Обява

Свий
Няма добавени обяви.

WEILER lzd 220 - новата ми "играчка"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • WEILER lzd 220 - новата ми "играчка"

    От 2-3 г. се оглеждам за сравнително компактен струг поради ограничено място.
    Неочаквано се появи Weiler LZD -220. След оглеждане ми допадна състоянието му и вече е при мен.

    Естествено го транспортирах на части.
    Сглбих го в работата , че има трифазен ток и мога да отложа покупката на инвертор....

    Като състояние:
    - с неговата си маса/шкаф;
    - с оригиналния си електродвигател Kaiser;
    - има износване от работа;
    - Пралелите имат малки отклонения - предстои мерене;
    - Обрах луфтовете в супорта;
    - Ходовата гайка на напречното подаване има луфт. Шпилките за обирането на луфта ги няма.....
    - Лагера на шпиндела откъм универсала има шум - ще го сменям;
    - Универсала е 125 мм, без обратни челюсти. Захващата повърхност на челюстите е износена на конус.
    - комбинирани ремъчни и зъбни предавки за шпиндела.
    - Докарах до 0.02 мм биене на корпуса на унивесала, но поради скапани челюсти, не мога да измеря реалното биене на захванат детайл.
    - На цанга биенето е 0.005 мм - стрелката тепти около делението на индикатора....
    - Смазван е "отвън" а не през гресьорките;
    - Имаше малко ръждиви ореоли по лястовичите опашки от съхранение на влажно;
    - без ножодържач - търся си подходящ;
    - на "първо пускане" - струва ми се, че някъде приплъзва напречното подаване???;

    Плюсове:
    - Вариатор на оборотите на шпиндела;
    - Напречно и надлъжно подаване отделно от подаването за резби;
    - комплект цанги до 12мм през 1 мм;
    - два въртящи центъра за задното седло;
    - пълен комплект зъбни колела на лирата;
    - възможност за ляво/дясно подаване независимо от посокта на въртен на шпиндела;
    - има възможност за "изправяне" на посукването на паралелите от край до край.

    Ще се оправя:
    - "почистващото" кече на супорта е заменено с РА. Ще търся подходящо кече;
    - има счупени пружини на фиксаторите на ръчките за управление;
    - липсващи регулировъчни винтчета/гайки;
    - обиране на хлабините на ходовите гайки;
    - Липсващи щифтове - заменени с тел.....
    - ще пресметна възможността за демонтиране и замяна на вариатора с честотен инвертор и пулт за неговото управление около ръчката на вариатора;
    - ножодържач ;
    - кит/боя

  • #2
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:bouncing smiley.gif
Прегледи:788
Размер:19.7 КБ
ID:6875664
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #3
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220711_092633.jpg
Прегледи:771
Размер:480.3 КБ
ID:6875908 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220711_092644.jpg
Прегледи:769
Размер:526.7 КБ
ID:6875909 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220711_092652.jpg
Прегледи:766
Размер:489.3 КБ
ID:6875910 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220711_092657.jpg
Прегледи:763
Размер:316.9 КБ
ID:6875911 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220711_092711.jpg
Прегледи:760
Размер:446.6 КБ
ID:6875912
      Другите днешни снимки са несполучливи.
      To be continued...

      Коментар


      • #4
        ЧЕститооо, бонбона ще стане

        Успех и давай повече снимки

        Коментар


        • #5
          Хубава е новата "играчка". Стягай каквото има за стягане и я направи цялата в стружки.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #6
            Благодаря за отзивите!

            Хубавеца:
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20220712_103724.jpg Прегледи:0 Размер:533.9 КБ ID:6876248
            Лирата му:
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20220712_103751.jpg Прегледи:0 Размер:476.8 КБ ID:6876249
            И съкровищата в шкафа му:
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20220712_103759.jpg Прегледи:0 Размер:302.7 КБ ID:6876250

            Лагера на шпиндела зад универсала беше такъв:
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20220712_165431.jpg Прегледи:0 Размер:417.1 КБ ID:6876251 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20220712_165413.jpg Прегледи:0 Размер:260.7 КБ ID:6876252


            Сега единия лагер е клас Р5, а другия Р6. Съответно индикатора не хваща биене.

            Коментар


            • #7
              И един въпрос към по-опитните:
              Тази скала може ли да се направи сравнително четлива?
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220711_093218.jpg
Прегледи:716
Размер:388.0 КБ
ID:6876279
              Това е подаването от задното седло.

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Абе не виждаш ли, че се бъзикам бе...
                То с пиличиката ще стане супер точно, нали, а идеята е да се ползва за сравнително точни работи...

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Всеки опитен с установка за лазерно гравиране ще ти свърши работа, трябва да се замери, да се начертае файл и после си го качват на установката и след час е готово - като ново от завода

              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                С 3-4 фирми говорих. Или не могат да гравират на дъга, или се опасяват/не могат/ да гравират върху старото - ще има разместване от десети до милиметър...

            • #8
              Естествено имам още въпроси - фланеца на универсала от какъв материал трябва да е?
              При мен са го направили от чугун - сивее и не пуска стружка, а се рони на прах.

              Коментар


              • I.Stoyanov
                I.Stoyanov коментира
                Редактиране на коментар
                Чугун, трябва да си е! За пинолата вече ти казаха колегите. Има и други варианти. Не му се тормози толкова, като цяло единствения точен начин за пробиване който съм научил от братчеда, който е цял живот стругар - докосваш със свредлото детайла за да вземеш "0"-та и си драскаш по самата пинола с моливче, като ползваш челото на самото седло за упор. Пробиваш и си мериш с шублера до къде си стигнал. На линийка все пропускам по някое деление от чисто визуална грешка. Ако пък ще пробиваш съвсем точно - прежалваш един лидълски шублер, модифицираш го (в нета е пълно с клипчета) и получаваш дигитално отчитане

            • #9
              Днес пуснах първа стружка - на лек конус около 5 градуса ( по мое желание). Но "ново двайсе" - в най-често ползваната област паралелите имат малко износване. Ще го меря.
              Но "за всеки случай" да питам - ремонта на парлелите - наваряване и шлайф има ли кой да го направи?

              Коментар


              • #10
                Няма ли чалъм, да обърнеш паралелите?
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • kameno karp
                  kameno karp коментира
                  Редактиране на коментар
                  Това е шега, нали?

                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Предния е трапец,, а задния е хоризонтален. Основата е лят чугун. Парлелите са шлайфани. Само предния е водещ.

              • #11
                Нее бързай! Ще му свикнеш. Всички дават конус на определена дължина, все пак е 2 пъти по-стар от мен ​​​​​​. Всяка машина си има своя чар и особености. Така или иначе това е струг, а не шлайф! Колкото и точно да работи, най-малкото класа на грапавост не отговаря на класа на точност​​​​​​.
                Ако решиш да го шлайфаш и тнт - продай го, ще го съсипят безвъзвратно

                Успех

                Коментар


                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  И аз съм на това мнение. Мерака да се направи всичко по машината да е като фабрично го знам, аз самия съм се опитвал да го правя. След време ми минава
                  Обаче както се каза-това е струг. Ако се търси някаква супер точност-ще се вземе или нова струг, или специализиран за целите които се гонят. Универсалния струг затова е универсален-да става за много неща, без да блести с някакво супер качество в някоя област.
                  Карай си така, с времето ще му свикнеш, и ще докарваш прилична точност в състоянието каквото е.
                  Колко точност ти трябва? Като за лагерно легло, по-висока надали...

                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Конуса целенасочено го правих!

                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Близките по размер "китайци" изглеждат като детски играчки. По-малки опорни лагери, зъбните колела са на 1/3 по тънки. Изцяло ремъчни предавки. ....Винтовете за подаване са едни такива тънички тънички...

              • #12
                Шейната се е вкопала. На първо мерене 0.5 - 0.7 от едната страна и 0.6-0.7 от другата.
                Трапеца на паралелите е "изтънял" 0.05 и 0.04 на двете страни, в най-използваната зона.
                От това редукторите за подаване са "пропаднали" около 1.2 мм надолу и вече опората им са валовете за подаване.
                При определена позиция, подаването на ножа "пружинира" 0.6-0.8 мм.
                Това ми е много при 3 - 4 - 5 мм детайл.

                Често гоня 0.1мм, по-рядко 0.05 мм точност, за да пасне детайла на механизма.

                Този се води "инструментален" струг.
                Предната част на паралелите е само трапец и няма хоризонтална опора.
                Последно редактирано от stefsab; 18-07-22, 20:36.

                Коментар


                • I.Stoyanov
                  I.Stoyanov коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако гониш редовно такива точности на 3-4-5мм-ови детайли в диаметър, лошо. Освен, че машината ти е поизносена, то и изработката им си има доста пинизи. Особено ако искаш на осичка Ф3, с дължина 60мм да и докараш от край до край еднакъв размер, който да е +/-0,05 със сотетната грапавост и това да кажем на ст.3

                  Пак ще кажа, ремонта на машината не е тривиална задача, често започнат заършва с перфектно изглеждащ струг, който работи по-зле от преди ремонта. Не казвам, че няма да стане ако го направиш като хората. Но съдейки по пропадането в паралелите (направляващите) на твоята машина, то или въпросните такива не са закалени или са били някога, но сега твърдият повърхностен слой е заминал нанякъде. Сиреч при евентуален ремонт, като го накъкмиш всичко да е точно и направляващите не са закалени, точността която ще ти дава, няма да е дълго повтаряема. Затова или му свикни или олх и търсиш по-точен от тоя.

                  Успех

              • #13
                Примерно резба външна, вътрешна точно в центъра на осичката,М 2.5, 3, 4, каналче за зегерка. Щифт по размер с резба в края, или изтъняване за последващо занитване -ф6- 14 мм. Разпробиване на скъсан винт М4- 8 в остта на ротор. За такива неща.

                В момента имам сливенско хоби - става добре, но е голяма играчка.
                При колеги съм правил прости детайли на техни машини - има малко "свикване"

                Встрани от темата - около 8г съм ремонтирал мех. часовници и 3 г. 24 иглени глави за принтери. миналия век, когато бяха "на мода".
                С много четене, разбиране и сметки се получава!

                Коментар


                • I.Stoyanov
                  I.Stoyanov коментира
                  Редактиране на коментар
                  Виждам, че ти е мерак което е най-важното. А освен това имаш и технически опит доста богат зад гърба си и сръчни ръце. Ако не ти покрива нуждите се свържи с Румбата (тука от форума - 088897818 и си поръчай косъм линия, шабър и пластинки за него. Докато дойдат направи някое друго измерване и прецени дали на "ръка" ще стане корекцията или първо шлайфхобел (има в асеновград и на други места де) за тва стругче ще се намери лесно (късо е) и разглобявай до голо легло. После знаеш процедурата. Под супорта съм гледал да залепват текстолитени (или подобен материал) подложки за да коригират износеното (изшлайфано) за да са на център винтовете спрямо задвижващите механизми в супортаната кутия + нитове.

                  Успех

                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Благодаря за идеите!

                  С подръчните микрометри, линийки .... на "трапеца " на направляващата има хлътване около 0.05 и 0.04 за къс участък от 5-7 см.Иначе стесняването на трапеца е с преобладващи стойности около 0.04- 0.05 общо . Трябва да сметна тези стеснявания на трапеца до какво пропадане на шейната би довело.... Т.е. реставрацията само на шейната до какво ще доведе.
                  На самата шейна има "посукано износване" .
                  В момента шейната "залита" с около 2.5мм по височина, измерено с градуиран нивелир.
                  Пише, че се подлага тип тефпон или разновидност на РА6. При тях тънкия момент е в подготовката на пластмасата за залепване (сваляне на повърхностното напрежение и увеличаване ъгъла на мокрене) към метала и типа лепило.

                  Корекция на ръка е безсмислена за мен.
                  Освен със шлайфхобел, с шепинг един англичанин оформи паралелите. Какво ти е мнението за шепинг?

                  Точно на тази машина ме привлече наличието на к-т цанги през 1 мм и превключването на подаването ляво/дясно и възможността и за лява резба.
                  Сравнително независимо едно от друго подване за стружка и резба. Почти като при "големите батковци".
                  Шейната има "заключване" и надлъжното подаване остава само ръчно, през малкия винт, за по-висока точност.
                  Основата има "диагонално" оребряване с около 10см ширина на ребрата.

              • #14
                След още четене и мерене - ще се прави ремонт.
                Звъннах на няколко телефона, но най-рано за октомври има шанс да се огледа и по-късно да се започне стягането на машинката.

                В този ред на мисли - има ли колега от форума с възможност да съдейства с ремонта?

                Обхвата е: шлайфане на направляващите, подготовка на съответните повърхности от супортната кутия. Залепване на подложки (мога да ги осигуря и залепя). Обработка на подложките до съответния размер.
                Малко данни: направляващи, дължина - 920мм, една трапецовидна, една хоризонтална. Канали в супортната кутия, дължина - 160мм. Канали в задното седло - 140 мм.

                Като аматьор по въпроса - сигурно изпускам нещо, но ако някой колега се захване, ще попивам знания! Естествено, че ще има овъзмездяване на дейностите.

                Идеята ми е през август месец се оглежда и септември се стартира. Краен срок няма.


                Коментар


                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Защо не се свържеш с Пламен Петров, той прави чудеса с неговите машини, може да ти е полезен. Ако не с работа с машините си-поне с идеи и контакти.

                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Щото съм стругар "в предучилищна" подготовка, и съответно не се познавам с форумните корифеи по въпроса. Затова попитах общо - колегата професионалист трябва да има и желание, и време и възможности да обърне внимание.....

                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Пламен е готин, няма да те нахока, даже напротив.
                  Пиши му де...

              • #15
                https://youtu.be/aMGJ_yVSNms
                Ето нещо за гледане да знаеш какво те чака. А и на доста въпроси ще си отговориш сам.
                Тоя пич има още доста неща на неговия си канал.

                Коментар


                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Благодаря за видеото!

                  Човека за 40-50 мин. го изшлайфа - нищо работа с подходящата машина .

                  При мен килограмите са 40-50 на основата и има "наполовина" повърхности за шлайф - такава е конструкцията.

                  Първо попрочетох нещичко, а после английско говорящи чичета ми го обясниха набързо от клипчетата, та съм подготвен!

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X