Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Първоначално публикуван от Diesel Power Преглед на мнение
    На мен лично следващата джипка задължително няма да е японски ръждурник,така че донякъде приветствам Владо за решението да продължи работата си по гранда .
    +1 Аз съм ЗА Владо да продължи! Все едно в коя посока...

    Честно, посоката ZJ ми допада най-много , но това е мое лично, емоционално и ирационално мнение.
    Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive II *
    2" lift (Bilstein 5100 & IronRocks springs), General Grabber AT3 31"

    Коментар


    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      Вертер, желая ти да завършиш проекта с възмжно най-малко главоболия и след това да се радваш на джипа пълноценно.

      Коментар


      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        verter имали развитие по машината?
        99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
        It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

        Коментар


        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          Първоначално публикуван от Николай Малинов Преглед на мнение
          ....имали развитие по машината?
          Вместо verter - има.......разглобих и сглобих скоростите, смених счупената зегерка, смених де що има уплътнениия, колата тръгна, но....като включиш на "R" от предния край на кутията (към мотора) избива АТФ, що'незнам. Като намерим причината и отстраним тази повреда, ще има продължение.......
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            Егати ужаса. Дано успеете по-скоро да го вкарате в движение.
            99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
            It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

            Коментар


            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              Малко Ъпдейт...


              Лошите новини:

              - Течът от автомата още не е спрян. Тече на задна скорост само, ама като лейка. Пред гаража ми е вече локва до локва и струйки, защото излизам на задна. Инак на пръчката не изглежда да губи много масло.
              Досега съм долял няма и литър, но и не го карам често.
              Чакам да ме вземат края на този месец или началото на другия на едно място и наново да разглобяват и гледат къде е проблема за теча.
              Иначе кутията си работи супер и си карам гранда насам натам, включително леки офроуд маршрути, като избягвам карането на задна скорост.



              Добрите новини:

              - Днес отбелязахме с един приятел, къде ще се режат калниците за новите уширители.
              Направихме и малки стиропорени макетчета, за уточняване на формата на броните около новите арки на калниците

              - Оставих най-после джипа при Боби (CJ-7) за монтаж на броните.
              Нямам търпение да видя вече нещо направено по гранда.


              - Сдобих се с мечтания Ford 8.8 31 spline заден мост с дискови спирачки.
              Голямо животно е на живо. Този дори е с LSD.
              Моята задна Dana 44a изглежда като умален модел до него.
              Най-важното е, че вече няма алуминий по него и е по-здрав като цяло.
              Ще имам възможност да си монтирам истински блокаж, както и да раздавам по-спокойно газ на осмака.

              Плановете ми за този мост са купуването на готов или направата на силов кит за захват към купето на ZJ.
              Ще му сменя лагерите и спирачните дискове. Има възможност на теория да си преместя моите спирачки върху фордовия мост, но ще мисля още по този въпрос.
              Мисля още по въпроса и за предлагания кит за Ford 8.8 C-clips eliminator.
              Планирам да направя и truss + стоманен капак.
              За блокаж твърдо съм се спрял на ARB.












              - Жорката ми достави от щатите този кулер за автоматика:
              Heavy Duty transmision oil cooler
              Оригинално маслото от автоматика се охлажда през малка част от водния радиатор на ZJ.
              При по-тежка употреба като офроуд и теглене на каравани и ремаркета се предлагат тези кулери осигуряващи допълнително охлаждане на кутията.
              Монтажът им е много лесен и бърз.







              - И не на последно място купих гумите и ги монтирах на джантите
              5 броя Kumho KL71 Road Venture MT, 35x12.5x15

              По начало много исках да купя някоя гума за екстремен офроуд на Maxxis, но бързо разбрах, че не е подходяща за моите нужди.
              Иначе са супер агресивни. Успях да видя няколко на живо. Проблемът им е, че не са радиални, a ply bias и са изработени от много мек каучук, който се унищожава доста бързо, дори екстремно бързо според вида на употребата.
              Като цяло за асфалт не са добро решение, но за офроуд са страхотни.

              Търсех нещо даващо приоритет към офроуда, но и с добри качества и издръжливост на асфалт.
              Като се замислих, че повече от 2/3 от времетраенето и повече от 4/5 от километрите изминавани по време на разходките ми са по асфалт, решението дойде само.

              Исках много да се сдобия с новия модел на Good Year MTR Kevlar, но тук в България не открих желания размер, а от щатите цената е идва много висока за мен.
              На второ място исках Toyo Open Country 35x13,5x15, но от представителството им тук ме уведомиха, че този размер се предалга само за щатите.
              Така останах с избор между BF Goodrich MT, Cooper Discoverer STT, и Kumho-то.
              Цената и на трите модела е съвсем сходна 370-400лв за брой.
              Мислех да поръчвам и от Англия с транспорт до врата за 300лв и отделно цената на гумите, но не е по оферта от покупка тук. Намерих 5 броя от Кумхото налични тук.
              Преди да ги купя изчетох доста ревюта и отзиви от собственици и реших, че тази гума ще ми свърши работа.
              В сравнение с KM2 на Goodrich, виждам, че тези са двуслойни отстрани, а гудрича бе трислоен и доста по твърд.
              Какви са качествата и недостатъците ще разбера впоследствие.
              Важното е, че съм по-близо до целта и това перо вече не е на дневен ред.













              Момчетата от фирмата за гуми се подиграха на гранда, че този размер не били за "лека кола"
              Но аз съм свикнал, всички да обиждат гранда на лека кола и ван, така че няма проблеми.







              Първо извозихме 4-те налични бройки с камиончето на един приятел.







              На другия ден пристигна и 5-тата бройка, която си я извозих с гранда - лека кола







              Уширителите пасват идеално на 35-ци, дори без лифт






              Дълбочината на протектора е 1,58см



              Реалната височина е почти 35 инча. В каталога пише 34,8"



              Широчината върху 8 инчова джанта е 12,5 инча. На Купър STT я дават 12,2
              На 10 инчова джанта Кумхото го дават 13,5 !

              Средата на гумата е 16см, цялата широчина 32см = 12,59"



              Стоманениете джанти на Pro Comp 15x8 тежат 12 кг.



              Гума + джанта:



              1 брой Кумхо 35" тежи 31 кг. Точно колкото го дават и по каталог.








              Следва:
              - За преден мост се спрях на Dana 30 High Pinion от малък черок.
              Намерил съм няколко такива по моргите, но търся още най-добрата цена.
              Ще го купя без полуоски, защото реших да купя направо хром-молибденовия кит (+40% спрямо стоковите полуоски), за който elbgt ми обърна внимание. Благодаря за което!
              Също ще закупя или направя truss + стоманен капак + усилване на планките за захват на носачите.
              Ще имам опция и за преден блокаж на някой следващ етап от проекта.
              От изчетеното по темата, оставам с убеждението, че така направена Dana 30, ще държи доволно на 35-ци + моя начин на каране.
              Няма да ме е страх и да го понастъпвам тук, таме.


              Ще трябва да купя и slip yoke eliminator kit за раздатката, както и да направя поръчкови преден и заден кардани.


              Проекта се оказа доста по сложен отколкото го бях преценил, но съм твърдо решен да го завърша.
              В общи линии почти всичко по джипа трябва да се промени.
              Дори мисля на следващ етап за 37-ци, но само ако имам увереност и удовлетворение от така изградената машина и тя се докаже.
              Последно редактирано от verter; 18-02-14, 00:01.
              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
              0888/00-55-37

              Коментар


              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                ...
                - За преден мост се спрях на Dana 30 High Pinion от малък черок.
                Намерил съм няколко такива по моргите, но търся още най-добрата цена.
                ....
                И аз търся подобен. След като купиш - дай линк за следващия на Л.С. - моля.
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  Добре, но с кое предавателно число търсиш?
                  3.55; 3.73; 4,10

                  И пълна окомплектовка (полуоските и спирачките) ли търсиш или само хаузинга и ръкавите?
                  Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                  0888/00-55-37

                  Коментар


                  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Гумите изглеждат повече от добре а проекта ще се окаже доста по сериозен от стария.

                    Коментар


                    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Ей откога чакам развитие по темата...
                      Форда с какво ПЧ е? Ако си успял да намериш с 4.10 си ударил с един куршум два заека, ако намериш HP Dana 30 с 4.10. С-клипс елиминатора е супер кит, още повече щом имаш мераци за 37". Така при евентуално скъсване на полуоската ще се прибереш безгрижно.
                      Иначе тези два моста с необходимите ъпгрейди, понасят 37". Аз също мислех да ползвам такива за моя, но се оказа, че са по-тесни от моите и заигравката ще е голяма. Засега е със стоковите без никакви ъпгрейди и държи с 35", ще видим докога, пък после ще му мисля.
                      За гумите съм чел, че са доста тихи и много проходими в сняг, сравнени с други МТ, но са с много малък ресурс.
                      99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
                      It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

                      Коментар


                      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Колко е междуболтовото разстояние на форда. И ако е различно с предния мост какво мислиш да правиш. С еднакви джанти ли ще караш или ?
                        Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                        http://www.facebook.com/JeepBG
                        LZ1GGC

                        Коментар


                        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          Първоначално публикуван от gogosi Преглед на мнение
                          Колко е междуболтовото разстояние на форда. И ако е различно с предния мост какво мислиш да правиш. С еднакви джанти ли ще караш или ?
                          И да е различно - това се лекува лесно - адаптори или разпробиване на нови дупки.

                          Вертер, радвам се, че се завърна човече!

                          Коментар


                          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                            Първоначално публикуван от gogosi Преглед на мнение
                            Колко е междуболтовото разстояние на форда. И ако е различно с предния мост какво мислиш да правиш. С еднакви джанти ли ще караш или ?
                            Ford 8.8 от Експлорър 4000 ccm е с пред. число 4.10 и 5х4.5 междуболтово разстояние. Едни планки и е в джаза. Предния Dana 30 HP също доста често се среща с 4.10 и всички са 5х4.5. Няма никаква драма с джантите.
                            Последно редактирано от elbgt; 18-02-14, 16:01.
                            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                            Коментар


                            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Моя фордов мост е от Explorer 1997-ма и е с 3.73 предавателно число.
                              Всички такива мостове са 5 x 114,3 междуболтово, като на Jeep ZJ и XJ и старите Вранглери.

                              Имаше един 8.8 с 3.55, a са възможни и други предавателни числа: 3.08, 3,27 и 4.10.
                              В общи линии е голямо мазало в това отношение. Най-често се срещат 3.55 и 3.73
                              Отделно се делят на такива с отворена касета и с LSD. С барабани и дискови спирачки.
                              Има и модел Ford 8.8 27 spline, но са от леки коли.

                              Ето малко факти за Ford 8.8:
                              Тегло: 78кг.
                              Широчина на ръкавите: 8,3см
                              Дебелина на ръкавите: 0,63см
                              Диаметър на короната: 8.8" (22,35см)
                              Диаметър на пиньона: 4,12см (30 шлици)
                              Дебелина на полуоските: 3.35см (31 шлици)
                              Дължина на моста: 1,52м. (по-тесен от Dana 44a с 2,4см)

                              Ето и къде се позиционира 8.8 сред популярните Dana на Jeep.
                              Според проведени тестове на Warn за издръжливост на полуоските
                              F8.8= 6,500 (lb. ft.)
                              D44= 4,600-5,000 (lb. ft.)
                              D35C= 4,000-4,300 (lb. ft.)
                              -------------------------------
                              COT: Continuous output torque rating
                              MOT: Maximum output torque rating

                              (Numbers from January edition of Fourwheeler, page 60.)
                              Dana 35 rear axle COT: 870 MOT: 3480
                              Dana 44 rear axle COT: 1100 MOT: 4460
                              Ford 8.8 28spline COT: 1250 MOT: 4600
                              Ford 8.8 31spline COT: 1360 MOT: 5100
                              Dana60 semifloat COT: 1500 MOT: 5500]




                              Ъпгейди:
                              -35 шлицови полуоски
                              -C clips eliminator kit
                              -много богат набор от блокажи

                              За този мост предлагането на части е огромно, а и цените са по-ниски от тези за Dana.
                              Слабите му места са фабричната касета на дифа и слабият му капак. Затова нов диференциал с блокаж от ARB и нов стоманен капак.

                              За да се монтира 8.8 на ZJ трябва да се купи кит за захващане или да се направи поръчков такъв. Трябва да се одрежат и няколко зъба на една корона в дифа, за да сработи и ABS-a, както и няколко преходника за спирачните маркучи и ръчната спирачка.

                              Понеже 8.8 използва фланец вместо йоки към задния кардан, трябва да се купи преходник.

                              Още една особеност: офсетът на пиньона на Ford 8.8 е 6,3 см надясно, което е повече от този на Dana 44a и 35 - 1,9см. Така, че задният кардан ще работи под по- голям ъгъл по хоризонтала.

                              http://www.fourwheeler.com/how-to/tr...ilder-s-guide/




                              Dana 30 често се среща с 3.55; 3.73 и по рядко с 4.10
                              Аз си търся 3.73. Намерих и с 3.55, както и един английски XJ с 3,05 !!!
                              Най-големият проблем е да научиш предавателното число на продавания мост. Почти всички търговци не го знаят, а се и опитват да те заблуждават като съпоставят двигателите с предавателните числа или дори ти цитират съвсем различни цифри открити някъде по моста. Двигателят мисля няма никакво отношение към предавателното число и може да е с почти всяко от изброените по-горе.
                              Обикновено търся табелки както по предния така и по задния диференциал. В краен случай се броят зъбите на короната и пиньона и се делят, като съотношението им дава предавателното число.
                              Гледах в нета и друг метод с вдигната задница , маркирана задна гума и кардан и броене по определена схема на оборотите, но ми се струма доста трудоемко и неприложимо в моргите.
                              Последно редактирано от verter; 18-02-14, 19:59.
                              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                              0888/00-55-37

                              Коментар


                              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                                Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                                Добре, но с кое предавателно число търсиш?....3.73;...И пълна окомплектовка (полуоските и спирачките)...
                                Пълна 3.73
                                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X