Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техническа литература и документация за металообработващи машини

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Благодаря ти много Петроф за отделеното време .Аз малко ви спестих от историята.Проблема дойде когато пробивах нещо си и конуса излезе от шпиндела.За да го вкарам подложих трупче под патрона и го ударих няколко пъти с ръчката за подаване.Сещате се .СИгурно и вие сте го правили това.СЛед "тупването" машината вече не се включваше.Проверих двата бушона от лявата страна на машината.Горния беше изгорял.Смених го и при натискането на бутона "пуск" нещо изпука от машината от областта на контакторите (ключовете за ляв,десен ход).После установих,че освен горния бушон е изгорял и долния.Смених ги и двата и свалих капаците да видя къде окъсява и забелязах че края на един от кабелите виси свободно в машината (не е свързан никъде).Явно той е окъсил някъде по корпуса и е предизвикал гърмежа.По формата на кабела стигнах до извода ,че е на това заграденото на снимката място и го сложих там.Другия край на кабела е на един от бушоните.Дали това е правилното място да каже някой .Вече машината спря да гърми,но не се включва от зеления бутон,което е и проблема.Един уж ел техник ми каза,че контакторите не можело да изгорят,защото бобинките им издържали на много високо напрежение и на практика не горели,Можело да дефектират само след многогодишна експлоатация от старост.Но аз на такива ел.техници,които не могат да ми оправят машината много не вярвам.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200417_122912.jpg Прегледи:0 Размер:100.2 КБ ID:6589707


    PS,Възможно ли е при късото (гърмежа) бобинката на контактора да е изгоряла и за това да не се създава електромеханично поле което да изтегля котвата? А при ръчно натискане няма нужда от бобинка и поле за да се задейства и за това да тръгва машината...

    Коментар


    • За да остане натисната котвата, означава,че през бобината на контактора тече ток.Можеш да пробваш като изключиш захранването на машината,котвата ще се връща и няма да залепва.Като цяло веригата при теб работи,липсва само управлението от пуск бутона.Изключи машината от мрежата,и с пробна лампа виж връзката на пуска към контактора, трябва да е на някои от крайните контакти,средните три са силовите за връзка с ел мотора.Огледай за висящи жици и притегни всички връзки и тези на бушоните,с годините и щракането на контакторите и вибрациите имат навика да се саморазхлабват.
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • Котвата не залепва.Като я пусна машината спира.

        Коментар


        • Ясно, управлението не работи.Първо трябва да се провери дали бобината е здрава.Става със мултицет,или да и се пусне напрежение.Виж дали ще можеш да измериш за съпротивление.
          P.S.Как си със токовете!?
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • Сигурен ли си, че кабелчето не е било на долната клема? Това е термично биметално реле и по спомен долната клема е общия край на контакта. Ако е задействало релето е необходимо и да натиснеш бутончето.
            В миналото ще остане, каквито сме били...

            Коментар


            • Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
              Ясно, управлението не работи.Първо трябва да се провери дали бобината е здрава.Става със мултицет,или да и се пусне напрежение.Виж дали ще можеш да измериш за съпротивление.
              P.S.Как си със токовете!?
              Завършил съм ел.техника "кип автоматика " и съм изчислявал ниско честотни усилватели ,ецвал съм платки,токоизправители ,цветомузики и все слаботокови неща но с такива трифазни неща не съм се занимавал и не са ми много ясни.Но ако ме насочите и ме побутнете леко,както винаги сте правили мисля ,че ще се справя.
              Също и в училище не помня да сме училучили.Самл слаботокова електроника учихме.

              Коментар


              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                Виж внимателно надписа, където си закачил червената жица. Потърси означения 95 и 96. По спомен трябва да има още една клемичка под бялото палче, по към дъното на термичната защита с означение 95. Връзките са само на 95 и 96 . 98 е за индикатор за сработила защита , ако има! Има и ключ за отворен капак - няма да тръгне при отворен капак!

            • Преди контактора е добре да се провери наличието на напрежение .

              Коментар


              • Ами това значи,че не би трябвало да се плашиш от прост контактор със задържане.Разгледай схемата която ти качих, това е принципа на работа на всички контактори със задържане.Разликата е,че напрежението към бобината на контактора е обезопасена,и може да е 24,36 или 220в от трансформатор,във никакъв случай не е мрежово захранване.
                Измери бобината,със сигурност ще се наложи да извадиш контактора от таблото,виж дали стига напрежение, провери оперативните контакти на контактора.Това са елементарни неща,все пак е прост струг със три контактора и три бушона.
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • Първоначално публикуван от gy6ter Преглед на мнение
                  Преди контактора е добре да се провери наличието на напрежение .
                  Все пак двигателят тръгва...

                  Захранването на контактора идва от предпазителя и минава през нормално затворен контакт на защитата. В момента е вързано на клемата на отвореният контакт и затова няма
                  включване и самозадръжка на контактора.
                  В миналото ще остане, каквито сме били...

                  Коментар


                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Той за можене може и най вероятно ще тръгне . Въпроса е колко време ще работи . Ако му е малък товара много време кара на две фази ако е по голям бързо хвърля облак пушек .

                  • travelling
                    travelling коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не може да тръгне на две фази, не и сам .

                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Тръгва . Последно моя на ножовката на бавните остана на две фази ПЕПа се беше скапал . Някои тръгват някои не .

                • Ще тръгне, ако протече някакъв ток през нула или земя, иначе няма как да стане ..
                  0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                  Коментар


                  • И при нас, като отпадне 1 фаза, моторите тръгват ако са леко натоварени и ручат особено. Ако се усетиш навреме му няма нищо.
                    Повечето нямат защита за отпаднала фаза. Имат само термична в намотките.

                    Коментар


                    • Да пуснеш трифазен на две фази е все едно да го пуснеш на монофазен, единствения шанс да тръгне е връзка към земя или нула може и през утечка или кондензатор .
                      Ако ти отпадне една фаза на общото захранване в цеха, където работят повечко електромотори е друга бира .
                      0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                      Коментар


                      • Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
                        И при нас, като отпадне 1 фаза, моторите тръгват ако са леко натоварени и ручат особено. Ако се усетиш навреме му няма нищо.
                        Повечето нямат защита за отпаднала фаза. Имат само термична в намотките.
                        Шнайдер имат едни релета, които следят броя фази и последователност, слага се релето да управлява контактор на входа на цеха и се решават проблемите със отпадане на фаза или промяна в последователността на фазите.

                        Коментар


                        • stefsab
                          stefsab коментира
                          Редактиране на коментар
                          Благодаря колега, Отдавна са измислени супер прости неща, които решават проблема, но не ми е работа да ги "внедрявам". При нас е по-добре мотора да работи на 2 фази, отколкото да спре докато дойде третата. Моторите работят за по 1-2 мин и трябва да си завършат хода....

                      • Днес измерих съпротивлението на а бобината -. 685 ОМ

                        Коментар


                        • При натиснат бутон на защитата и натиснат зелен бутон машината също не тръгва.Това означава ли,че защитата е дефектирала?
                          ПС Извинявам се за последователните постове - не ми дава да редактирам горния ...

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X