Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техническа литература и документация за металообработващи машини

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Благодаря.Днес я намерих и щях да давам линк сега за книжката,ако на някой му потрябва.Днес отворих машината и натиснах котвата на контактора ръчно .Машината тръгна ! A oт зеления бутон на таблото "пуск" не тръгва.Какво означава това? Контактора ли е за смяна или ключа ? Ако е контактора какъв трябва да купя предвид,че двигателя е двускоростен .Този например ще стане ли?

    https://vikiwat.com/kontaktor-cjx2-d1810-38593.html
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от stypkata; 12-04-20, 20:30.

    Коментар


    • Колега имах същия проблем на струга! Оказа се ,че нормално затвореният контакт " червен бутон" е нагорял/пъпките/ и прекъсва управляващата верига и при натискане на зеления бутон не се затваря веригата. Провери първо контактите на бутоните/пъпките/ и после продължавай но веригата. При мен излезе елементарно , а мислех и аз да сменявам контактори .Друг вариант е ако имаш нов такъв бутон-контакт да го смениш направо и да пробваш.
      "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
      Ат.Буров.

      Коментар


      • Не е от бутона "стоп" колега....Проверих го както и нормално отворения "пуск".И двата си работят.Знаете ли как да тествам контактора и какъв трябва да купя ако е от него?Също и тази "Термо защита" до него.

        Коментар


        • Нищо ти няма на контактора и на стоп бутона,щом при натискане на котвата залепва.Проблемът е във жиците,които стигат до пуск бутона,щом си го проверил и работи.Термозащитата трябва да има връзка между изхода и там където е захваната във контактора.Ето принципна схема за свързване на контактор.
          Последно редактирано от petroffbg; 17-04-20, 15:44.
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

            Коментар


            • Благодаря ти много Петроф за отделеното време .Аз малко ви спестих от историята.Проблема дойде когато пробивах нещо си и конуса излезе от шпиндела.За да го вкарам подложих трупче под патрона и го ударих няколко пъти с ръчката за подаване.Сещате се .СИгурно и вие сте го правили това.СЛед "тупването" машината вече не се включваше.Проверих двата бушона от лявата страна на машината.Горния беше изгорял.Смених го и при натискането на бутона "пуск" нещо изпука от машината от областта на контакторите (ключовете за ляв,десен ход).После установих,че освен горния бушон е изгорял и долния.Смених ги и двата и свалих капаците да видя къде окъсява и забелязах че края на един от кабелите виси свободно в машината (не е свързан никъде).Явно той е окъсил някъде по корпуса и е предизвикал гърмежа.По формата на кабела стигнах до извода ,че е на това заграденото на снимката място и го сложих там.Другия край на кабела е на един от бушоните.Дали това е правилното място да каже някой .Вече машината спря да гърми,но не се включва от зеления бутон,което е и проблема.Един уж ел техник ми каза,че контакторите не можело да изгорят,защото бобинките им издържали на много високо напрежение и на практика не горели,Можело да дефектират само след многогодишна експлоатация от старост.Но аз на такива ел.техници,които не могат да ми оправят машината много не вярвам.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200417_122912.jpg Прегледи:0 Размер:100.2 КБ ID:6589707


              PS,Възможно ли е при късото (гърмежа) бобинката на контактора да е изгоряла и за това да не се създава електромеханично поле което да изтегля котвата? А при ръчно натискане няма нужда от бобинка и поле за да се задейства и за това да тръгва машината...

              Коментар


              • За да остане натисната котвата, означава,че през бобината на контактора тече ток.Можеш да пробваш като изключиш захранването на машината,котвата ще се връща и няма да залепва.Като цяло веригата при теб работи,липсва само управлението от пуск бутона.Изключи машината от мрежата,и с пробна лампа виж връзката на пуска към контактора, трябва да е на някои от крайните контакти,средните три са силовите за връзка с ел мотора.Огледай за висящи жици и притегни всички връзки и тези на бушоните,с годините и щракането на контакторите и вибрациите имат навика да се саморазхлабват.
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • Котвата не залепва.Като я пусна машината спира.

                  Коментар


                  • Ясно, управлението не работи.Първо трябва да се провери дали бобината е здрава.Става със мултицет,или да и се пусне напрежение.Виж дали ще можеш да измериш за съпротивление.
                    P.S.Как си със токовете!?
                    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                    Коментар


                    • Сигурен ли си, че кабелчето не е било на долната клема? Това е термично биметално реле и по спомен долната клема е общия край на контакта. Ако е задействало релето е необходимо и да натиснеш бутончето.
                      В миналото ще остане, каквито сме били...

                      Коментар


                      • Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                        Ясно, управлението не работи.Първо трябва да се провери дали бобината е здрава.Става със мултицет,или да и се пусне напрежение.Виж дали ще можеш да измериш за съпротивление.
                        P.S.Как си със токовете!?
                        Завършил съм ел.техника "кип автоматика " и съм изчислявал ниско честотни усилватели ,ецвал съм платки,токоизправители ,цветомузики и все слаботокови неща но с такива трифазни неща не съм се занимавал и не са ми много ясни.Но ако ме насочите и ме побутнете леко,както винаги сте правили мисля ,че ще се справя.
                        Също и в училище не помня да сме училучили.Самл слаботокова електроника учихме.

                        Коментар


                        • stefsab
                          stefsab коментира
                          Редактиране на коментар
                          Виж внимателно надписа, където си закачил червената жица. Потърси означения 95 и 96. По спомен трябва да има още една клемичка под бялото палче, по към дъното на термичната защита с означение 95. Връзките са само на 95 и 96 . 98 е за индикатор за сработила защита , ако има! Има и ключ за отворен капак - няма да тръгне при отворен капак!

                      • Преди контактора е добре да се провери наличието на напрежение .

                        Коментар


                        • Ами това значи,че не би трябвало да се плашиш от прост контактор със задържане.Разгледай схемата която ти качих, това е принципа на работа на всички контактори със задържане.Разликата е,че напрежението към бобината на контактора е обезопасена,и може да е 24,36 или 220в от трансформатор,във никакъв случай не е мрежово захранване.
                          Измери бобината,със сигурност ще се наложи да извадиш контактора от таблото,виж дали стига напрежение, провери оперативните контакти на контактора.Това са елементарни неща,все пак е прост струг със три контактора и три бушона.
                          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                          Коментар


                          • Първоначално публикуван от gy6ter Преглед на мнение
                            Преди контактора е добре да се провери наличието на напрежение .
                            Все пак двигателят тръгва...

                            Захранването на контактора идва от предпазителя и минава през нормално затворен контакт на защитата. В момента е вързано на клемата на отвореният контакт и затова няма
                            включване и самозадръжка на контактора.
                            В миналото ще остане, каквито сме били...

                            Коментар


                            • sek.1
                              sek.1 коментира
                              Редактиране на коментар
                              Той за можене може и най вероятно ще тръгне . Въпроса е колко време ще работи . Ако му е малък товара много време кара на две фази ако е по голям бързо хвърля облак пушек .

                            • travelling
                              travelling коментира
                              Редактиране на коментар
                              Не може да тръгне на две фази, не и сам .

                            • sek.1
                              sek.1 коментира
                              Редактиране на коментар
                              Тръгва . Последно моя на ножовката на бавните остана на две фази ПЕПа се беше скапал . Някои тръгват някои не .

                          • Ще тръгне, ако протече някакъв ток през нула или земя, иначе няма как да стане ..
                            0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X