Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Махагонова моторница

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • motor_men
    отговори
    Това може да ти е полезно:



    Остави коментар:


  • коко келеша
    отговори
    Братушките ползват Pinotex на корем.

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    Има голяма разлика между твоята лодка и тези старите рибарски лодки. При тях се разчита обшивката да поеме вода , дървесината да се раздуе и по този начин да уплътни фугите между обшивката , така , че да не пропуска вода. При тях обшивката си е постоянно мокра , затова не се боядисват от вътре. В твоя случай , многослойната обшивка е като шперплат , залепена и уплътнена е , не трябва да поема вода. Аз бих ползвал нагрят на водна баня качествен безир или масло. Има една книга "Пътешествието Брендан" , няколко пъти съм я чел , че като ученик исках да бягам в Америка с лодка. Та там правят лодка от дървен скелет и обшивка от кожи , и прекосяват океана. Интересно , че за дървения скелет ползват ясен , който без обработка изгнива много бързо в морска вода , и е много неподходящ според всички конструктори на лодки. Но Тим Северин /чиято е идеята за лодката/ , държи да се ползва точно ясен , защото според проучването е ползван точно този материал , и той е най-подходящ за скелета. Самия скелет представлява нещо като плетен кош , без пирони и винтове , всичко е връзвано с ленти кожа. И след много тестове се оказва , че ако ясена е напоен с лойта с която напояват кожите , той става изключително устойчив на морска вода. Дори след края на пътешествието , което продължава две години , дървения скелет от ясен няма никакво загниване.
    Та аз бих нанесъл някакво покритие и от вътрешната страна.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    До тук съм намазал около 20 kg. смола. И аз смятам че е добре дървото да диша, но смолата е мазана толкова плътно между слоевете че сигурно ги е импрегнирала вече. И да пробие вода от вън ме притеснява че ще си остане между първия слой и няма да се вентилира и ще загнива. Колкото до вътре гледам че ги боядисват с някаква сива боя. Може би е някаква дишаща ????? Макар че се съмнявам. Така и така захванахме темата за боята- предложете добра марка за за боядисване на дъното. Това което до момента съм разврал е че трябва да е устойчива на зеленясване, отделно четох че за моторници имало и специална високоскоростна боя???? Предложете марка и от къде да я купя. Гледам в нета мажат с интерлукс...намерих я в чужбина, но добра ли е?
    ако някой има идея - ще се радвам.

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    Тази конструкция от дъб и ясен , не ми се вярва да е стотина кила , а и няма как обшивката да е по-тежка от конструкцията. Според мен със смолата ще е поне 500кг.

    Остави коментар:


  • davc
    отговори
    Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнение
    Към момента е 1,2 cm само трите пласта дърво. Накрая сумарно 1,6 cm. Лепилото да дигне още 1 -2 mm. Последния слой ще го пусна на 5 mm защото при шлайфането ще сваля доста. Елата на Дъглас е 530 кг/м3. Лодката е около 25м2. Така че до тул по груби сметки около 180 кг, като добавим и конструкцията още около 100 та отива на 280 кг. (Конструкцията може да е и по - малко но ще я сметна като ми остане време)
    А колко кг смола употреби? Тези сантиметри (дебелината) по изчисление ли са, или мерени?

    Остави коментар:


  • targa
    отговори
    От стари моряци съм чувал, че обшивката и ребрата не трябва да се лакират или боядисват от вътрешна страна. Това ако е лакирана или боядисана отвън.. Виждал съм турска така боядисана от двете страни. Като натиснах с пръст боята се оказа, че отдолу дървото е станало на кал.Водата е страшна гад. Винаги намира от къде да влезе. Остаи и шанс да има от къде да излезе.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Към момента е 1,2 cm само трите пласта дърво. Накрая сумарно 1,6 cm. Лепилото да дигне още 1 -2 mm. Последния слой ще го пусна на 5 mm защото при шлайфането ще сваля доста. Елата на Дъглас е 530 кг/м3. Лодката е около 25м2. Така че до тул по груби сметки около 180 кг, като добавим и конструкцията още около 100 та отива на 280 кг. (Конструкцията може да е и по - малко но ще я сметна като ми остане време)

    Остави коментар:


  • davc
    отговори
    Колко дебела се получи обшивката в крайна сметка и имаш ли представа за теглото?

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Айдеееее,
    три слоя готови и след две седмици шлайфане е готова за четвъртия слой (който между другото е поръчан и се очаква).
    PS. Никога през живота си не съм ял толкова трици!
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Забравих: лепилото с пълнителя между слоевете се нанася на гребен за да стане плътно и да уплътни фугите.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Значи ще чакаме. Дано тоя вирус се размине по- бързо. Фибростъкло мия плат при това положение отпада. Смолата която ползвам мисля е добра.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    Аз не бих заменил махагона с акация , бих изчакал доставка на махагон. Байц в случая не бих използвал , цвета пак няма да стане абсолютно еднакъв , химическия може да се разтвори при нанасянето на смолата ,от водния ще набъбне дървесината. Относно покритието със стъклен плат , другия вариант е корабен лак , но и при двата варианта при нарушено покритие ще влезе вода. По-трудно ще стане при стъкления плат. Ако си ползвал качествено лепило между слоевете , влагата ще е само в последния слой , и няма да има загниване. Освен това смолата ще попие в дървесината , и ще пречи на проникването на вода.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Здравейте съфорумници.
    имам нужда от съвет. До две седмици ще съм завършил и последния трети слой от обшивката и трябва да започна финалния декоративен слой от махагон. Тука идва проблема - намерих талпи махагон на прилична цена но заради вируса доставките са доста трудни да не кажа невъзможни. Мисля за заместител и след доста четене се спрях на акация. Твърдо дърво и много устойчиво на гниене. Въпросът е че е много пъстро (няма монотонен цвят) и лодката ще заприлича на зебра. Въпросът ми е: смятате ли акацията за подходящо дърво и може ли с байцване да се оеднакви като цвят.
    Имам и второ питане за съвет. В нета има мнения 50/50 относно обличането на корпуса с фибро стъклен плат. Казват че е кофти защото ако влезе вода случайно в слоевете неможе да излезе после и започва гниене. По-добре било без плат.
    помагайте.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    За корабите от тиково дърво не знам. Мойта технология е проста: дървен скелет и 4мм летви залепени първо на X после на +. с епоксидна смола с пълнител за уплътняване на фугите (колкото и малки да са.
    сигурно за корабите технологията е подобна на доста по-усилена.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

Зареждам...
X