conditions are met:

          * Low engine load
          * 1200 to 3000 rpm
          * Vehicle speed between 12 mph and 90 mph
          * Battery voltage from 9 volts to 15 volts
          * Oil pressure from 15 psi to 147 psi
          * Oil temperature greater than 120 F
          * Engine coolant temperature from 158 to 248 F
          * Ambient temperature from 14 F to 248 F
          * No throttle position sensor or MDS faults


          Тука в тия две описания(по-долу) има несъответствие.

          Вариант 1:
          -ECU изкомандва деактивация.В деактивирания цилиндър постъпилата вече смес се запалва за последен път(зер после спира подаването на гориво и искра) и остава в цилиндъра до реактивация.

          Вариант 2 (от hotrod.com оисанието) :
          --Next, the intake valve takes its last "gulp" of air to fill that cylinder, sans fuel. It's the last time the intake opens until the cylinder is activated again. The following compression stroke is followed by no ignition source, and all the energy used to compress the pressurized air in the cylinder is returned to the crankshaft on what would normally be the power stroke. The final move by the ECM is to deactivate the exhaust valve—all of which happens in a split second.

          Ако някой от повдигачите не се "деактивира" физически,компа го хваща...обаче що се отнася до виск.на маслото,компа (се опитва да) го "надушва" по обиколни пътищаaa :

          "The oil temperature sensor used for this system is a two-wire sensor, negative temperature coefficient, like the sensors for engine coolant temperature or intake air temperature (IAT). The PCM uses this input - along with oil pressure, load and rpm - to calculate oil viscosity and flow rate. This information is critical to MDS operation."
          Критикал...колко да е критикал? Ако е за да досади с "грешка" -охо...ама системата не работи там в някакъв тесен температурен прозорец...

          https://www.autonerdz.com/yabbfiles/Attachments/MDS.pdf

          https://www.hotrod.com/how-to/chrysl...i-mds-lifters/

          https://www.dodgetalk.com/threads/md...torial.240199/

          https://www.ramforumz.com/threads/mds.173401/

          https://www.chargerforums.com/thread...vation.191129/



          На всичко отгоре потребители докладват,че системите им си проработват съвсем не "кога трябва"...забелязани са несъотв. с изиксването за околна температура...за разлики в налягането на маслото и пр.(един се оплакваше,че не може да я накара да се активира под 45psi,a уж нали сработва от 15psi нагоре). Плюс туй може да има и различни настройки м/у моделите...кат прибавим,че дилърите по южните щати харабийската ги обслужвали с ...10w-30.Еми работели си...


          П.С.Към темата за потока към повдигачите при деактиврани соленоиди отпреди няколко месеца:

          "When the MDS solenoids are in the "off" state (8-cylinder mode), they supply oil pressure of approximately 3 psi to the lifter bores. This lifter oil keeps the bores lubricated and prevents air from entering the system. When the solenoids are activated, oil pressure of 16 psi or greater is supplied to the lifters and the engine enters the 4-cylinder mode."

      • ... и впрочем, ровичкайки се за друго из софтуера на двигателния компютър, случайно открих къде е занимавката с индикацията "ECO" и ще я променя да излиза само когато MDS-а е включен. Не че е нещо съществено - ей-така, за кеф.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • CITIZEN
          CITIZEN коментира
          Редактиране на коментар
          Това ще е много готино, за да не се кара само на усет въпреки че аз вече веднага го усещам като включи МДС-а по вибрациите и работата на мотора.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          При теб MDS-а е доста по-агресивен, отколкото при мен. Със софтуер за EZH и аз го усещах доста по-често, макар и там да има режими, в които е трудно да се усети.

      • Не вярвай прекаленона форумите. МНОГО глупости има изписани, а същинската и коректна информация е вероятно в 1% от постовете.

        Първоначално публикуван от td120
        The PCM will activate the 4-cylinder mode when the following enabling conditions are met:

        * Low engine load
        * 1200 to 3000 rpm
        * Vehicle speed between 12 mph and 90 mph
        * Battery voltage from 9 volts to 15 volts
        * Oil pressure from 15 psi to 147 psi
        * Oil temperature greater than 120 F
        * Engine coolant temperature from 158 to 248 F
        * Ambient temperature from 14 F to 248 F
        * No throttle position sensor or MDS faults
        Това е извадено от някое ръководство, я на потребителя, я сервизно, като обща информация. Всъщност е по-сложно. В процеса има и поне 4-5 таблици спрямо обороти, температура и прочие неща.
        Освен това има и нюанси между различните версии на фирмуера, както по региони, така и по години. Например както горе споменах, фирмуера за EZH от 2009 и 2010г. е много по-агресивен отфирмуера за EZD. Попадал съм и на писания за сменени компютри в по-старите версии без VVT, където също имало подобни неща.


        Първоначално публикуван от td120
        Вариант 1:
        -ECU изкомандва деактивация.В деактивирания цилиндър постъпилата вече смес се запалва за последен път(зер после спира подаването на гориво и искра) и остава в цилиндъра до реактивация.
        Това според мен няма как да е вярно. Не можеш да държиш в цилиндъра изгоряла смес, първо защото в началото ефектът ще е точно обратния (докато изстине до температурата на мотора) и второ защото ще засере всичко живо - сегменти, клапани, бутала, свещи, и трето защото цилиндъра няма да има ефективно мазане - при постоянно налягане в него ще допуска по-трудно масло покрай сегментите.

        Първоначално публикуван от td120
        Вариант 2 (от hotrod.com оисанието) :
        --Next, the intake valve takes its last "gulp" of air to fill that cylinder, sans fuel. It's the last time the intake opens until the cylinder is activated again. The following compression stroke is followed by no ignition source, and all the energy used to compress the pressurized air in the cylinder is returned to the crankshaft on what would normally be the power stroke. The final move by the ECM is to deactivate the exhaust valve—all of which happens in a split second.
        Това е по-правдоподобно, като изключим последното изречение, което за Hemi няма как да е вярно, по простата причина един единствен соленоид деактивира и двата клапана на един и същ цилиндър.

        Първоначално публикуван от td120
        Ако някой от повдигачите не се "деактивира" физически,компа го хваща...
        Не винаги. Няма датчик за това. Понеже няма горене (няма гориво) няма как да го хване и по променената форма на консумацията на бобината. Тоест остава му да го гледа чисто електрически, да нюха за бедна смес и евентуално да бабува за някои от другите ефекти.

        Първоначално публикуван от td120
        обаче що се отнася до виск.на маслото,компа (се опитва да) го "надушва" по обиколни пътищаaa :

        "The oil temperature sensor used for this system is a two-wire sensor, negative temperature coefficient, like the sensors for engine coolant temperature or intake air temperature (IAT). The PCM uses this input - along with oil pressure, load and rpm - to calculate oil viscosity and flow rate. This information is critical to MDS operation."
        Той няма друг начин освен по обиколни пътища - гледа налягане, обороти и температура и как се менят едно спрямо друго. Трупа си хистограми, смята по тях. Ако нещо не му хареса, казва ти да си гледаш работата, я за MDS-а, я за VVT-то. За двете впрочем хистограмите са отделни, ако помня добре като гледах тия работи в кода.

        Първоначално публикуван от td120
        Критикал...колко да е критикал? Ако е за да досади с "грешка" -охо...ама системата не работи там в някакъв тесен температурен прозорец...
        Толкова че трябва да знае поне грубо колко време след пускането на ток към MDS клапана, повдигача е деактивиран. Естествено, оставен е и достатъчно запас, но като се случи няколко обстоятелства да бутнат хавата в една и съща посока, запасът може да се окаже недостатъчен. И пак, не е невъзможно да има нюанси между различните возила и години.

        Първоначално публикуван от td120
        На всичко отгоре потребители докладват,че системите им си проработват съвсем не "кога трябва"...забелязани са несъотв. с изиксването за околна температура...за разлики в налягането на маслото и пр.(един се оплакваше,че не може да я накара да се активира под 45psi,a уж нали сработва от 15psi нагоре). Плюс туй може да има и различни настройки м/у моделите...кат прибавим,че дилърите по южните щати харабийската ги обслужвали с ...10w-30.Еми работели си...
        Както писах, има нюанси. Много. При мен с Hellcat-ска помпа и 0W30 явно е на ръба на тия запаси, при положение че се случва да прочета "недотествана" грешка за грешно масло, макар никога да не го докарва до лампа. С 5W20, с каквото съм в момента, не съм засичал това.

        Първоначално публикуван от td120
        "When the MDS solenoids are in the "off" state (8-cylinder mode), they supply oil pressure of approximately 3 psi to the lifter bores. This lifter oil keeps the bores lubricated and prevents air from entering the system. When the solenoids are activated, oil pressure of 16 psi or greater is supplied to the lifters and the engine enters the 4-cylinder mode."
        Изглежда логично, но тъй като може да се мине и без това, а не забелязвам на MDS тапите да има някакви заигравки по въпроса, може и да не е вярно. Масло идва и покрай прътите в главите и се стича към повдигачите, освен че и самите пръти доставят някакво, изпуснато в някакви моменти покрай снадките им с повдигачите. Отделно някои повдигачи (до тук само на неоригинални съм го засичал) имат и нарочни дупчици в тясната част.

        Ще разглобя един соленоид (тоя който махнах - все по-катетгорично цъкането на горещ мотор след кратък престой изглежда е било от него) да видя какво точно има вътре като пътища на маслото.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • td120
          td120 коментира
          Редактиране на коментар
          Благодаря за подробния отговор!

          Мда,1% е май справедлива оценка...и важи май вече не само за техническите форуми.

      • Горе на снимката на соленоидите се вижда че има 3 секции. Маслото идва откъм най-дълбоката част - покрай магнитчето, и влиза през първата решетчица. Теост следва да проверя дали някоя от следващите секции пропуска постоянно. На най-горната секция има нещо като като клапанче или жигльор или комбинация от двете. КОгато системата е затапена, затапва се само горната секция, тоест маслото минава без ограничение между най-долната и средната секция.

        Тоест определено има постоянен поток и при автомобили без MDS, и при такива със. Иначе казано гладът за масло, обвиняван за дефектите на повдигачите, много-много не го виждам как ще се случи. Вярно, при празен ход повече ще се стича вместо да умокри ролките и игличките им, но ми се чини че поне при MDS вариантите позапушването на въпросните MDS соленоиди би-могло да има по-голям принос към тия случки, и моят случай е потвърждение на това. 2 седмици дебна и нито веднъж не се е случило цъкането след старт на загрял мотор. При различни загравания и различни престои - от току-що вдигнала стрелката при градско каране до престой на бензиностанция след дълго извънградско.

        Струва ми се че смяната или поне почистването на всичките MDS соленоиди + VVT соленоида (евтин е, по-старите варианти имат склонност да им падат мрежичките) е добра предохранителна мярка. Не е много приятна сума (около 1300лв за оригинални, неоригинални не препоръчвам), но от друга страна може да спестят отваряне на мотор и части за над 3 бона. Освен друго ще се види и дали има извънредно количество стружки някъде. При мен до тук само много фина кашица в неголямо количество, което смятам е нормално за мотор на 240000км.

        Това е и в съгласие с написаното в един от линковете на td120:
        Първоначално публикуван от Hotrod
        These (MDS solenoids) often get clogged with particles from the oil. When that happens, the lifters can fail if the solenoid is not replaced.
        Нещо повече - понеже често се купуват неоригинални Dorman соленоиди,които са с метален корпус вместо пластмасов, чиято идея е да не се чупят при вадене, на много места срещнах твърдения че приключвали по-бързо. Някъде че се запушват по-бързо, някъде че дефектират (каквото и да значи това) по-бързо, в резултат на което следва втора смяна, тоя път с оригинални.
        Последно редактирано от sparkybg; 14-02-25, 14:20.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • И нещо интересно за Challenger 6.4 - пръскалки за охлаждане на буталата. Не помня да съм забелязал 5.7 да има такива.

          ПП: 5.7 няма. 6.2 и 6.4 имат. Номер на част 68206178AC.

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:6.4oilcool.jpg Прегледи:0 Размер:439.0 КБ ID:6988679
          Последно редактирано от sparkybg; 14-02-25, 14:50.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • sers
            sers коментира
            Редактиране на коментар
            Не е ли време и 5.7 да има. Твоето

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            По-евтино е да се купи 6.4 и да се посади в моята кола. Но има сериозна вероятност да почне да троши скорости, дифове и прочие неща.

            Иначе като насаждане е елементарно - жици и всичко останало са еднакви. Някакви заигравки може да има с картера, а може и да няма. Софтуера също мога да го наглася.

        • Мда, в третата (най-горната) секция има клапанче или регулатор на налягане, или и двете.
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:snap_000003.jpg
Прегледи:294
Размер:483.2 КБ
ID:6988691

          Сега остава да разбера когато цъка в коя секция спира/пуска маслото, и ще изясним случая докрай.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • Клапанът в действие:
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:MDSOnOff2.gif Прегледи:0 Размер:398.9 КБ ID:6988743

            И разглобен:
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:snap_000012.jpg Прегледи:0 Размер:210.6 КБ ID:6988744

            Стеблото е кухо, дупката тръгва от ниската част и стига до там, където се вибда на снимката да излиза странично. Вижда се и засечката на средната широка част, предполагам предназначена за плавно отваряне

            Струва ми се че думите на някой от линковете горе се потвърждават - клапанът горе със сачмата е или преливник, или образува верига, която при изключен клапан регулира налягането до определена граница, а при включен или го пуска на максимум, или го регулира до по-високо.

            Някой по-запознат с такива хидравлични хитринки сигурно би го разгадал по-добре от мен.


            "Котвата" на новия стил соленоид е много по-различна. Самия соленоид ми се струва доста по-опростен. Предполагам там е само преливник или байпас на някакво ниско налягане, който при включване се запушва и към повдигачите отива пълното налягане на системата.
            Не ми се ще да троша чисто нов клапан, макар че ввероятността да го ползвам май започна да клони към нула.

            Както и да е де, важното е че го видяхме и до накъде разгадахме от първа ръка. Категорично масло към повдигачите тече постоянно, само му се мени налягането. Като се сложат тапи най-горния сегмент се затваря, долния се отваря и маслото отива към повдигачите без никаква регулация, с пълното си налягане.

            Значи все пак при мотори с тапи към повдигачите отива потенциално повече масло. Но го има и другото - каналът с масло е асиметричен спрямо отворите, в който са повдигачите. Масло с постоянно високо налягане ги притиска постоянно нагоре, потенциално леко увеличавайки износването отгоре. От друга страна на повдигачите, които смених, имаше следи от износване, но нищо сериозно. Миниатюрен дефект (стотни) в ръбчето на един от новите повдигачи (вероятно при транспорта се беше ударило в друг точно на едното ръбче около изтънената част) доведе до невъзможност да го вкарам на мястото му и трябваше да пилна въпросния дефект. Буквално 2 пилвания с фина пиличка поправиха нещата. Тоест допуските са малки (стотни, при това не много).

            В работен режим между 5W20 и 0W30 разликата във вискозитета е 17%, разликата при 40 градуса е 12%. Не мисля че нещо съществено може да се случи с потока покрай повдигачите от такива разлики. От друга страна при 5W20 спрямо 0W40 разликата е цели 68% и в работен режим и при 40 градуса. Това вече може и да е повечко, макар да продължавам да вярвам че не това точно е причината за откази. Както по-горе писах, според мен по-реализтичния вариант е да се запушва MDS соленоидът, от там до повдигачите да не достига каквото трябва като налягане и количество, както и както беше при мен - да не удържа маслото и при следващо палене да напомпва повдигача с въздух, то което той бавно но славно се скапва.

            ...и те-така. От хиляди и хиляди постове, картинки, размишления из хиляди места в интернет, трябваше да откривам топлата вода на собствен гръб.
            Последно редактирано от sparkybg; 15-02-25, 00:41.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              Понякога се слага съчмичка за еднопосочен клапан. Държи да не се оттича маслото при неработещ мотор.
              Ако нейният канал отива в картера, може да е пресостат, че хидравликата не обича променливо налягане.

            • td120
              td120 коментира
              Редактиране на коментар
              Шапка ти свалям! Сега остава,едно поучение /tutorial/ликбез да спишeш за като как действа всичко по мдс-а...",кога имаш време..."тука влиза маслото в соленоида...оттука тръгва към..." . и пр.

              А като имаш достъп до инфо и с оглед натрупания вече емпиричен мат'рял,както е твоето заключение по казуса с "изискването" за вискозитета на маслото? Разликите във вискозитета на подбраното масло биха ли имали отношение към ресурса на мдс-а според теб?


              Щото :
              -ако да би имало изискване(а няма) mds-ът да сработва само в много тесен темп.диапазон (да речем при равни други условия, при Т на маслото ,да речем, 90-120градуса Ц...),щеше да е едно...апък то не е така. И ,да речем,у ръците на "прилежна американска домакиня",коя се размотава сам-там из града или ходи да види баба си в съседната община отреме-навреме, едно 5w-20 ще си "държи" при нейния тертип на експлоатация като 30-ка (и 40-ка биля) при "нормална употреба",почти в целия живот на возилото...а при нагли собственици,дето не се съобразяват с изикванията,обаче "боравят с педала,както си требе"...най-нахално налятото от тях xw-30 или 0w-40 при "нормално настъпване" например ще се държи горе-долу като 20-ка при "по-лежерна" експлоатация .
              Хелкатаджии карат и с хw-50 (с помпите с повишен дебит-едва ли са такива само заради пръскалките,де) ...пикапи също ползват -30ки(накои возила са изключени по "CAFE" изискванията,"работни добичета" се водят сигурно) .
              ...а Mobil 1 0w-40 си е всъщност "гъсто" 0w-30 (и то от време оно,лошо няма)...а между "Euro/ACEA A3/B4" 0w-30 и американско -разлика голяма(в полза на еврото обаче)...

              И най-сетне,тие заложени параметри за "сработване"на системата по картите могат ли се "пипа" от простосмъртни?

              Чудно ми е и хелкатаджия,ако налее за проба хw-20,дали компът му ще изпищи. Уж следва да изпищи,нали...зер "неправилното ,по-рядко" масло е вътре,хе-хе...ама аз подозирам,че няма да изпищи.Срещал ли си такъв сценарий из форумите?

              П.С. ако копм-ът може да "надуши" масло със "странен" вискозитет...комп-ът може да пищи и от съвсем човеколюбивото,нямащо общо с правилната работа за мдс-а намерение да предупреди,че нещо неприятно (може да) се случва с маторя(оксиление на маслото...антифриз в маслото,пази Боже...мизерлъци от пропуски по въздуховоди и т.н.-в резултат повишаване на вискозитета.Или пък обратния сценарий- разреждане с гориво и спад).
              Та ми е интересно дали ще реагира,ако виск. се променя в "обратната посока". Зер не знаем какво аджеба точно се е въртяло в главиците на инджелерите,га са залагали параметрите за "алармата"...може да са биле едни ама чииисто "политкоректни" или "хуманни" причини,нямащи особено (или ептен никакво) отношение към правилната работа и ресурса на системата...то даже е добре,ако е тъй(макар е вариантът с незапалване на моторя е "престараване",все пак,потребителят може да е на сеиозен зор...а пищене и досада с ламба си е някак поносимо).
              Кат прибавим и "точността" на уредите,нали...работата става ,да го кажем,ептен "пожелателна"...


              https://i.imgur.com/GvGn3yX.png

              ..........................
              Ползв.:
              https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/35873D9E7D50FF12802588DE005BE9D3/$File/bpxe-a9tnq9.pdf

              https://www.mobil.com/en/lubricants/.../mobil-1-5w-30

              https://www.mobil.com/en/lubricants/...l-super-10w-30

              https://www.mobil.com/en/lubricants/...-mileage-5w-20

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Например по-големи хлабини около повдигачите (и не само, на основни/биелни лагери също) при Hellcat и 6.4 чудесно обясняват и помпата с повишен дебит и маслото с по-голям вискозитет.

              MDS-а ползва поне 4 таблици, зависещи от обороти и температура. Всеки може да ги променя, стига да се е заровил да разбере какво точно вършат. Да декомпилираш код, и да бабуваш кое за какво е и в какви мерни единици, не е проста работа. Стандартно ги няма мапнати никъде. Аз съм се човъркал от любопитство да разбера каква е разликата между ЕZD и EZH мотор, но нищо повече.

              Относно "ресурса на MDS системата", не виждам причина да е по-къс от на не-MDS частта, освен нвкоя пружина в MDS повдигачите дажсе уморява, или ресурса на MDS соленоидите да свършва. При мен все по-убедително се доказва че съм имал проблем с поне един соленоид.


          • Интересно колко е реалната икономия от тази система, и дали не е само и единствено във връзка със зелени политики.
            Моето мислене е че който си купува 5.7 мотор с почти 400 коня мощност, не очаква разход на 900 кубикова кафемелачка с турбинка за да може да отлепи от място
            Панайот Бърдарски
            0887 60 77 22

            Коментар


            • Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение
              Интересно колко е реалната икономия от тази система,...
              Писал съм накъде назад в темата - около 2 литра на 100 при моя начин на експлоатция. Без да гоня икономии.

              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • От толкова ремонти, фиксове и тунунги, успя ли да му навъртиш 5к километра пробег?
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • 40к до тук.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X