Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Впечатлен съм от магистралния ти разход - до колкото смесения е много близко до моя с 4.0 V6 (60/40 с преобладаващо градско в София - да кажем съм средно 19-20 газ + 4-5% (под 1/100) бензин или около 15-18 чисто бензин, и го намирам за нормално, то на магистрала с над 120-130 стигам лесно до над 23-24/100. Вярно, че е кашон от хладинник с дупки... но същите наблюдения за магистрален разход имам и от други коли (Субаруто на магистрала желязно харчеше с 20 % над чистия градски разход). Факт е, че в града не се юркам никога, но не е и да се влача по инерция, карам си нормално без да се дърпам по светофарите. Кола, която на магистралата да е по-икономична от в града не съм имал. Виж на извън градско с 80 км/ч всички са икономични.... Правил съм разход 8.5 до морето с Патрула (2.8, не 4.2), но по подбалканския с наслаждаване на пейзажа
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • С трилитровото терано с 80 разхода ми ще е вероятно под 8. Разход под 9 тривиално докарвах и с 2.7-цата.

      Чудото харчи МНОГО в града. Вероятно нещо като 20-22. Говоря за градско със задръставния тук-там, светофари, кратки маршрутчета студена и т.н. В подобни условия и Fabia-та ми (1.2 12v) е давала разход 10.

      На магистралата в много голям процент от времето е със заключен торк, на последна редавка (0,67 предавателно число), и на 2400 оборота. Не знам дали при тия скорости пуска MDS-а (спира половината цилиндри), но със сигурност има и участъци в които почти не харчи или направио спира горивото. Има си и променлив ъгъл на клапаните, дори EGR външен няма - постига същия ефект само с клапаните.

      Чисто магистрално София - Перник и обратно, с между 100 и 120, разхода пада до под 12. Има и снимка по-назад в темата. Карана с идеята да е икономично, тоест плавно ускорение, плавно намаляване, минимално използване на спирачки. Но аз не карам така нормално и тоя разход ми е недостижим - губи ми се кефа от карането, а тая кола съм я купил именно за кеф.

      ПП: Следва да уточня че по километраж отчете 422км и разход около 16.8. По карта обаче излиза 452км и съм преизчислил разхода спрямо това и реално сипаното в резервоара.
      Последно редактирано от sparkybg; 09-05-23, 11:25.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • 30км не е ли малко множко разлика между карта и километраж и то за такова разстояние? Едно време ми даваше разлика 10км Казанлък-Бургас между летни и зимни гуми, като зимните бяха по-големи.
        "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
        Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

        Коментар


        • Те гумите ми са по-големи. Нагласил съм настройката за размера така че скоростомера да ми е точен, а там умишлено го правят заводски да показва повече с 5-6%.

          Разликата е 7%. Не е чак нещо страшно. Аз искам скоростомера ми да е верен.

          И то да е точен и лято и зима. Дори налягането в гумите влияе много повече отколкото си мислех.

          ...и в крайна сметка дали разходът е 15.8/100 или 16.8/100 не е чак екзистенциален въпрос. Компютърът го изкара 16.8/100, но и същият компютър отчете 422км, вместо 451.
          Последно редактирано от sparkybg; 09-05-23, 21:42.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • При мен 3.0CRD има голяма разлика между показанията на Борда и реалното засичане по резервоар. При 5.7та разхода не е фактор там кефа е водещ, и то не на магистрала защото със 130 дали караш 1.5 или 5.7 возейки се няма разлика. Относно това за разхода на Магистрала и в града не го разбирам всички мои коли горят по-малко на магистрала при 130., дори и дъртия WK, за Мерцедеса със 7G-троник в града може да дава 12, на магистрала 7 при нормално каране 130 140, ако гоним минимум може и около 5.
            Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
            Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

            Коментар


            • Първоначално публикуван от CITIZEN Преглед на мнение
              При мен 3.0CRD има голяма разлика между показанията на Борда и реалното засичане по резервоар.
              А при мен няма. Удивително точно е спрямо километража, който отчита. В смисъл, ако разделя реално сипаните количества на отчетения от компютъра пробег, си се получава съвсем същото, което твърди и компютъра, с грешка под 1%. Тествано в последните 6-7000км.

              А при теб, най-малкото до сега си карал с по-малки гуми, сега караш с по-големи от щатните. При мен това се настройва, вероятно и при теб. Но, както писах, на мен ми е по-важно скоростомера да е точен. Пробега и разхода така или иначе няма как да променя, а само ги отчитам.

              Впрочем, в тунинг софтуера има и настройка колко литра ми е резервоара и табличка със стойностите на датчика спрямо показанието на стрелката. Някой ден и с това ще се занимая, доколкото държача на резервоара ми е подбит заради вдигане с мотокар от вносителите, което според мен отнема 3-5 литра от обема.

              И едно предимство на бензиновите - на дизелите резервоара е метален и доста добре се справя с гниенето, защото е сложен и в "кошница", и между нея и резервоара се задържа гняс и влага. Резервоарът на бензиновите е пластмасов и проблем би се получил едва когато кошницата изгние дотолкова че да спре да може да го държи. В същото време си е доволно защитен отново заради металната кошница.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • Офф, искам ХЕМИ, много искам ХЕМИ, но за каране 1-2 месеца в годината май не си струва.
                "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
                Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

                Коментар


                • Първоначално публикуван от CITIZEN Преглед на мнение
                  ...защото със 130 дали караш 1.5 или 5.7 возейки се няма разлика...
                  Ооо, има много добра разлика когато някое лайнце или неадекватник упорито те издразнят. В общия случай дори леко натискане и сваляне от 5-та на 4-та са достатъчни да ти видят задния номер отдалече, а ако се стигне до 3-та нещата в общия случай стават доста комични.

                  За другото - дори по накъдрените пътчета, дето се кара на 2-ра - 3та, се кара с някакви 10% газ, преко сили 20% ако искаш по-бързо да ускориш на някои прав участък. Това също си е кеф, доколкото колата се справя с лекота с всичко и твоята работа е само да се кефиш.
                  Последно редактирано от sparkybg; 10-05-23, 12:23.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • Малко развитие - почти съм убеден че се справих с неприятното превключване от втора праим на 3-та. Оставих торк мениджъмнта включен засега, щото май по-ме кефи превключването да е позамазано.

                    Дръпнах едно кръгче по Голфстрийм (a.k.a Магистрала Люлин, а.k.а Магиострала Струма) и магиострално се държи изключително приятно, дауншифтовете са много добре контролирани - изключва торка, сваля на 4-та, после ако искам и на 3-та, ако скоростта е малка и има баир задържа на 4-та и заключва торка докато я разтоваря (ако искам) и т.н. Накратко превключва изключително "естествено" като за моите представи за естествено. Оригинално не е така. Превключва и малко по-трвърдо от оригиналното, заради леко повишеното налягане, но все пак мазно.

                    Вече и не мога да я накарам да подритва при градско каране. Трябва да се разходя и до бонсови поляни или Владая - Мърчаево - Драгичево, че да съм сигурен, но да речем че съм на 99.9% сигурен че проблема е решен. Причината беше прекалено високо зададено минимално налягане при превключване, което при високи режими втвърдява и ускорява приятно "ралиджийски" превключванията, но при ниски вместо да свали плавно оборотите, когато превключва от 2-ра на 3-та, разликата между които е доста голяма (1.5 срещу 1.0 предавателно число), го правеше по-скоро с удар.

                    Намалих въпросното налягане от 100psi на 70psi (при оригинално 50psi), увеличих "усилването" спрямо натискането на педала, което ми даде мекота при ниските режими, но отново го увеличава при високите.

                    Другото е че промених леко оборотите на превключване нагоре и надолу (по ред 1->2 и 2->1, 2->2P и 2P->2, 2P->3 и 3->2P, 3->4 и 4->3, 4->5 и 5->4) червеното и жълтото са новите, другото старите:
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:shifts.jpg
Прегледи:686
Размер:80.2 КБ
ID:6923132
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • Като информация - големият O-пръстен за капака на помпата за скоростна кутия 545RFE е с размери 267.6 X 3.53mm

                      Поне в каталога на Хубата Сийлс, Heinlich и няколко други намирам 266.3 X 3.53 и 269 X 3.53, и 265x3,55 като най-вероятно и трите ще станат, стига да ги има налични. Предния път платих 100 кинта за цял комплект уплътнения само заради тоя O-пръстен, тоя път не смятам.
                      Смятам че задължително трябва да са Viton или еквивалент. Температурата на маслото в скоростите тривиално достига и надминава 100 градуса.

                      ПП: И още малко - O-пръстенът на торк конвертора е с размери 40.8 X 2.62.

                      И двата размера ги взех от сайта на TransTec, а аз и в момента съм с техен комплект уплътнения и нямам грижи, така че смятам че на данните в сайта им може да се има доверие. С 300 зора ги намерих тия размери.
                      Последно редактирано от sparkybg; 15-05-23, 17:11.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Като информация - големият O-пръстен за капака на помпата за скоростна кутия 545RFE е с размери 267.6 X 3.53mm

                        Поне в каталога на Хубата Сийлс, Heinlich и няколко други намирам 266.3 X 3.53 и 269 X 3.53, и 265x3,55 като най-вероятно и трите ще станат, стига да ги има налични. Предния път платих 100 кинта за цял комплект уплътнения само заради тоя O-пръстен, тоя път не смятам.
                        Смятам че задължително трябва да са Viton или еквивалент. Температурата на маслото в скоростите тривиално достига и надминава 100 градуса.
                        В ЗКУ Горно Ботево правят разни инчови пръстени, ако имаш късмет може да имат наличен. Иначе в Теда Казанлък могат да ти напрявят по поръчка. Ако нямат матрица излиза малко по-скъпо, но няма да е 100 лв., по-скоро 20-30.
                        Ford Maverick II 2.3 XLT
                        Ford Mondeo MK5

                        Коментар


                        • Не е инчов, или поне не мога да намеря, излиза 10.53 инча. 3.53 съшо не мога да го представа като инчово. Най-близко e 9/64, но това е 3,57.

                          266.3 x 3.53 е стандартен ISO размер и няма причина да не стане. 1.3мм на фона на обиколка от 836,6мм е едно голямо нищо - 0,155%
                          Последно редактирано от sparkybg; 15-05-23, 10:56.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • Asen Kushlev
                            Asen Kushlev коментира
                            Редактиране на коментар
                            Те си ги продават милиметрови, купувал съм такива разни на нецяло число. Не съм ги обръщал в инчове да проверявам. Има и друго, тръбен и машинен цол, разликата е голяма. Както и да е, има кой да ти ги направи, в Теда правят и витон и силикон.

                        • Витон или силикон и двата материала са около 200-200+ градуса.
                          Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
                          Око за око, паста за зъби!
                          Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

                          Коментар


                          • Поръчани са 2 пръстена. Цената за брой е 25 кинта, цената за 100бр е 6.50лв. на брой. Viton с твърдост 80, и 75.

                            Относно рейката, отворих специална тема тук:
                            https://offroad-bulgaria.com/forum/%...ommander-xk-xh

                            Накратко, разглобих я, но има поражения от корозия. Леки, но достатъчни. Затова е и текла.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • Още малко заигравка със скоростите - превеше ми впечатление че на трета (директната) сравнително лесно отива в частичен локъп, но почти никога в пълен, където е реалната икономия. Промених плана за пълен локъп на трета и сега си заключва и си стои заключен при достатъчно широк диапазон на кротко каране откъм 40 до към 60-70 км/ч и приличен диапазон на натискане на педала при тия скорости така че все пак да има нормална динамика. Това вероятно ще смъкне градския разход още малко. До тук се държи добре. Още по-хубавото е че превключва на 4-та като само преминава от пълен на частичен локъп и съответно по-бързо превключва на пълен след това. Няма вариант да я накарам да си държи пълния локъп при превключване, а и не знам дори да можеше дали нямаше да иска доста сериозни интервенции по много параметри за да се държи адекватно.

                              За съжаление и в софтуера на HPTuners не е мапнато всичко, и няма достъп до директно разглеждане на прочетените данни за да се търсят таблици и параметри, а и за да се мапнат допълнителни неща се плаща още. Страшни безсрамници, но най-достъпните - факт. Не че не може да се хакне - докато чете и пише всичко тече по CAN шина и не е чак велика философия да се изнюха и анализира, но не мисля да стигам до там.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • sparkybg
                                sparkybg коментира
                                Редактиране на коментар
                                Засичал съм до 10ина секунди. И не е толкова страшно, колкото си мислиш. Там има доволно голям поток масло и то минаващо точно птез процепите на фрикциона, после май от там директно в охладителя, след който пък има нарочен филтър.

                                Кутията в общия случай изкарва над 300000км, не са редки случаи и на по половин милион. RAMовете до 2 и половина тона са със същата.

                              • cecoa1
                                cecoa1 коментира
                                Редактиране на коментар
                                Това с частичния локъп по какво се отчита? В смисъл по по-ниско налягане за включване на локъпа, или по реално буксуване там(разлика в оборотите)?
                                Щото ако е само по-ниско налягане, и реално няма приплъзване, то разлика в икономията няма откъде да дойде.

                              • sparkybg
                                sparkybg коментира
                                Редактиране на коментар
                                Дали приплъзва се отчита по разликата в оборотите между турбината и двигателя. Ако нещо не е в ред трупа и съответните грешки, но се и усеща кога е полу (малко трудно) и кога напълно заключил (това е очеизвадно вече).

                                Управлението е плавно с клапан, но "модулацията" не е в налягането а в посоката на флуида - когато флуида влиза между диафрагмата на локъпа и външния корпус, той се стреми да отлепи локъпа и тече между триещите се повърхности, охлаждайки ги, като миналото количество отива зад турбината, съответно се включва в потока от турбината към статора и от там към импелера, като излишъка излиза обратно към кутията. Когато локъпа е заключен, потока е обратен - вход, импелер, локъп, и преминалото се връща обратно в кутията.

                                Клапана за налягане, регулиращ глобално налягането си е отделно, има и клапан за лимита за налягане към локъпа, защото за разлика от другите съединители, ако към локъпа се прекали с налягането, диафрагмата му се деформира и вместо да държи повече започва да държи по-малко, защото държи само с част от повърхостта си.

                                Изобщо, управлението на тая кутия е доста по-сложна система, отколкото човек си мисли изначално - едно клапанче пуска едно налягане и някакъв си съединител някъде заключва. Например в името на това че и да и изключиш кабелите, пак ще се прибереш на втора куцукайки, но има и разни нещица, които чисто механично/хидравлично изключват възможността за някои катастрофални режими, дори електрониката да се побърка.

                                Частичния локъп е с доста високо приплъзване и е доста далеч като работен режим от пълния локъп. При високи натоварвания е кратък преходен режим, за да не заключи/отключи с удар. По-продължителен е само при ниски режими, когато буквално галиш падала на газта. То няма и как иначе - ще прегрее от триенето.

                                ПП: Мерцедесовата кутия на дизелите съшо има частичен локъп, та явно не е някаква уникалност. Други кутии не познавам, тъй че не съм аз човека дето да може да каже нещо повече.
                                Последно редактирано от sparkybg; 30-05-23, 10:43.

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X