Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

    Aз съм виждал как забива процесор с watchdog. На едно много по-отговорно нещо, вече 8 години масово производство.
    Хардуерния бакъп ще е много подобно на коментираната схема. Която върши същото и без процесор.
    Нагарчало било... май сме се разглезили. Вадил съм с поялника резистори и кондензатори от стари радиа. За части.
    На бас, че мощен резистор и траф е много по-надеждно от фазово управление. Последното гори само с няколко полупериода да се спъне и да забрави да се изключи за 50 милисекунди.
    p.s. На електрониките все импулсната цъкачка им гори. Дали захранване, дали ТХО, дали ъп-конвертор... Личен опит, на мен там ми нагарча. Дори зарядното на първия GSM ми опука телефона нацяло, по същата причина.
    Последно редактирано от Rabin; 31-01-13, 14:26.

    Коментар


    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

      Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
      p.s. На електрониките все импулсната цъкачка им гори. Дали захранване, дали ТХО, дали ъп-конвертор... Личен опит, на мен там ми нагарча. Дори зарядното на първия GSM ми опука телефона нацяло, по същата причина.
      Гори там, където се превключва и преобразува мощност. Ако си мислиш, че няма какво да се оплеска в един железен траф, грец и резистор - оооооо, има. При това, за еднакво качествени компоненти, вероятността е точно същата.

      Коментар


      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

        Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
        Aз съм виждал как забива процесор с watchdog.
        Злото куче си е отделно. И не минава за хардуерен бекъп. Говоря за истински такъв - например dsPIC30 има съвсем хардуерен вход за изключване на PWM-то. Вдигне ли се тоя вход, независимо дали процесора е с акъла си или не, изхода, управляващ ключовоте транзистори е долу. От там нататък какво ще наринеш отвън е въпрос на приоритети - въпроса е че от процесора може и нищичко да не работи като хората, но вдигне ли се това краче, схемата е изключена.

        Не говоря и за фазово. И това е от миналия век. Говоря за съвсем пълноценен импулсен регулатор, само управляван от микроконтролер. От най-елементарния вид - buck (това е един трнзистор, един диод, и индуктивност - 3 чарка на кръст. Трафа може и да си остане, ако толкова държиш на него. Същественото се случва след него и след греца. Само това, дето изфирясва от резистора вече не изфирясва, ами отива в акумулатора. И не, не се скапва от хлъцване за няколко полупериода. Всъщност, доволно трудно е да го скапеш, още по дефиниция.

        Части от стари радиа вадехме когато ги нямаше в магазина. Сега е безсмислено.

        ПП: Мотора е съвсем обикновен четков мотор като тия на чистачките ти да речем.

        Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение

        p.s. На електрониките все импулсната цъкачка им гори. Дали захранване, дали ТХО, дали ъп-конвертор... Личен опит, на мен там ми нагарча. Дори зарядното на първия GSM ми опука телефона нацяло, по същата причина.
        Гори, щото в общия случай хем е правена в Китай, хем струва по-малко от една бира. Точно такова е и качеството. Малките инвертори са бикновено самоосцилиращи, с много мижава регулация, огромен брой компромиси и почти никакви защити. Точно за да струват половин бира. Затова и горят. А читавите - не. И на късо да ги дадеш от днес до утре - пак не горят.
        Пример за прилично читаво импулсно са повечето от зарядните за лаптопи, с които лаптопите си идват от завода. Ама струват примерно каса бира.
        Последно редактирано от sparkybg; 31-01-13, 14:36.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

          Траф съм сменял само един през живота си, и то ударен от мълния.
          За грец нямам спомен.
          За сметка на това - с изгоряла техника заради импулсно мога да напълня един багажник. И това само безнадеждните. Също и една торба зарядни за GSM. Ремонтираните се броят за успех, но пак е имало проблем в тая част. То по правило гори в някоя импулсна цъкачка, ахилесова пета е.
          Верно, че са икономически изгодни и с високо КПД, ама само докато бачкат

          Коментар


          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

            Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
            Траф съм сменял само един през живота си, и то ударен от мълния.
            Късметлия. Или си много млад.

            Аз пък знам че на ВСИЧКО му гори най-често захранването - по най-разнообразни начини и независимо от използваните технологии.

            Коментар


            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

              Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
              Траф съм сменял само един през живота си, и то ударен от мълния.
              За грец нямам спомен.
              За сметка на това - с изгоряла техника заради импулсно мога да напълня един багажник. И това само безнадеждните. Също и една торба зарядни за GSM. Ремонтираните се броят за успех, но пак е имало проблем в тая част. То по правило гори в някоя импулсна цъкачка, ахилесова пета е.
              Верно, че са икономически изгодни и с високо КПД, ама само докато бачкат
              А сега ми обясни като как от 10 ампера ще изгори цъкачка, издържаща безгрижно 200 ампера? Тук обсъждаме схеми, дето сам ще си правиш и не делим стотинката на две. Въпросната цъкачка струва 2-3 кинта. Другата, дето гори - примерно с левче по-малко. Ако правиш милион бройки - това са милион кинти. Ако правиш една - едно кафе. Затова ти и споменах горе че това, дето сам ще си направиш за 150 кинта ще е много по-добро от онова в магазина за 150. Щото онова в магазина за 150 от Китай е тръгнало промерно на цена 40-50, в добрия случай. Инверторни електрожени, дето излизат от завода за 180-200 зелени пари, тук се продават за до 3000 български пари. Сещаш? И със зарядните за телефони - пак така.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                А сега ми обясни като как от 10 ампера ще изгори цъкачка, издържаща безгрижно 200 ампера? ...
                Не съм се замислял как ще е при такова преоразмеряване. Обаче освен по ток - трябва и по напрежение. Никви грижи да умре транзистор с 1500 волта пробивно, а работи на 220 волта. Тия дни сменях един. Само от самоиндукция и е готов.
                Ако ще преоразмеряваме - аз да навия 200 ампера траф, пък да видим ! Майтапче.

                Коментар


                • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                  Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                  аз да навия 200 ампера траф
                  Навий, ама ще струва примерно десеторно на 10 амперовия. И ще тежи 20 пъти по толкова. А въпросния чарк си е все същия на външен вид. И впрочем, точно същия аз си го обичам, щото е по-евтин от доста 10 амперови. А е евтин, щото масов. В електрониката винаги се преоразмерява. При MOSFET-ите - в пъти, понеже там ограничаващото е греенето. IRFP260N да речем. Един е достатъчен за да зареждаш и най-мъдестия акумулатор, без никога да изгори. 200 волтов. Като седи след трафа - и някой умник да обърка фаза с нула, пак няма да даде фира. Онова от магазина обаче ще даде.

                  Ако искаш да не гори от самоиндукция (на кое???) - и за това си има начини. Казващ му да се самовключи при над 150 волта, и няма да гори по напрежение. Ще изгори бушона.

                  За всичко си има начин. Ама в маркетинговия отдел правилата са други, та затова и резултатите - пак така.

                  ПП: Транзистори на 1500 волта се слагат на Flyback захранвания. Това, за разлика от buck регулатора, за който говоря, си е калпаво още по дефиниция. Едни напрежения плякат нагоре-надолу, едни смущения си хвърчат на където си искат, и т.н. Ама е евтинко, та затова и масово. Нормален правоходов преобразувател позлва транзистори на 600 обикновено. И не горят - няма от какво. При flyback-а един изсъхнал кондензатор е бедствие, a при forward - просто няма такъв.
                  Последно редактирано от sparkybg; 31-01-13, 15:17.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                    Aко ще правим защита на елементите поотделно, освен силното преоразмеряване - ОК. По правило транзисторът гори първи, за да защити бушона, закон на Мърфи Баш преди Коледа си ремонтирах телевизорче с тая болест, та още пазя 2 шепи изгорели чаркове докато тръгне. Струваха ми колкото цялото телевизорче, честно, за 7 лева го взех.
                    Имах предвид, че омотано с жица желязо от времето на Хитлер новобранската - е по-надеждно от електронния му еквивалент. Това показва моя личен опит.
                    Иначе за всичко си има начин. Може дори да се дублира изцяло блока, ако си поставим за цел.

                    Коментар


                    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                      Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                      По правило транзисторът гори първи, за да защити бушона, закон на Мърфи
                      По правило като накараш 200 волтов транзистор да се самовключва при 150 волта, той по напрежение няма да изгори ниФгъш. Имам 2 телевизора на над 20 години, пък си бачкат, хем са с FlyBack захранване, и хем много отдавна са за смяна на кондензатори по платката. Имам и 2 компютърни захранвания на същите години - пак така.

                      Просто има читаво направени неща и калпаво направени неща. Аз пък имам 3-4 изгорели трафа. Ей-така, от нищо. Не се вижда къде са изгорели, не са греели, не са пушили. Просто едната им намотка е мъртва. По-често - първичната.

                      ПП: Като стана дума - в асансьора е луминесцентна пура, 15 вата, с китайска електроника. 5 години нон стоп - с товар, без товар, без значение. Доста некитайски се озъбват като им изгори лампата и я оставиш така дълго време. А тия електроники ако ги видиш какво представляват и на какво се крепят да работят - ще се отчаяш. А може и да си виждал де. Нормален OSRAM дросел е 4-6 пъти по-обемист и има няколко пъти повече чаркове.
                      Последно редактирано от sparkybg; 31-01-13, 15:51.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                        Миналата седмица изкарах на терасата едно 12 Амперово импулсно захранване и докъто влезна в хола,се чу пукот ,имаше мъгла и захранването се представи ефектно.Спарки по пурата в асансиора ,разбрах че живееш в нова кооперация и той е хидравличен,не питай защо !!
                        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                        Анатолий Пейчинов o8875о9815
                        https://dvrbg.com/

                        Коментар


                        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                          Аха! Поне в последните две изписани страници, леееко се приближавате към нещо, което написах в далечното минало на темата. Да си го припомним: "Колкото по-малко HIGH-END чаркове, (и изобщо чаркове) толкова по-малко...Повреди!"
                          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                          Коментар


                          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                            Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                            Спарки по пурата в асансиора ,разбрах че живееш в нова кооперация и той е хидравличен,не питай защо !!
                            Нцхъ. Блока е набор 83. Просто пурата е от скоро (на фона на набора). Лично я слагах, та затова. Просто евтина китайска лампа с електроника и 15W пура. Асансьора е от класическите за високите блокове от онова време - с плавна спирачка, по-бърз от на панелките и помнещ, но нищо повече.

                            Тук имам едно китайсно, 100 ватово на 24 волта. Него и в легена можеш да го топиш, ако искаш - от ония в алуминиев корпус, и вътре залято със смола. Прилични (поне според скромния ми опит) са захранванията на MeanWell. Продават се масово по магазините за светодиодно осветление. Имат и прилична гаранция.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                              Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                              Аха! Поне в последните две изписани страници, леееко се приближавате към нещо, което написах в далечното минало на темата. Да си го припомним: "Колкото по-малко HIGH-END чаркове, (и изобщо чаркове) толкова по-малко...Повреди!"
                              Че аз още преди последните две страници дадох и просто решение:
                              Чарк 1: Китайски траф с мощност според акумулатора.
                              Чарк 2: Грец

                              По-минималистично от това - здраве му кажи.

                              ...ама, хората искат ограничеие по ток и напрежение, че да могат и камионския акумулатор, както и тоя на мотопеда да зареждат. Искат спиране след време, искат поддържащ заряд, защити от обратно включване, защити от късо, да си помни до къде е стигнало, и прочие истории, и ги искат с право. Иначе всичките да си карахме минималистичните зазки и москвичи от едно време, дето спират когато си искат, 120 километра в час е "първа светлинна" за тях, ако въобще я вдигнат, климатика се споменава само в научнофантастичните книги, ама пък можем да си вържем всичко по тях с тел, и някак да се докопаме до заветната квартира на морето, с една обща баня и тоалетна за 20 човека.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                                На колко волта ти работи пурата в асансьора !
                                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                                https://dvrbg.com/

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X