Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Оксижен

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Оксижен

    Интересува ме откаде мога да закупя части за да си направя оксижен.Маркучи има навсякаде,но ми трябва горелка,бутилка за кислород и манометрите за бутилката.Чух също че вече ацитилена се продава и в бутилки като пропанбутана,вярно ли е и откъде може да се намери.Това ми трябва за лепене не за рязане
    LZ1NBN

  • #2
    Турско-китайски горелки не купувай, изгарят за 20 минути. Пернишките бяха супер, ама не знам дали още ги правят.
    Кой е от Перник?

    Коментар


    • #3
      Спецовете казват че не можеш да държиш ацетилен в бутилка!!!
      При налягане над 0.2 MPa той се самовзривява. В краен случай, когато това наистина се налага, той се разтваря в ацетон под налягане 1.5 MPa, който се всмуква в пореста маса (най-често кизелгур) и всичко това се държи в стоманени цилиндри. Имаше една фирма (в Казичене или Герман ), която предлагаше ацетилен в бутилки. Тъкмо взех да си мисля, че са му намерили цаката и цялата работа завърши с взрив. Даваха го дори по телевизията.

      Иначе трябва ти бутилка за кислород и редуцир вентил, за бутилката се плаща наем, вентила ти е към 120 кинта новите. Иначе ацетилена не ти трябва на бутилка, демек под налягане. Ще си направиш ацетиленов генератор от някой варел. Има много високо топлинно число ли му казваха, не знам със сигурност и при горелката се получава смес 1:20 в полза на кислорода. Тва за рязане.
      Не се хвърляй на скъпи накрайници ако не са титаниеви, ама ме съмнява да намериш такива в БГ. Иначе всичките горят и си имат един определен ресурс.

      Иначе моя съвет е: ако не ти се налага постоянно да режеш релси, избягвай оксижена.

      Коментар


      • #4
        вместо ацетилен пробвай с пропан, тука само това ползваме, и макар че в началото бях настроен скептично - работи
        Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
        http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
        http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

        Коментар


        • #5
          Абе ацетилен се продава в бутилки и днес! Те са бели на цвят иначе изглеждат като тези на СО2! Попринцип е много удобно, но ако ти трябва за веднъж, купи си карбит, една вътрешна гума от камион и един стар развален пожарогасител от тези по-големите дето капака отгоре им се сваля с две врътки и газоподаването ти е готово! Недостатък е, че неможеш да си правиш когато и каквото си поискаш, защото трябва да киснеш карабита във вода и да чакаш..., а иначе отвърташ крана имаш оксижен, спираш го и нямаш! Да неговорим, че налягането е винаги постоянно...
          4ао
          Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от митко
            вместо ацетилен пробвай с пропан, тука само това ползваме, и макар че в началото бях настроен скептично - работи
            Митко, пропан си ползваме и ние тук, но за резаците, не стават заварките с него, къртят се...Иначе за рязане се е убило - релса за няколко секунди.
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #7
              Малко извън темата, ма едва ли си заслужава въпроса нова тема, а той е - дали оксижена има по-здрава заварка от телоподаващо, аргон, и електрожен. Питам се защото гледах едни Амерканци как заваряват тпъбната рама на един въртолет с оксижена и казаха, че ползвали тази стара технология защото правила наи-здрава заварка и освен това закалаявала областта околко заватката. Говорил съм с не един професионалист но никой не споделя мнението, а аз си мисля, че има логика, какво мислите вие?
              VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
              SXS-Restorations 0886513079
              Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

              Коментар


              • #8
                Проблема е в това че не всичкия кислород изгаря в пламъка на горелката. Част от него остава в микроскопични мехурчета вътре в заварката и после започва да ръждясва откъмотвътре, колкото и да го мажеш и защитаваш отвън, то отдолу си яде...
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #9
                  за здравина от такава гледна точка според мене най-удачно е аргон! Прави най-добрата заварка... !
                  В завода за центробежно леене във Враца заварките на тръбите се правят точно с аргонов апарат! Заварките се испитват и се одобряват!
                  Оксижена има точно този недодастатък както каза куадрата да предизвиква корозионно действие, което пък е предпоставка за недобра заварка! Типичен пример са жигулитата когато някога ги кърпеха и след две години са "тор".
                  4ао
                  Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                  Коментар


                  • #10
                    Право думаш! В аргона е истината!
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #11
                      В гореспоменатия завод съм виждал аргони, който могат всичко що се однася до заварка! Ех мечта е да си имам един в нас... имам точно за 1-2 месеца непрестанна работа ако си имам едно такова чудо...
                      Може да заварява аломинии, неръждавейки, метали... абе всичко... Има хиляди настройки, може да работи като точков апарат (мик мак) абе това за мен е наистина най-многофункционалния заварочен инструмент, който наистина заварява, а не плюва!
                      Моя кардан на джипа когато си го правих го заварявах на аргон(то да е само той)! Занесах го на стругар да престърже заварката за да догони милиметри едни и просто нямаше нито една шупла докато я престъргваше! Недостатъка е адски голямото облъчване!
                      4ао
                      Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                      Коментар


                      • #12
                        1 приятел си направи сам устройство във контейнер от кока кола от тези кото са за машина... може и да буркам де, но май не... слагаше му 1 смрадлива гадост да кисне във вода и тя отделя газа с който се работи. излезе му супер тънко...

                        Коментар


                        • #13
                          "смрадливата гадост" е точно карбита! Мене пък ми харесва как мерише! Ама това си е типичния оксижен! И с гума и пожарогасител става най-добре защото е най-икономично!
                          4ао
                          Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                          Коментар


                          • #14
                            Преди десетина години на много места съм виждал оксижен от автомобилна гума на камион. Вътрешна гума само. Включена директно към карбидния съд, който е от прахов пожарогасител.
                            Гумата се надува от газа , който се образува и поддържа налягане колкото да работи оксижена. Ебати бомбата!!! Но май не се чу някой да се е взривил.

                            Сега има ацетилен, аргон, въглероден двуокис , някакъв микс въглероден двуокис и аргон в големи бутилки. Дават ги поднаем. Ститина лева депозит, после се връща и цената на газ. Аргона е към 40 лв за 30 кг.
                            Съвременните заваръчни инвертори са много леки . За метода на заваряване ВИГ
                            /Волфрамов електрод Инертен Газ/ палиш дъгата с докосване или ТВЧ с ръкохватката а заварячната тел подаваш на ръка. Много е финно.
                            А за телоподаващо да не говорим.

                            Коментар


                            • #15
                              Да де, ама първото което става е 4 000 лева. По-скъпите още повече стават. А това дето го разправя Дини е цялата книга по заваряване, обаче е голямо като половин кола и струва като три цели. И ако нямаш малка фабрика, не може и да се мисли да се изплати, това не е и за сервиз.
                              Бе нема щастие, редим ви! Гадовете си искат кинтите, иначе не дават хубавото (((

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X