Обява

Свий
Няма добавени обяви.

WEILER lzd 220 - новата ми "играчка"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Мислил съм го.

    Ротора на този двигател не е подходящ за висока честота.
    Механично трябва да му добавя зъбни колела за назъбен ремък.
    Трябва да му измисля и изработя опъващ механизъм, добре оразмерен за тяга в двете посоки.
    Вътрешното колело е на ексцентрик за опъване на клиновите ремъци. Съответно това трябва да се компенсира при новото предаване.

    1. Преправяне на двигателя;
    2. Изработка на зъбно колело 1;
    3. Изработка на зъбно колело 2;
    4. Изработка на нов междинен вал;
    5. Изработка на опъващ механизъм;
    6. Инвертор;
    7. Опроводяване, потенциометър, превключватели;
    8. "Изобретяване " и монтиране на панел за управление на удобно място;

    Предвид работещото състояние в момента, това преправяне го оставям като следваща идея, при преминаване на 220V.
    От потребителска гледна точка, ще му махна лоста на вариатора отпред.
    Поради ограниченото място, дисплей за обороти не мисля да слагам.
    Превключването мисля да направя с "потенциометър" синтезиран от галетен превключвател с 10-12 позиции, така че да поддържа "стандартните " стойност на обороти на шпиндела.
    Неговото положение е видно и не е необходим дисплей за обороти.

    Коментар


    • #47
      Ел. инсталацията е положена.
      Всички връзки са направени.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20250628_155544.jpg
Прегледи:119
Размер:242.8 КБ
ID:7003823 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20250628_155525.jpg
Прегледи:118
Размер:176.0 КБ
ID:7003824
      Плочата за управление е заводската.

      Вече работи изключително тихо. Лагери, ремъци не греят.

      "Обаждат се " само аксиалните лагери на вариатора, но ме мързи да ги търся и сменям

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Досърбяха ме ръцете - намерих аксиални лагери за вариатора и съответно и той утихна.

        Като бях в магазина за лагери, попитах и за други аксиални лагери - цената и беше такава, че не се стърпях и взех и за винта за резби упорните аксиални лагери.

        След поредното препрочитане на документацията - пише си, че щифтовете на двата вала са и "механични бушони"

    • #48
      Предвид идеите на Ico, за инверторно управление на двигателя, се зачетох по документацията на струговете.

      Преобладават 12 и 16 степени на оборотите, като съотношението им е 1.41 което точно SQR(2) .

      Някой може ли да ми подскаже защо степените се различават с 1.41 ?

      Коментар


      • #49
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250707_120952_262.jpg
Прегледи:69
Размер:366.9 КБ
ID:7004984 Готови са ти детайлите .
        Последно редактирано от sek.1; 08-07-25, 20:54.
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • #50
          Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
          Предвид идеите на Ico, за инверторно управление на двигателя, се зачетох по документацията на струговете.

          Преобладават 12 и 16 степени на оборотите, като съотношението им е 1.41 което точно SQR(2) .

          Някой може ли да ми подскаже защо степените се различават с 1.41 ?
          Плавното регулиране на оборотите е голяма угодия. С инвертор става добре, а със серво-мотор и съответния драйвер, още по-добре.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #51
            ittso@ няма да се поддам на изкушението серво мотор!
            В момента темата ми размисъл е компактно разполагане на потенциометър и индикатор на оборотите.

            След още малко четене - Бг универсални стругове предпочитат съотношение мин /макс обороти около 100 пъти, т.е. 20 - 2000 обороти.
            Пише, че стойностите на оборотите най-често се избират в аритметична или геометрична прогресия.
            За Бг струговете ползват геометрична прогресия.
            Най-вероятно числото 1.41 е случайно съвпадение с SQR(2).
            Покрай "инверторната идея" проверявам дали и как мога да закача "нещо си ", че да ми врътка постоянна линейна скорост

            Коментар


            • #52
              Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
              ittso@ няма да се поддам на изкушението серво мотор!
              А трябва... Аз му се поддадох и не съжалявам. Намислил съм освен регулиране на оборотите да сложа и втора врътка за регулиране на въртящия момент.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #53
                С наличните средства за измерване, нивелирах основата.
                Използвах заводското закрепване в 3 точки, и 6-те допълнителни винта за финно деформиране на паралелите (до 0.1- 0.2mm), за да заемат "идеалната" форма.
                Използвах този нивелир и си помагах с проверовъчна линия клас 0
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20250712_144610.jpg
Прегледи:32
Размер:444.8 КБ
ID:7005353

                На шейната направих маслоразпределящите канали с дълбочина около 0.35 мм.

                Дебелината на подложките е 0.7 - 0.8 мм в различните участъци и по документация, не трябва канала да е по-дълбок от 1/2 дебелината на подложката.

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20250712_141813.jpg Прегледи:0 Размер:290.8 КБ ID:7005352

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20250712_141805.jpg Прегледи:0 Размер:358.1 КБ ID:7005351
                Последно редактирано от stefsab; 12-07-25, 13:56.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X