Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Помисли пак за този шнорхел.
    Тази кола е прекалено красива за него .
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      Ще катериш планини, ще си с 5" лифт и 35" гуми. За какво ти е шнорхел. Къде в балкана ще намериш такава дълбока рекичка?
      Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
      Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
      ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

      Коментар


      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        С красиво стоящите и изглеждащи неща приключих с предишния ми джип. Сега правя всичко, което смятам, че ще ми свърши по-добра работа и съобразено с офроуд потребностите.

        Ето защо ми е нужен шнорхел


        Това е рекичката по пътя Кремиковски манастир - Ябланица през планината. Много пъти съм минавал през нея, но никога не е била дълбока. Оттам минават леки коли.
        Тук на клипа за първи път идвах зимата. Реката бе образувала нещо като бент, защото по края бе замръзнала. Не предполагах, че може да е по дълбока. Леко си подадох муцуната с черока и в последния момент леда под предните гуми поддаде и предницата се цопна във водата.
        Двигателят взима въздух от най-дясната част на решетката, точно и на нивото на фара. Колко му е да засмуче вода? Въпросът е принципен, а не колко по безопасно ще стоя с лифнатия гранд в тази ситуация.
        Вижте маздата на Никола и Исузото след него докъде потъват и каква вълна вдигат. Макар и за малко една такава вълна може да ти докара беля. Не искам да си удавя двигателя.
        Затова ми трябва шнорхела, иначе не обичам да плувам, но понякога има изненади.
        Последно редактирано от verter; 13-11-13, 20:19.
        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
        0888/00-55-37

        Коментар


        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
          За нуждата от колани ще направя тестове. Като монтирам окачването и гумите ще отида на някоя рампа да направим задължителните пози след лифт, след което ще меря колко отваря предницата, има ли опасност да излезе от леглото пружината, висва ли моста на амортисьор и дали работят бъмпстоповете на максимално прибраната страна.
          Аз пак за пустите колани Недей да решаваш по този начин. При тези дълги линкове е абсолютно сигурно, че при пълно разгъване моста ще увисне на амортесьорите. И така трябва да е. И при мен беше така с първия ми RC кит и никога не е имало проблем. Коланите се използват при рейсинговите окачвания най-вече заради настройката на drop percentage. При рейсинговите окачване стойността на този параметър е 30-40%, което ще рече, че при нормално стъпила в покой машина на земята амортесьора е свит на едва 30-40% и съответно до пълното му разгъване при скок или дупка остават само тези 30-40%. При движение с висока скорост по неравен терен това предизвиква постоянни удари на разпъване в амортесьора. Просто защото края на хода е много близо. Твоето окачване не е с рейсингова настройка на drop percentage. От това което съм гледал за този тип китове drop percentage е средно 60-70%, т.е. при стъпила на земята машина амортесьора е свит на 70% от хода си и запаса от разпъване е достатъчен за да няма време амортесьора да се разгъне напълно при висока скорост. При ниска скорост може да си се разпъва, защото тогава на практика удар няма. Не лягането на моста на амортесьора е опасно за него, а постоянните удари. За да решиш дали ти трябват колани просто премери стойността на drop percentage при монтиран кит. Измери с колко се е свил когато джипа е стъпил в покой на земята и сметни каква част е този ход от пълния. Ако тази стойност е над 50% няма никакъв смисъл от колани.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            Първоначално публикуван от musovir Преглед на мнение
            Ще катериш планини, ще си с 5" лифт и 35" гуми. За какво ти е шнорхел. Къде в балкана ще намериш такава дълбока рекичка?
            По принцип само една от функциите на шнорхела е за газене в по-дълбока вода. Другите му, и според мен също толкова важни преимущества са че двигателя смуче по-студен и същевременно по-малко запрашен въздух. И двете неща са от значение за по-правилната и продължителна работа на двигателя.
            Освен това, както колегата е показал когато караш в калта или в малка рекичка дори има вероятност да засмуче някаква гадост през въздушния филтър.
            Ето снимка на въздуховода под калника на Витарата ми преди да го изхвърля и да сложа шнорхела А имаше и още една кора под калника.
            ... to be continued

            Коментар


            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              И още нещо... Ако стойността на drop percentage при теб е над 65-70% по-скоро ще имаш нужда от преосигуряване на бъмпстоповете. Коланите ограничават разгъването, бъмпстоповете ограничават свиването. Когато drop percentage e висок опастността за амортесьора е от удари при пълно сгъване, защото от хода му остават още съвсем малко - типово 30-35%. Ако бъмстопа не спира моста достатъчно рано преди амортесьора да се свие напълно ударът ще поеме той и в общия слиучай се късат конзолите. На снимките които си дал се вижда, че на стъблата на амортесьорите има нахлузени ограничителни тампони. Не допускай да се стига до тях при ограничаването на движението на моста нагоре. Внимателно изследвай дали бъмпстоповете ти са достатъчно дълги за да спрат моста преди да удари в тези тампони нахлузени на стъблата.Аз самия преди няколко години пренебрегнах този съвет на Кинекса и след това не можех да нсмогна на барпинове и на тампони на задните амортесьори. Гледам че при теб барпиновете са отпред.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                Добре, ще премеря как работят амортисьорите. Ще ги измеря сега немонтирани колко сантимертра са напълно свити и колко напълно разгънати. После след монтажа ще видя това, което ме съветваш, колко им е drop percentage и дали бъмстоповете вършат работа или не.
                В кита имам по-дълги бъмпстопове, но аз не спазвам техните предписания за 31x10,5 гуми и слагам по-големи, но пък освобождавам 2 инча пространство от рязане на калници, нещо което също не е предвидено от тях, така че вероятно ще компенсирам. Ще видим какво ще се получи.
                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                0888/00-55-37

                Коментар


                • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  Гумите може да не опират, но ако амортесьора се свие напълно преди бъмпстопа да е спрял моста става кофти. Те затова ги слагат тия тампони на стеблата, защото не знаят кой какво и как ще монтира. Иначе тия тампони са по-скоро вредни защото ограничават 5 см от хода нагоре. Ако бъмпстоповете си вършат работата коректно по-добре да ги няма тия тампончета. Аз моите ги срязах и изхвърлих и после беше голяма играчка с дремела докато докарам бъмпстоповете да спират моста нагоре при само 2-3 мм преди шайбата на ухото да контактува с тялото на амортесьора. При това тествах с удари а не го чекнех на място, защото при удари в движение бъмпстопа са мачка доста повече. При това положение при което при удар оставаха няколко милиметра до контакт в статично положение оставаха 15 мм. След това с air бъмпстопове стана по-лесно и бързо.
                  Последно редактирано от elbgt; 14-11-13, 00:42.
                  My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                  Коментар


                  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                    Гумите може да не опират, но ако амортесьора се свие напълно преди бъмпстопа да е спрял моста става кофти. Те затова ги слагат тия тампони на стеблата, защото не знаят кой какво и как ще монтира. Иначе тия тампони са по-скоро вредни защото ограничават 5 см от хода нагоре. Ако бъмпстоповете си вършат работата коректно по-добре да ги няма тия тампончета. Аз моите ги срязах и изхвърлих и после беше голяма играчка с дремела докато докарам бъмпстоповете да спират моста нагоре при само 2-3 мм преди шайбата на ухото да контактува с тялото на амортесьора. При това тествах с удари а не го чекнех на място, защото при удари в движение бъмпстопа са мачка доста повече. При това положение при което при удар оставаха няколко милиметра до контакт в статично положение оставаха 15 мм. След това с air бъмпстопове стана по-лесно и бързо.
                    Елиан е прав! Няма как да се направи фина и най-вече правилна настройка на окачването без каране! Живот и здраве - като го събереш и като го покараш - то само ще си покаже "къде" и "по колко".

                    Коментар


                    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Максималното сгъване на амортисьора трябва да позволява на моста да удари металната капачка на бъмпстопа.

                      Коментар


                      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Момчета,ходенето при близнаците Ви се отразява зле,какви колани,какви капаци,какви сто лева
                        Четете ли какво пишете,я се стегнете малки,Влади няма да ходи в БАХА
                        878511557

                        Коментар


                        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          Тия дни пак се размислих какво да правя със задния мост.
                          Дайте малко съпорт и ако може да измислим нещо в разумни финансови граници.

                          Положението е следното:
                          Разполагам с Dana 44a. Това е задния мост на ZJ и WJ, който при двата модела е много сходен.
                          Много хора твърдят, че това не е мост за офроуд потребление. За шосето е ОК, дори е доста здрав. Много от частите му са по-солидни от стандартната желязна Dana 44.

                          Слабите му страни са :

                          - Алуминиевият хаузинг на диференциала. "Ръкавите" са стоманени, но средната част "прасето" е изцяло от алуминий. Уязвимо е при удари от камъни.
                          Има усукване по време на офроуд и следствие на големи артикулации на окачването.


                          - C - клипсовете с които се контрират полуоските. При счупване на тези скобички цялата полуоска излиза от ръкава и приключваш курса.


                          - Лагерите на полуоските. Чест проблем е тяхното бързо износване предизвикано от усукването на централната алуминиева част на моста.


                          - Разбиващ се капак на диференциала. Проблем пак породен от усукването на алуминиевата част. Капакът на 44а е по-голям от този на Dana 44.
                          На снимката е наложен капак от стандартна стоманена Дана 44 върху корпуса на алуминиевата Dana 44.


                          - Няма добър афтърмаркет съпорт като цяло за този тип заден мост и подобряването му не е лесна задача. Няма избор на блокажи, няма избор на капаци и бавни скорости.

                          Като цяло всички тези минуси касаят модифицираните джиповете с доста по-големи гуми от заводските и монтирано офроуд окачване.

                          Плюсовете:
                          - По-здрав механично от Dana 35, Chrysler 8.25 ,дори от стоманената стара (преди моя модел) Dana 44. По-голям пиньон, по-дебели полуоски.
                          - Има дискови спирачки и ABS (сравнен със стоманена стара Dana 44)
                          - наличен ми е и подобряването му ще излезне най-благоприятно от финансова гледна точка.

                          Засега планирам усилването му, но продължавам да се чудя дали не е по-правилно да го заменя още сега. Нямам опит с тези неща.






                          Ако остана на плана усилване то защита отдолу ще е със стоманена броня, така че удари от камъни да не ме притеснявват. Ще му купя/изработя допълнителен стоманен гръбнак, който ще се завари по цялата дължина на моста, така че централната алуминиева секция да спре да се усуква. Ще купя дебелостенен защитен капак на диференциала, който допълнително ще "закове" централната част.
                          Със сигуърност няма да мръдне повече.

                          На теория това би вършило работа и би предотвратило основните проблеми.
                          Като цяло направя ли това ще мога да разчитам, че при евентуално износване или счупване на някоя част от моста ще намеря по усилен и здрав афтърмаркет вариант с който да заменя. Ако ли не купувам пак оригиналната част. Това ще е играта, но колко ще е болезнена или безпроблемна само практиката и времето ще покаже.

                          Не знам какво да правя, обаче със C-клипсовете. Как да ги усиля, заменя, предпазя от счупване? Продават се някакви супер скъпи C-clips eliminator китове.






                          Трудната и незнайно колко скъпа част ще е да заменя целия мост преди да съм подкарал серизоно джипа. Мисля си за Форд 8.8, но дядo Владо примерно каза "не' без да се обоснове точно защо.
                          Намерих и тема със снимки на такава подмяна.
                          Ford 8.8 e с 2.5см по-къс от всяка страна от моята Dana 44a, което се компенсира с фланци и нови по-дъулги шпилки. Иначе скоростите и междуболтовото разтояние съвпадат. Има заваръчна работа по преместването на планките за пружините и носачите. Като цяло Ford 8.8 е малко по-здрав от Dana 44a и е изцяло със стоманена конструкция. Вероятно ще се лиша от ABS-a при такава замяна. Ще имам вече варинант за монтаж на истински ръчен блокаж.
                          Лошото е, че и този мост е със C-клипсове
                          Не съм наясно какво печеля с такава замяна освен по-здравата централна секция , опцията за хубав блокаж и добър афртърмаркет съпорт.
                          Как мислите?


                          Ford 8.8 (прясно боядисаният) сравнен с Dana 44a








                          Спецификации на моста ми (в червено) сравнен с друга варианти за задни мостове:


                          Напълно взаимозаменяеми:

                          Dana 35
                          Ring Gear Diameter = 7.56"
                          Pinion Shaft Diameter = 1.406"
                          Ring Gear Bolt Count = 8
                          Pinion Spline = 26
                          Cover Bolts = 10
                          Axle Shafts = 27 Spline
                          Axle Shaft Diameter =
                          Axle Housing Diameter = 2.625"
                          Carrier Break = 3.31 Down; 3.55 Up

                          Dana 44HD ( Dana 44 aluminium )
                          Ring Gear Diameter = 8.5"
                          Pinion Shaft Diameter = 1.625"
                          Ring Gear Bolt Count = 10
                          Pinion Spline = 29
                          Cover Bolt Count = 10
                          Axle Shafts = 30 Spline
                          Axle Shaft Diameter = 1.25"
                          Axle Housing Diameter =
                          Carrier Break = None

                          Dana 44 (Iron)
                          Ring Gear Diameter = 8.5"
                          Pinion Shaft Diameter = 1.376"
                          Ring Gear Bolt Count = 10
                          Pinion Spline = 26
                          Cover Bolt Count = 10
                          Axle Shafts = 30 Spline
                          Axle Shaft Diameter = 1.19"
                          Axle Housing Diameter =
                          Carrier break = 3.73 Down; 3.92 Up



                          Най-близки и сходни подмяни:

                          Ford 8.8
                          Ring Gear Diameter = 8.8"
                          Pinion Shaft Diameter = 1.626"
                          Ring Gear Bolt Count = 10
                          Pinion Spline = 30
                          Cover Bolt Count = 10
                          Axle Shafts = 31 Spline
                          Axle Shaft Diameter = 1.32"
                          Axle Housing Diameter =
                          Carrier Break = None

                          Dana 60
                          Ring Gear Diameter = 9.75"
                          Pinion Shaft Diameter = 1.626"
                          Ring Gear Bolt Count = 12
                          Pinion Spline = 29
                          Cover Bolt Count = 10
                          Axle Shafts = 30 (3/4 ton) 35 (1 ton)
                          Axle Shaft Diameter =
                          Axle Housing Diameter =
                          Carrier Break =



                          Dana 35 не ми е никаква опция. Dana 44 (стоманена) e най-подходящата подмяна, но много трудно ще намеря от стари модели поради ограничения брой такива по моргите. Има ги по новите Вранглери, което значи, че са скъпи.
                          Най-евтин и лесно откриваем вариант е с Ford 8.8 . Монтира се на Ford Explorer, а тук по нашите морги има доста такива.
                          Dana 60 ще ми е най-трудно да открия, а и ще тежи доста.

                          Да търся ли предварително вариант за смяна на моста или да бронирам максимално моята Dana 44a и да разчитам, че ще ми свърши работа?
                          Последно редактирано от verter; 20-11-13, 11:58.
                          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                          0888/00-55-37

                          Коментар


                          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                            Колега ревизирай си моста и си го монтирай и то без ъпдейти. Според мен предния мост Дана30 ще "роди" много преди задния.
                            Според разбирачи, замяната на двата моста с такива от WJ с блокажите е решението в нашият случей.
                            Аз лично съм решил като счупя мост тогава да го мисля. А 99% ще счупя мост преди теб, защото съм попаднал в лоша компания.
                            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                            Коментар


                            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Без усилване няма да го подкарам тоя мост. Ще се разбие, а с тези гуми гарантирано. Искам и блокаж, но ми трябва отворена касета за него.

                              За предната дана има много части и може да се усили.
                              От WJ мостове не искам, не ми се занимава с псевдо-блокажи, които искат обороти, за да захапят. Пък как ще успеят да се справят с 35-ци нямам представа. Искам да сложа твърд блокаж.
                              Задният мост на WJ пак е алуминиев. Така хем ще давам пари за нов мост, хем пак ще трябва да го усилвам и пак няма да имам опция за твърд блокаж. Не виждам смисъл от такава смяна.

                              За тая Dana 44a няма почти нищо. Търся си отворена касета и не мога да намеря.
                              Единственото място, където съм намерил да я продават е Yukon, само дето за всички други модели мостове искат за такава касета между 80 и 120 долара, специлано тази за нашите модели е над 250 долара.
                              Намерил съм и само един модел усилен капак. Тия , които съм цитирал и показал в горните мнения се оказва, че не пасват (Teraflex и ARB)

                              За касета остава да гадая по моргите кой ZJ след фейса е без LSD отзад. Не пише външно, значи трябва да се отваря и гледа. Пък се сещам и как продавачите ще ми кажат, че продават целия мост, а не части от него.

                              Утре ще разпитам за какви пари се продават задните мостове от Експлорер.
                              Последно редактирано от verter; 20-11-13, 21:48.
                              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                              0888/00-55-37

                              Коментар


                              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                                Моето скромно мнение - слагай си лифт кита и си карай джипа, без да пипаш нищо по мостовете (не си струва инвестицията). Карайки си джипа в очакване да се счупи нещо (и преди ти писах - може да стане на втория ден, може на втората година, а може и да не дочакаш...), започваш да се оглеждаш за комплект здрави патрулски мостове! Като ги намериш и ги купиш (виждал съм обяви за под 1000 лева за двата) отиваш при Йори, да ти ги обърне (при тях дифа е от другата страна) и да им направи необходимите планки за монтажа на окачването и т.н. (хобавото е, че ще отидеш с монтирано окачване на оригиналните мостове и ще се види съвсем точно какво, колко и къде е нужно. Ще трябва да се купи и някой друг чарк за карданите (ако искаш да си ползваш твоите), за да влязат в нисанските дифове - не е финансова драма. От там на сетне, нямаш никакви проблеми нито с размера на гумите, нито със здравината на мостовете и ще можеш да избираш между един куп блокажи, не само за задния, а и за предния мост, ако искаш. Това ти е най-евтиния вариант в който няма да се налага да правиш компромиси с нищо. Другия смислен, но скъп вариант е да минеш на Dana 60... Разликата в теглото спрямо оригиналните мостове е около 30 кг. на мост (по спомен мисля, че беше 24 кг. - Елиан знае точно колко е) и този мотор въобще няма да разбере за какво иде реч - това първи път! Втори път - ще свалиш центъра на тежестта на джипа и ще добавиш някой друг градус към точката на обръщане (не към точката на н@сиране - тя е десетина градуса преди това...) и ще подобриш стабилността на дзверо. Това са моите 5 ст.

                                П.П. - Не е лошо, за по-нататък в тунинг програмата да включиш и замяната на раздатката с NP 242 HD от WJ 4,7 (до 2006-та година, ама пак си провери, че може и да бъркам годината). Мощността и въртящия момент на двата двигателя са аналогични, респективно и здравината на двете раздатки. Освен, че ще имаш пълен набор от режими на задвижване (2H, 4H, 4L), ще изключиш и виско-муфата от уравнението и ще си имаш истински междуосев диф със сто процентов механичен блокаж.

                                П.П.П. - Имаш и още един вариант - мостове от Wrangler (Kinex-a да каже, коя е най-подходящата модификация...). 35-ци няма да ги озорят по никакъв начин - при проектирането им е предвидена и такава експлоатация.
                                Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 21-11-13, 09:18.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X