Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    и 249 е фултайм, но предава заден/преден мост обичайно 95/5% когато си на бързите, ако пробуксуват предните, % се увеличават............ затова е 249 OD /On Demand/, няма междуосев диф, муфата го играе такъв, а когато си на бавни, муфата вече зацепва твърдо

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:NV249_inside.gif
Прегледи:1
Размер:29.8 КБ
ID:5515877

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:NV249OD_inside.gif
Прегледи:2
Размер:28.7 КБ
ID:5515878

    Владо, много ти се радвам на проекта и очаквам резултата /вкл. и снимки от пътешествията/ с нетърпение. Виж само Близнака за какво каза че липсва?
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      Снимки от последната офроуд разходка в която гранда се представи колебливо. Нисък е и опира здраво по камъните. Определено плаче за подобрения, защото в този си вид става за разходки до вилата и по полянките край язовирите.
      Хубаво е, че LSD-то още сработва.











      И момента, в който пусна котва благодарение на теглича си. Щеше да мине оттук иначе.





      Последно редактирано от verter; 12-09-13, 19:47.
      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
      0888/00-55-37

      Коментар


      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        Стига си го тествал, че дордето го Ъпгрейтнеш ще го потрошиш, а се сещам за приказки от преди година-" автентичен вид...колекционерска стойност...гаражна кола...никога газ.." , човек никога не трябва да се зарича, че Рогатия дебне и си води записки...
        0899 шест5313нула
        За всекиго по нещо

        Коментар


        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          Привет, приятни новини около проекта. Поръчките от щатите най-накрая пристигнаха. Идните месеци мога да започна преобразяването на гранда.

          Бързам да кажа, че в крайна сметка всичко стигна до мен и на пръв поглед липси няма. Единственото недоразумение е с лебедката и донякъде с джантите. Сайтът, от който поръчах е объркал и двете поръчки. Със сигурност не е случайно, защото съм получил развностойни по характеристики и най-вече пари стоки, просто са други марки и модели. Наистина нямам идея защо са постъпили така, но факт.
          Джантите вместо на фирмата Black Rock модел 942 са ми изпратили на Procomp модел Rock Crawler. Инак са с еднакви размери, дизайн и дори матова черна боя както исках. В сайта са на равностойни пари двата модела джанти
          Лебедката: вместо 10000либри на фирмата Smitybilt са ми изпратили 12000 либри на Rough Country.
          Но цената пак е сходна до 20 долара и пак е със синтетично въже.
          Странни работи....

          Всички други сайтове са изпратили правилните неща.



          Ето какво получих:

          От Rough Country long arm окачването

          Задните носачи


          Захватът на задните носачи + защитата на раздатката


          Захватът на предните носачи и основна защита на скорости и раздатка


          Регулируемите и разкачащи се биалетки


          Предните носачи


          Амортисьорите + кормилният демпфер (извън кита)


          Прахозащитата на амортисьорите (допълнително към основния кит)



          Пружините


          Усиленият trac bar


          Шнорхелът


          Подложките на пружините с дебелина 1 инч


          Разни лепенки + една голяма за стъкло подарък


          Калниците (уширители)


          Джантите.


          Лебедката





          В момента джипът ми е на ремонт при Дядо Владо и Димата. Свалихме скоростната кутия и е на части. Sonda от последното мнение над моето се оказа прав :-)

          Счупи ми се една зегерка, която сега разбирам четейки из нета, че редовно се чупи като остарее. Държи Овърдрайв пакета, който е пресован с преса под съпротивлението на голяма пружина, която тази зегерка законтря.


          Номер 3 на схемата


          Зегерката струва смешните 12 долара, но заради нея се наложи отварянето на кутията.
          Първоначално част от нея ми блокира паркинг спирачката, малко по късно на една разходка ми изчезна и задна скорост и така се стигна до отварянето.

          Добрите новини са, че частите са на път, а състоянието на кутията е толкова добро, че"Костинброд къстъмс" казаха, че няма нужда от ребилд кит. Съединителите са неразличими от нови по тяхни думи и няма нищо подозрително.
          Мисля да им се доверя за пореден път (винаги са били прави), така че слагаме новата зегерка, един комплект с нови гумички и гарнитури, смяна масло и филтър и джипът да тръгва.

          Сега поне ще знам, че кутията ми е ревизирана преди да го подкарам по сериозно по горите.
          Последно редактирано от verter; 08-11-13, 21:27.
          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
          0888/00-55-37

          Коментар


          • Re: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            Ех колега... като се сетя какъв кеф ми беше и аз така като бях наредил на земята лифт кит-а за моя Гранд... само мога да си предтавя твоя кеф какъв е с твоя кит и всички други работи. Евала .. Успех с проекта, ще чакаме снимки
            Grand Cherokee ZJ 94 5.2 + Rough Country 3.5" + BFG Mud Terrain KM2 31x10.5x15
            0886/872-646

            Коментар


            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              Аз за втори път редя, така че леко съм претръпнал. Готино е, когато можеш да видиш всичките части все още лъскави. После ги чака само кал, вода, прах, удари....

              Ето така подредени исках да ги видя :-)
              Цялото окачване.


              Тия дни забелязах, че има малко липси. Липсват важни части от биалетките: джойнтовете, клиновете и две гайки.
              Надявам се да ми ги изпратят от фирмата, ако ли не ще си купя JKS, защото са доста по-добри и здрави.
              Въпреки липсите, нищо не ми пречи да вдигна джипа. Биалетките и без това ще са постоянно откачени.

              Обмислям дали да не поръчам допълнителни части към това, което имам към момента.
              - усилени спирачни маркучи
              - усилен tie rod, не знам как се казва на български хоризонталната тънка щанга минаваща успоредно над предния мост.
              - питман арм, не съм сигурен, че ще ми е нужен. Малкият черок с лифт 4,5 нямаше нужда от него. Сега ще съм на 5 инча.
              - заден тракбар, също не съм сигурен дали ми трябва.

              Чудя се какво ще правя със задните биалетки. Не продават заместител на тях. Може би ще пробвам да покарам с откачени и ако джипът е много нестабилен ще ги закача отново.
              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
              0888/00-55-37

              Коментар


              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                В момента обмислям втората поръчка.





                По усилването (truss) на задния мост съм набелязал следните неща:
                - най-добрият и скъп вариант за усилен заден капак на фирмата ARB препоръчан ми от elbgt
                Продават го за 200$
                Има пробка за пълнене с пръчка за мерене на нивото на масло и проверна за наличието на вода. Разполага и с отделна пробка за източване на маслото, така че не се налага свалянето на капака.





                Това ми е алтернативният вариант на Teraflex
                Цената му е 98$
                Пак е изработен от дебелостенна стомана.



                Това ми е трети вариант. Усилен капак + частичен truss.
                Цена 220$
                Производител: Bluetorch Fabworks




                Това е пълен truss за Dana 44.
                Струва към 350-400$
                Вероятно може и тук да се изработи по поръчка, но на каква цена не съм проучвал още


                Това е долната защита на алуминиевия хаузинг на Dana 44a.
                Rough Country. Цена: 150$
                Захваща се само с болтове и гайки. Откъм йокито на кардана се държи с U скоба, а откъм дифа за хваща за най-долните болтове на капака на дифа.
                И това може да се изработи от някой добър майстор, но според цената ще преценя откъде да го пъръчам.








                Тук вмъквам една интересна снимка, на която поаднах случайно.

















                За предната Dana 30 съм набелязал следните неща:
                Truss на части за сумата от 40$

                И усилен капак на Teraflex за 88$



















                По карданите имам още да мисля, но засега на това съм се спрял.
                Задният кардан ще си го запазя, само ще мина на двойно каре откъм раздатката, защото сега е с единично отпред и единично отзад.

                Ето с колко окъсява оригиналният заден кардан след 4 инча окачване.
                Мисля още едно каре ще запълни тази загубена дължина и ще подобри ъгъла.



                Предният кардан в момента ми е CV

                Мисля да го сменя с оригиналния на ZJ с 4 литров мотор, телескопичен с двойно каре от едната страна и единично от другата.


















                По кормилната част изчетох, че фабричният tie rod не може да понесе големи гуми и натоварвания. На малкото си чероки не го смених и издържа, докато бе в мен джипът.
                Сега с гранда предвид по-голямата му маса и по-големите гуми, които ще слагам май ще се наложи да го сменя с усилен.
                Ето това се продава за 99$ от Rusty's

                A това е предложението на Rough Country за 80$, но продават само щангата без накрайниците, което е тъпо предвид цената на Ръстис.

                Сигурен съм, че това може да се изработи и тук, но ще трябва да поразпитам.






















                Като копресор за помпане на гумите съм се спрял на тази предполагам китайска играчка.
                Двоен компресор с 10 метра кабел. Продава се за 93 лири.


                Ако знаете някоя алтернатива на нашия пазар, моля споделете.


                Приемам всякакви корекции и предложения


                Имам и едно друго питане: С каква грес по принцип би трябвало да се гресират полиуретановите елементи (втулки) в джойнтовете на носачите????

                Търся и два допълнителни фара. Кръгли, с диаметър около 5 инча (12-13см). Да са изработени от метал, за предпочитане черни.
                Повече от 200лв за двата не ми се дават.
                На какъв тип да се спра: ксенон, халоген или диодни? Ще се монтират на булбара.
                Последно редактирано от verter; 12-11-13, 11:15.
                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                0888/00-55-37

                Коментар


                • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  Мисля си, че без да смениш и задния Track Bar няма да се случат нещата! Лифта е голям и определено ще окъсее, а от там няма да можеш да центрираш моста и още куп проблеми по настройките на цялото окачване, без минимум да местиш точките на захващане, иначе освен изместването на моста, ще ти ограничава и ходовете отзад, дори и с откачена задна стабилизираща щанга... Отделно оригиналния може да се окаже и слаб. Аз бих го сменил и него с усилен регулеруем такъв, барабар със задните биалетки! Без стабилизиращи щанги (предни и задни) на асфалта, безопасната скорост ще е съизмерима с тази в гората (най-вече в завоите) и това ще те изнерви! Според мен е най-добре биалетките да се откачат (и задните) само когато има нужда от максимални ходове, което пък не е лош повод да се замислиш и за колани на мостовете, защото с тези носачи нещата ще станат коренно различни. Имай предвид, че за майтап пуснах Гранда на състезанието за мерене на ходове на събора, и се оказа, че само с двуинчови подложки и по-дълги амове, ходовете са почти половин метър, въпреки закачените стабилизиращи щанги! С този пакет и откачени биалетки - не ми се мисли направо....
                  Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 12-11-13, 11:32.

                  Коментар


                  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Благодаря ти Марто.

                    Заден трак бар от Ръстис за 169$

                    Евтин вариант е само да преместя с малко оригиналния ми трак бар, за да компенсира измененията на лифта.
                    Това предлагат от Ръстис, планка за 50$


                    Намерих и задни биалетки пак при Ръстис. По-дълги от оригиналните. Препоръчват ги за лифт 3 до 4,5 инча. Значи и за мен ще станат.
                    Въпросът е, че ако се свалят ще да е с ключ.
                    39 долара


                    Ограничаващите колани нямам представа под какво име да ги търся и как точно се избира тяхната дължина. Някой знае ли как се наричат на английски?
                    Идеята е да не позволят моста да отвори толкова, че да висне на амортисьори, нали така? Т.е. това ще ми предпази амортисьорите от счупване и трябва да се ограничи максималния ход на моста малко преди максималната дължина на амортисьорите.
                    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                    0888/00-55-37

                    Коментар


                    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Коланите освен, че предпазват окачването от "увисване" и щадят амортисьорите, ограничават и максималния ход на окачването преди точката в която центъра на тежестта на джипа ще се изнесе фатално в страни (разбирай като да се обърне). Това важи най-вече за моментите в които има големи артикулации на окачването върху терени с голям страничен наклон... Колани няма нужда да търсиш - правят се от качествени такива предназначени за теглене. Дължината им се определя експериментално - на границата на личния ти комфорт, защото може да се окаже, че ходовете на окачването ти са доста над него...
                      Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 12-11-13, 11:48.

                      Коментар


                      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Благодаря, това не подозирах, но е особено важно. Мразя страничните наклони, когато съм с откачени биалетки.
                        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                        0888/00-55-37

                        Коментар


                        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                          Благодаря, това не подозирах, но е особено важно. Мразя страничните наклони, когато съм с откачени биалетки.
                          Нещо ми се губи смисъла да откачаш биелетки (с цел увеличаване на хода на окачването), ако в същото време ограничаваш същия този ход с колани.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • Re: От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                            Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                            Ограничаващите колани нямам представа под какво име да ги търся .
                            Limiting straps. Ако искаш, мога да ти пратя клипче, на което е показано нагледно как са захванати и колко са дълги
                            Grand Cherokee ZJ 94 5.2 + Rough Country 3.5" + BFG Mud Terrain KM2 31x10.5x15
                            0886/872-646

                            Коментар


                            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Поздравления! Страхотно изглежда всичко. За задния (предния) панхард винаги е по-добре да се повдигне точката на закрепване към моста (с такава планка дето си показал). Оригиналния панхард не е много здрав, но аз все още съм с такъв отзад и досега не успях да го изкривя. Седя си с него, защото така и не мога да реша каква система да използвам. Та си мисля, че ще е достаъчно в единия край да се преработи и да се монтира регулируем по дължина унибал или джони джойнт, защото в оригинален вид е с тампони и при артикулации се кълчи яко и поне теоритично ограничава свободното движение на моста. А-ааа и още нещо. Приготви се още от сега психически, че всичките джони джойнтове от този кит ще се разхлопат след около 200-300 км по черно. Особено горните предни, заради концепцията на предните линкове (radius arm) при която артикулацията е за сметка на мачкането на тампоните. Лечението е просто и решава проблема за дълго, но за него когато му дойде времето.
                              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                              Коментар


                              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                Нещо ми се губи смисъла да откачаш биелетки (с цел увеличаване на хода на окачването), ако в същото време ограничаваш същия този ход с колани.
                                И на мен, но при първо гугълстване за Limiting straps ми излезе, че са подсигуровка против изхвърчане на ресьорните пружини заради прекомерни ходове.
                                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X