Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво се развали по Киата днес?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Какво се развали по Киата днес?

    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
    Аз говорех за вилката на педала.
    По спомен има шпилка с гайка и контрагайка за регулиране на хода. Трябва да се извади щифта, който я свързва с педала.
    Някой го беше описал по-подробно.
    Май Ники от Добрич беше.
    Не се вади щифта,има само контра гайка.И това пробвах.
    При положение,че долното цилиндърче излиза до край не виждам как от помпата
    ще обереш свободния ход на лагера/вилката?
    При луфт на аксиалния лагер от 7-9мм от къде да дойде този ход?
    От помпата не виждам как,ще стане?Според мен е регулируема щанга долу,между
    цилиндъра и вилката.Така може да се регулира луфта между аксиалния лагер и притескателният диск.
    Плюс една пружина пружина,да връща вилката обратно.Аз съм си сложил такава.
    .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
    Киа спортаж2000тди 98г
    Ауди А3 1.9ТДИ
    Каравана Аdria 390Q

    Коментар


    • От: Какво се развали по Киата днес?

      Първоначално публикуван от Brazer Преглед на мнение
      Благодаря за съвета!!! Дано не се окаже, че трябва да се заменя вилката,че там филма е голям.

      За тоя проблем подробности има тук: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=207563

      Ако изведнъж е попнал да отделя ниски най-вероятно е пробил вилката. Борих се близо месец, докато не изчезна съвсем един ден. Дано не е това, но е болно място. Нова вилка има в базис, не е скъпа. Купи и втулката на кутията, върху която се движи аксиалния лагер. Цените са повече от приятни. Процедурата я има описана в темата за съединителите, която дадох по-горе.


      П. С. Поставянето на по-дълга ос на долната помпа е временно лечение на предстоящ проблем с вилката! Хода на долната помпа с оригиналната ос реално е абсолютно достатъчен при добре регулирана горна помпа. Ако ходовете не стигат, най-вероятно вилката е прекалено износена или съединителя е тотално свършил живота си. Имам 3 оси с различни дължини, които правих за да отложа неизбежното с около месец и да си късам нервите всеки ден...
      Последно редактирано от McNicko; 11-03-18, 22:10.
      Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
      Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

      Коментар


      • От: Какво се развали по Киата днес?

        Първоначално публикуван от georgipetkov64 Преглед на мнение
        Не се вади щифта,има само контра гайка.И това пробвах.
        При положение,че долното цилиндърче излиза до край не виждам как от помпата
        ще обереш свободния ход на лагера/вилката?
        При луфт на аксиалния лагер от 7-9мм от къде да дойде този ход?
        От помпата не виждам как,ще стане?Според мен е регулируема щанга долу,между
        цилиндъра и вилката.Така може да се регулира луфта между аксиалния лагер и притескателният диск.
        Плюс една пружина пружина,да връща вилката обратно.Аз съм си сложил такава.
        Аз ли не обяснявам правилно,не знам?
        Проблема за който говоря,се появява след смяна на съединителя.
        Има разлика при различните марки съединители.
        Ако си сложите съединител SECO,няма проблем защото това е оригиналният съединител.
        При другите марки се получава този луфт,и се компенсира с по-дълга щанга.
        И пак повтарям,това при смяна на съединител с нов.но друга марка.
        При съединител който е вървял известно време нормално,а после започне да не отделя,причините
        са съвсем други.
        .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
        Киа спортаж2000тди 98г
        Ауди А3 1.9ТДИ
        Каравана Аdria 390Q

        Коментар


        • От: Какво се развали по Киата днес?

          При основния предлаган заместител на нашия пазар - LuK, няма такъв проблем и оста в оригинален вид си е абсолютно достатъчна.

          Реално, това е затворена хидравлична система. Горния педал точно заради това има реглаж - да компенсира определени разлики(износване, разлики при съединителите и др.) Реално няма как да натегнеш горния педал толкова, че да изхвърли цилиндърчето на долната помпа, дори да го развиеш до край. Да, долната помпа почва да работи в различно положение и поставянето на по-дълга долна ос е временно решение на проблем с помпата - връщаш горния педал, слагаш долу по-дълга ос и буталото и започва да работи по-назад в цилиндъра, където най-вероятно не е износена. Това на фона на 30 левова оригинална помпа си е за мен глупост.

          Както писах и в другата тема, единствено трябва да се внимава да не увисне педала само на оста на помпата.

          Реално тая работа с по-дългите оси е като да се напикаеш зимата като ти е студено, става ти топло за около минута-две и после ти става още по-студено. Иначе казано е временно решение. Съвсем не възнамерявам да споря по въпроса, но всеки с малко логически разсъждения може да стигне до тоя извод.

          П.С. Тая глупост за по-дългата ос дойде от Соти. И да - глупост е! И да - карам в момента с LuK, за който се твърди, че иска по-дълга ос... Карам с оригиналната ос и педала си отделя прекрасно. Долната помпа съвсем спокойно се справя със задачата си, НО Е НОВА! Горната помпа също е нова! Вилката на горната помпа, която държи педала е регулирана горе-долу в средата на резбата и педала ми отделя точно като по учебник. Иначе казано, имам възможност да го накарам да отделя закован в пода или да ме удря в челото като го пусна и пак подчертавам - ДОЛУ СЪМ С ОРИГИНАЛНАТА ОС!!! Междувременно, имам още 3 оси с различни дължини, които ми скъсиха живота от нерви и ядове, докато осъзная, че реално трябва да има по-сериозен проблем за да се налага такава интервенция. Никой не ангажирам, правете си по-дълги оси, щом ви радва, но нищо не печелите с това, освен нерви!
          Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
          Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

          Коментар


          • От: Какво се развали по Киата днес?

            При мен се получи следното: В неделя докато жената караше на полигона изведнъж изчезна съединителя. Педала стана много твърд и като го натиснеш и включиш на скорост при отпускане колата си стои на място и се форсира. Преди това педала имаше няколко сантиметра празен ход при натискане. Съединителя е на около 20 000 км. С него са сменени горна и долна помпа. Съмненията са ми за притискател. Мисля че доста е позагрял от постоянното тръгни спри и натискане на полигона. След половин час престой изгасен джипа като го запалих си тръгна. Боксуваше леко но се прибрах. Сега пак има луфт на педала и при тръгване върти гуми.

            Коментар


            • От: Какво се развали по Киата днес?

              Сега остава да кажеш каква марка е съединителя, за да не си купувам такъв като се наложи смяна
              Панайот Бърдарски
              0887 60 77 22

              Коментар


              • От: Какво се развали по Киата днес?

                Геца, най-вероятно ти се е разместила или вилката или оста долу е излязла от леглото си или се е мъчила да заклини долната помпа. Едва ли проблема е в притискателя или друг елемент от съединителя, а по-скоро някъде по механизма за включване. Може и боклук в спирачната течност да имаш и да е задържала налягане. Това, което описваш като поведение е, че съединителя е останал натиснат на практика и педала не може да се освободи, заради това и става твърд, изчезва празния ход и почва да боксува.

                Иначе казано, случва се, когато долната помпа не успее да се върне и задържи налягане. Малко като да напомпиш спирачките на изгасен двигател, ако мога така да го обясня. Горната помпа вместо да върне течността от долната почва да компенсира с казанчето. Може да се монтира пружина, която да помага за връщането на долната помпа, не е сложно а ти си достатъчно технически грамотен да си го направиш, ако искаш звънни да обяснявам или даже да снимам, времето вече е хубаво, мога да се тръшна под колата.

                П.С. Ако на това не му се обърне внимание може да поддаде вилката! Налягането, което се нагнетява по този начин хич не е малко и поддава най-слабото място в механизма за включване. Добър вариант е да му прекараш една нова течност през системата, поне лесно става и не е скъпо.

                П.П.С. Може и да не съм прав разбира се, все пак гадая от разстояние за нещо, което се е случило веднъж. Давам го преди всичко като опция и като варианти за превенция на по-нататъшни проблеми.
                Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
                Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

                Коментар


                • От: Какво се развали по Киата днес?

                  Здравейте! Да се запиша и аз в тази тема с едно леко (надявам се) проблемче. От както застудя времето, при първо палене сутрин на колата, същата не разпознава ключа. Не върти стартера. На таблото остава да свети жълт символ "автомобил с ключ", който се намира горе в дясно на таблото, над символа с подгрева. След няколко бързи завъртания 2-4 пъти , запалва и символа изчезва. След това упражнение пали всеки път през целия ден, независимо от престоя на автомобила. Горното се получава само сутрин при студено време и/или няколкодневен престой на автомобила. Въпрос към колегите с подобен автомобил KIA Sorento 2.5/170 к.с. АТ - този жълт символ с ключ в автомобила, трябва ли да изгасне преди стартиране на двигателя, така както изгасва подгрева, или изгасва след стартиране на двигателя? При мен изгасва след стартиране, ако не завърти остава да свети.
                  Благодаря предварително!
                  Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

                  Коментар


                  • От: Какво се развали по Киата днес?

                    След една седмица употреба се развали датчика за задна скорост - прекъсва и ту светват фаровете-ту не. Като гледам не е скъп -20-тина лева някъде, ще видя как ще стане смяната само.
                    Kia Sorento 2.5 CRDI EX - now
                    Suzuki Samurai 1.3 - липсва ми как друска и къде ходи

                    Коментар


                    • От: Какво се развали по Киата днес?

                      Първоначално публикуван от Mil68 Преглед на мнение
                      ......Въпрос ............. автомобил KIA Sorento 2.5/170 к.с. АТ......
                      Благодаря предварително!
                      Мисля си, дали не съм си купил някакъв екзокотичен автомобил или пък рядък автомобил. Ако някой има такова чудо, да даде на контакт и да завърти стартера, за да стартира двигателя. Може,ако има желание и време да сподели поне за контректното ми питане. Ако не, здраве да е. Ще пробвам в космоноктокожно форума.
                      Поздрави от дивите Родопи!
                      Последно редактирано от Mil68; 19-03-18, 21:16. Причина: Правопис
                      Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

                      Коментар


                      • От: Какво се развали по Киата днес?

                        Милчо, най-вероятно имаш някаква драма с имобилайзера който е вграден в ключа. Пробвай да разглобиш пластмасите около волана за да видиш дали гривната или каквото е там четеца да не се е разместил. За друго не се сещам.

                        Коментар


                        • От: Какво се развали по Киата днес?

                          Благодаря колега. И с двата ключа го прави. Пробвал съм с единия да бъде пръв за паленото, а следващият ден сменям ключа за първо палене - и пак така. Ако е електрически проблема , не би трябвало да го прави еднократно , само за първо палене. То какъвто и да е проблема, то е нелогичен.
                          Още веднъж Благодаря и успешна седмица!
                          Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

                          Коментар


                          • От: Какво се развали по Киата днес?

                            Акумулатора в какво състояние е? При слаб акумулатор някои имобилайзери правят проблеми! Хубаво е да се замери и да се провери, особено щом го прави само на студено или след като е стояла няколко дни.

                            Междувременно, втори вариант - някъде има кофти спойка по компонент на имото. В студено време не контактува и имаш проблем. Това обаче няма да се оправя с няколко завъртания на ключа.

                            Трети вариант е да имаш проблем в гривната на имото около патрона, която чете ключа. Имам го тоя проблем с фронтерата. Когато завъртя ключа до крайно положение ON(да щракне на контакт) и не ми чете ключа. Ако не завъртя ключа до края, а само достатъчно за да подам контакт, но да не щраква на ON и го чете всеки път. Завъртам след това до ON и въртя на стартер и няма ядове. Това обаче също ще ти прави спорадични проблеми, а не постоянни.

                            За мен е някакъв проблем с акумулатора, който се отразява на коректната работа на имото.
                            Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
                            Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

                            Коментар


                            • От: Какво се развали по Киата днес?

                              Имаше тема във форума за промиване на охладителната с-ма,
                              с някакви препарати.
                              Не мога да я намеря,ако някой може да помогне?
                              .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
                              Киа спортаж2000тди 98г
                              Ауди А3 1.9ТДИ
                              Каравана Аdria 390Q

                              Коментар


                              • От: Какво се развали по Киата днес?

                                Първоначално публикуван от georgipetkov64 Преглед на мнение
                                Предполагам скоро,ще смениш хъбовете с ръчни.Най-доброто решение,на въпроса.
                                Здравейте.Какъв е редът,за смяна от вакумни,към ръчни хъбове?Каква марка да избера?Благодаря!!!
                                Киа Спортидж 2.0 98г. 95к.с. 0895 13!66!73

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 9 потребители онлайн. 0 потребители и 9 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X